Sivu 14/17

Re: Valokuvia!

Lähetetty: La Elo 09, 2014 7:24 pm
Kirjoittaja Leksa
Ewottaja kirjoitti:Leksa: Käytitkö harmaasuodatinta valotusajan pidentämiseen? :)
Ei mulla edes ole mitään suotimia :( ihan kamerasta ruuvattu valotusta pidemmäksi. Muutenkin vielä nuiden suotimien kanssa pihalla kuin lumiukko. Kamerana EOS1100D ja 18-55 kittiputki.

Ei postausta ilman kuvaa joten tuossa vielä yksi nuotiokuva.

Kuva

Re: Valokuvia!

Lähetetty: Ke Syys 10, 2014 8:41 pm
Kirjoittaja Leksa
Tuli tehtyä vähän investointeja, tilasin 50mm kiinteän objektiivin ja 55-250mm USM zoomin käytettyinä Rajalasta ja tänään tuli kassillinen vastavalosuojia ja suotimia.

Tänään ehdin vähän testailemaan pyöröpolaa viiskymppisen kanssa. Kuvat klikkaamalla isommaksi.

Kuva
Tämä kuva otettu ilman suodinta.

Kuva
Tämä polan kanssa.

Kuva
Tämä myös mutta suodin eri asennossa.

Kuva
Tässä myös pyöröpolan kanssa otettu kuva, hienosti korostuu vihreä vähän jopa harmahtavien lehtien seasta :)

Vaikuttaa kivalta keksinnöltä kunhan oppii käyttämään oikein/kunnolla.

Kuva
Tässä pikainen testaus 55-250mm objektiivista. Kuva otettu jo aiemmin ilman suotimia. Matkaa lipputangolle oli 30-50 metriä.

Loppuun vielä pari muuta random räpsyä 50mm obiskalla, ilman suotimia myös.

Kuva

Kuva

Re: Valokuvia!

Lähetetty: To Syys 11, 2014 3:50 am
Kirjoittaja Modifier
Kokeileppa kuvata vaikka auton sisälle ulkopuolelta. Kun käännät sitä sitä suodinta, niin välillä näkyy sisälle ja toisessa asennossa ei näy.

Re: Valokuvia!

Lähetetty: To Syys 11, 2014 3:27 pm
Kirjoittaja pipiavo
Käytiin taas eräs ilta kuvailemassa kaverin saabbia.

Kuva

Loput täältä http://pipiavo.kuvat.fi/kuvat/Kulkineet ... /Saab+9-3/

Re: Valokuvia!

Lähetetty: To Syys 11, 2014 3:45 pm
Kirjoittaja JUMA
Mä en näe noissa leksan kuvissa kuin minimaalisen pieniä sävyeroja...kuvat itsessään mielestäni hyviä.

Re: Valokuvia!

Lähetetty: To Syys 11, 2014 6:15 pm
Kirjoittaja Modifier
Etulokarin heijastuksen pitäisi poistua kun polan kääntää "aktiiviseen" asentoon.
Vai millä nimellä tuota nyt sanotaankaan ?

Re: Valokuvia!

Lähetetty: Ma Syys 22, 2014 9:09 pm
Kirjoittaja Ewottaja
Tuli käytyä viikonloppuna Kolilla, kun oli vielä hyvät kelit. :)

(Nikon D3200, 18-55mm kittiobjektiivi)

Kuva

Re: Valokuvia!

Lähetetty: Ti Syys 23, 2014 4:36 am
Kirjoittaja Modifier
Tykkään :good:

Re: Valokuvia!

Lähetetty: Ti Syys 23, 2014 9:34 am
Kirjoittaja Urran
Kyllä - mäkin.

Erityisesti propseja ettei ole lähdetty vääntää karkkivärejä suomen aika karuun luontoon :thumb:

Re: Valokuvia!

Lähetetty: Ti Syys 23, 2014 10:41 am
Kirjoittaja Leksa
Erittäin hieno kuva munkin mielestä, värimaailma kolisee mulle ihan täysillä :good:

Re: Valokuvia!

Lähetetty: Ti Syys 23, 2014 11:01 am
Kirjoittaja Ewottaja
Kiitoksia kommenteista. :thumb:

Koitin saada kuvaan vangittua tuota Kolin fiilistä tummemmalla värimaailmalla ja pienoisella HDR-efektillä. Itse harvemmin olen tyytyväinen omiin kuviin, mutta tämä onnistui ihan ok. :D

Re: Valokuvia!

Lähetetty: Ti Syys 23, 2014 10:58 pm
Kirjoittaja peuge
Hyvä kuva!

Re: Valokuvia!

