Kone, laikat, aineet? APUA!
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
tarkotus ois tehä 2 step kiillotus, ja tuli vaan mieleen että oletteko kiillottanut koko auton ensin 1 aineella ja sen jälkeen siirrytty kevyempään aineeseen jolla viimestellään koko auto kerralla, vai oletteko tehneet 1 alueen autosta kerralla valmiiks molemmilla aineilla?
- Projectech
- Apupoika
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti Marras 30, 2010 10:57 pm
- Paikkakunta: Laitila
- Viesti:
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Ensin kannattaa hakea sopivat menetelmät pienellä alueella ja tutkia millä keinoin päästään haluttuun lopputulokseen.
Jos oletetaan, että autoa ei ole paikkamaalailtu, näitä samoja aine/laikka/työstökertamäärä -komboja voi soveltaa sen jälkeen koko autoon. Paikkamaalausten kohdalla voi tulla yllätyksiäkin tästä huolimatta.
Jos oletetaan, että autoa ei ole paikkamaalailtu, näitä samoja aine/laikka/työstökertamäärä -komboja voi soveltaa sen jälkeen koko autoon. Paikkamaalausten kohdalla voi tulla yllätyksiäkin tästä huolimatta.
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Tässä tälläinen aloittelija miettii, että onko vielä jotain täydennettävää?
Varastosta löytyy:
Das6 pro
Joku motonetin halpis rotary
Hexin oranssi ja sininen
Schollin karvalaikka
Megun 101 ja 205
Kannattaako aloittelijan sekaantua noihin schollin lutkuihin? Pärjääkö kyseisellä rotaryllä?
Varastosta löytyy:
Das6 pro
Joku motonetin halpis rotary
Hexin oranssi ja sininen
Schollin karvalaikka
Megun 101 ja 205
Kannattaako aloittelijan sekaantua noihin schollin lutkuihin? Pärjääkö kyseisellä rotaryllä?
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Kyllähän tuolla pärjää, kun kerran tarvittaessa epäkeskokin löytyy viimeistelyyn. Schollit.. Eikai niissä mitää ongelmaa oo, miks niihin ei alottelija vois sekaantua, mutta jos sulla on jo 101 & 205 niin niillä tulee hyvin toimeen. Laikkoja vois periaatteessa olla miedossa päässä joku muukin ku sininen, mutta kyllä epäkeskolla ja sinisellä aika monenlaiset pinnat viimeistelee.
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Okei, ajattelin tuota schollia vaan kun sitä porukka tuntuu täälää ylistävän 
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
http://www.fixusnet.fi/~33ejx0000001/?Y ... 219=&Y223=" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko noista tietoa? Corcos merkkisiä. Clasun rotaryyn ajattelin käydä hakemassa ja noi leikkaavuudet kiinnostaisi.
Onko noista tietoa? Corcos merkkisiä. Clasun rotaryyn ajattelin käydä hakemassa ja noi leikkaavuudet kiinnostaisi.
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Tapauskohtaista tuokin. Tänään tehnyt sellaista puolikovalakkaista autoa ja Schollin S3 G:llä hetken ajettuani vaihdoin sen # 101 ja tykkäsin oranssin hexin kanssa enemmän Megusta. Sillä on nyt melkein koko auto tehtyJarspe kirjoitti:Okei, ajattelin tuota schollia vaan kun sitä porukka tuntuu täälää ylistävän
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Suurin osa meistä on aloittanut halpis-rotaryn kanssa, sillä pärjää pitkälle, oikeastaanhan ainoa suurempi ero niissä halpiksissa on se että niissä ei ole "vakionopeudensäädintä" eli ei pidä tiettyä nopeutta yllä vaan hyytyy painettaessa pintaa vasten (sormi namiskalla ja säätää tarpeen mukaan lisää tai vähemmän nopeutta toimii vallan hyvin).Jarspe kirjoitti:Tässä tälläinen aloittelija miettii, että onko vielä jotain täydennettävää?
Varastosta löytyy:
Das6 pro
Joku motonetin halpis rotary
Hexin oranssi ja sininen
Schollin karvalaikka
Megun 101 ja 205
Kannattaako aloittelijan sekaantua noihin schollin lutkuihin? Pärjääkö kyseisellä rotaryllä?
