lasipintojen vahaus

Lasin, kumin, muovin jne. pintojen suojaus
JaniH

Re: lasipintojen vahaus

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ti Marras 27, 2012 5:14 pm

Dani kirjoitti:Wet Glaze 2.0 toimii hlvetin hyvin myös lasipinnoilla, suosittelen!
Ja kestää, mulla on mersun sivulaseissa tuota laitettu joskus alkukesästä ja tänään kun pesin auton niin vesi valahti ikkunoista pois suunnilleen samantien...
Ja sama homma toisessa autossa mihin laitoin toiselle puolelle 5 sateesta ja toiselle WG:n joskus kesäkuun loppupuolella niin WG-puolella ei vesi pysy vieläkään ja 5 sateesta puoli on kuin mitään aineita ei olisi koskaan laitettukkaan...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ti Marras 27, 2012 7:05 pm

Joo tuo WG kestää laseissa tautisen pitkään. Koska se Urran oli kun myllytettiin mun takalasia? Enivei, siinä näkyy edelleen aivan selvä kohta missä vesi ei enää helmeile ja paska tarttuu paljon tiukemmin kiinni verrattuna WG-puoleen.

Shakini

Viesti Kirjoittaja Shakini » Ti Marras 27, 2012 7:36 pm

sonikk kirjoitti:Joo tuo WG kestää laseissa tautisen pitkään. Koska se Urran oli kun myllytettiin mun takalasia? Enivei, siinä näkyy edelleen aivan selvä kohta missä vesi ei enää helmeile ja paska tarttuu paljon tiukemmin kiinni verrattuna WG-puoleen.
Ceri-Glassilla vaiko Glaspoliturilla myllytitte?

Jälkimmäistä Urrani mulle ainakin suositteli..
Honda CRX del Sol - Backwoods Customs

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ti Marras 27, 2012 7:38 pm

Taisi olla Ceri-Glassia. Tosin Sonax kuulemma tehokkaampaa.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Marras 27, 2012 9:10 pm

Joo sillon ei ollu vielä Sonaxia. Mä muistelen et se oli joskus Huhti-Toukokuussa?

Mut täytyy sanoa että moni aine toimi ihmeen hyvin laseissa. Esim. Megun QD toimii ihmeen hyvin ja reilusti myös yli puol vuotta.
Vain YKSI LSP!

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ti Marras 27, 2012 9:15 pm

JaniH kirjoitti:
Dani kirjoitti:Wet Glaze 2.0 toimii hlvetin hyvin myös lasipinnoilla, suosittelen!
Ja kestää, mulla on mersun sivulaseissa tuota laitettu joskus alkukesästä ja tänään kun pesin auton niin vesi valahti ikkunoista pois suunnilleen samantien...
Ja sama homma toisessa autossa mihin laitoin toiselle puolelle 5 sateesta ja toiselle WG:n joskus kesäkuun loppupuolella niin WG-puolella ei vesi pysy vieläkään ja 5 sateesta puoli on kuin mitään aineita ei olisi koskaan laitettukkaan...
Teitkö 5 sateesta käsittelyn oikein? Mulla nimittäin toukokuun alussa tehty Audin ikkunoihin käsittely ja ei pesun yhteydessä vieläkään tarvi ikkunoita kuivata. Hyvin hylkii vesisateessa, ikkunat pysyy kuivina ja puhtaina. Oikein harmittaa, kun jäi toisiin autoihin tuo käsittely tekemättä.

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ke Marras 28, 2012 5:25 am

Luulen että jokunen liuotinpesu on tehny tehtävänsä ja heikentäny tuon. Ei se kestä tuulilasissakaan mahottomia aikoja jos käyttää Lasolia tuulilasinpesuaineena kun taas tuntuisi kestävän miedompia pesuaineita käyttäessä ihan hyvin.

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » Pe Marras 30, 2012 12:49 pm

Mä pyyhkäsin kesällä Menzernan Power Lockin laseihin ja vieläkin hylkii vettä ihan uskomattoman hyvin. Tuulilasiin en tietenkään laittanut. Taitaa pysyä jatkossakin itsellä sivulasien käsittelyssä tuo aine, maalipinnalla se ei oo omassa käytössä toiminut..

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ma Joulu 17, 2012 9:51 am

Tulipa aamulla havaittua jännä huomio että kun pihalla putsasin 2 autosta lumet, mersusta jossa siis kesällä laitettu ikkunoihin WG 2.0 ja Esko jossa ei ole minkäänlaisia suoja-aineita käytetty varmasti missään niin oli kiva kun mersun ikkunoista lähti lumet liukkaasti ja Eskon lasissa istui paljon tiukemmin. Maalipintojen pyyhkimisestä en osaa vertailla kun eskon harjaan raakasti kokonaan ja mersusta vain ja ainoastaan ikkunat... Samaten kuura tuntuisi lähtevän liukkaammin käsitellystä lasista kuin käsittelemättömästä...

