Mä kostutan aina vahatyynyn ja laikat qd:lla ennen käyttöä, en tosin kyseisen merkkisellä. Kunnolla vaan rutistaa sitten mahdollisimman kuivaksi suihkausten jälkeen.Teidu kirjoitti:Pitääpä kokeilla joskus vahatyynyn kostutukseen...
Bilthamber Finis-wax
Re: Bilthamber Finis-wax
Riippuen siis auton koosta. Kymmenkunta on 10-15 välissä eikö niin.JaniH kirjoitti:Ööö... Häh???
Syöks sie sitä samala ko levittelet vai miten sitä niin paljon saat kulumaan?
Hyvin vähän menee kyl.
No 15 tekee ainakin jos autot on isoja ja 2 kerrosta per auto. Minusta tuo ei kulu oikein millään, omasta pikkupurkista tehnyt varmaan reilun 20 autoa jo vieläkin siinä on jäljellä. Täytyy jossain vaiheessa tilata se iso purkki ja merkitä ylös aina kun sillä tekee auton =)
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
No en kyl pääse tuohon. Millä levität? Itse oon huomannut et levitin ratkaisee paljon sekä autojen väri. (Vaaleille erityisesti valkoisille/hopeille autoille tulee helposti levitettyä liikaa kun ei niin helposti näe minne on mennyt)JaniH kirjoitti:No 15 tekee ainakin jos autot on isoja ja 2 kerrosta per auto. Minusta tuo ei kulu oikein millään, omasta pikkupurkista tehnyt varmaan reilun 20 autoa jo vieläkin siinä on jäljellä. Täytyy jossain vaiheessa tilata se iso purkki ja merkitä ylös aina kun sillä tekee auton =)
No ei kait sillä väliä montako auto tällä tekee, pääasia että sitä levitetään joka puolelle huolellisesti ja että kiillotus tehdään kans huolellisesti. Meillä jokaisella on todennäköisesti oma tyyli ja joillakin ainetta menee enemmän kun toisella 
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
-
powermitsu
en tiedä tuleeko nyt oikeeseen paikkaan, mutta tässä vähän 50 /50 kuvaa. Oikeella lähempänä luonnonvahaa oleva finiswax ja vasemalla FK1000P.
Finis-waxi on pölyisemmän näköinen. Auto vahattu josksu 3-4 viikkoa sitten, ei vielä pestä. Pinta aika heikossa hapessa (naarmuilla). Tuo nyt VOI johtua esim siitä että finis-waxissa pisarois paremmin ja jäis sen takia pöly näkyviin mutta kyllä minä tuossa taas rajan näen. On muitakin testikappaleita, seuraillaan jatkossa lisää.

Finis-waxi on pölyisemmän näköinen. Auto vahattu josksu 3-4 viikkoa sitten, ei vielä pestä. Pinta aika heikossa hapessa (naarmuilla). Tuo nyt VOI johtua esim siitä että finis-waxissa pisarois paremmin ja jäis sen takia pöly näkyviin mutta kyllä minä tuossa taas rajan näen. On muitakin testikappaleita, seuraillaan jatkossa lisää.

Itsellä ei ole kokemusta FK1000P paljonkaan mut kyl Finis-wax kerää pölyä paljon enemmän kuin esim. Hard Body. Ero on melko selkeä ja ihan noviisinkin nähtävissä.
- Posambique
Pese nyt hyvä mies, menee ihan tukkoon toi pinta muuten. 
"Urku auki, pelti kii"
-
powermitsu
Posa: Ei me olla kaikki siellä aurinkoisessa saksassa missä on jokapaikassa painepesureita ja foam lanceja
Muutenkin sanoisin että vahat on kestäny parhaiten kun ei pese liian usein. Sanoisin että vahan keston kannalta joku 3-4 viikon käsinpesuväli vois olla sopiva?
Mutta joo finiswaxi kyllä tekee semmosen syvän ei wetlookmaisen pinnan mitä nyt tullu huomattua.
