Sivu 50/58

Re: kestopinnoitteet

Lähetetty: Pe Huhti 29, 2016 5:55 pm
Kirjoittaja samunoz
juho kirjoitti:Ei, käsittääkseni. Itse asiassa kuuluuko myllytys aina tehdä oli pinta kuinka uusi tahansa?
Sehän riippuu asiakkaasta mutta kyllä sellainen pieni nopea kiillotus tekis poikaa. Minkä värinen auto kyseessä ja milloin tulossa. Millaiset pesu-ja ylläpito mahdollisuudet sulla on ratkaisee myös mitä kannattaa laittaa. Missä päin tuollaisia hintoja tarjottiin?

Re: kestopinnoitteet

Lähetetty: To Touko 05, 2016 1:32 pm
Kirjoittaja samunoz
Viltsu kirjoitti:Tässä nyt sitten varmoja testiin tulevia pinnoitteita/kakkuja:

1. Gyeon Prime
2. Gyeon Mohs
3. Gyeon Mohs + Booster
4. CarPro CQuartz UK
5. Gtechniq Crystal Cerum Light
6. Gtechniq EXOv2
7. Gtechniq Crystal Cerum Light + EXOv2
8. Wolf`s Mystery Juice
9. Wolf`s Mystery Juice + Nano Polish + Nano Glaze
10. Nanolex Si3D
11. Sonax Nano Guard
12. Sonax Nano Guard + Polymer NetShield
13. Optimum Gloss-Coat
14. IGreenLover Quartz

Tuo on jo maksimi määrä yhteen autoon laitettavaksi. Lisäksi autoon tulee suojaamattomia kohtia, sekä Bilt-Hamber Finis-Wax vertailupinnoiksi.

Nyt voit vielä vaikuttaa ja ideoida :D
Missä vaiheessa testi menossa?

Re: kestopinnoitteet

Lähetetty: Pe Touko 06, 2016 10:04 am
Kirjoittaja Viltsu
Yritän saada viikon sisällä topiccia pystyyn.

Re: kestopinnoitteet

Lähetetty: Su Touko 08, 2016 7:23 pm
Kirjoittaja Tukeh
ei varmaan oikea paikka kysyä mut kysytään kummiski :rolf:

on pieni muotoinen propleema kun auton lakkapinta on todella pehmeä tulee tosi herkästi mikronaarmua
pitäis saada kovemmaksi tuo pinta jollain pinnoitteella ja mukava kun kiiltäis hyvin tieten
oon katellu ja lukenu että tuo ceramic pro 9h vois olla hyvä mut tiiä sitten.

autona -03 nissan stagea.

auto kun tuli mulle niin käytin seuraavana päivänä koneellisen pesun :twisted: olipa keula sen jälkeen ihan mattapintainen :censored:
on sen jälkeen pesty käsin.

no kiillotus hommiin joutu. oon hyvin aloitteleva tässä hommassa vielä mut kiillotukseen riitti scholl s17 ja 3m keltainen laikka niin tuli niinku uus pinta

vähän pikasesti kirjotin kireessä mut saa laittaa vaikka privaa vastaukseksi

Re: kestopinnoitteet

Lähetetty: Su Touko 08, 2016 7:43 pm
Kirjoittaja samunoz
Eli mikä on kysymys?

Re: kestopinnoitteet

Lähetetty: Su Touko 08, 2016 8:20 pm
Kirjoittaja Petteri
Mitä pintaan kun maali on pehmeä?

Re: kestopinnoitteet

Lähetetty: Su Touko 08, 2016 8:58 pm
Kirjoittaja Tukeh
Siis joo millä aineella lakkapinta kovemmaksi??
Joku pinnoite?

Re: kestopinnoitteet

Lähetetty: Su Touko 08, 2016 10:19 pm
Kirjoittaja Pilder
Samaa ongelmaa täälläkin, todella pehmeä lakka ja pinnat seitillä yhden kinnastelun jälkeen.
Vahat pysyy pari pesua pinnassa. :(
Häätynee alkaa tuota WetCoattia suihkimaan pesujen jälkeen.

Tiedä sitten pysyykö tuossa mikään pinnoitekkaan.
Kohta tilaan talliin kosteudenpoistajan, niin voisi periaatteessa kokeilla.
Kalliiksi vaan tulee kokeilut...

Re: kestopinnoitteet

Lähetetty: Ma Touko 09, 2016 7:42 am
Kirjoittaja Demon
Pilder kirjoitti:Samaa ongelmaa täälläkin, todella pehmeä lakka ja pinnat seitillä yhden kinnastelun jälkeen.
Vahat pysyy pari pesua pinnassa. :(
Häätynee alkaa tuota WetCoattia suihkimaan pesujen jälkeen.

