Sivu 6/11

Re: Kuivaus

Lähetetty: Pe Huhti 27, 2012 9:01 pm
Kirjoittaja Mikkoro
Kysymys: milläs te kuivaatte ikkunat? Itse kuivaiken auton Kentin mikrokuituliinoilla ja niillä kun pyyhkii ikkunat niin nukkaa jää. Lastaa en auton lähelle haluaisi tuoda (viime kerrasta ja siitä kun auton yhden kerran erehdyin pesettämään on muistona komeat naarmut konepellissä), onko jotain muuta vaihtoehtoa?

Re: Kuivaus

Lähetetty: Pe Huhti 27, 2012 9:45 pm
Kirjoittaja samunoz
Lyhyempi karvaisilla mikrokuituliinoilla. Esim. tokmannista saatavat iisi liinat toimii hyvin.

Re: Kuivaus

Lähetetty: Pe Huhti 27, 2012 9:51 pm
Kirjoittaja sonikk
Ihan samoilla Kenteillä kuin loppuautonkin, ei mulla kyllä mitään nukkaa irtoa.

Re: Kuivaus

Lähetetty: Pe Huhti 27, 2012 10:06 pm
Kirjoittaja Dani
Liinat kannattaa pestä ennen ensimmäistä käyttöä.

Re: Kuivaus

Lähetetty: Pe Huhti 27, 2012 10:10 pm
Kirjoittaja Mikkoro
Alkaakohan nuo vetelemään viimeisiään nuo mun liinat. Tai sitten ne on nukkaantuneet kun on pesty samassa koneellisessa Bilteman liinojen kanssa... Vai tulikohan tuo nukka vahankiillotusliinoista, ne kun nukkaa uusina.

No ajattelin vaan, että olisiko tähän joku niksi mitä en ole tajunnut. :)

Re: Kuivaus

Lähetetty: Pe Huhti 27, 2012 10:15 pm
Kirjoittaja Juha U
Kenteillä kuivataan tääläkin ikkunat myös samalla liinalla. Itse en silloin, kun nuo otin käyttöön edes pessyt vaan suoraan käyttöön otin ne :oops: Myöhemmin ne on käynyt pesussa jo useita kertoja mutta koskaan nuo ei ole mulla nukannut.

Re: Kuivaus

Lähetetty: Pe Huhti 27, 2012 10:19 pm
Kirjoittaja sonikk
Niin, toisaalta jos laseissa ei ole mitään suojaa niin ovat aika nihkeät. Mulla on aina ollut joko qd, vaha, sealant, Wet Glaze, 5-sateesta tms niin ei ainakaan niillä jää nukkaa.

Re: Kuivaus

Lähetetty: Pe Huhti 27, 2012 11:15 pm
Kirjoittaja K70
Mä kuivaan kaikki lasit...eli puolet autosta, vohveliliinalla.

Re: Kuivaus

Lähetetty: Pe Huhti 27, 2012 11:24 pm
Kirjoittaja Mikkoro
Tänään savestin lasit niin saattaapi olla syynä. Luulin, että oli vielä 5-sateesta purkissa jotain jäljellä, mutta ei ollut ja jäivät ilman suojaa. Wet Glazea piti ostaa viime "kuormassa" mutta oli silloin loppu. Enpä muuten älynnyt, että QD:tä olisi voinut käyttää.

Re: Kuivaus

Lähetetty: Pe Huhti 27, 2012 11:57 pm
Kirjoittaja Peke
Osta kunnon lasipinnoitetta esim. V1 Diamond, GTechniq, Wolf's??? jne ja vetäisi laseille se, niin loppuu ongelmat kuvauksen suhteen. Ne suorastaan kuivuu itsekseen, kun vesi ei pysy pinnassa ollenkaan. ;)

Re: Kuivaus

Lähetetty: Su Touko 13, 2012 7:14 pm
Kirjoittaja LAtee
Niin paljon kaikennäköstä offtopiccia näyttäisi olevan, niin palataanhan taas alkuperäiseen aiheeseen.
Oon ite nyt yrittänyt uutta baijerilaista kuivailla kaikennäköisillä säämisköillä, mutta tuntuu että ihan turhan kanssa. Aina jää jotain mukavia pisaroita ja viiruja.

