Sivu 4/13

Re: Bilthamber Finis-wax

Lähetetty: Ti Loka 02, 2012 5:03 pm
Kirjoittaja Juha U
^ Ei ole kokemuksia mutta oma auto oli 2viikkoa pesemättättä 1.5 viikkoa seisoi tallissa ajamatta ja sen jälkeen likaantui ja sitten pesin vasta. Antasin pari päivää kovettua kaiken varalta ja sitten vasta kastelisin.

Re: Bilthamber Finis-wax

Lähetetty: Ti Loka 02, 2012 7:14 pm
Kirjoittaja samunoz
Kyselin joskus tosta asettumis ajasta valmistajalta eikä kuulemma vaadi asettumista sen kummemmin

Re: Bilthamber Finis-wax

Lähetetty: Ti Loka 02, 2012 8:38 pm
Kirjoittaja JanneJ
sadekkin oli loppunut kun sain renkaat vaihdettua. jätin siis talliin.
nyt illalla auto lähti kohti talvi säilöä, vettä ei satanut. matkalla kastuu mitä kastuu kun on kostea keli.
oli about sen 6 tuntia tallissa ennen liikkeelle lähtöä.
pakko oli kuiten ensin kokeilla sumutin pullosta sumuttamalla että miten se vesi käyttäytyy... ihan uskomattoman hienosti valuu vesi pois.
mahtava aine näin ensi vaikutelmalta.

Re: Bilthamber Finis-wax

Lähetetty: Pe Loka 12, 2012 10:51 pm
Kirjoittaja keke
Finis-Waxin keston kannalta ei liene merkitystä hoitaako ylläpitopesuja Dodo BTBM:llä vai BH:n Autowashilla? :)

Re: Bilthamber Finis-wax

Lähetetty: Pe Loka 12, 2012 11:06 pm
Kirjoittaja Projectech
Ei ole merkitystä, molemmat ovat laadukkaita ja oikein käytettyinä vahaturvallisia shampoita :)

Re: Bilthamber Finis-wax

Lähetetty: Pe Loka 12, 2012 11:09 pm
Kirjoittaja Juha U
No ei luulis vaikuttavan ainakaan suositelluilla seossuhteilla

Re: Bilthamber Finis-wax

Lähetetty: Ti Loka 16, 2012 5:17 pm
Kirjoittaja samunoz
Mitäs sanotte mikä näistä vaihtoehdoista olis paras kestoltaan jos pesun jälkeen ei ole mahdollisuutta käyttää IPAA.

Pesu tapahtuu Autowashilla TI-hallissa ja vahaus ulkona. Pinnassa Amigo+Powerlock kombo joka ollut n. 3kk.
Vahoista olis tarkoitus päästä eroon Surfex HD:llä.

Vaihtoehto A: NSC+Finis-wax; B: Finis-wax C: Amigo+Finis-wax

Teoriassa siis Finis-wax suoraan tuntuis järkevimmältä mut tulee vaan mieleen et poistaakohan Autowash tarpeeksi hyvin mahdolliset rasvat pinnalta vai olisko joku cleaneri hyvä tähän väliin. Suojan olis hyvä kestää kokotalven.

Bilthamber Finis-wax

Lähetetty: Ti Loka 16, 2012 5:30 pm
Kirjoittaja Modifier
Eikö tuo surfex poista jo ne rasvat ?

Re: Bilthamber Finis-wax

Lähetetty: Ti Loka 16, 2012 6:17 pm
Kirjoittaja sonikk
Mikä siitä ipasta tekee niin mahdottoman?

Re: Bilthamber Finis-wax

Lähetetty: Ti Loka 16, 2012 6:44 pm
Kirjoittaja samunoz
sonikk kirjoitti:Mikä siitä ipasta tekee niin mahdottoman?
Se ettei kassissa ole tilaa kun junalla kulkee....

Re: Bilthamber Finis-wax

Lähetetty: Ti Loka 16, 2012 7:34 pm
Kirjoittaja Tuomas
Osta BH:n Cleanset fluid. Menee pieneen tilaan :)

No joo, vaihtoehto B imo.

Re: Bilthamber Finis-wax

Lähetetty: Ti Loka 16, 2012 7:36 pm
Kirjoittaja samunoz
Kiitti vastauksesta. Vaihtoehtoa B ehdotettu. Onko muut samaa mieltä?

Bilthamber Finis-wax

Lähetetty: Ti Loka 16, 2012 8:00 pm
Kirjoittaja Modifier
Jep.

Re: Bilthamber Finis-wax

Lähetetty: Ti Loka 16, 2012 8:08 pm
Kirjoittaja samunoz
Selvä. B vaihtoehdolla mennään. Näin olin vähän itsekkin meinannut.

Re: Bilthamber Finis-wax

Lähetetty: Ti Loka 16, 2012 8:35 pm
Kirjoittaja sonikk
A tai C.

Re: Bilthamber Finis-wax

Lähetetty: Ti Loka 16, 2012 9:41 pm
Kirjoittaja samunoz
sonikk kirjoitti:A tai C.
Perusteluja eriävälle mielipiteelle ;)

Re: Bilthamber Finis-wax

Lähetetty: Ti Loka 16, 2012 9:57 pm
Kirjoittaja sonikk
Ajattelin lähinnä että jos herättäisi kysymyksiä & keskustelua.

Re: Bilthamber Finis-wax

Lähetetty: Ti Loka 16, 2012 10:03 pm
Kirjoittaja JaniH
Vaihtoehto C eli Amigo + Finis-wax ja siihen heti perään AG SRP x 3 + Turtle PTFE + Wet Glaze 2.0

Eli siis vaihtoehto B on oikein =)

Itte olen tässä harkinnu että jos ilmat vielä sallii ulkona niin laitan finish-waxin päälle tuon WG:n mutta voihan se olla että jää pelkäksi harkinnaksi kun f-w:llä taisi tulla liukkaampi pinta kuin mitä wg:llä...