Das-6 Pro on erittäin hyvä yleiskone lähes joka paikkaan, sopivilla laikka- ja ainevalinnoilla saa naarmua pois varsinkin pehmeistä ja keskikovista pinnoista ja samoilla valinnoilla viimeistelee pinnan kuin pinnan.
Nuo laikat on myös erittäin hyvät erittäinkin monelle pinnalle, nuiden käytössä olevien laikkojen, aineiden ja koneiden eri yhdistelmillä pärjää erittäin pitkälle.
Nuo megun aineethan on ne "kaikkien käyttämät huippuaineet" ennen Schollien tuloa, niillä pärjää kyllä, luultavasti suurin osa on vaihtanut megut Scholliin ihan hinnan ja saatavuuden takia (hieman halvempia ja jokaisella kylällä ei ole AD-liikettä josta nui megut löytyisi hyllystä ja Jannen toimitusaikojahan ei kannata edes vertailla mihinkään muuhun).
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
-
Mandoliini
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ke Touko 02, 2012 8:56 am
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Koitin haualla hakea, mutta todella vähän täällä tuntuu olevan kokemuksia tuosta Collinite 840:sta?
Tilasin pari pulloa sitä, kun otin tuota 476s, koska valmistaja sitä suosittelee 476s alle.
Luulinkin, että tämä olisi enemmän puleerauksen jälkeen olevaan cleaneriä mutta tämä onkin tyrmeämpää ainetta.
Eli oletteko ihan käsillä ajaneet 50x50cm alueen kerralla taitaa hiovuus olla UC:n luokkaa?
Tilasin pari pulloa sitä, kun otin tuota 476s, koska valmistaja sitä suosittelee 476s alle.
Luulinkin, että tämä olisi enemmän puleerauksen jälkeen olevaan cleaneriä mutta tämä onkin tyrmeämpää ainetta.
Eli oletteko ihan käsillä ajaneet 50x50cm alueen kerralla taitaa hiovuus olla UC:n luokkaa?
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Morjes ! elikkä ensimmäisiä kiillotuksia pitäis tehdä ja koneena on ihan perus motonetin kone ei epäkesko. Ni nytten tarvisi apua että mitä aineita ja laikkoja suosittelette että saisi pesunaarmut pois ja holottoman pinnan ? jos joku vielä voisi jonkun hyvän paikan kertoa mistä niitä saisi hyvin ja luotettavasti tilattua !
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Ensiksi valaiset meitä siitä, että mikä auto tai autot on kiillotuksen kohteena?t_ino kirjoitti:Morjes ! elikkä ensimmäisiä kiillotuksia pitäis tehdä ja koneena on ihan perus motonetin kone ei epäkesko. Ni nytten tarvisi apua että mitä aineita ja laikkoja suosittelette että saisi pesunaarmut pois ja holottoman pinnan ? jos joku vielä voisi jonkun hyvän paikan kertoa mistä niitä saisi hyvin ja luotettavasti tilattua !
Kovaan ja pehmeään lakkaan tarvitsee erilaiset aineet ja laikat.
Jos esimerkiksi olet mustaa pehmeälakkaista japsia puunaamassa, niin aika kovan paikan edessä olet ensikertalaisena motonetin rotskun kanssa, oli laikat ja aineet mitä tahansa..
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Näilä selviät aika monesta erilaisesta autosta:t_ino kirjoitti:Morjes ! elikkä ensimmäisiä kiillotuksia pitäis tehdä ja koneena on ihan perus motonetin kone ei epäkesko. Ni nytten tarvisi apua että mitä aineita ja laikkoja suosittelette että saisi pesunaarmut pois ja holottoman pinnan ? jos joku vielä voisi jonkun hyvän paikan kertoa mistä niitä saisi hyvin ja luotettavasti tilattua !
- Joustava talla
- karvalaikka
- 3-4kpl esim chemical guys laikkoja eri karkeuksilla. (Keltaista ei tarvitse, koska on karvalaikka jo)
- esim megun 101 & 205 tai scholl s3g & s30
- lisäksi tietysti kunnon pesuvehkeet. Tämä on tälläinen yleisohje, ei kannata ottaa liian vakavasti. Pääsee hyvin alkuun.
Edistyminen --> Step 1 - Step 2 - Step 3
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Joo elikkä auto on e46 bmw hopea mutta veikkaan että ylimaalattu lähes kokonaan joskus ainakin siltä näyttää jostain rajapaikoista että maalailtu ja sitte 2011 vuode audi a3 valkonen. ja mites sitä eniten haluisin tietää että millä laikalla kannattaa mitäkin ainetta vetää ?
