Vahat, sealantit, pinnoitteet, QD, glaze jne
-
TKe_
- Site Admin
Viesti
Kirjoittaja TKe_ » La Kesä 22, 2013 8:42 pm
powermitsu kirjoitti:TKe: Oliko tossa muovilistassakin cquartz?
Siinä on testissä Dodo Juicen tyromaniaa. Toimii ihan hyvin muovissakin.
powermitsu kirjoitti:
Sanoisin tosta pinnotuksesta että levittää voi ulkona varmaankin ihan hyvin mutta kyllä se auto olis syytä viedä sisälle talliin yöksi. Talliin jonka saa lämpimäksi. Nuo onnistuneet autot oli olleet lattialämmityksellä ylikorvennetussa tallissa. Taas ite ku tein omaa autoa viime kesänä niin eihän siellä tallissa saanu edes säädettyä lämmitystä kovemmalle. :/ Oli varmaan kesäzulut päällä tai pumppu pois päältä. ...se taivaalta tuleva raju säteilylämpökään ei ole välttämättä paras, yön tullen tulee taas tosi kylmä. Ja tämän kun laittaa niin äkkiähän se tulee yö. Sen takia se talli.
Ja tuohon lisäisin vielä sen, että pinnan täytyy olla täysin puhdas ennen pinnoitteen laittoa (eli liukkaripesu ja IPA / Cleanser Fluid pyyhintä).
-
JaniH
Viesti
Kirjoittaja JaniH » Ti Heinä 09, 2013 3:20 pm
Pari kuukautta vanha Dodon pinnoite pestynä:
Video
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
-
powermitsu
Viesti
Kirjoittaja powermitsu » Ke Heinä 10, 2013 11:07 am
Tosiaan cq uk ja exo v2 olis nyt semmosia joiden pitäis kuivuu nopeesti mutta en kyllä taida alkaa ulkona tekemään. Eli teoriassa vois ulkona tehdä. Toinen huomio tuli siitä että näitä kerrostuvia pinnoteita varmaan huonokuntoiseen pintaan ( vaikka olisikin saatu "naarmuttomaksi", mutta vanha lakka) kannattaakin tarjota se useampi kerros....
Kukaan ei halunnut sponssata tiloja ja tarjoukset olivat luokkaa: Tee täyskorjaus ja pinnotus mun autoon niin saat tehä pari autoa tiloissa niin haistakoot paskan.

Muistan tämän sitten jos itse pääsen niin onnelliseen asemaan että omistan joskus kiinteistöjä.
-
harrik
Viesti
Kirjoittaja harrik » Pe Heinä 19, 2013 12:10 pm
Urran oli kalkki pistettä myllytellyt Optin alta pois, neljännellä vedolla vasta päässyt n. vuoden vanhan Optin läpi (S30 musta Hex).
Tämä kertoo jotain aineen kestosta.
Olen itse kokemuksen kautta ollut aineen kestosta varma, jos aine laitetaan oikein ja Urranhan kuuluu niihin joka laittaa hyvin todennäköisesti tämänkin oikein

