Isomman auton pesuvinkkejä

Liuottimet, foamit, shampoot, kintaat, kuivaus
Tonis
Viesti:

Isomman auton pesuvinkkejä

Viesti Kirjoittaja Tonis » Pe Maalis 23, 2012 5:28 pm

Työautoa (musta sprinter) joutuu peseen aina välillä ja alkaa ärsyttää sen peseminen. Hanskalla pesee niin valuu kättäpitkin pesuvedet ja menee aikaa paljon. Autofoamista jää todella helposti valumajälkiä ja se ei riitä pelkäksi pesuksi näinollen. Meguiarsin varrellista wash moppia kattonut, mutta tekeekö tuolla mitään?
Viimeksi muokannut Tonis, Pe Maalis 23, 2012 6:01 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Wannabe-OCD

pude

Re: Isomman auton pesuvinkkejä

Viesti Kirjoittaja pude » Pe Maalis 23, 2012 5:35 pm

Tonis kirjoitti:Työautoa (musta sprinter) joutuu peseen aina välillä ja alkaa ärsyttää sen peseminen. Hanskalla pesee niin valuu kättäpitkin pesuvedet ja menee aikaa paljon. Autofoamista jää todella helposti valumajälkiä ja se ei riitä pelkäksi pesuksi näinollen. Meguiarsin varrellista wash moppia kattonut, mutta tekeekö tuolla mitään?
Itse pesen duunissa kans kuormiksen käsin tosin pesuharjalla ja tollanen megun wash mop vois olla pätevä varsinkin sun auton kohdalla, nii ja mä pesen ensin hytin ja perä laudan sit kyljet vuoron perään muuten jää valumia

Korhonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Korhonen » Pe Maalis 23, 2012 9:17 pm

Toi vois olla ihan kätevä... Itellä ei vielä tuon V:n kanssa ole ollut ongelmia vaikka normaalia kormeampi sekin on.. Mutta täytyy vaan laittaa kinnas molempiin käsiin, niin homma on puolet nopeampaa :rolf: Ja jottei vesi valu kainaloon, niin käärii hihat ja laittaa hikinauhat käsiin :D
"Jos asiat sujuvat hyvin, jotain menee kohta pieleen"

Dynojet

Viesti Kirjoittaja Dynojet » La Maalis 24, 2012 11:04 am

Tonis kirjoitti:Työautoa (musta sprinter) joutuu peseen aina välillä ja alkaa ärsyttää sen peseminen. Hanskalla pesee niin valuu kättäpitkin pesuvedet ja menee aikaa paljon. Autofoamista jää todella helposti valumajälkiä ja se ei riitä pelkäksi pesuksi näinollen. Meguiarsin varrellista wash moppia kattonut, mutta tekeekö tuolla mitään?
Meillä on yksi pesuharjoista tuollainen rekan kopin pesuun, ihan kätevä kun tuo pää on nivelöity ja saa ton rätti osan irti pesua varten. Pitää vaan tarkkana olla ettei kuljettele sillä likaa pitkin maali pintaa kun ei kinnas ole.

RTU

Viesti Kirjoittaja RTU » La Maalis 24, 2012 11:20 am

^ Eikö tohon megun moppiin vois vetää ison lampaan siihen päälle? Sellaisen jota Herkkoo myi tuolla myyntipalstalla, en tosin tiedä jos tekee niitä enää.

viewtopic.php?f=21&t=690

Itse olen saanut aina Transitin (puolikorkea) puhtaaksi pelkällä foamilla, lancella ja painepesurilla, eikä valumia ole jäänyt kun huuhtelee ennenkuin pääsee kuivumaan.

fibolt

Viesti Kirjoittaja fibolt » La Maalis 24, 2012 12:14 pm

Joskus omistin tuommoisen megun. Moppipää muistuttaa euron kinnasta, millä ei kauaa juhlita. Jos tuohon modaisi edellä mainitun kintaan, niin sitten tuo olisi aivan loistava tuote! ..Varmaan jossain varastossa mulla on vielä varsi tallella..
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Maalis 26, 2012 9:34 am

Joo siis meinasin just ehdottaa että olkaahan yhteydessä Herkkooseen. Eiköhän se jonkun varren isolle lampaalle keksi. Siihen kun voi ommella ties minkälaista kiinnitysmekanismia (siis se/sen työnantaja/firma kun itse tekee ne niin löytyy varmasti välineet erikoisempaankin ratkaisuun). Tiedä vaikka sais ihan Sini:n varteen kiinni :D
Vain YKSI LSP!

Tonis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tonis » Ke Touko 02, 2012 7:51 am

Eilen tuli testattua tuota Megun Wash Mopia ja ihan positiiviset fiilikset. Moppi tuntui samalta kuin PT synteettinen kinnas, ehkä hieman kovalta koskea siis. Mutta pesuaineseoksen kanssa ei niin paha. Paksuutta tuossa mopissa saisi olla vähän enempi, mutta ihan riittävästi tuossakin tuntui olevan. Tietenkään ei tuo Audin kattokaiteiden yms alle mahtunut, mutta peilit yms onnistui aika hyvin tuolla pestä. Luulen, että kaappiautojen pesuun oikein hyvä ja näihin suorapeltisiin ruumisautoihin. Varsi ja nivel toimi hyvin, pystyi kevyesti pyöräyttää pään ympäri ja tarvittaessa pitämään sen paikallaan. Huuhteluämpärissä olisi grit guard kätevä tuon kanssa, ei tarvitsisi toista kättä kastella. Nopeahan tuolla on pestä kyllä.

Voisihan tuohon lampaanvillaista dodon wookieta tai herkkoo:n megalammasta yrittää kiinnittää niin olisi pehmeämpi ja menisi kaikkiin koloihin, mutta toimii näinkin. Katotaan sitten jos kaikki karvat irtoaa.
Wannabe-OCD

Vastaa Viestiin