Lähetetty: Su Syys 28, 2014 8:47 pm
Kirjoittaja Leksa
Tuli käytyä reissu Helsingissä, tässä jotain räpsyjä sieltä. Leksa <3 6D :yahoo:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Re: Valokuvia!

Lähetetty: Ma Syys 29, 2014 10:01 am
Kirjoittaja JUMA
Hienoja! Amatöörin silmä tykkää!

Re: Valokuvia!

Lähetetty: Ma Syys 29, 2014 10:42 am
Kirjoittaja K70
Leksa saanut ihan Helsingin näköisiä kuvia :D
Hienoja ovat kyllä!

Re: Valokuvia!

Lähetetty: Ma Syys 29, 2014 1:18 pm
Kirjoittaja Leksa
K70 kirjoitti:Leksa saanut ihan Helsingin näköisiä kuvia :D
Hienoja ovat kyllä!
Heh joo :D Ehkä Helsinki kuvien otto paikkana oli hieman väärä ilmaisu. Kuvat kun ovat Suomenlinnasta ja Porkkalanniemestä :good:

Re: Vs: Valokuvia!

Lähetetty: Su Loka 05, 2014 10:52 am
Kirjoittaja foam
Kuva
Täläinen känny kuva omasta mielestäni onnisunut

Re: Valokuvia!

Lähetetty: Su Loka 05, 2014 3:24 pm
Kirjoittaja peuge
Leksa kirjoitti:
K70 kirjoitti:Leksa saanut ihan Helsingin näköisiä kuvia :D
Hienoja ovat kyllä!
Heh joo :D Ehkä Helsinki kuvien otto paikkana oli hieman väärä ilmaisu. Kuvat kun ovat Suomenlinnasta ja Porkkalanniemestä :good:
Suomenlinna tunnistettu. Porkkalanniemi ei tosiaan ole aivan Helsinkiä enää... Suomenlinna ehdottomasti taas on Helsinkiä.

Re: Valokuvia!

Lähetetty: Su Loka 05, 2014 8:14 pm
Kirjoittaja SLA
Kuva

Your move, talven rapakelit! :mrgreen:

Re: Valokuvia!

Lähetetty: Ma Loka 06, 2014 10:58 pm
Kirjoittaja samunoz
Meneekö samaan autoon vertailutestiksi?

Re: Valokuvia!

Lähetetty: Ti Loka 07, 2014 9:33 pm
Kirjoittaja SLA
^Ei suoraan samaan autoon, mutta oman perheen käytössä olevissa kahdessa autossa nämä nyt on pinnassa, Gyeon toisessa ja CQUK toisessa. Autot saavat samanlaista käyttöäkin, joten kyllä pieni vertailu onnistuu.

Re: Valokuvia!

Lähetetty: To Loka 09, 2014 7:02 pm
Kirjoittaja Ewottaja
Tuli käytyä kattomassa muutama Hornettien nousu, tässä oma suosikkikuva. :)

Kuva

Re: Valokuvia!

Lähetetty: Ti Loka 14, 2014 7:42 pm
Kirjoittaja Leksa
Ewottajalta hieno kuva. Itse pääsin pitkästä aikaa ulkoiluttamaan canonia. Tällä kertaa tuli pyörittyä ihan kotinurkilla. Yksi aika hieno paikka löytyi, muuten meni aika pitkälti vaan kävelyksi.

Kuva
Kivan näköinen vanha hökkeli ja autonromu löytyi :)

Kuva
Sama eri kulmasta.

Kuva
Vielä yksi.... Ei osannut päättää mitä laittaa esille niin laitoin sitten useamman :)

Kuva

Kuva
Monta kertaa kävellyt/ajanut kyseisen sillan ohi ilman suurempia ajatuksia mutta läheltä katsottuna sekin näytti aika hienolta.


Jälleen kerran kuvat klikkaamalla isommiksi.

Re: Valokuvia!

Lähetetty: To Loka 16, 2014 12:36 am
Kirjoittaja Leksa
Tänään kävin "luomassa uudestaan" erään vanhan valokuvan. Alla alkuperäinen:

Kuva

Ja tässä alla "uusi versio" (tai versiot)

Kuva

Kuva

Re: Valokuvia!

Lähetetty: Pe Loka 17, 2014 8:12 pm
Kirjoittaja Ewottaja
Keskimmäinen siltakuva on oikein hieno. :good:

Nuo hylätyt autot/ladot/talon on itseä aina kiinnostaneet. Hyviä kuvia en ole niistä oikein saanut, mutta mukavia kohteita tutkailla, että miksi ja milloin on tuokin auto tuonne hylätty. :) Täytyypä laittaa yksi "hylätyt" -kuva itsekin kohta näytille.. :D