Kone, laikat, aineet? APUA!
Karkeella karkeeta ja hienommalla hienompaa. Lueppa näyttämöosiota ja katso käytettyjä aineita ja laikkoja, saat vähän tuntumaa, että millä porukka vetää. Mitä enemmän luet tätä foorumia, niin sitä enemmän opit. Kaikki asiat käyty hyvin läpi.
Ps. Karvalaikka on laikoista yleensä karkein.
Ps. Karvalaikka on laikoista yleensä karkein.
Edistyminen --> Step 1 - Step 2 - Step 3
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Kaipaisin vähän apua myllytys hommiin!
Ikinä en ole vielä autoa myllyttänyt,mutta nyt olisi hyvä bemari projekti edessä,eli värinä toimii Topazblau,on paikkailtu,lakkavauriota,ruostetta yms shittiä.
Myllyjä olen katellut DAS6 PRO + Litkulaikka pakettia. Laikkojen väreistä ja aineista ei oikein mitään hajua eli pientä valaistusta kaipaisin.
Eli suurimmaksi osaksi vastassa on aika varmasti kovalakka mutta myös 'toffeemaista' pitäs löytyä kun kerta paikkailtu on. Käykö samat aineet ja litkut myös valojen kiillotukseen?
Mitään Flexiä en raaski vielä ostaa,mutta joku 'kunnon' peruskone hakusassa.
Lancella pesu, 2-step kiillotus? , pesut välissä, ja vaha?!
Kiitos jo etukäteen,jos ystävällisiä vastaajia löytyisi
Ikinä en ole vielä autoa myllyttänyt,mutta nyt olisi hyvä bemari projekti edessä,eli värinä toimii Topazblau,on paikkailtu,lakkavauriota,ruostetta yms shittiä.
Myllyjä olen katellut DAS6 PRO + Litkulaikka pakettia. Laikkojen väreistä ja aineista ei oikein mitään hajua eli pientä valaistusta kaipaisin.
Eli suurimmaksi osaksi vastassa on aika varmasti kovalakka mutta myös 'toffeemaista' pitäs löytyä kun kerta paikkailtu on. Käykö samat aineet ja litkut myös valojen kiillotukseen?
Mitään Flexiä en raaski vielä ostaa,mutta joku 'kunnon' peruskone hakusassa.
Lancella pesu, 2-step kiillotus? , pesut välissä, ja vaha?!
Kiitos jo etukäteen,jos ystävällisiä vastaajia löytyisi
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Bemarin kanssa saattaa Das-6:lla tulla ongelmia naarmunpoistossa tai ainakin se kestää vrt rotaryyn. Aineista ja laikoista voisi lähteä suosittelemaan schollin aineita s3g, s17+ ja s30+. Laikkoja chemical guysin hexlogic sarjasta: Oranssi, vihreä/valkoinen ja sininen. Näillä aineilla ja lukemalla ajatuksella tuota scholl concept - ketjua läpi niin varmasti homma onnistuu. Myös selaamalla tätä foorumia läpi, aloittelijalle apua topikkia jne. niin löytyy vastaukset näihin sun perus kysymyksiin. Eiköhän homma saada näillä alkuun! 
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Onkos nuo Hex laikat minkälaisia kovuudeltaan verrattuna näihin motonetin laikkoihin? Parempia ajaa kuin umpinaiset? Tuntuisi, että nuo motonetin omat on aika jäykkiä ettei paljon mukaudu muotojen mukaan.(paitsi musta)
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Riippuu laikasta. Kuivana sormin kokeiltava kovuuskin on monen laikan kohdalla ihan eri kuin kunnolla praimattu laikka ajossa. Mutta sanotaan näin että mikään Hexin _järkevistä_ laikoista ei ole yhtä kova kuin Motonetin sininen Flexipads. Sen sijaan viimeistelylaikat on about saman kovuisia kuin punainen. Keltainen on myös todella kova Hexeistä, mutta rehellisesti sanottuna mun mielestä sille ei ole mitään käyttöä.Exce kirjoitti:Onkos nuo Hex laikat minkälaisia kovuudeltaan verrattuna näihin motonetin laikkoihin? Parempia ajaa kuin umpinaiset? Tuntuisi, että nuo motonetin omat on aika jäykkiä ettei paljon mukaudu muotojen mukaan.(paitsi musta)
Mutta käytännön kannalta esim. Oranssi (vaikka kuivana saattaakin tuntua lähes yhtä kovalta) mukautuu pintaan TODELLA paljon paremmin kun Hexin sininen, ja leikkaakin paremmin.
