Sivu 2/2
Re: Kuvia nettiin
Lähetetty: Ma Huhti 23, 2012 10:05 pm
Kirjoittaja sonikk
Vai onko toi joku uppaushistoria noi kuvat mitkä tossa näkyy? No joka tapauksessa ei toi kansion luominenkaan ihan niin vain onnistunut. Ehkä täytyy vaan perehtyä tohon paremmin.
Re: Kuvia nettiin
Lähetetty: Ma Huhti 23, 2012 10:11 pm
Kirjoittaja Dani
Ei se mulle tota ole koskaan tehnyt.
Kansion luominen tapahtuu laatikosta (pätkäviivoista tehty) jossa + merkki sisällä -> luo kansio, ja sen sisällä sitten -> tuo kuvia tjsp.
Tämän sisälläkin voi luoda kansioita jne..
Vähän vaikee selittää näin ulkomuistista, mutta erittäin simppeli tota on käyttää.
Re: Kuvia nettiin
Lähetetty: Ma Huhti 23, 2012 11:37 pm
Kirjoittaja nick
Tuossahan on kaksi laatikkoa missä on + merkki toisessa lukee Luo uusi kansio ja toisessa Lisää tiedostoja.
Klikkaa tuosta Luo uusi kansio kysyy kansion nimeä yms. minkä jälkeen klikkaa tallenna.
Lisää tiedostoja avaa ikkunan jossa sitten valitaan kuvat koneelta ja ladataan kansioon. Tämä ilmeisesti hanskassa kun olet kuvia saanut sinne ladattua.
Nämä samat toiminnot on myös sivun alareunassa vihreinä painikkeina.
Kuvan/kuvien poisto tapahtuu klikkaamalla kuvan alareunaa, nimen kohtaa ja sitten sivun alareunasta punaista poista nappia.
Näin ainakin maksullisessa versiossa, ei kai tuo ilmainen versio erilainen ole.
Re: Kuvia nettiin
Lähetetty: Ti Huhti 24, 2012 7:55 am
Kirjoittaja TKe_
Kuvat palvelussa on ihan hyvät
ohjeosiot.
Re: Kuvia nettiin
Lähetetty: Su Loka 21, 2012 12:06 pm
Kirjoittaja Anssi A
Kuinka te jotka käytätte Photobucketia laitatte useampia kuvia kerralla esim. tonne näyttämön puolelle?Yhden kuvan osaan laittaa mutta kun pitäs tehdä niin että tulis kuva-tekstiä-kuva jne. ni sit menee meikäläisellä sormi suuhun.
Re: Kuvia nettiin
Lähetetty: Su Loka 21, 2012 12:13 pm
Kirjoittaja Juha U
Kuva ekaks ja pari kertaa entteriä ja taas uusi kuva(sillei, että jokainen kuvalinki on aina uudella rivillä
Tekstin kun laitat ekana ja sen jälkeen kuvalinkin uudelle riville niin näytää kertomus hienommalta.
Re: Kuvia nettiin
Lähetetty: Su Loka 21, 2012 12:42 pm
Kirjoittaja sonikk
Jeps kuten Juha sanoi jokainen kuvalinkki omalle riville, mielellään tyhjä rivi väliin ja muistat ne img-tagit joka linkin ympärille!
Re: Kuvia nettiin
Lähetetty: Su Loka 21, 2012 1:35 pm
Kirjoittaja HuG0
Anssi A kirjoitti:Kuinka te jotka käytätte Photobucketia laitatte useampia kuvia kerralla esim. tonne näyttämön puolelle?Yhden kuvan osaan laittaa mutta kun pitäs tehdä niin että tulis kuva-tekstiä-kuva jne. ni sit menee meikäläisellä sormi suuhun.
Helpointa on käydä kurkkaamassa jostain hyvästä postauksesta mallia.. eli klikkaat "lainaa"-nappia, niin näet miten viesti on kirjoitettu!
Re: Kuvia nettiin
Lähetetty: Su Loka 21, 2012 1:42 pm
Kirjoittaja Dani
Muistakaa kuvankoko kun laitatte kuvia tänne, eli 800 x 800 olis maksimi, vähän saa lipsua mutta kunhan ei räjäytä 4000 x 3000 resolla olevia kuvia tänne niin kaikki ok.
Itse pyrin käyttämään 800 x 600 niin ei foorumi veny ja muutenkin helpompi selata kännykällä jne.
Re: Kuvia nettiin
Lähetetty: Su Loka 21, 2012 2:12 pm
Kirjoittaja Shakini
Dani kirjoitti:Muistakaa kuvankoko kun laitatte kuvia tänne, eli 800 x 800 olis maksimi, vähän saa lipsua mutta kunhan ei räjäytä 4000 x 3000 resolla olevia kuvia tänne niin kaikki ok.
Itse pyrin käyttämään 800 x 600 niin ei foorumi veny ja muutenkin helpompi selata kännykällä jne.
Saisko tota mitenkään järkevästi foorumisoftaan, eli se automaagisesti pienentäis nuo, tympiää aina pienennellä nuo kuvat "kinnas-sizeen"...?
Re: Kuvia nettiin
Lähetetty: Su Loka 21, 2012 2:20 pm
Kirjoittaja Dani
Tuskin, ja en oikein tiedä muita foorumeita jotka tykkää antaa postata isoja kuvia, johtuen siitä että sivustosta tulee typerä luettavaksi ja raskaaksi.
Mutta tässä laiskan miehen työkalu, käytän tätä myös itse:
http://www.download.fi/tyopoyta/kuvanka ... esizer.cfm
Re: Kuvia nettiin
Lähetetty: Su Loka 21, 2012 6:51 pm
Kirjoittaja sonikk
Niin ja ainakin Photobucket pienentää kuvat automaattisesti uppausvaiheessa haluttuun kokoon. Ei tarvitse erikseen pienennellä ellei halua.
Re: Kuvia nettiin
Lähetetty: Su Loka 21, 2012 7:45 pm
Kirjoittaja Dani
Photobuckettia on äärimmäisen ärsyttävä selata, käyttöliittymä aika hanurista.
Kuvat.fi ja /_small.jpg jossei tykkää pienennellä kuvia, tai /_medium.jpg kuvatiedoston perään.
Re: Kuvia nettiin
Lähetetty: Su Loka 21, 2012 7:50 pm
Kirjoittaja Juha U
No mä, kun olen käyttänyt tota keskikokoinen niin onks tuo sit miten paha juttu. Omalta koneelta näyttää hyvältä mutta puhelimella en tiedä(koska mulla on niin vahha luuri) etten ole sitä kokeillut.
Kuvia nettiin
Lähetetty: Su Loka 21, 2012 8:02 pm
Kirjoittaja Modifier
Hyvältä on näyttäny. Jatka samaan malliin

