Sivu 2/2

Re: Shampoon mittaus

Lähetetty: Ke Touko 16, 2012 10:15 am
Kirjoittaja Urran
No ottaa ottaa. Mut ne menee siihen Panadolin mittaukseen :roll:

Re: Shampoon mittaus

Lähetetty: To Loka 18, 2012 1:04 pm
Kirjoittaja shinyass
Miten te tuota ruiskua käytätte? Ajattelin itekkin vetästä shampoota ruiskuun viime kerralla, mutta vaikeeta oli saada se ruisku siitä noin 3cm shampoo pullon reiästä sinne pullon pohjalle ja vielä saada vedettyä ruiskun mäntää... Kun taasen kallisti, niin meinas tulla shampoot syliin ja ei se ruiskuun imeinen siitä pullon "kyljestä" ainakaan easyä ollut.... Mitä teen väärin?

Virittelin ruiskuun letkn pätkän seuraavaan pesukertaa varten. Ongelmana voi tulla aineen kuivuminen letkuun ja muutenkin epätarkkuus mittauksessa.....

Re: Shampoon mittaus

Lähetetty: To Loka 18, 2012 1:19 pm
Kirjoittaja Urran
Heh :D Kuulostaa koomiselta. Mimmonen ruisku sulla oli käytössä? Toi Panadol ruisku (semmonen tosi pitkä) nyt ylettää ainakin valtaosan 250ml/500ml pullojen pohjalle asti. Ja myös kallistettuna mittaus sillä kovasti helpompaa kun on ohut.

Ei nää asiat niin vakavia ole.

Re: Shampoon mittaus

Lähetetty: To Loka 18, 2012 1:26 pm
Kirjoittaja Antti O
Eikö 10ml leivontamitta ole nyt kaikista helpoin. Ei sillä ole oikeasti yhtään mitään väliä meneekö sitä shampoota 10ml vai 12ml sinne ~10l ämpäriin. Ette kai te sitä vettäkään mittaa litramitalla sinne pesuvatiin?
Ite käytän tollaista bilteman mittasarjaa, maksoi ehkä euron tai kaksi. Tuo 10ml mitta on just sopiva sille supernatural shampoolle, 10ml heitän sinne 10l vesisaaviin ja ehkä vähän päälle. Hyvin vaahtoaa.

Re: Shampoon mittaus

Lähetetty: To Loka 18, 2012 1:33 pm
Kirjoittaja Urran
^Mittaatko supernatural shampoon mitalla? :D Mun mielestä se on aivan loistava shampoo koska sen voi mittaa painalluksina :D 2ml/painallus ja 6ml/10L :D

Ja ei oo helpoin, törkeen hidas vs. tommonen ruutta. Mut on mulla semmonen settikin Ikeasta tallissa :D Sillä tulee mitattua etenkin ne, mitä tarvii desejä.

Ja shampooämpärissä on kyl teippi mitatun 10L paikkeilla :? Näkee kyljestä millon on 10L ämpärissä :shock:

Re: Shampoon mittaus

Lähetetty: To Loka 18, 2012 1:34 pm
Kirjoittaja Antti O
Korjataan, btbm shampoota minulla..

Re: Shampoon mittaus

Lähetetty: To Loka 18, 2012 1:50 pm
Kirjoittaja sonikk
shinyass kirjoitti:Mitä teen väärin?
Aloit n*ssia sitä kuuluisaa pilkkua. :D

Tosiaan, mittaa vaikka kuinka iso se korkillinen on ja käytä jatkossa sitä mittana, nuo lääkeruiskuhommat menee jo pikkasen yli ainakin meikäläiseltä.

Re: Shampoon mittaus

Lähetetty: To Loka 18, 2012 1:59 pm
Kirjoittaja hanta
Urran kirjoitti:^Mittaatko supernatural shampoon mitalla? :D Mun mielestä se on aivan loistava shampoo koska sen voi mittaa painalluksina :D 2ml/painallus ja 6ml/10L :D
Itsellä toi annostelun helppous oli yksi iso asia miksi tulee supernaturalia käytettyä, ei tarvi erikseen mitan kanssa pelata. Oman purkin kyljessä lukee "one pump for every 3 liters of water", joten kolmella pumppauksella päästään vasta 9L mutta kuten todettu, ei tämä niin vakavaa ole meneekö sinne ampäriin 9 vai 10l vettä :)

Re: Shampoon mittaus

Lähetetty: To Loka 18, 2012 2:15 pm
Kirjoittaja Urran
sonikk mä taasen käytän ruiskuja tasan sen takia koska korkilla mittaus on aina tosi sottasta puuhaa :D Ärsyttää kun purkit on sitten ihan mähmässä.

hanta en muista mitä purkin kyljessä lukee. Mä kysyn tarkat laimennukset suoraan valmistajilta jos niitä ei ilmoiteta millilitroina tai suhdelukuna purkin kyljessä. Dom sanoi että se on 6ml/10L vettä.

