Pitäähän sen kiillotetun auton kulkeakkin tai anakin pitää ääntä.
Taidan olla tyhmä tai pudonnut liian monta kertaa päälleni ja haistellut liikaa liuottimia sillä viritän vaparia ja kaikenlisäksi vielä foordia
Vm 99 GT Mondeossa tällähetkellä:
Mustakoppanen zetek madalletulla kannella ja avarretuilla kanavilla.
"Itse tehty" kylmänilmanotto puskurista karsinalla ja k&n kartiosuodattimella.
Kustomi 4-2-1 peltisarja ja kisakatti
Supersprint katpäkki putkisto kahella takapöntöllä
H&R 45/35 madaltava alusta
ARF mittari
17" vanteet ja Toyo tr1 renkaat
Koristeena "itse tehty" takapuskuri ja muokattu st200 etupuskuri ja sekä splitterit edessä ja takana. Katolla vielä st200 "siipi". Merkit poistettu. Sisällä ARF mittari ja mustat muovit maalattu punaiseksi oven yläosat päällystetty foliatecin punaisella keinonahalla. Nahkaratti punaisella kehällä kaipasi kyllä kovasti pesua ja uudelleen maalausta.
Vielä asenttetavaa ja hakittavaa:
Ford-racing tulpanjohdot tossa pian 3v odottanu jos paikalleen pääsis
Läppärunko sarjana/yksittäisenä tai jo olemassa olevaan parempaan imusarjaan pleenumi, rampipet ja kaasuläppä
Harkinnassa oleva sarja http://atpowershop.co.uk/catalog/ford-zetec-p-166.html sukkamallisilla ilmanputsareilla
Ohjelmoitavan ecun asennus (jo hyllyssä olevan Link v.2) tai paremman ostaminen. Linkissä kylmärikastus aika huono ja ominaisuuksiltaankin aika vajaavainen kun ikää alkaa oleen.
Vääntävät katunokat ja säädettävät nokkapyörät
Isommat jarrut eteen
Varsinkin jos läppärunko tulee niin skuuppi konepeltiin että riitää kylmää ilmaa.
Cut-off joka jättää takapöntöt pois.
Sisustaan uusi verhoilu.
Etupoikittaistuki ja säädettävät iskarinyläpäät eteen että tulee blingiä konehuoneeseenkin.
Ilmanotosta viemäriputket pois ja kiillotettua alumiiniä tilalle
Härskimpi korisarja varmaan jotain japania tyylistä jossa olis myös vähemmän lasikuitua ja kittiä ja enempi muovia
Tavoitteena paljon ääntä kaasu auki mutta matka-ajossa hiljainen. Hummia pitäs tulla 180 luokkaa ja vääntöä noin 200nm. Joskohan sitä taas kohta dynolla kävis ettei oo vaan essonpaarin lukemia.
Edit:
Tulpan johdot sai vihdoin ja viimein vaihdettua.
Pohdinnan jälkeen päädyin että läppärunkohan siihen tulee koska pääsee helpommalla ja halvemmalla.
Lisäksi tulossa öljynkeräyssäiliö huohottimenletkuun vaikka ton pitäsi juuri räkiä mutta onpahan blingiä.
Kuvia ja videota tulossa kuhan jaksaa kuvata.
Autojen viritys.
Autojen viritys.
Viimeksi muokannut Osgard, Ma Syys 26, 2011 9:24 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Autojen viritys.
Aika hyvinhän tuota on jo viritelty.
Omaan -02 Sivikkiin olen myös jotain pientä vaihdellut. Kokoajan kasvava nelivetokuume vaan vie innostuksen lisävirittämisestä
Tällä hetkellä tuossa vakioon 2 litraiseen koneeseen on vaihdettu:
DC5 imusarja
Greddy CatBack Putkisto
RSX-S imuputki, fujitan suodattimella.
Vaihdelaatikon vivuston kumisia pulsia vaihdettu alumiinisiin.
Ääntä ja toivottavasti vähän voimaakin tullut lisää
Lisäksi löytyy poikkituet edestä ja takaa, sekä ETD. Niin ja tietysti noin -40mm tiputtavat jouset.
Omaan -02 Sivikkiin olen myös jotain pientä vaihdellut. Kokoajan kasvava nelivetokuume vaan vie innostuksen lisävirittämisestä
Tällä hetkellä tuossa vakioon 2 litraiseen koneeseen on vaihdettu:
DC5 imusarja
Greddy CatBack Putkisto
RSX-S imuputki, fujitan suodattimella.