Muutenkin sanoisin että vahat on kestäny parhaiten kun ei pese liian usein. Sanoisin että vahan keston kannalta joku 3-4 viikon käsinpesuväli vois olla sopiva?
Mä oon samaa mieltä powermitsun kanssa. Vahat tosiaan kestää parhaiten, kun ei ole joka välissä pesemässä. Pesujen tulee olla säännöllisiä, mutta ei liian usein. 2-4vko välein on mielestäni sopiva väli pestä.
Lisäksi käsittääkseni tuo auto ei ole Laten, jos oon oikeessa? Eli ei ehkä pääse pesee joka välissä
Mut mä sanoinkin jo toisella foorumilla että jos powermitsu pesee tuon jossain välissä ja jatkaa testiä. Mä epäilen meinaan että FW on saattanut nostaa vähän rasvoja pintaan -> alttiimpi pölylle.
Lisäksi käsittääkseni tuo auto ei ole Laten, jos oon oikeessa? Eli ei ehkä pääse pesee joka välissä
Mut mä sanoinkin jo toisella foorumilla että jos powermitsu pesee tuon jossain välissä ja jatkaa testiä. Mä epäilen meinaan että FW on saattanut nostaa vähän rasvoja pintaan -> alttiimpi pölylle.
Vain YKSI LSP!
Likimain kaikki vahat tuntuisivat tuoreena oikein imevän pölyä puoleensa, lie jäävän pinta sähköiseksi kun mikrokuituliinan kanssa pyyhitään.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Voi kun asuisi asfaltti teiden varrella, eikä tarvitsisi ajella hiekkatiellä nii mäkin harventaisin pesujaUrran kirjoitti:Mä oon samaa mieltä powermitsun kanssa. Vahat tosiaan kestää parhaiten, kun ei ole joka välissä pesemässä. Pesujen tulee olla säännöllisiä, mutta ei liian usein. 2-4vko välein on mielestäni sopiva väli pestä.
Mut ei voi kyllä moittia joidenkin vahojen kestoa, siilä pesen joka viikko auton keväästä syksyyn ja ihmeen hyvin ne säilyvät.
Finis wax on hyvä esimerkki myös tästä. Esipesut vahaturvallisesti foameilla ja kinnaspesut ph neutral shamppoolla.
Kuinka kauan sulla on kestänyt?
Urran kirjoitti: Pesujen tulee olla säännöllisiä, mutta ei liian usein. 2-4vko välein on mielestäni sopiva väli pestä.
2-4 viikkoa on kyllä aika omakohtainen kokemus...esim. Joskus kuullut jonkun säilyttävän autoa tallissa, niin varovainen veikkaus, että talvella kerran päivässä pesu olisi paikallaan
Toisin sanoen, auto varmaan on syytä pestä, kun se on paskanen...
Viisaita sanoja ystäväiseniK70 kirjoitti: Toisin sanoen, auto varmaan on syytä pestä, kun se on paskanen...
Ite oon sitä mieltä, kinnastelijana jolla ei ole foam-mahdollisuutta, että vaikka auto pysyisi "puhtaana", niin viikottain on hyvä/tulee pestyä (kyllä sitä pölyä/paskaa siihen kertyy).
SPOILERSPOILER_SHOW
Ja yleensä tulee pestyä vahaturvallisesti, mutta kuten jossain toisessa topikissa totesin, niin nykyinen vaha on kestänyt aivan uskomattomasti vaikka on tullut käytettyä joskus vähän tujumpaakin Pineline-seosta. Samaa odotan FW:ltä, jota Projectech toimitti ystävällisesti Nokia-miittiin ja josta on Urran kiusaksi todettava että ei ole vielä oikeita kokemuksia mutta se on seuraava tuote mitä kokeilen
Voi olla, ehkä, että kokeilen rinnakkain FW:tä ja Collin 476`sta seuraavaksi
Kyllä tuo FW kesti monta kuukautta, sillä syyskuussa laitettu vaha oli vielä pinnassa, kun auto tammikuussa meni vaihtoon ja sitä oli aika paljon pesty sinä aikana, sillä syksy oli lämmin ja märkä ja jatkui myöhään ennenkuin talvi tuli.samunoz kirjoitti:Kuinka kauan sulla on kestänyt?
