Auton hoito ammattikäytössä

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
mikkopoika

Re: Auton hoito ammattikäytössä

Viesti Kirjoittaja mikkopoika » Ke Maalis 20, 2013 9:05 pm

Otetaan pieni update.

Glosspointilta tuli soitto jossa autoa pyydettiin koekaniiniksi. oli kuulemma joku naurettava pesuaine jota heidän teki mieli testata.
No aikataulu sit passas viime viikon torstaille ja eiku kyydin välissä auto halliin ja heilumaan.... tai siis golsspointin Jari heilui, minä olin enempi tiellä :D.

Ekana kuumalla vedellä lumen ja jään poisto.
Sitten alkoi pesurumba joka meni näin.

1. Vaahto pintaan. Pesijää nauratti kun ei tullut mitään, oli liian liukas pinta vaahdolle joka ihan oikeasti valahti pois pinnalta melki saman tien. Vähän apuja ja vaahtoa ruikittiin pienissä määrin lisää.
Sitten huuhdeltiin.
Enkelin sormin pinnan hivelyä "ei oo paljoa epäpuhtautta"
2. Iron.x pintaan -> vaikutus ja pesu
Taas kävi enkelin sormi pinnalla... "vähän tuntuu jotain"
3. Pienpoisto -> vaikutus ja huuhtelu.
4.Vetästään alkaalilla puhtaaksi vielä. "saako käyttää sientä?" Anna mennä vaan, siinä on naarmuja jo.... ei kaadu elämä siihen, noden kanssa on pakko elää...
Eli alkaalipesu ja sienenstys vaikka sieniä yleensä on syksyisin eikä kevättalvisin.. (huono vitsi, ei oo pakko nauraa :))
Ja sitten testataan sitä ainetta.
5.Taikapullo kouraan ja suihkuttelua pintaan.. odottelua ja huuhtelu

Sitten mä vain nostelin leukaluuni lattiasta, asettelin paikoilleen ja naureskelin.
ei ihan totta oo todellista miten se vesi ottaa ritolat.
Ihan totta, niin kuin hanhen selästä.

No millä muka se pestiin?
no tällä se pestiin

Koko roska puheineen ja muineen tehtiin alle 60 min. ajassa, joten tässä ei hienosteltu yhtään, turhat mutkat oiottiin nopeasti valmista. Syy ei ollut glosspointin vaan mun aikataulun, löysää aikaa kun oli nippa tunti ja siihen tuo saatiin rutistettua.
Mutta tuo pesuaine.... :yahoo: :yahoo:

Ehkäpä mä joudun tekeen pikku pikku hankintoja.... ja kyllä mä tuota suosittelen.
... tuskin koskaan ja hyvin harvoin silloinkaan....

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ke Maalis 20, 2013 9:36 pm

Mitenkäs pitkään ton pitäs kestää? Voiko pestä esim. niin, että pohjalla on CQuartz tai Reload ja sit vaan päälle tota?
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Modifier
Viesti:

Auton hoito ammattikäytössä

Viesti Kirjoittaja Modifier » Ke Maalis 20, 2013 9:39 pm

Valmistaja lupaa max.3kk kestoksi ja voihan tuota käyttää muiden päällä lisäsuojana.

Sent from my iPad using Tapatalk.

mikkopoika

Viesti Kirjoittaja mikkopoika » Ke Maalis 20, 2013 9:41 pm

Peke kirjoitti:Mitenkäs pitkään ton pitäs kestää? Voiko pestä esim. niin, että pohjalla on CQuartz tai Reload ja sit vaan päälle tota?
Voi pestä. Mulla on tossa mustassa surmassa finest pohjalla ja pinnassa reloadia useampaankin kertaan vedeltynä.
Kestosta en osaa sanoa. Ekan kerran tuo hydro2-pesu tehtiin 15.3.2013 ja sen jälkeen ei ole tehty yhtään mitään (kovat pakkaset niin pysyy auto "puhtaana" :D.
Katsotaan nyt vähän pisempi jakso kelien mukaan.

Mutta es. kun ajoi autolla ja lumi pakkasi takapäähän niin se miten helposti se lähti pois vakuutti kyllä, pinta oli todella liukas.

Edit: niin tuo max. 3 kk suoja on vissiin normikulutukseen tarkoitettu aika.
Mulla auto on taksikäytössä joten jos kuukaudenkin kestää niin hyvä on :D.
... tuskin koskaan ja hyvin harvoin silloinkaan....

Vastaa Viestiin