Ajattelin seuraavaks näyttää lastaa autolle ennen säämiskällä kuivausta, mutta sanokaapa nyt ennenkuin sen ostan, että onko ne kuivausliinat oikeasti parempia? Sen verran oon taustatutkimusta tehnyt, että ilmeisesti tolla lastalla vetely on vähän riskiä puuhaa.
Ja jos nyt sitten päädyn jonkin näköisen liinan ostamaan niin mistä ja mikä? Mieluiten aina suomesta sitä ostais, mutta toki tarvittaessa ulkomailtakin.

Re: Kuivaus

Lähetetty: Su Touko 13, 2012 7:38 pm
Kirjoittaja Juha U
No tuo pieni offi ei mua ainakaan haitta päinvastoin, koska tavallaan tuossa käsiteltiin ikkunoita ja niiden kuivas ja pinnoittamis juttuja ja oli ihan asiaaa. Lastaa en itse, eikä varmaan muutkaan suosittele auton kuivaukseen. Koska jostain, jos pienikin lika muru pääsee lastan ja pinnan väliin on naarmu taatusti siinä. Itse joskus 5 vuotta sitten tein farmarivolvon (nusta) kuivauksen ekaks varrellisella kungs lastalla ja lopuks Autoglymin synteettiselläsäämiskällä. Yhden kerran jälkeen, kun huomasin katosssa 30cm viirun kuivauslastalla vedon jälkeen, niin siihen loppui lastalla kuivaus. :wall: Niin ja ekan lastan ostin 05 syksynä ja silloista punaista volvoa sillä yritin kuivata niin eihän siitä mitään tullut. Kattoa yritin kuivata ja se piti sellaista karmeeta vinkumista ja ei kuivannut kunnolla vaan synteettisellä glymin säämiskällä piti jatkaa.Lasta oli sellainen kirkas samanlainen, kuin Glymilläkin on oli vaan muun merkkinen. Mun puolesta noita ei tarvitsis olla olemassakaan, koska ovat hitaita ja kömpelöitä, eikä noilla saa autoa kuivaksi(turvallisesti) Kunnon kuivausliina, Vaikka kentin keltainen honkkarista tai tilaamalla netin kautta suomesta,tai ulkomailta. Liinoilla saa nopeasti kuivattua ja taatusti viiruton lopputulos. Ostaa, vaikka 2tai vaikka 3 niin saa vaihtaa kostean kuivaan jolloin tulee taatusti hyvä jälki :)

Re: Kuivaus

Lähetetty: Su Touko 13, 2012 9:03 pm
Kirjoittaja sonikk
Jep, en tiedä oletko ikinä käyttänyt claybaria mutta jos olet niin tiedät että vaikka millä pesisi niin pintaan jää aina jotain skeidaa, ja nämä kun pyörivät lastan ja pinnan välissä kuten Juha sanoi niin naarmuja tulee satavarmasti.

Re: Kuivaus

Lähetetty: Su Touko 13, 2012 11:09 pm
Kirjoittaja Peke
LAtee kirjoitti:
Ja jos nyt sitten päädyn jonkin näköisen liinan ostamaan niin mistä ja mikä?
Mä en ainakaan käytä enää muita ku
http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=CHE-BELUGA" onclick="window.open(this.href);return false;
tai
http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=CHE-MAMMOTH" onclick="window.open(this.href);return false;
Toimiihan se Miracle Dryerikin...

Re: Kuivaus

Lähetetty: Ma Touko 14, 2012 12:20 am
Kirjoittaja LAtee
Kattelin noita Peken laittamia linkkejä ja ihmettelin miten voi liinastakin saada sellasen kuvan et se suorastaan huutaa et "Käytä mua sun auton kuivaukseen!" 8-)

Täytyy pistää vissiin noita tilaten kun varastoon niitä tulee.
Tuosta lähi honkkarista kävin jo noita auton kuivaus tsydeemejä kattelemassa, mutta sieltä ei löytynyt kun säämisköjä. Pitänee käydä tuosta toisesta honkkarista kattomassa jos löytyisi noita Kentin liinoja sieltä, niin niillä pärjäisi tässä sitten hetken :)

Semmonen tuli muuten tuossa mieleen, että kannattaako kuivaus alottaa ihan samantien pesun jälkeen vai odotella että pinta kuivaa "osittain"? Ehkä snadisti tyhmä kysymys, mutta ajattelin nyt tämänkin varmistaa. Ei tekisi mieli pilata auton pintaa millään tavalla :)

Suurkiitokset vinkeistä!

Re: Kuivaus

Lähetetty: Ma Touko 14, 2012 2:23 am
Kirjoittaja age
Hyvässä vahapinnassa olevan auton saa vesiletkulla 90% kuivaksi. Loput sitten pyyhkeellä.