Vaihdelaatikon vivuston kumisia pulsia vaihdettu alumiinisiin.
Ääntä ja toivottavasti vähän voimaakin tullut lisää
Lisäksi löytyy poikkituet edestä ja takaa, sekä ETD. Niin ja tietysti noin -40mm tiputtavat jouset.
Re: Autojen viritys.
[quote="S@mpp
Ääntä ja toivottavasti vähän voimaakin tullut lisää
[/quote]
Eikös viritys ole silloin onnistunut kun tehohäviö on alle 15%

Ääntä ja toivottavasti vähän voimaakin tullut lisää
Eikös viritys ole silloin onnistunut kun tehohäviö on alle 15%
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Re: Autojen viritys.
Toissa kesänä tuli hommattua tommonen vanha UrS4 nelikko Audi. Ja onhan sitä nyt tullu hieman viriteltyä. Heti oston ja pienten fiksailujen jälkeen vaihdoin suuttimet isompiin ja käytin softattavana(turbo oli isompi jo ennestään), tulos oli 380hv/480Nm. Sittemmin tuli talven aikana kerättyä erinäistä pisteosaa ja nyt keväällä oli kone irti ja atomeina. Sisälle tuli tako-H-veivit, kaikki laakerit-, männänrenkaat-, tiivisteet uudet, sylintereille kevyt hoonaus, kannelle huolto ja kevyt porttaus jne, jne...
Nyt vaihdettuja/päivitettyjä osia:
Turbo Holset HX40 super
Tuubipakosarja itse tehty
3,5" downpipe
3" putki
Kansi kevyesti portattu/seetit muotoiltu
Venttiilit muotoiltu
Jäykemmät venttiilinjouset
Jyrkemmät nokat
Säädettävät nokkapyörät
RS2 veivilaakerit
H-profiili tako-kiertokanget
Laajakaistalambda ja pakolämpömittaus
Huohotusjärjestelmä tehty uusiksi ja avarammaksi
Yksiosainen aluvauhtipyörä
SRE kytkinasetelma + jäykkä nelilapainen sintteri levy
Hyllyssä odottaa vielä uuden ja avaramman ilmanoton osat, RS4 iso MAF, 1000cc EV14 suuttimet ja laatikollinen varavetareita.
Lisäksi tulossa Aquamist vesi/metanoliruisku ja tietysti lopullinen softaus.
Tarkoitus olis joskus laittaa ja ehostaa ulkokuortakin. Nyt on niin törkeän näköinen et ei huvita paljoa puunailla.
Edit. Niin etujarrut tuli kans päivitettyä järeämpiin, uudemman S4:sen tekeleisiin. Alustassa on konin iskarit ja weitecin madaltavat jouset.
Nyt vaihdettuja/päivitettyjä osia:
Turbo Holset HX40 super
Tuubipakosarja itse tehty
3,5" downpipe
3" putki
Kansi kevyesti portattu/seetit muotoiltu
Venttiilit muotoiltu
Jäykemmät venttiilinjouset
Jyrkemmät nokat
Säädettävät nokkapyörät
RS2 veivilaakerit
H-profiili tako-kiertokanget
Laajakaistalambda ja pakolämpömittaus
Huohotusjärjestelmä tehty uusiksi ja avarammaksi
Yksiosainen aluvauhtipyörä
SRE kytkinasetelma + jäykkä nelilapainen sintteri levy
Hyllyssä odottaa vielä uuden ja avaramman ilmanoton osat, RS4 iso MAF, 1000cc EV14 suuttimet ja laatikollinen varavetareita.
Tarkoitus olis joskus laittaa ja ehostaa ulkokuortakin. Nyt on niin törkeän näköinen et ei huvita paljoa puunailla.
Edit. Niin etujarrut tuli kans päivitettyä järeämpiin, uudemman S4:sen tekeleisiin. Alustassa on konin iskarit ja weitecin madaltavat jouset.
Re: Autojen viritys.
Melkein kaikkia omistamiani autoja on tullut viriteltyä enemmän tai vähemmän, mutta nykyisessä vasta vain softa. Tulossa ehkä jotain kivaa APR:ltä jossain vaiheessa... 
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing