Sivu 2/2

Re: Pineline vs. wurth tehopesu

Lähetetty: Ke Huhti 03, 2013 6:38 am
Kirjoittaja DNF
SPOILERSPOILER_SHOW
Amatöörit lantraa, kokeneemmat osaa käyttää raakanakin. :D

Re: Pineline vs. wurth tehopesu

Lähetetty: Ke Huhti 03, 2013 9:14 am
Kirjoittaja Wolfie
Dani kirjoitti:Ootteko Wolfie & Demon käyttänyt tota Motoxin Tehopesua raakana lanceen ja nupit kaakossa?
Poistaa vissiin vahat/sealantit hyvin, vai vaatiiko montakin käsittelyä?
Raakana lanceen ja maximi seos, vaahtoaa todella kivasti. Riippuu vahasta ja sealantista kuinka irtoaa. Esim Callidacin mersussa tais olla Finish-Waxi ja se ei meinannut irrota neljällä Tehopesukäsittelyllä, raudanpoistolla ja pienpoistolla :lol: Toisaalta taas joku perus SRP antautuu kerrasta.
Pesuteho ylttää melkolailla Surfexin tasolle mutta joutuu käyttämään tujumpaa seosta. 1:4 konehuoneeseen, 1:6 ovienväleihin jne. Puhdasta tulee mutta Surfexia menee vähemmän.
Tuo on vaan niin näppärä kun sitä saa töistä suht kivuttomaan hintaan :) Varsinkin kun vastaan tulee joku t3mun ooppeli tai muu vastrannan räkäkiiski johon paloa melkein se vitosen pönttö kokonaisuudessaan...

Mutta siis melkolailla yhtä monikäyttöistä kuin Surfex. Laimennuksia joutuu vähän hakemaan mutta toimii myös samoilla laimennuksilla kuin Surfex, häviää vaan pikkusen puhdistustehossa.

Re: Pineline vs. wurth tehopesu

Lähetetty: Ke Huhti 03, 2013 8:30 pm
Kirjoittaja Dani
Kiitos Wolfie!

Re: Pineline vs. wurth tehopesu

Lähetetty: La Huhti 20, 2013 9:29 pm
Kirjoittaja Juha U
Tänään käytin eka kerran tuota tehopesua. Hankin pullon viikko sitten sellaista tumman vihreää ainetta litran pullossa Tokmannista. Laitoin lorauksen lanceen Avalancen sekaan ja ruiskutin Audin päälle ja huuhtelin pois. Loput lancen pullosta kaadoin pesuveden sekaan ja kinnastelin auton. Puhdasta tuli, tosin auto ollut tallissa joulukuusta lähtien niin ei ollut kuin pölyinen.

Re: Pineline vs. wurth tehopesu

Lähetetty: La Huhti 20, 2013 11:20 pm
Kirjoittaja Dani
Tässä kuva Motox Tehopesu Lancen läpi raakana:

Kuva

Re: Pineline vs. wurth tehopesu

Lähetetty: La Huhti 12, 2014 5:35 pm
Kirjoittaja Strongborn
Tuli tuota Bilteman rasvan kylmäpoistoainetta napattua pönikkä. Onkohan tuo ihan verrattuna pinelineen ja motoxiin vai onko jollain jotain kokemuksia? Tarkoitus liuotinpesuna käyttää vanteisiin ja autoon kun poistetaan vaha. Ja toki moottoritilaan. Kannattaako noita liuottimia kans levittää paineruiskulla kuten autofoamia? Ei siis lancea ole käytössä.

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla

Re: Pineline vs. wurth tehopesu

Lähetetty: La Huhti 12, 2014 6:16 pm
Kirjoittaja Mazza
Juha U kirjoitti:Tänään käytin eka kerran tuota tehopesua. Hankin pullon viikko sitten sellaista tumman vihreää ainetta litran pullossa Tokmannista. Laitoin lorauksen lanceen Avalancen sekaan ja ruiskutin Audin päälle ja huuhtelin pois. Loput lancen pullosta kaadoin pesuveden sekaan ja kinnastelin auton. Puhdasta tuli, tosin auto ollut tallissa joulukuusta lähtien niin ei ollut kuin pölyinen.
Tuo tummanvihreä on Würth Tehopesua, joka on eri tavaraa kuin Würth Pineline Tehopesu. Taisi perustua ihan eri kemikaaleihin. Pineline on omenamehun väristä.