Re: Shampoon mittaus

Lähetetty: To Loka 18, 2012 2:54 pm
Kirjoittaja sonikk
Sekin on totta. Mä käytän yskänlääkemittaa, helppo ja tarkka jos haluaa hifistellä.

Re: Shampoon mittaus

Lähetetty: To Loka 18, 2012 4:43 pm
Kirjoittaja samunoz
Pepsodent suuveden korkissa näkyy ml. Siitä saa jos vain suuvettä käyttelee.

Re: Shampoon mittaus

Lähetetty: To Loka 18, 2012 7:37 pm
Kirjoittaja Jupe
Yskänlääkepullon mitta mullaki. Kätevästi saa huuhdeltua sankossa ja ei sottaa.

Re: Shampoon mittaus

Lähetetty: To Loka 18, 2012 8:12 pm
Kirjoittaja Dani
Ettekö te huuhtele sitä korkkia veteen ennen kun laitatte korki takaisin jengoille?? Itse teen näin, jopa pilttipurkit mulla ui pesuämpärissä..

Re: Shampoon mittaus

Lähetetty: To Loka 18, 2012 8:23 pm
Kirjoittaja Shakini
Sellaista jotain lääkeruuttaa käytän, onko 10ml tms.

Kuva

Ton tyylinen, ite laittanu sillee että kun ruiskun kylkiin tarttuu shampoota kuitenkin niin huuhdon sen siinä pesuvedessä samalla ku sotken aineet keskenään.
Tyyliin vesi ämpäriin, ruutta pohjalle ja ruutta tyhjäks ku nostan ämpäristä pois. Yleensa viel pinta vedestä ottanu ns. puhdasta vettä ruuttaan ja huuhdellu sisuksetkin.

Tarkkaa touhua :rolf:

Re: Shampoon mittaus

Lähetetty: To Loka 18, 2012 8:39 pm
Kirjoittaja Juha U
sonikk kirjoitti:Sekin on totta. Mä käytän yskänlääkemittaa, helppo ja tarkka jos haluaa hifistellä.
Täällä myös sama mittaus tapa. Ei tarvii ku lirauttaa pullosta haluamansa määrän astiaan ja samalla kun lasken vettä ämpäriin valutan aineen sekaan ja huuhdon mitan puhtaaksi ja laitan mitan hyllyyn seuraavaa kertaa varten valmiiksi. Yksinkertainen ja helppo tapa ja vielä nopeakin :)

Re: Shampoon mittaus

Lähetetty: Pe Loka 19, 2012 11:26 am
Kirjoittaja Urran
Dani kirjoitti:Ettekö te huuhtele sitä korkkia veteen ennen kun laitatte korki takaisin jengoille?? Itse teen näin, jopa pilttipurkit mulla ui pesuämpärissä..
Kyllä varmaan, mutta esim. Duraglossin, Ultiman, Dodon shampoiden kanssa ei huljuttelu riitä :D Sen verran paksua kamaa. Ruisku sen sijaan tulee puhtaaks kun vedessä vetää männän pari kertaa edestakaisin.

BH AW taas on viskositeetiltaan niin ohutta että sitä on tosi vaikee olla liruttelemasta joka paikkaan kun siitä kaatelee.

Re: Shampoon mittaus

Lähetetty: Pe Loka 19, 2012 12:53 pm
Kirjoittaja Posambique
Sonikk: Sama kuin Urranilla, inhoan sitä että korkki on mähmäinen

Dani: Kyllä huuhdellaan, mutta sama kuin Urranilla ja vaikka sen lopulta saa melko puhtaaksi niin sitten se on märkä -> pullo on märkä jne.

Itse käytän tällä hetkellä 15ml yskänlääkemittaa, tuo ruisku olisi varmaan myös hyvä. Mitta vaan sattui kotoa jo löytymään.