Pitää kattoo löytyiskö youtubesta hyvää pätkää tästä "open hose" tekniikasta.

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=VtoWk9thSEI tossa ihan hyvä esimerkki vedellä kuivaamisesta.

Re: Kuivaus

Lähetetty: Ma Touko 14, 2012 10:26 am
Kirjoittaja Antti O
Pitäisikö honkkarissa olla kentin kuivausliinoja? En löytänyt muita kun kentin säämisköjä Mikkelin honkkarista perjantaina.

Re: Kuivaus

Lähetetty: Ma Touko 14, 2012 11:01 am
Kirjoittaja HuG0
Antti O kirjoitti:Pitäisikö honkkarissa olla kentin kuivausliinoja? En löytänyt muita kun kentin säämisköjä Mikkelin honkkarista perjantaina.
Kyllähän siellä niitä pitäisi olla, mutta aika hiljaiselta näyttää tilanne juuri nyt..

Kuivaus

Lähetetty: Ma Touko 14, 2012 11:01 am
Kirjoittaja Tonis
Ei niitä kaikissa honkkareissa oo...

Re: Kuivaus

Lähetetty: Ma Touko 14, 2012 12:24 pm
Kirjoittaja LAtee
Joo, eipä noita jokaisesta honkkarista löydy.
Tosiaan tuossa viikonloppuna kävin kattelemassa tuosta Espoon Martinsillan honkkarista ja siellä kyllä oli autonhoitovälineet aika niukilla.
Tänään jos sitä kävis tosta Espoon keskuksesta kattomassa, jos sieltä vaikka noita löytyisi.
:thumb:

Re: Kuivaus

Lähetetty: Ti Touko 15, 2012 12:16 am
Kirjoittaja LAtee
Jeppis.
Espoonkeskuksen honkkarista tuli noita Kentin liinoja haettua (hyllyynki muutamat jäi) ja voin kyllä sanoa että siinä on tuote jossa on hinta laatu suhde kohdallaan!
Suurkiitos tästä vinkistä! Voin kertoo että näyttää musta bmw aika näpsäkältä kun on maalipintakin kunnossa :p

Ja sen verran vielä edittiä et en tiedä miten tota honkkarin sivun varastotilannetta pitäs lukee mutta väärin se näyttää jos se ikoni siin alussa kertoo et onks tuotetta siel vai ei.

Re: Kuivaus

Lähetetty: Ti Touko 15, 2012 10:52 pm
Kirjoittaja Juha U
^Ole hyvä vaan Liinaan kun totut niin lastat ja säämiskät ei tule edes mieleen ja pysyy se pintakin hyvänä :thumb: Joo niinkuin Antti O sanoikin aiemmin, ettei löydy kaikista honkkareista liinoja. Itsekkin olisin Mikkelin honkkarista viime viikolla ostanut mutta ei ollut niitä. Olen monta kertaa tänä vuona niitä etsinyt muttei ole ollut. Muita Kentin tavaroita kyllä löytyy. Pitääpäs en kerran käydessä kysyä myyjältä noita.

Re: Kuivaus

Lähetetty: Su Heinä 29, 2012 11:31 am
Kirjoittaja Bouma
Otetaas kysymys tänne.

Kaveri suihkuttelee aina auton kuivauksen yhteydessä jotain ainetta pintaan ja sitten vasta kuivaa sen. Ainetta kun suihkuttaa pintaan niin vesi alkaa helmeileen ja antaa kuulemma jonkun suojan (vahamaisen?) pintaan. Läpinäkyvässä pullossa sitä ainetta pelkästään eikä kaveri osannut sanoa mitä se oikein on. Kertokaa ihmeessä jos tiedätte tällaisia aineita? Tuntui ihan pätevältä aineelta.

Re: Kuivaus

Lähetetty: Su Heinä 29, 2012 11:37 am
Kirjoittaja HuG0
^jotain quick detaileria, osa laitetaan kuivaan pintaan ja osan voi laittaa myös märkään, kuivausta helpottamaan.
Katseleppa tuosta lisää!

Re: Kuivaus

Lähetetty: Su Heinä 29, 2012 12:28 pm
Kirjoittaja Bouma
HuG0 kirjoitti:^jotain quick detaileria, osa laitetaan kuivaan pintaan ja osan voi laittaa myös märkään, kuivausta helpottamaan.
Katseleppa tuosta lisää!
Iso kiitos! :thumb: