Sivu 5/5
Re: Myllytys Oulussa
Lähetetty: Su Kesä 17, 2012 10:41 pm
Kirjoittaja _paffa
syottis kirjoitti:Luulis että automaalamoista löytyis ?
Jaa-a, vähän epäilen? Tarviiko autoa maalatessa tutkia maalipinnan paksuutta? Tuskin kukaan automaalari mittaa paksuutta ennen kun alkaa hiomaan pintaa pellille, saatikka tarkistaa maalauksen jälkeen, että pintaa on yhtäpaljon eri puolilla. Mut kannattaa toki kysellä, voihan jollakin olla jossain nurkassa sellainen pölyttymässä.
Re: Myllytys Oulussa
Lähetetty: Su Kesä 17, 2012 10:43 pm
Kirjoittaja Dani
En usko että automaalaamoissa tommosta löytää..kun ei sille oikein ole mitään käyttöä sielä.
Re: Myllytys Oulussa
Lähetetty: Su Kesä 17, 2012 10:56 pm
Kirjoittaja syottis
_paffa kirjoitti:syottis kirjoitti:Luulis että automaalamoista löytyis ?
voihan jollakin olla jossain nurkassa sellainen pölyttymässä.
ni voi ostaa sit itelle halvalla pois ;D
ehkä kaivan jostain käsiini tuon mittarin ensteks ennenkuin alan liattaa 200-300 ekkeriä koneeseen + siihen päälle tallat ja laikat.
eli reilusti yli 100 mikronin luvut ois mielellään oltava jotta kannattaa alkaa kunnolla mylläämään.?
alle 100 ni voi keskittyä vaan peittämään naarmut jollain tököteillä ;D ?
Re: Myllytys Oulussa
Lähetetty: Su Kesä 17, 2012 11:04 pm
Kirjoittaja syottis
http://www.carbroker.fi/index.php/uutis ... uusmittaus" onclick="window.open(this.href);return false;
autokauppiailtako löytyis mittarit ?
Re: Myllytys Oulussa
Lähetetty: Su Kesä 17, 2012 11:15 pm
Kirjoittaja _paffa
Tuskin. Laita vaan Projectechille viestiä, niin se vuokraa sulle sen laitteen muutamalla kympillä...
Re: Myllytys Oulussa
Lähetetty: Ma Kesä 18, 2012 2:39 pm
Kirjoittaja syottis
Oulun automaalit liike mittasi nopsaan ilmaiseksi.

Kannatti kysyä.säästi 47€ ja voi käyttää nekin aineisiin:-D
yli 200 oli kulmakohdista ja kaveri sanoi että noissa yleensäkkin enemmän. Ei uskonut että ois paikkailtu. Sanoi ihan normaaleiksi luvuiksi. Märkä sadekeli hieman häiritsi mittausta...
ihan hirveästi ei lukuja otettu mutta suuntaa antavasti:
konepelti ~ 142-170
Kylet 114-226
Katto 119-120
Peräkontti 117-120
maalari sanoi varsin normaaleiksi luvuiksi ja totesi että turha pelätä myllytyksen pilaavan puhki ihan heti.
Että sellasta.
Re: Myllytys Oulussa
Lähetetty: Ma Kesä 18, 2012 2:42 pm
Kirjoittaja sonikk
Hyvä homma, ei muutako laikka laulamaan ja lakka sulamaan.
Re: Myllytys Oulussa
Lähetetty: Ma Kesä 18, 2012 3:38 pm
Kirjoittaja syottis
sonikk kirjoitti: ja lakka sulamaan.
aika rohkaisevaa

Re: Myllytys Oulussa
Lähetetty: Ma Kesä 18, 2012 3:53 pm
Kirjoittaja Urran
Ja tässä se "Ei uskalla ottaa enempää, menee maali puhki"

Re: Myllytys Oulussa
Lähetetty: Ma Kesä 18, 2012 4:07 pm
Kirjoittaja syottis
Urran kirjoitti:Ja tässä se "Ei uskalla ottaa enempää, menee maali puhki"

joo... ei nyt oikeen Maikkia mairittele nämä eikä verkkokauppansa jutut.... :/ harmi.
Re: Myllytys Oulussa
Lähetetty: Ti Heinä 31, 2012 9:18 pm
Kirjoittaja Jantsu
Kyselenpä tässä Oulun myllytysketjussa että tekeekö joku lasien myllytyksiä täällä päin?
Alkaa tuo opelin etulasi olemaan melko nahkeessa kunnossa.
Re: Myllytys Oulussa
Lähetetty: Pe Touko 13, 2016 9:59 pm
Kirjoittaja chorda
Useamman vuoden olen pesukinnasta aktiivisesti seurannut ja valtavasti autonhoidosta oppinut sekä mukavia hetkiä juttuja lukiessa viettänyt; suuri kiitos ja kumarrus vaan kaikille aktiivisille pk-laisille. Olen pyrkinyt pitämään perheen autot pk-tasoisessa kunnossa ainakin siisteyden osalta ja siinä kaiketi hyvin onnistunutkin. Pesumetodit omaksuttu pk:n kautta, samoin maalipinnan suojaus ja sisätilojen puhdistus ja hoito. Vaikka kuinka hyvin pyrkii pintoja ylläpitämään, tahtoo sitä pesunaarmua pintaan pukata. Pienen peltivauriokorjauksen ja siitä aiheutuneen reklamoinnin jälkeen suureksi harmikseni silmäteräni musta audi a4 avant -10 pestiin Oulun Pörhöllä muutamaan kertaan konepesussa. Siitähän tottakai jäljet jäi, jotka auto-balmilla saatiin osittain kuriin. Ajan kanssa pesuhuntu alkoi kuitenkin enemmänkin harmittaa. Maalipinnan omatoimiseen kiillotukseen en kuitenkaan koskaan ole uskaltanut lähteä. Ei ole käytännön osaamista, ei välineitä eikä oikein tilojakaan. Pitkällisen harkinnan jälkeen käännyin Crowien puoleen Reshinestudiolle ja ei voi kyllä muuta sanoa kuin että kannatti! Jos Oulussa haluat auton myllyttää, niin voin suositella kyseistä tahoa lämpimästi! Jälki on taattua pk-tasoa! Maksaa vähän enemmän kuin "perusfiksareilla" ja auto oli 3 päivää louhinnassa, mutta lopputulos on huikean hyvä! On muuten ammattilaisporukkaa! Suosittelen!
Re: Myllytys Oulussa
Lähetetty: Ke Kesä 21, 2017 9:57 am
Kirjoittaja luikas
Oulussa käytin yhden ja ainoan kerran vastahankitun BMW:n myllytettäväksi Autofix1:lle (vuosi taisi olla 2012). Noh, siellähän saatiin nätit holot aikaan ja reklaamaatioreissua pukkasi. Auto saatiin kiiltämään uusintareissulla, muttei näitä huvittaisi montaa kertaa käyttää saman asian vuoksi laitettavana.
Sen jälkeen Pesukintasta lukemalla ja autonhoitotuotteisiin tutustumalla on tullut muutama auto itsekin myllytettyä vähän vaihtelevin tuloksin
Harjoituskertoja vaan alle niin kyllä se alkaa itselläkin onnistua kunhan työstötekniikat ja välineet ovat kunnossa! Esipesut ja pintojen perusteellinen puhdistus on eriarvoisen tärkeää vs. normikäyttäjän pesu ennen markettivahan hieromista.
Nimimerkki Motonetin (AWD-merkkisellä) rotaryllä myllytellyt
