Sivu 2/3

Re: BH autofoam vs Autobrite Magifoam

Lähetetty: Ke Marras 23, 2011 12:33 pm
Kirjoittaja juissi.2
Tähän aikaan ei varmaan autoa saa pidettyy puhtaana, et kannataako aina kinnaspesuu suorittaa. Foamilla jos saapi *puhdasta*.

Re: BH autofoam vs Autobrite Magifoam

Lähetetty: Ke Marras 23, 2011 12:36 pm
Kirjoittaja TKe_
No minä ainakin suoritan tällä hetkellä pesut pelkästään foamilla. Parin kolmen viikon välein sitten myös kinnaspesu. Tulee joka päivä ajettua sen verran maantietä, ettei huvita tuhlata sen enempää paukkuja pesuun.

Re: BH autofoam vs Autobrite Magifoam

Lähetetty: Ke Marras 23, 2011 1:16 pm
Kirjoittaja Posambique
Juuh, mutta ette te vissiin myöskään kuivaa autoa sen jälkeen?

Kinnaspesua kannattaa tehdä senkin takia välillä, ettei se suola jämähdä/syö itseään vahan läpi.
Toki ymmärrän hyvin sen, että pesastaan auto kunnon pesujen välillä foamilla, mutta pointti juuri se että ei sitä kuivata (säämiskällä :lol: )

Re: BH autofoam vs Autobrite Magifoam

Lähetetty: Ke Marras 23, 2011 1:37 pm
Kirjoittaja juissi.2
Juu on noidenkin kuvien jälkeen pesty kinthaalla,kuivattu ja viskattu niskaan QD :o

Re: BH autofoam vs Autobrite Magifoam

Lähetetty: Ke Marras 23, 2011 3:10 pm
Kirjoittaja TKe_
Posambique kirjoitti:Juuh, mutta ette te vissiin myöskään kuivaa autoa sen jälkeen?

Kinnaspesua kannattaa tehdä senkin takia välillä, ettei se suola jämähdä/syö itseään vahan läpi.
Toki ymmärrän hyvin sen, että pesastaan auto kunnon pesujen välillä foamilla, mutta pointti juuri se että ei sitä kuivata (säämiskällä :lol: )
Joo tärkein jäi mainitsematta, ei todellakaan kuivata :D Ei kyllä kävis pienessä mielessekään.

Yllättävän hyvin tuon suolan saa pysymään erossa tolla AF + kränzlellä, mutta kyllä kunnon kinnaspesu on paikallaan pari kertaa kuussa.

Re: BH autofoam vs Autobrite Magifoam

Lähetetty: Ke Marras 30, 2011 7:37 pm
Kirjoittaja pasi
Tässä jo jonkin aikaa näitä juttuja seuranneena niin tuntuu että kaikki tällä allalla on juupas-eipäs meininkiä. Ensin ollaan innoissaan jostain ja sitten seuraavassa hetkessä se innostuksen kohde onkin kuin syntiä tekisi.

Siksi näihin internet keskusteluihin ja testeihin ei kannata uskoa ihan sokeasti.

Re: BH autofoam vs Autobrite Magifoam

Lähetetty: Ke Marras 30, 2011 7:40 pm
Kirjoittaja Dani
Niinhän se on, siksi kuvat puhuvatkin puolestaan ja niistä saa jo vähän osviittaa missä mennään.

Re: BH autofoam vs Autobrite Magifoam

Lähetetty: Ke Joulu 14, 2011 10:33 pm
Kirjoittaja Dave
TKe_ kirjoitti:
Yllättävän hyvin tuon suolan saa pysymään erossa tolla AF + kränzlellä,

Pesettekös kuumalla vedellä vai liuottaako BH suolan myös kylmällä vedellä.

--

Re: BH autofoam vs Autobrite Magifoam

Lähetetty: Ke Joulu 14, 2011 10:51 pm
Kirjoittaja Dani
Jos on mahdollista niin käytän aina lämmintä vettä, mutta kyllä se kylmänäkin toimii.