-
Urran
Viesti
Kirjoittaja Urran » Pe Heinä 19, 2013 4:43 pm
Vahvistanen tämän. Autona perusmusta Honda S2000. Muita havaintoja; Ehkä pehmeimmäksi pinnaksi ikinä, vuoden aikana tullut ällistyttävän vähän pesunaarmua, paitsi viime alku kesällä maalattuihin keulan osiin. Toki auto ei ole ollut ajossa talvella. Nää naarmut oli kyllä niin pieniä että peittyivät PMGllä.
Sent from my RM-825_eu_finland_290 using Board Express
Vain YKSI LSP!
-
Leksa
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Leksa » Ti Heinä 30, 2013 7:17 pm
Onnistuiskohan pinnoitetta kiillottaa esim vaikka Menzerna FF3000 ja musta/valkea hexi? Ei siis jurnutettais pinnoitetta pois, vaan tavallaan "tasottais" pinnoitetta. Ihan teoriassa kiinnostais..
-
Juha U
Viesti
Kirjoittaja Juha U » Ti Heinä 30, 2013 7:28 pm
Itse ajoin limppuepäkeskolla ja mustalla Hexillä tahnana Menzernan FF3000 keväällä kuparinvärisen Audin pinnan kevyesti, niin lähti ne pienet hiusnaarmut jotka näkyivät auringon osuessa pintaan. Pesun jälkeen viimeistelin pinnan vielä Finis-waxilla. Hyvä tuli, en tiedä sitten fillaako FW miten paljon.
Pinnassa G-technigin C1.
-
harrik
Viesti
Kirjoittaja harrik » Ti Heinä 30, 2013 10:09 pm
Ainakin Optia voi myllyttää mutta maltilla esim. musta laikka/ Menzerna 85.
-
Modifier
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Modifier » Ke Heinä 31, 2013 12:06 am
Muistaakseni Jyrki on sanonut samaa cquartzista. Että tosi hennolla combolla voisi siistiä.
-
Modifier
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Modifier » Su Elo 25, 2013 2:07 pm
Piti tästä jo kevät talvella herätellä keskustelua, mutta unohdin kunnes nyt osui useimpien tunteman öky detailerin Paul Daltonin kommentti näistä nykypäivän pinnoitteista "Ive been testing over 50 of these glass type nano b*ullsh*t claims for a long time, and a lot in the last 6 months. Most are re-bottled and re-labeled." DW:tä seuraavat varmasti on huomanneet kuinka paljon noita yhtäkkiä ilmeistyi sinne valmistajien osioon.
Aihe on siellä erittäin arka ja on johtanut useisiin banneihin, mutta mitäs täällä ollaan mieltä. Kenellä ne labrat on ja kuka tekee itse omat aineensa ?
Tuolta sitten massimiehille omat pinnoitteet
http://www.i4detailing.co.uk/acatalog/Modesta.html
-
fibolt
Viesti
Kirjoittaja fibolt » Su Elo 25, 2013 4:49 pm
^Samalla mielipidelinjalla olen ollut piiiitkän aikaa. 99 prosenttisesti tuotteet perustuvat samaan formulaan. Valmistajat käyvät kauppaa tällä samalla pohjalla ja muutokset tehdään yhdellä prosentilla, jolla erotutaan karvan verran muista tuotteista. Tämä ero näkyy veden käyttäytymisessä tai muuten pintatuntumalla. Toinen lisää sheettausta, mikä mahdollisesti lyhentää kestoa ja toisinpäin. Näin niinku mutulla..
Valmistajat ovat luoneet hyvät markkinat hypetykselle, jolle kuluttajat ovat hullaantuneet. Lupaukset ovat suuria, mutta itse toivon tuotteen kestävän vuoden, niin ok.
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla
-
Modifier
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Modifier » Su Elo 25, 2013 5:01 pm
fibolt kirjoitti:
Valmistajat ovat luoneet hyvät markkinat hypetykselle, jolle kuluttajat ovat hullaantuneet. Lupaukset ovat suuria, mutta itse toivon tuotteen kestävän vuoden, niin ok.
Samoilla linjoilla tässä asiassa.
-
Urran
Viesti
Kirjoittaja Urran » Ma Elo 26, 2013 10:07 am
Amen. Itsehän olen edelleenkin ns. "vahamiehiä"
Tosin ei kestopinnoitteet mun mielestä pelkästään markkinointia ole vaan onhan ne joissain osa-alueissa todettu ylivertaisiksi vahoihin. Esim. powermitsulla on vielä reilu vuosi levityksen jälkeen selkeä 50:50 raja nähtävissä konepellissä, kun toisella puolella on CQuartz ja toisella puolella OptiCoat. Lisäksi perusmusta Honda pysyi vuoden todella naarmuttomana Opti oikein levitettynä päällä, mitä ei 100% varmasti olisi pysynyt perus vahan kanssa.
Valtaosa itse puhdistuvuudesta ja pinttymättömyydestä on kyllä aika BS joka tuotteen osalta.
Vain YKSI LSP!
-
harrik
Viesti
Kirjoittaja harrik » Ma Elo 26, 2013 7:46 pm
Nimen omaan juuri näin.
Silloin yli kaksivuotta sitten kirjoitin juuri tämän topiikin alussa, notta älkää sekoittako Optia muihin pinnoitteisiin.