Millä sä peset jos pari pesua pysyy vahat pinnassa? Tai mitä vahaa sulla on pinnassa?

Re: kestopinnoitteet

Lähetetty: Ti Touko 10, 2016 8:54 am
Kirjoittaja Urran
Yhden Stagean tehneenä heivaisin noi S17 romukoppaan (niinkun muutenkin - paska tahna) ja ostaisin S20/Cutmaxia tilalle. Se ei toimi tahmealla pinnalla.

Kovuutta lisää esim. Modesta BC-03. Todistetusti vähentää rajusti pesunaarmuja.

Re: kestopinnoitteet

Lähetetty: Ti Touko 10, 2016 9:16 am
Kirjoittaja powermitsu
Urran kirjoitti:Yhden Stagean tehneenä heivaisin noi S17 romukoppaan (niinkun muutenkin - paska tahna) ja ostaisin S20/Cutmaxia tilalle. Se ei toimi tahmealla pinnalla.

Mun mielestä helmiäiseen toimi tuo cutmax.

Re: kestopinnoitteet

Lähetetty: Ti Touko 10, 2016 10:12 am
Kirjoittaja seatts
Urran kirjoitti:Kovuutta lisää esim. Modesta BC-03. Todistetusti vähentää rajusti pesunaarmuja.
Kerro mistä voi ostaa?

Re: kestopinnoitteet

Lähetetty: Ti Touko 10, 2016 10:19 am
Kirjoittaja Bastard
Asennuksen voi ostaa harvoilta ja valituilta asentamoilta joita löytyy sieltä täältä ympäri Suomen-maan ;) Eihän CP:täkään voi ostaa kuin asennettuna, josta kysyjä jo mainitsikin.

Mutta tosiaan jos Stagean pinta on voita niin Modestan Prime+BC03 voisi olla se järkevin ja helpoin pinnoite. Pehmeä/tahmea pinta niin BC03 on vedellä asennettavan todella hellävarainen pinnoite. Toki kannattaa huomioida sekin, ettei pehmeästä pinnasta saa pinnoitteilla kovaa (kovemman kyllä kuin oem pinta) ja pinnoitettu auto kaipaa hyvää hoivaa siinä missä vahattukin.

Re: kestopinnoitteet

Lähetetty: Ti Touko 10, 2016 10:27 am
Kirjoittaja Urran
Joo siis nimenomaan asennettuna. Näin ajattelin muutenkin kun CP oli mainittu.

Ja saa kai Modestaa kuka vaan kuka käy koulutukset ja pistää Y:n pystyyn.

Re: kestopinnoitteet

Lähetetty: To Touko 12, 2016 10:41 pm
Kirjoittaja Pilder
Demon kirjoitti:
Pilder kirjoitti:Samaa ongelmaa täälläkin, todella pehmeä lakka ja pinnat seitillä yhden kinnastelun jälkeen.
Vahat pysyy pari pesua pinnassa. :(
Häätynee alkaa tuota WetCoattia suihkimaan pesujen jälkeen.

Millä sä peset jos pari pesua pysyy vahat pinnassa? Tai mitä vahaa sulla on pinnassa?

Finis-wax ollut kahdesti, pysynyt muistaakseni 2kk kummallakin kerralla.
Esipesut Autofoam ja kinnastelut Autowash, Lather millä milloinkin.
Syynä tosin sattoi olla liian kova ilmankosteus kun olen auton vahannut.
Nyt pinnassa Blackmax + Raceglaze55 onkohan kaksi pesua takana, esipesut ValetPron advanced neutral foamilla.
Liukkaus alkaa olla pinnasta kadonnut ja pinta on nihkeä.
Toisessa autossa lokakuussa laitettu Finis-wax, niin siinä pinta on vieläkin liukas, vaikka vaha onkin jo melkein antautunut.