Tästä vahasta ei ole pitempää kokemusta mulla mutta esin molemmat Collinitet 476s ja 915 ovat kestäneet molemmat talven yli
syksystä kevääseen asti.
Eilen tuli ensimmäinen purkki Finis-Waxsia ja samalla ensimmäinen purkki jäykkää vahaa..
Kuinkas tarkkana tuon levittämisen kanssa saa olla? Tosiaan kun ensimmäinen purkki kiinteätä vahaa meikäläisellä, niin ei oikein hajua että paljonka sitä levityspädiä saa hangata purnukassa. Ilmeisesti kevyt hipaisu tasaisin väliajoin?
Vinkkejä vinkkejä..
Kuinkas tarkkana tuon levittämisen kanssa saa olla? Tosiaan kun ensimmäinen purkki kiinteätä vahaa meikäläisellä, niin ei oikein hajua että paljonka sitä levityspädiä saa hangata purnukassa. Ilmeisesti kevyt hipaisu tasaisin väliajoin?
Vinkkejä vinkkejä..
Kinnastettava: Audi A4 '05 Avant 3,0tdi Quattro S-Line
Yhdellä sipaisulla purkista levittää puoli konepeltiä, koko oven jne. Huomaat kyllä mikä riittää. Helposti tulee edelleen laitettua itsekin liikaa.
Yksi auto on nyt vahattu tuolla BH Finis-waxin mukana tulevalla keltaisella "palluralla". En oikein tykännyt siitä, tuntui vähän vaikealta saada hyvää otetta.
Onko kukaan testaillut Auto Finessen levitintä, sopiiko isompaan Finis-wax purnukkaan?
Tästä siis puhe:

http://www.projectech.fi/levittimet.html#AF-WAXMATE
Onko kukaan testaillut Auto Finessen levitintä, sopiiko isompaan Finis-wax purnukkaan?
Tästä siis puhe:

http://www.projectech.fi/levittimet.html#AF-WAXMATE
Itse olen ainakin tykännyt tuosta wax-mate levittimestä. Sopivuudesta purnukkaan en tiedä, koska itse AF Passion vahaa olen käyttänyt. Noihin Af:n purkkeihin ainakin tehty, eli sopii justiinsa.skiri kirjoitti:
Onko kukaan keksiny miten tota pölyn kerääntymistä vois välttää? Ittelläin muodostuu takapuskurin sivuihin pölyä about sillä kuviolla, miten on vahaa pois pyyhkinyt.. Varsin v*ttumaista kun ajan pesupaikaista kotiin, niin puskurissa on jo maukkaat pyörteet tms. Ja kyllä, on pyyhitty kunnolla pois 
Niinjuu, aiemmin käytin SRP:tä Finis-waxin alla, tuo kakutus korosti ilmiötä.. Muutenkin vaha käyttäytynyt paremmin kun vetää pelkän BH:n kliinille pinnalle!
Taitaa olla ihan normaalia näillä carnubaa sisältävillä vahoilla/hybrideillä. Oon huomannut saman. Muutaman pesun jälkeen pitäis tasoittua.
Niinhän tuo tuntuu tasoittuvan, ongelma piilee vaan siinä, että parin-kolmen-neljän pesun jälkeen alkaa kutkuttaa ajatus tuoreesta vahapinnasta 
Mooi. Jos haluaa fillaavaa alle (naarmuja mutta ei myllytetä) niin kannattaako SRP:n tilalle laittaa BH auto-balm. Kuinka tekisitte jos käytettävissä olisi SRP, BH auto-balm ja BH finis-wax? ja mikä mahtaa olla kesto? 2-3kk vai lähemmäs 6kk? Olisi hyvä jos talven yli kestäis..
Ei me pohojalaisetkaan olla tayrellisiä, meiltä puuttuu heikkouret..