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk 2

Re: Pineline vs. wurth tehopesu

Lähetetty: Su Huhti 13, 2014 12:18 am
Kirjoittaja Mazza
Mitämitä, en sitte ollenkaan hokannu aiheen otsikkoa kännykällä selaillessa :shock::shock::lol:

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk 2

Re: Pineline vs. wurth tehopesu

Lähetetty: Su Huhti 13, 2014 10:43 am
Kirjoittaja Mark77
Strongborn kirjoitti:Tuli tuota Bilteman rasvan kylmäpoistoainetta napattua pönikkä. Onkohan tuo ihan verrattuna pinelineen ja motoxiin vai onko jollain jotain kokemuksia? Tarkoitus liuotinpesuna käyttää vanteisiin ja autoon kun poistetaan vaha. Ja toki moottoritilaan. Kannattaako noita liuottimia kans levittää paineruiskulla kuten autofoamia? Ei siis lancea ole käytössä.

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
Älä sekoita kylmärasvapoistoainetta veden kanssa, on öljymäinen ja toimii kuivalla pinnalla. Annat vaikuttaa muutama minuuttia ja huuhtelet pois painepesurilla. Aika harvoin käytän sellaista ainetta nykyään.

Re: Pineline vs. wurth tehopesu

Lähetetty: Su Huhti 13, 2014 10:50 am
Kirjoittaja Juha U
Viime syksynä testasin tuo kylmärasvapoistoaineen kaverin autoon,jota ei ollut talven jälkeen kunnolla pesty ja jossa oli pikeä reilusti. Kierros tuolla likaiseen pintaa ja painehuuhtelun jälkeen oli piki irronnut hyvin.

Re: Vs: Pineline vs. wurth tehopesu

Lähetetty: Su Huhti 13, 2014 12:01 pm
Kirjoittaja Strongborn
Juha U kirjoitti:Viime syksynä testasin tuo kylmärasvapoistoaineen kaverin autoon,jota ei ollut talven jälkeen kunnolla pesty ja jossa oli pikeä reilusti. Kierros tuolla likaiseen pintaa ja painehuuhtelun jälkeen oli piki irronnut hyvin.
Millä levitit aineen?

Re: Pineline vs. wurth tehopesu

Lähetetty: Su Huhti 13, 2014 2:24 pm
Kirjoittaja Juha U
Ihan tavallinen muovipullo, missä oli kemikalinkestäväsumutinpää. Sillä ruiskutin aineen pintaan niin, että pinta kastui kunnolla ja jonkun aikaa annoin vaikutta ennen painepesua.

Re: Vs: Pineline vs. wurth tehopesu

Lähetetty: Su Huhti 13, 2014 4:28 pm
Kirjoittaja Strongborn
Juha U kirjoitti:Ihan tavallinen muovipullo, missä oli kemikalinkestäväsumutinpää. Sillä ruiskutin aineen pintaan niin, että pinta kastui kunnolla ja jonkun aikaa annoin vaikutta ennen painepesua.
Eli olettaisi toimivan pinelinen tilalta pesemisessä ja saa vahatkin irti vissiin aika hyvin? Ei vaan saa laimentaa tosiaan.

Re: Pineline vs. wurth tehopesu

Lähetetty: Su Huhti 13, 2014 8:55 pm
Kirjoittaja K70
Bilteman rasvan kylmäpoistoaineella lähti talven suolapaskat kyljistä kuin tyhjää vaan. Esim. SurfexHD 10% ei tehnyt karhealle pinnalle mitään, mutta tuolla kyllä sai pinnat sileäksi.