Re: Bilthamber Finis-wax

Lähetetty: Ti Loka 16, 2012 10:03 pm
Kirjoittaja Juha U
Kivan tuntuinen vaha tuo on ja vasta myllytetylle pinnalle niin kiva laittaa. Tosin sunnuntaina en itse kerennyt pois pyyhkimään, kun oli 3 kaveria kiillottamassa ja muoviosia hoitamassa mun piti keretä alta pois.
Huomenna tuo työkaveri mulle autonsa vahattavaksi ja Finis-waxia ajattelin laittaa siihen.

Re: Bilthamber Finis-wax

Lähetetty: Ti Loka 16, 2012 11:35 pm
Kirjoittaja samunoz
Juha U kirjoitti:Kivan tuntuinen vaha tuo on ja vasta myllytetylle pinnalle niin kiva laittaa. Tosin sunnuntaina en itse kerennyt pois pyyhkimään, kun oli 3 kaveria kiillottamassa ja muoviosia hoitamassa mun piti keretä alta pois.
Huomenna tuo työkaveri mulle autonsa vahattavaksi ja Finis-waxia ajattelin laittaa siihen.
Saa nähdä mitä mieltä Janne on tästä asiasta. Voisin ehkä tarvita Trippleä joten sekin olis yksi vaihtoehto pohjiksi.

Re: Bilthamber Finis-wax

Lähetetty: Ke Loka 17, 2012 5:10 am
Kirjoittaja JaniH
Talvea vasten vaha ehdottomasti puhtaalle pinnalle. Tällä varmistetaan vahapinnan maksimaalinen kesto.

Re: Bilthamber Finis-wax

Lähetetty: Ke Loka 17, 2012 8:09 am
Kirjoittaja harrik
Samaa mieltä Janin kera.
Peittävilä ominaisuuksilla varustetulla glasella on silloin paikkansa, jos pinta ei tarpeeksi hyvä ja haluaa sievämmän pinnan.
Jos siulla Samu laukussa ahdasta laita se ipa esim. tyhjään kossu/Leijonapulloon ja pullo povariin/takataskuun, näin se kulkeutuu luonnollisesti mukana. ;)

Re: Bilthamber Finis-wax

Lähetetty: To Loka 18, 2012 1:18 pm
Kirjoittaja JanneJ
tein eilen sellaisen pienen testin jota seurailen tässä talven mittaan kun äiti kävi eilen vaihdattamassa talvirenkaat ja samalla tietenkin pesin ja vahasin auton.
myllytin auton tuossa kesällä ja pientä naarmua oli jo tullut. sellaista oikein hentoa naarmua varsinkin.

työjärjestys oli:
-foam pesu 4% seoksella
-Pineline-kinnas pesu paksulla seoksella
-kuivaus
- :shock: AF Soulia vieläkin pinnassa
- BH cleanser fluid pyyhintä (nyt ei ole enää soulia pinnalla)
- BH cleanser polish
- BH Finis-wax

ainakin oli puhtaat pinnat BH:n tuotteille :D
cleanser polish poisti tai peitti sen kaikkein hennoimman naarmun. ja eikös siitä ollut tässä topicissa puhetta että CP tuolla fins-wax alla toimii.
täytyy talven mittaan käydä TI-hallissa pesemässä tämä ja tutkailla tilannetta että mitentuo combo toimii.
harjakonetta tämä auto ei onneksi näe ohi ajoa lähempää :lol:

Re: Bilthamber Finis-wax

Lähetetty: Pe Loka 19, 2012 1:56 pm
Kirjoittaja Stounedi
Vahasin jokin aika sitten ekaa kertaa omatkin autot Finis-Waxilla.

Esityöt tein about näin:
1. 10% BH Auto-Foam esipesu
2. Hanskapesu vahvalla Big Orange liukosella
3. Liuotinpesu markettiliuottimella
4. Suihkutin vielä BO:t pintaan, pyyhkäisin nopeasti ja huuhtelin
5. IPA-pyyhintä (BH Cleanser Fluidilla)
6. Finis-Wax pintaan

Erittäin samanlaiset kokemukset itsellä kuin muilla:
- Aine on erittäin riittoisa, kahden auton vahaukseen meni alle puolet tuosta pienemmästä purkista.
- Erittäin helppo pyyhkiä pois. Itse asiassa levitin vahan kokeeksi koko auton pintaan ennen pyyhkimistä. Lämpöä tosin oli vain n. +12C, saattoi vaikuttaa.
- Upea beading ja vesisateella vesi liukuu tosi nopeasti pois pinnoilta.
- Ensimmäisen pesun kokemuksella tosi liukas pinta! Hanska liukuu pinnalla paljon liukkaamman oloisesti kuin aiemmin muiden vahojen kanssa.

... Tosin vaikuttaa että parin kevyen pesun jälkeen beading olisi selkeästi vähentynyt. Mielestäni pesin oikeaoppisesti, n. 4% tai hitusen vajaa BH Auto-Foam pintaan, huuhtelu, sitten hanskapesu 600:1 suhteella laimennetulla Dodo Sour Powerilla. Mitään QD:ta en vielä ole pintaan laittanut (oli tarkoitus, mutta kesken pesun alkoi tihkuttamaan vettä -> jäi QD:t laittamatta).

Re: Bilthamber Finis-wax

Lähetetty: Pe Loka 19, 2012 2:37 pm
Kirjoittaja JaniH
Hmm, tuolla pienelläkin purkilla vahannee kymmeniä kertoja =)