Opti on kuin uusi lakka kerros.
Noin 20 autoon olen kys. aineen laittanut kukaan ei ole valittanut päin vastoin.

-
harrik
Viesti
Kirjoittaja harrik » Ti Elo 27, 2013 11:57 am
Tässä yksi näkökulma, toivottavasti ei ole vanhan "tuputtamista"
Jos Opti laitetaan oikein ja aina pestään/kuivataan oikein ja vielä suihkautetaan kuivausapu pinnalle jolloin itse kuivaus on helpompaa, kitka pienenee (hellempi pinnalle), jättää jälkeensä liukkaan pinnan, hiukan kiiltokin paranee. Kuivausapu ei hidasta pesua/kuivausta. Näin toimien Optilla saa vuosia kestävän pinnansuojan.
Kaikki eivät ole semmoisia kuin me jotka jopa harrastamme pintojen hoitoa.
Sanoo se Pauli mitä tahansa, sieltä Saareltansa käsin

-
Urran
Viesti
Kirjoittaja Urran » Ti Elo 27, 2013 12:41 pm
Harri. powermitsun konepellissä Opti on luovuttanut ja CQuartzin tekemä tummuu näkyy edelleen. Puhumattakaan siitä että alkumetreiltä lähtien CQuartz on vienyt veden käytöksessä. Ei siis millään tapaa positiivinen yllätys Optin kannalta.
Edelleen mielestäni Optia voisi harkita pehmeäpintaisen naarmunsuojaksi tai akryylin palamisen estoksi. Muihin mä edelleen suosittelisin vahoja/sealantteja.
Vain YKSI LSP!
-
fibolt
Viesti
Kirjoittaja fibolt » Ti Elo 27, 2013 12:48 pm
^Quartzille propsit, vaikkakin vähemmän tuota tulee nykyään käytettyä.
Viimeksi muokannut
fibolt, Ti Elo 27, 2013 12:49 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla
-
Urran
Viesti
Kirjoittaja Urran » Ti Elo 27, 2013 12:49 pm
No ei sinällään kun senkin veden käytös on aika pitkälle kuollut, mutta kun se "tummentaa pintaa" vs. Opti niin se raja näkyy edelleen, eli jotain pinnassa on (mahd. jopa molemmissa, ken tietää?)
Vain YKSI LSP!
-
harrik
Viesti
Kirjoittaja harrik » Ti Elo 27, 2013 3:33 pm
Opti pinta on kuin lakkapinta sen parhaita puolia ei ole veden käytös tai väriä syventävä ominaisuus, näitä ominaisuuksia on erittäin helppo parantaa esim. kuivaustuen muodossa, pinnan pitkäaikainen suoja on Optin pointti.
Jos pohja työt tehty kunnolla ja aine laitettu oikein se on siinä, ellei sitä ole varastettu :

-
Tonis
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Tonis » Ti Elo 27, 2013 10:32 pm
Uutta lusikkaa soppaan
Chemical Guyssilta
Wannabe-OCD
-
samunoz
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samunoz » Ti Elo 27, 2013 10:35 pm
Hinnat senkuin kasvaa

-
Modifier
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Modifier » Ke Elo 28, 2013 4:51 am
Näköjään ajanhengen mukaisesti hybridipinnoite.
-
Alazka
Viesti
Kirjoittaja Alazka » To Elo 29, 2013 6:24 pm
Onko kellään kokemusta tuosta second skin suojasta ? Itse aattelin että voisi kokeilla kun olen ollut tyytyväinen CG- tuotteisiin..
-
Urran
Viesti
Kirjoittaja Urran » Pe Elo 30, 2013 1:18 pm
Ei valitettavasti, mutta tohon hintaan ei kyllä tulekkaan ellei joku riittävällä vaikutusvallalla vakuuta mua sen aivan ylivertaisesta paremmuudesta

Vain YKSI LSP!
-
samunoz
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samunoz » Pe Elo 30, 2013 1:23 pm
Urran kirjoitti:Ei valitettavasti, mutta tohon hintaan ei kyllä tulekkaan ellei joku riittävällä vaikutusvallalla vakuuta mua sen aivan ylivertaisesta paremmuudesta

Taitaa olla katteet kohdallaan