Pahoittelut Urran jos tulkkasin väärin tekstiä, se ei missään nimessä ollut tarkoitus. Liekkö etusormen tulehdus jo aivolohkossa...
Toi minkä mainitsit fiksareista ja detailereistä, on mun mielestä se pääpointti. Nimenomaan kierretyn karvalaikan punainen ydin. Siis miksi, miksi ihmeessä pitäis olla kauhee kiire, jos omaa linttaa tekee, ja yrittää saada jokainen standardien ja osaamisensa mukaan parasta -parasta mihin sillähetkellä pystyy, ja haluaa tehdä- pitäis saada pikkasen nopeemmin? Musta tässä ollaan nyt pitkälti homman keskustassa, eroissa siinä että tehdäänkö harrasteena omaa, vaiko naapurille, pientä korvausta vastaan, saatikka myyntifiksiä.
Pidetään ne myyntifiksit sellasina, ja no, okei jos naapurin neidolle tekee(tiettyä palkkaa vastaan) sallittakoon tässä nyt sitten vaikka korrekin ja s-ryhmän vahan käyttöä, tietty kaikki tää sentakia, että pääsis nopeemmin palkanmaksun kimppuun.
Lainaus Urranilta;
"Itse näen tilanteen niin että molemmille on paikkansa. Esim. 2step myllytyksissä missä alussa käytetään leikkaavaa laikkaa (karva/cutting foam) + keskileikkaavaa/leikkaavaa tahnaa, mikä ollaan joka tapauksessa viimeistelemässä, on ensimmäisessä stepissä hyödyllistä käyttää SMAT ainetta koska se on paljon nopeampi ja leikkaus alkaa heti. DAT aineet taas mahdollistaa taasen viimeistelyn missä leikkaavuutta on kuitenkin melko hyvin mutta viimeistely on partaveitsen terävää. Näin tein itsekkin esim. viime viikonloppuna. Ajoin LC purple karva + P1 ja perään Vihreä Hex + 106FA. Tulos oli aivan loistava.
1-step myllytyksissä hankaliin maalipintoihin DAT aine lienee ainut vaihtoehto, kun SMAT aineita harvemmin pystyy (mun tapauksessa ainakin osaa) viimeistellä niin hyvin ja ajallisesti joku keskileikkaava DAT on zenithillä varmaan fiksumpi kun joku vähän leikkaava SMAT moneen kertaan (+ että tahnaa kuluu vähemmän)."
Ja toki, juurikin näin, SMAT aineilla on tässä vankka paikkansa, tää on ihan tervettä kehitystä, nopeuttaa sitä raakaa runkotyötä, eli naarmuisen, huonon pinnan saamista viimeisteltävään kuntoon. Tässä ylläolevassa ollaan täysin samaa mieltä, ja tässä seuraavassakin, musta ei ole edes kyse IMO: tulkinnoista;
"Ehdottomasti olen sun kanssa sitä mieltä että kun halutaan se viimeistellyimmän viimeistelty pinta niin DAT viimeistelyaineet on ainoat, jolla sellaisen voi saavuttaa. Ainakin IMO. Ja tuiki oikeassa olet myös tuosta fysiikasta, eli DAT kun Jewelling vaiheessa aina vaan pienenee ja pienenee ja ns. mikroskooppiset maalipinnan tasoerot vaan pienenee ja pienenee niin ainakin teoriassa pinnasta tulee sileämpi, se näkeekö maallikko saatikka ammattilainen eroa, on eri juttu. Itse uskon näkeväni."
Tää juontaa musta ihan syvimmillään pohjansa tuonne fysiikkaan, mun järjen perusteella. Saa toki olla erimieltäkin!
Sitte sellasta pientä mietintää, että koskas olette nähneet PolishedBlissin, KDS Kellyn, taikka MidlandsCarCare:n tekemissä Showroom tai Studiojutuissa käyttävän Smat aineita esim M205(en syyllistä aineiden käyttäjiä, enkä dissaa ainetta millään tavoin) viimeistelyssä?
Täytyy sanoa, että ite en ole huomannu... Ihan vaan siksi kysymys, että siellä tehdään paljon kovalakkaista autoa, mutta on se lopputuloskin jonninverran kiiltäväinen...
Ja Urran, harrastustoimintaahan tämä on, pistähan sopivat putelit postiin mulle, lorautan niihin sulle molempia Jewelleria ja Ultrafinaa(ööö, joo eri purkkeihin!), pääset ainakin kokeilemaan kumpaakin.

Eikä sitte mitään isoja lekoja laiteta!!!
Ja mitä tohon hiusten väriin tulee, oon ihan samoilla linjoilla, jotenki vaan välimeren (tummatukkaisia) naisia pidetään noin yleisesti kuumempina, kuin blondeja, jotka on täällä viileemmässä kasvanu... Tehään vaikka niin, että jokainen saa ite päättää sen neidon hiusten värin ja ropan muodon, ja juomankin vielä, pää-asia, että sanoma menee perille!!