Re: Vs: Pineline vs. wurth tehopesu

Lähetetty: Su Huhti 13, 2014 9:19 pm
Kirjoittaja Juha U
Strongborn kirjoitti:
Juha U kirjoitti:Ihan tavallinen muovipullo, missä oli kemikalinkestäväsumutinpää. Sillä ruiskutin aineen pintaan niin, että pinta kastui kunnolla ja jonkun aikaa annoin vaikutta ennen painepesua.
Eli olettaisi toimivan pinelinen tilalta pesemisessä ja saa vahatkin irti vissiin aika hyvin? Ei vaan saa laimentaa tosiaan.
Joo tuo aine(biltema siis) käytetään laimentamattomana. Tosiaan tuolla aineella pesin yhtenä kesänä meidän peltoAudista konehuoneen, jota ei ollut hetkeen pesty. Brushilla harjailin avuksi ja huuhtelun jälkeen olin tyytyväinen pesutulokseen.

Re: Pineline vs. wurth tehopesu

Lähetetty: Ke Joulu 24, 2014 10:26 am
Kirjoittaja Hjallis85
No niin pisti topic silmään niin pakko on heittää pari factaa.

Pineline Tehopesu on ympäristömerkin omaava tuote, valmistaja Wurthille Tekno-Forest. Wurth Tehopesu on samantyyppinen pesuaine, hinnaltaan edullisempaa koska siihen ei ole haettu ympäristömerkkiä kustannussyistä. Ei sillä etteikö sitä saisi mutta ilman hakemista pystyy pitämään sen hinnan kuluttajaystävällisempänä.

Wurthin tuotteista osa ei ole Wurthin tekemiä vaan ostettu ulkoa ja laatukriteerit täyttävää ja myydään Wurth leimalla. Osa tuotteista on valmistettu W:n osaomistus tai kokonaan omistamassa tehtaassa. Ja on myös jotain tuotteita joita ei kannata edes muina merkkeinä myydä kuin kuin markkinoilla johtavina, esim siirtoleukapihdeissa knipex, yleismittareissa fluke... Että ei se pelkkä brändifirma ole...

Re: Pineline vs. wurth tehopesu

Lähetetty: Ti Joulu 30, 2014 8:34 pm
Kirjoittaja JaniH
Onkos muuten Pineline Tehopesu mennyt viime vuosien aikana huonommaksi kuin mitä ollut ennen vai tuntuuko se vain ettei sillä tee enään yhtään mitään kun on päässyt noiden oikeasti hyvien aineiden makuun?

Re: Pineline vs. wurth tehopesu

Lähetetty: Ti Joulu 30, 2014 9:57 pm
Kirjoittaja Tero
JaniH kirjoitti:Onkos muuten Pineline Tehopesu mennyt viime vuosien aikana huonommaksi kuin mitä ollut ennen vai tuntuuko se vain ettei sillä tee enään yhtään mitään kun on päässyt noiden oikeasti hyvien aineiden makuun?
Eikös Pineline (keltanen) ole poistunut ja tilalla nyt Wurth Tehopesu (vihreä). En itsekkään pidä Wurthista, onneksi on vielä hiukan Pinelineä jäljellä.

Re: Pineline vs. wurth tehopesu

Lähetetty: Ti Joulu 30, 2014 11:12 pm
Kirjoittaja Juha U
On sitä keltaista vielä olemassa, tänään näin viimeeks töissä se oli isompi astia 20 l? vissiin

Re: Pineline vs. wurth tehopesu

Lähetetty: Ke Joulu 31, 2014 12:00 am
Kirjoittaja Tero
Ja mä oon nähny vaan litran pulloja enään kaupoissa, Wurthillakin ollu pitkään vaan niiden omaa vihfreetä. Toivottavasti meillä kanssa on töissä vielä vanhassa pönikässä keltasta, siellä on hyvä pestä omaa autoa kun liukkaripullo on aina täydempi lähtiessä kuin tullessa :LOL:

Re: Pineline vs. wurth tehopesu

Lähetetty: Ke Joulu 31, 2014 1:31 pm
Kirjoittaja Antti O
Oon jotain 10% seosta tehnyt pinelinestä sumuputeliin, en kyllä kovin tehokkaana sitä pidä. Käyhän se noihin tahnojen pois pesuun paremman puutteessa.