Se laikan kuvio ei liity mitenkään siihen kovuuteen. Monilla valmistajilla on ns. flatpadeja (mihin viittaat "umpinaisilla") mutta jokaisella ne on erilaisia
Vain YKSI LSP!
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Kiitoksia nopeasta vastauksesta
Taidankin santsata noihin hex 135mm padeihin sitten kun motonetin omat sanovat sopimuksen irti 
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Tarkoittaako Urrani tuossa, että oranssi hexi mukautuu paremmin kuin Motonetin sininen flexi?Urran kirjoitti:
Mutta käytännön kannalta esim. Oranssi (vaikka kuivana saattaakin tuntua lähes yhtä kovalta) mukautuu pintaan TODELLA paljon paremmin kun Hexin sininen, ja leikkaakin paremmin.
Se laikan kuvio ei liity mitenkään siihen kovuuteen. Monilla valmistajilla on ns. flatpadeja (mihin viittaat "umpinaisilla") mutta jokaisella ne on erilaisia
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
En. Vaan pikemminkin sitä että Oranssi hex pehmenee kovasti kun saa hieman tahnaa ja lämpöä. Ns. perinteiset ei juurikaan.
Oranssi hex on aivan erilainen ajaa, jos ennen ajoa sen laittaa vähäksi aikaa lillumaan lämpimään veteen -> kuivaa -> aloittaa ajot.
Oranssi hex on aivan erilainen ajaa, jos ennen ajoa sen laittaa vähäksi aikaa lillumaan lämpimään veteen -> kuivaa -> aloittaa ajot.
Vain YKSI LSP!
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Okei, my bad! Tuntuu vaan itse, että sininen hexi olisi paljon pehmeämpi ja paremmin mukautuva kuin oranssi? Onhan ne nyt aivan erilaiset leikkaavuudeltaan toki. Oranssi kyllä pehmenee ajossa todella paljon verrattuna siihen mitä se on kuivana.
-
Mandoliini
- Viestit: 49
- Liittynyt: Ke Touko 02, 2012 8:56 am
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
http://www.erased.fi/kiillotus/menzerna-po85-250ml" onclick="window.open(this.href);return false;
Sanokaas herrasväki, mitä eroa on tuolla ja RD85?
Itse käyttänyt siis UC:ta motonetin karvalaikalla ja sen jälkeen tuota PO85 sinisellä motonetin padillä.. Toistaiseksi ihan hyvää jälkeä tullut? Ei virheetöntä, mutta suurimmat naarmut lähtenyt.
Sanokaas herrasväki, mitä eroa on tuolla ja RD85?
Itse käyttänyt siis UC:ta motonetin karvalaikalla ja sen jälkeen tuota PO85 sinisellä motonetin padillä.. Toistaiseksi ihan hyvää jälkeä tullut? Ei virheetöntä, mutta suurimmat naarmut lähtenyt.
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
On toki, mutta Sininen on myös Open Cell laikka mikä rajoittaa sen käyttöä jonkin verran. Vertaa esim. Oranssia, Valkoista ja Mustaa Hexiä, ne on Closed Cell laikkojaHuliblus kirjoitti:Okei, my bad! Tuntuu vaan itse, että sininen hexi olisi paljon pehmeämpi ja paremmin mukautuva kuin oranssi? Onhan ne nyt aivan erilaiset leikkaavuudeltaan toki. Oranssi kyllä pehmenee ajossa todella paljon verrattuna siihen mitä se on kuivana.
Vihreäkin on Open Cell ja leikkaakin enempi kun sininen (vaikkei toki lähimainkaan samaa tasoa kun Oranssi) mutta siinä on samat rajoitukset kuin Sinisessäkin, omassa luokassaan.
Vain YKSI LSP!
Re: Kone, laikat, aineet? APUA!
Jonkinverran aikaa kulunut kun Menzernoilla olen operoinut, muistaakseni tuo po sisältää liukasteita hieman enämpi kuin RD.
Eipä taida olla käytännössä merkitystä.
Eipä taida olla käytännössä merkitystä.