Nakellaan nyt tähän omia mietteitä.
-Laikat ja paperit likoamaan veteen ennen käyttöä. Jotkut pitää päivän, toiset 5 minuuttia, mutta
luulisin että tässä asiassa enempi parempi. Ja tässäkin merkitystä varmaan sillä että onko paperi uusi vai käytetty.
-Itse olen käyttänyt saippuavettä ihan pumppupullosta lubrikanttina. Tämän kanssa ei kannata säästellä.
-Pinnoille tietenkin tarkka putsaus ettei jää hiekanmurusia pyörimään paperin ja pinnan väliin. Kannattaa myös huuhdella kunnolla aluetta välillä mitä työstää ettei siitäkään jää muhjua väliin pyörimään.
-Kannattaa suunnitella vähän ennenkuin rupeaa hiomaan. Ei läheltä jyrkkiä pokkauksia, nurkkia yms. paikkoja mistä ei voi kunnolla myllyttää tai ei myllyllä pääse.
-Aplaripinnassa ensin oikaisu hiomapaperilla ja vaikkapa
tällä. Sen jälkeen Abralonilla ja epäkeskokoneella työstämään. Karkeuksina vaikka käsin 1500/2000 ja perään abralonia 2000/3000 jne. Kierroksia olen pitänyt matalina, en osaa sanoa onko merkitystä.
-Jos on pinta
todella huonossa kunnossa ettei välttämättä myllyllä saa kaikkea pois, mutta ei ole aplaria niin lähtisin kokeilemaan ensiksi 3000'sta Abralonia ja konetta. Sen jälkeen kiilloitus, jos ei purrut -> 2000 -> 3000 -> mylly. Mutta näitä pitäisin vasta ns. last resortina, eli kun kaikkea muuta on jo kokeiltu.
-Syviin skraiduihin Jannelta spot-hiomapadeja täsmätuhoon!
Edellämainitut perustuu mutuun ja omiin kokemuksiin