Re: kestopinnoitteet

Lähetetty: Su Touko 15, 2016 1:40 pm
Kirjoittaja Tukeh
nyt saa kertoa jonkun tosi hyvä pinnoitteen jonka voin ite laittaa tai saa ite ostettua
en ala käyttämään missään liikkeessä ku tulee hintaa aika paljon. ennemmin ostan ite aineen ja laitan ite oppiipahan uutta samalla.

pinnoitteitahan löytyy moneen lähtöö maailmalta niin saa olla vaikka amazon, ebay, tai vaikka buyee.jp sivulta kuhan itelle sen saa

Re: kestopinnoitteet

Lähetetty: Su Touko 15, 2016 1:50 pm
Kirjoittaja Juha U
Ite laitoin eilen tämän vuoden malliseen metallimustaan Avensikseen G-tecnig crystal serum lichtin ja päälle saman valmistajan Exon. Etenkin tuon serumin laitto oli niin helppoa ja mukavaa, (tosin Exo hieman hankalampi pois pyyhittävä), että mielummin laitan omiinikin jotain netistä tilattuja, kuin veisin fiksarille. Tietysti ne oikeat ammattilaiset on ihan eriasia, jotka laittavat kunnon pinnotteita hyville pohjille, kuin nämä pesufirmat sealantpinnoteineen 3 vuoden takuulla 8-)

Re: kestopinnoitteet

Lähetetty: Su Touko 15, 2016 3:17 pm
Kirjoittaja samunoz
Juha U kirjoitti:Ite laitoin eilen tämän vuoden malliseen metallimustaan Avensikseen G-tecnig crystal serum lichtin ja päälle saman valmistajan Exon. Etenkin tuon serumin laitto oli niin helppoa ja mukavaa, (tosin Exo hieman hankalampi pois pyyhittävä), että mielummin laitan omiinikin jotain netistä tilattuja, kuin veisin fiksarille. Tietysti ne oikeat ammattilaiset on ihan eriasia, jotka laittavat kunnon pinnotteita hyville pohjille, kuin nämä pesufirmat sealantpinnoteineen 3 vuoden takuulla 8-)
Topicia odotellessa.

Re: kestopinnoitteet

Lähetetty: Su Touko 15, 2016 5:27 pm
Kirjoittaja Juha U
SPOILERSPOILER_SHOW
Tällä kertaa ei ole topicia tulossa, sillä en ottanut kuin pari kuvaa valmiista työstä pihassa. Mut viikon päästä sit tulee, jossei mitään yllättävää tapahdu. Musta M5 pitäis tehä :buffer:

Re: kestopinnoitteet

Lähetetty: Su Touko 15, 2016 5:50 pm
Kirjoittaja Peke
Joo ja tuosta Gtechniqistä ois mukava kuulla sit kokemuksia.

Re: kestopinnoitteet

Lähetetty: Su Touko 15, 2016 6:23 pm
Kirjoittaja Juha U
Meidän toiseen Volvoon (sininen T5) tulee myös tuo sama gtecnig kakku, tai osaan autoa paremminkin. Kunhan kerkiän sitä vähän kiillotella ekaks. Antoi Avensiksen omistaja ne loput pullon jämät mulle ja minä tietenkin huomioin sen tilitekohetkellä. Täytyy siitä laitella kertomusta ja kuvia kyseisen auton omaan topiciin.

Re: kestopinnoitteet

Lähetetty: Su Touko 15, 2016 10:07 pm
Kirjoittaja seatts
Kuinka paljon sitä crystal serum lightia kului Avensiksen kokoiseen autoon?

Re: kestopinnoitteet

Lähetetty: Su Touko 15, 2016 10:28 pm
Kirjoittaja Juha U
seatts kirjoitti:Kuinka paljon sitä crystal serum lightia kului Avensiksen kokoiseen autoon?
30 ml pullosta meni 20 ml. Katto oli puoliksi lasia. Exoa meni 30 ml pullosta tasan puolet. Tuo on se ihan uusin malli, mikä kuulema tuli viime syksynä. Yllättävän isoksi on Avensis kasvanut siitä ekasta mallista

Re: kestopinnoitteet

Lähetetty: Ma Touko 16, 2016 10:10 pm
Kirjoittaja Branch
Ensikertalaiselle suosituksia pinnoitteeksi? Optimum Gloss-Coat jo melkein ostoskorissa :LOL:
Gyeon, Cquartz vai mikä olis helppo ja varma valinta?

Re: kestopinnoitteet

Lähetetty: Ke Touko 18, 2016 7:55 am
Kirjoittaja Urran
Moni kysyy sitä suositusta sellaiseen minkä voi itse ostaa ja laittaa: Hyvä vaha

Jos ei omaa akryylimaalia niin mä en oikein oo edelleenkään keksinyt perusteluita sille vaivalle että levittäisi pinnoitteen mistä ei saa suojaa naarmuja vastaan ja joka kuolee käytännössä samassa ajassa kun vaha. Poikkeuksena ehkä se jos säilyttää autoaan lämpimässä tallissa.