Re: BH autofoam vs Autobrite Magifoam

Lähetetty: Ke Joulu 14, 2011 11:12 pm
Kirjoittaja Posambique
Eipäs laiteta sanoja mun suuhun, kun ei tollaisesta (valitettavasti) ole kokemusta. Jos joku mode voisi korjata lainauksen?

Kyllä toimii viileällä vedelläkin ihan hyvin, itse olen Bilteman painepullosta toistaiseksi tosiaan joutunut käyttämään.

Korjattu - Dani

Re: BH autofoam vs Autobrite Magifoam

Lähetetty: To Joulu 15, 2011 12:23 pm
Kirjoittaja Antti O
Minkä verran tuosta 5l pöntöstä yhteen esipesuun pumppupullolla levitettynä tuota bh autofoamia kuluu?

Re: BH autofoam vs Autobrite Magifoam

Lähetetty: To Joulu 15, 2011 12:37 pm
Kirjoittaja Posambique
Bilteman pumppupullon tilavuus taitaa olla 1,5l ja siihen sitten 4% seos

1,5l x 0.04 = 0.06l

Noin 0,6 dl sitä siis kertarykäisyllä saa kulutettua. Ei siitä pöntöstä siis ihan sataa pesukertaa saa, mutta melkein.

Re: BH autofoam vs Autobrite Magifoam

Lähetetty: To Joulu 15, 2011 12:49 pm
Kirjoittaja Capri89
Eikö Janne sanonut, että 8% seos? :roll:

Re: BH autofoam vs Autobrite Magifoam

Lähetetty: To Joulu 15, 2011 1:14 pm
Kirjoittaja Dani
Talvella on joo ihan suotavaa käyttää pikkusen tujumpaa seosta eli juurikin tuo 8%.
Kesällä sitten 2-4% jossei ole kovin rapanen/pinttynyttä likaa.

Re: BH autofoam vs Autobrite Magifoam

Lähetetty: To Joulu 15, 2011 1:26 pm
Kirjoittaja Antti O
No pitänee tuota ottaa 5l kannu jostain mistä halvimmalla saa. Ensin tietysti pitää etsiä tuo pumppupullo. Lähin Biltema kun on yli 100km päässä :(

Re: BH autofoam vs Autobrite Magifoam

Lähetetty: To Joulu 15, 2011 2:45 pm
Kirjoittaja seatts
Antti O kirjoitti:No pitänee tuota ottaa 5l kannu jostain mistä halvimmalla saa. Ensin tietysti pitää etsiä tuo pumppupullo. Lähin Biltema kun on yli 100km päässä :(
Osta ennemmin Honkkarista sellanen 5l kannu, siis sellanen missä letku ja kahva on ainakin mun mielestä paljon mukavampi käyttää aineiden levitykseen.

Re: BH autofoam vs Autobrite Magifoam

Lähetetty: La Joulu 17, 2011 6:20 am
Kirjoittaja Mark77
Olen nyt muutama kertaa pessyt BH autofoamilla, ja kyllä toimii ihan hyvin, mutta vaikka pesen sitten käsin ja Meguiarsin shampoolla niin jää kuitenkin kalvo pintaan..Näyttää puhtaalta mutta pinta on epätasainen ja ei lähde puhtaaksi muuta kuin liuotin aineella... Tämä ei ole mitään uusi ongelma mutta luulin jo että tuo autofoam liuottaa paremmin..

Re: BH autofoam vs Autobrite Magifoam

Lähetetty: La Joulu 17, 2011 9:22 am
Kirjoittaja RTU
^ itsellä ihan päinvastaisia kokemuksia, Pineline 1:3 ei poista läheskään niin paljon likaa kuin autofoam lancella. Ja viimeistään kintaalla ja shampoolla kaikki lika lähtee, on kyllä tosin hyvässä vahassa auto.

Re: BH autofoam vs Autobrite Magifoam

Lähetetty: La Joulu 17, 2011 12:25 pm
Kirjoittaja sonikk
Mark77 kirjoitti:Olen nyt muutama kertaa pessyt BH autofoamilla, ja kyllä toimii ihan hyvin, mutta vaikka pesen sitten käsin ja Meguiarsin shampoolla niin jää kuitenkin kalvo pintaan..Näyttää puhtaalta mutta pinta on epätasainen ja ei lähde puhtaaksi muuta kuin liuotin aineella... Tämä ei ole mitään uusi ongelma mutta luulin jo että tuo autofoam liuottaa paremmin..
Huomasitko mitään eroa ennen/jälkeen Opti-Coatin?

Re: BH autofoam vs Autobrite Magifoam

Lähetetty: La Joulu 17, 2011 2:04 pm
Kirjoittaja Mark77
Normaali likaa lähtee kyllä hyvin, mutta Opticoatilla käsitelty auto on kuin juuri vahattu, mutta vaikka kuinka hyvin suojattu, niin aina jää semmonen kalvo. Tämä huomaan vain maantieajon jälkeen talvella (nastat kuluttavat tienpintaa ja asvaltti, biitumi ym tarttuu kiinni, mun teoria)..
Tarkoitan ehkä lähinnä rasvanpoistoainetta, enkä liuotinta...

Re: BH autofoam vs Autobrite Magifoam

Lähetetty: La Joulu 17, 2011 3:37 pm
Kirjoittaja Posambique
Mikä tuo Megun pesuaine on jota käytät Mark77?

Mietin, että voisiko parempi shampoo auttaa?
Enkä siis sano, että se olisi huonoa, kun ei ole mitään kokemusta Meguiarsista.
Ajattelin, että shampoon vaihtamista voisi tietysti kokeilla. Mielestäni kalvoa ei saa ilman kosketusta pois,
mutta hyvällä shampoolla, ja oikealla laimennussuhteella sen kyllä pitäisi saada kyytiä ilman ongelmaa.

Omasta mielestäni Carlack68 on erinomainen pesuteho. AutoWashin pesutehoa on myös paljon kehuttu.
Muitakin varmasti on kuten vissiinkin CG Citrus Wash & Gloss jne.

Re: BH autofoam vs Autobrite Magifoam

Lähetetty: La Joulu 17, 2011 4:33 pm
Kirjoittaja Mark77
Käytän Meguiarsin NXT car wash..voisin kokeilla jotain muuta, mutta tämä ongelma on ollut muidenkin pesuaineiden kanssa, ja niin kauan kun olen autoja pessyt..

Re: BH autofoam vs Autobrite Magifoam

Lähetetty: Ke Tammi 04, 2012 10:18 am
Kirjoittaja Antti O
Eilen tuli testattua tuota bh autofoamia. Bilteman myrkkyruiskulla 5% seos pintaan ja annoin vajaa 5 minuuttia vaikuttaa. Aine näytti samalta kun vaikka fairy suihkutettuna pintaan ja alkoi aika nopeasti valumaan pois. Sai suihkutella sitä vähän väliä lisää. Minulla kun ei ole siis mitään foam lanceja käytössä.
Pesin lämpimällä vedellä ja letkulla aineen pois, kyljet jäivät likaisiksi vielä että selvä paskafilmi näkyi heti kun alkoi auto kuivamaan.
Kastelin uusiksi ja pesin korrekin autosamppoolla ja sienellä, havaintona että sieni liukui herkemmin ja oli helpompi pestä. Autona oli clio II 2003, kesällä vedetty 915 pinnassa ja melko kurassa ja suolassa.

Mutta ehkä hieman petyin ennakkohypen perusteella aineeseen.

Re: BH autofoam vs Autobrite Magifoam

Lähetetty: Ke Tammi 04, 2012 10:22 am
Kirjoittaja TKe_
No kyllä toi BH (kuten muutkin) vaatii vähintään sen painepesurilla tehtävän huuhtelun.

Re: BH autofoam vs Autobrite Magifoam

Lähetetty: Ke Tammi 04, 2012 10:23 am
Kirjoittaja Antti O
Minulla vaan ei ole painepesuria talvella käytössä. Kesällä taas on auto yleensä niin puhdas ettei taida olla tarvetta edes foamille.