Re: Kuvia nettiin
Lähetetty: Su Loka 21, 2012 8:09 pm
Kirjoittaja Dani
Juha U kirjoitti:No mä, kun olen käyttänyt tota keskikokoinen niin onks tuo sit miten paha juttu. Omalta koneelta näyttää hyvältä mutta puhelimella en tiedä(koska mulla on niin vahha luuri) etten ole sitä kokeillut.
Näyttäis olevan 800x600 resolla noi sun kuvat tuolla BH vs. Ava, joten kaikki ok

Re: Kuvia nettiin
Lähetetty: Su Loka 21, 2012 8:12 pm
Kirjoittaja Juha U
Kiitos tiedosta

Re: Kuvia nettiin
Lähetetty: Ma Marras 16, 2015 11:03 pm
Kirjoittaja mkk
En löytänyt parempaa ketjua tälle kysymykselle, joten laitetaan tänne. Miten saa lisättyä kuvan niin, että kun kuvan klikkaa isommaksi, se aukeaa vain isompana, eikä mene kuvapalveluun josta kuva on linkattu? Eli esimerkiksi niin kuin Bastardin Volvo V40-näyttämötopicissa
viewtopic.php?f=17&t=4178"%20onclick="w ... n%20false; ?
Re: Kuvia nettiin
Lähetetty: Ti Marras 17, 2015 7:21 am
Kirjoittaja Pilder
sonikk kirjoitti:Niin ja ainakin Photobucket pienentää kuvat automaattisesti uppausvaiheessa haluttuun kokoon. Ei tarvitse erikseen pienennellä ellei halua.
Näinkö tekee...
Olen aina erikseen pienentänyt kuvia ennen uppausta.
Täytyy tutustua aiheeseen, olisipa vaan aiemmin huomannut.

Re: Kuvia nettiin
Lähetetty: La Joulu 26, 2015 10:01 pm
Kirjoittaja zeiho
Mitä teen väärin. Kun yritän laittaa tänne foorumille kuvaa ni esikatselussa sen vaan "kuva" mut ei siis oikea kuva. Sit jos laitan linkkiä sen ni se toimii normaalisti ja menee siihen kuvan osoitteeseen. Kuvat on kuvat.fi sivustolla josta juuri ostin sen tallennustilan. Pitäis olla julkinen ym se kansio missä kuvat on.
Re: Kuvia nettiin
Lähetetty: La Joulu 26, 2015 10:06 pm
Kirjoittaja Petteri
Kuvat.fi palvelusta sun pitää linkata se eri tavalla kuin urlista. Sinne perään pitää laittaa lisätietoa. Lue kuvat.fi palvelun ohjeista. Sitten vaan sieltä oikea linkki img-tagien väliin nikn rupiaa kuvaa leviämään jäsenistölle.
Re: Kuvia nettiin
Lähetetty: La Joulu 26, 2015 10:26 pm
Kirjoittaja zeiho
Okei kiitos paljon nopeasta vastauksesta!