Sivu 2/2

Re: Parhaan hinta-laatu suhteen esipesu/liotin aineet?

Lähetetty: La Heinä 20, 2013 10:19 pm
Kirjoittaja pezi
Täällä on muuten todella vaikea pysyä perillä mistä tuotteista milloinkin kukakin puhuu kun harva käyttää "lainauksia" taikka kertoo tuotteiden nimiä...

Mistähän tuotteesta tässä on kyse:
Hevonen kirjoitti:
Markku M. kirjoitti:
JaniH kirjoitti:valmistaja väittää vahaturvalliseksi
Ko. valmistaja väittää kyllä aineistaan paljon muutakin. Esimerkkinä nyt vaikka nämä "ei sisällä fillereitä" kiilloitusaineet... :roll:
Sori ot, mutta oli pakko. :lol:
Jos et oo huomannu niin aika monet muutkin tahnat fillaa. Sen takia pestäänkin liuottimella myllytyksen jälkeen.
M-I kirjoitti:Käykä ihan perus fairy liuotin pesuaineeksi vahanpoistoon, myllytykseen jäkeen rasvojen poistoon,jne?

Mikä järkevä seos?
Käy pesuaineeks. Ei oo vahaturvallinen, joten käy vahanpoistoonkin. Myllytyksen jälkeisesti puhdistustehosta ei kokemuksia, mutta luulis toimivan jos ei paremmaks koettua ainetta oo tarjolla.
?

Re: Parhaan hinta-laatu suhteen esipesu/liotin aineet?

Lähetetty: La Heinä 20, 2013 10:46 pm
Kirjoittaja Syanid
Siinä puhutaan kahdesta eri aineesta, ensimmäisessä pätkässä puhutaan prestan myllytystahnoista ja toisessa sitten fairystä :) Tässä tapauksessa se oli vielä helppo selvittää kun ei ollut kuin kahden sivun mittainen topic, mutta aina on hyvä käyttää lainauksia jos näyttää edes vähän siltä, että tulee sillisalaattia koko jutusta :)

Re: Parhaan hinta-laatu suhteen esipesu/liotin aineet?

Lähetetty: Ma Marras 18, 2013 7:53 am
Kirjoittaja JaniH

Re: Parhaan hinta-laatu suhteen esipesu/liotin aineet?

Lähetetty: La Joulu 07, 2013 1:54 pm
Kirjoittaja ile
Ainakin IKH:lla vantaalla oli noita kumpaakin hyllyssä. Hintaa tais olla 29e kannu....ostin ton rk24 testimielessä....

Re: Parhaan hinta-laatu suhteen esipesu/liotin aineet?

Lähetetty: La Joulu 07, 2013 9:13 pm
Kirjoittaja steyr
Riittääkö Viima Rekkapesu liuotinpesuksi? Sitä ollaan käytetty maanrakennuskoneiden pesussa, koska poistaa hyvin rasvaa, mutta mietin että kait se poistaa myös vanhat vahapinnatkin aika hyvin autosta. Nyt olen pessyt sillä kolme autoa ennen vahausta ja aina se tuntuu puhdistavan, mutta cleanser fluidilla tuntuu kuitenkin aina poistuvan vielä lisää vanhoja vahoja. Tiivisteen ph12 ja on biohajoava.

Juuri tänään pesin yhtä vanhaa bemaria, joka tulee myllytyksen alle. Pesun jälkeen konepeltiin tuli esille muutamia sellaisia haaleita kohtia ja cleanser fluidin jälkeen ne näkyi vielä paremmin(ilmeisesti ollut joku peittävä vaha päällä).

Käyttöturvatiedote
http://www.ikh.fi/documents/key20131207 ... iedote.pdf

Re: Parhaan hinta-laatu suhteen esipesu/liotin aineet?

Lähetetty: La Joulu 07, 2013 9:38 pm
Kirjoittaja JaniH
Ainesosista voisi ainakin päätellä että melkosta myrkkyä on tuo Wiima :) Mulla oli joskus yksi 10 litran kannullinen jotain Wiimaa, taisi olla jotain traktoripesuainetta tms mutta ei kauheasti vakuuttanut pesutehollaan, ehkäpä samaa tasoa kuin Pineline Tehopesu...
^^
Tuota RK-24:sta olen nyt käyttänyt 15% seoksena painepullossa ja raakana lancessa, toimii molemmin ihan kivasti, lähtee suolamömmöt sun muut paitsi pikeen ei pure oikeastaan lainkaan. Tuo Bio-Mikro ei oikein toimi vaahdottimella mutta painepullolla 15% seos liuottaa pikeäkin hieman, ei nyt niinkuin vasitut pienpoistoaineet mutta tuoreet pikipilkut lähtee... Tuo RK-24 maksaa 31 euroa 20 litran kannu suoraan tehtaalta tilattuna joten hinnalla moista ei ole pilattu, vaahdottimella tulee samankaltainen vaahto kuin auto-foamilla. Vahaturvallinen ei ole varmasti mutta ei nyt ihan kerralla tai kahdellakaan lähde vahat pinnasta. Puhdistusteholtaan samaa luokkaa kuin A-F eli esipesuun ihan ok mutta jos autossa on vahattu pinta niin silti suosittelen a-f:ää... Ja toimii hyvin jo 5% seoksena esipesussa, tuolla käyttämälläni 15% seoksella tulee jo melkolailla puhtaaksi suuri osa autoista...

Re: Parhaan hinta-laatu suhteen esipesu/liotin aineet?

Lähetetty: Ke Helmi 19, 2014 5:56 pm
Kirjoittaja JaniH
JL-Tuotteiden PS-Polygen toimii myös vallan kivasti vaahdottimella ruiskittuna, sisältää jopa polymeerivahaa joten erittäin oivaa tavaraa "pikahuuhteluihin" kun kinnasteluun ei ole aikaa... Suolakarheus toki jää tälläkin...

Ehdottelin muuten JL-tuotteiden edustajalle että heidänkin kannattaisi kehittää oma vaahtopesuaine kun ne alkaa kumminkin olemaan melko nykypäivää, aikoi puhella ylemmälle taholle asiasta joten odotellaan nyt että koska saadaan kotimaista vahaturvallista foamia :)