PK:n oma niksipirkka
Re: PK:n oma niksipirkka
Mikä v*ttu on tauhka? 
Se on, tuota... no ikäänkuin sitä violettia lopputuotetta kun raudanpoistaja irroittaa ruostehippusia maalin tai lakan seasta, ja tuota noin, sitten reagoi sen kanssa siinä, öö, saven ja auton välisessä, hyvin ohuessa tilassa.
Siis töhnäähän se on.
Siis töhnäähän se on.
/Wax Off
Niin meinaako Wax On, että kovasti tulee naarmua siitä "tauhkasta/tauhkanpoisto" aineesta kun savestaa..?
Savi jo itsessään on riski naarmuuntumiselle saati se muu "tauhka" mikä saveen tarttuu. Vaikea uskoa, että se "tauhka" aiheuttaa naarmuja, ainakaan enempää kuin itse savi tai muu saveen tarttuva "tauhka". En yleensä muutenkaan savea käytä kuin poikkeustapauksissa, mikäli en koneellisesti aio sen jälkeen kiillottaa.
Toiseksi, suosittelen sitä ONR:a saven liukkariksi, mikäli ei aio litratolkulla "tauhkanpoisto" ainettaa käyttää. Teoriassahan myös ONR tuo hiukan suojaa siihen savestukseen, "tauhkan"/saven naarmuttamisriskiä vastaan..
Savi jo itsessään on riski naarmuuntumiselle saati se muu "tauhka" mikä saveen tarttuu. Vaikea uskoa, että se "tauhka" aiheuttaa naarmuja, ainakaan enempää kuin itse savi tai muu saveen tarttuva "tauhka". En yleensä muutenkaan savea käytä kuin poikkeustapauksissa, mikäli en koneellisesti aio sen jälkeen kiillottaa.
Toiseksi, suosittelen sitä ONR:a saven liukkariksi, mikäli ei aio litratolkulla "tauhkanpoisto" ainettaa käyttää. Teoriassahan myös ONR tuo hiukan suojaa siihen savestukseen, "tauhkan"/saven naarmuttamisriskiä vastaan..
Joo niinpäs olikinWax On kirjoitti:Hyvä pointti...Hevonen kirjoitti: Sama tauhkahan ois kiinni maalipinnassa muutenkin kun sitä savestaa pois?
Juha: jos raudanpoistajaa käytetään liukkarina savestuksessa, niin ei sitä silloin huuhdota pois. Siitähän tuossa ylempänä oli puhe.
No kyllähän esim shampoovesikin täytyy huuhtoa pois jos käyttää liukkarina.
Tauhka kuullostaa ylikasvaneelta peruukilta, kiitos selvennyksestä.
Tauhka kuullostaa ylikasvaneelta peruukilta, kiitos selvennyksestä.
Re: RE: PK:n oma niksipirkka
Kyllähän raudanpoisto vaatii ongelmatapauksissa ihan mekaanista kosketusta ja siihen vinkki oli erinomainen. Esim. Oma 24 vuotias projektiauto ei ollut moksiskaan raa'asta Fallout Removerista, eikä etenkään DIstä. Eri asia onko em käsittely mitenkään tarpeellinen kinnaslaisen auton vuosivahauksessa.
Mä en uskaltaisi suositella em. kenellekkään. Mun testien mukaan ONR kuten myös kaikki Big Oranget jne on auttamatta riittämättömiä liukasteita käytännössä kaikkiin autoihin, mitä ei ole muutamaan vuoteen clayattu. Toki ONRllä voisi pinnat suohkia läpi vielä ennen clayta mutta "liukkautta" se ei anna riittävästi. Tässäkin kinnaslaisen vuosivahaus on eri juttu, siihen erinomainen vaihtoehto on esim BH Soft Clay + juokseva, lämmin vesi.Viltsu kirjoitti:Toiseksi, suosittelen sitä ONR:a saven liukkariksi, mikäli ei aio litratolkulla "tauhkanpoisto" ainettaa käyttää. Teoriassahan myös ONR tuo hiukan suojaa siihen savestukseen, "tauhkan"/saven naarmuttamisriskiä vastaan..
Vain YKSI LSP!
Re: RE: PK:n oma niksipirkka
Mulla on käytössä Bilt-Hamberin savet ja ONR liukkarina. En muista milloin jotain muuta edes käyttänyt, joten en paremmasta tiedä..Urran kirjoitti:Mä en uskaltaisi suositella em. kenellekkään. Mun testien mukaan ONR kuten myös kaikki Big Oranget jne on auttamatta riittämättömiä liukasteita käytännössä kaikkiin autoihin, mitä ei ole muutamaan vuoteen clayattu. Toki ONRllä voisi pinnat suohkia läpi vielä ennen clayta mutta "liukkautta" se ei anna riittävästi. Tässäkin kinnaslaisen vuosivahaus on eri juttu, siihen erinomainen vaihtoehto on esim BH Soft Clay + juokseva, lämmin vesi.Viltsu kirjoitti:Toiseksi, suosittelen sitä ONR:a saven liukkariksi, mikäli ei aio litratolkulla "tauhkanpoisto" ainettaa käyttää. Teoriassahan myös ONR tuo hiukan suojaa siihen savestukseen, "tauhkan"/saven naarmuttamisriskiä vastaan..