Eli siis nyt on ollu WG noin puolisen vuotta ikkunoissa ja edelleen toimii =)

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ti Helmi 05, 2013 9:26 am

Onks kukaan kokeillu http://www.cleanyourcar.co.uk/engine-an ... _1139.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » Ti Helmi 05, 2013 11:39 am

Mä pyyhkäsin kesällä Power Lockia kaikkiin laseihin (pl. tuulilasi), ja vieläkin rokkaa aika hyvin. Maalipinnassa toi aine ei kyllä ole kestänyt. Mielenkiintoista :D

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ti Helmi 05, 2013 4:09 pm

Vikko sitten vahasin D5 ulkona :o vedin vahat myös laseihin ja parin päivän päästä sai ihmetellä miten vesi lähtee laseista ku oli plussan puolella keli.

Hartiza-

Re: Lasinpesuaine

Viesti Kirjoittaja Hartiza- » Pe Heinä 19, 2013 7:54 am

Onkos kukaan testannut vetää tuulilasin sisäpinnalle jotain lasipinnoitetta? Kun tuota Wolf's Glass Guardia puteli löytyy, niin vastikään alkoi ajatus elää..
Epäilyttää vaan miten se reagoi paskakalvon kanssa vai reagoiko mitenkään :?
Viimeksi muokannut TKe_, Pe Heinä 19, 2013 8:15 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Siirsin viestin parempaan paikkaan

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Pe Heinä 19, 2013 2:43 pm

Mie laitoin eskoon sisäpuolelle wet glazen kun viimeksi sisältä putsasin, tosin en ole sen jälkeen ikkunoita putsaillut kun auto on ollut lainassa. Nyt pitäisi palautua kotosalle joko viikonlopun aikana tai ensi viikolla niin testailempas ikkunoiden putsaamista... Autossa on poltettu, vissiin kuskattu koiraa, kläpit lämmähneet ikkunoita sun muuta...

Hartiza-

Viesti Kirjoittaja Hartiza- » Pe Heinä 19, 2013 3:41 pm

Great! Juur mikään ei mun mielestä oo v*ttumaisempaa auton puunauksessa, kun se perhanan kalvo tuulilasissa.. Ja vielä kun en ole löytänyt hyvää ainetta tuohon tarkotukseen, niin pyörteitähän sinne aina jää johonkin. Sit saa useempana päivänä liinan kanssa lääppiä uudestaan läpi, kun niitä löytyy sitkeesti sillon tällöin..

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » La Heinä 20, 2013 9:17 am

Niin joo siis pientä korjausta, eli laitoin wg:n sivulaseihin, tuulilasiin en uskaltanut sisäpuolelle laittaa kun ei suositella ulkopuolellekkaan... Mutta pyyhintätestiä tulossa jossain vaiheessa...

Ikkunoiden putsaukseen olen löytänyt melko oivan aineen, Blux ikkunanpuhdistusaine, myydään ainakin vapaa-valinnoissa ja tokmanneissa ympäri maan, pikkusen rapea 2 euroa 750ml suihkepullo ja oikeasti toimii suihkautus-pyyhkäisy menetelmällä...

Miki

Viesti Kirjoittaja Miki » Ti Elo 06, 2013 10:59 am

Mitä vahaa suosittelisitte laitettavaksi taka- ja sivuikkunoihin? Ainakin BH:n Finis Wax näytti pärjäävän tuossa pesutestissä hyvin.

jouniii

Viesti Kirjoittaja jouniii » Ti Elo 06, 2013 12:34 pm

Mulla on ihan samat aineet kuin tuulilasissa. Taisi olla CarPro lasipinnoite ja hyvin pelannut. Sama laitettu sivupeileihinkin.

pellepoliisi

Viesti Kirjoittaja pellepoliisi » Ti Elo 06, 2013 12:52 pm

BH finis-wax ja fk1000p ovat toimineet hyvin muutamissa autoissa mihin olen laittanut (ei tuulilasiin). Tosin pitkiä kokemuksia ei ole vielä.
Itselläni on gtechniq G1 niin tuulilasissa kuin muissa ikkunoissa ja toimii täydellisesti. Ei ole mitään moitittavaa ja ollut 11kk pinnassa.

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ti Elo 06, 2013 2:57 pm

pellepoliisi kirjoitti: Itselläni on gtechniq G1 niin tuulilasissa kuin muissa ikkunoissa ja toimii täydellisesti. Ei ole mitään moitittavaa ja ollut 11kk pinnassa.
Näin ku toimii niin ei tartte murehtia. Mulla aina kaikissa laseissa + peileissä pinnoite enkä tavasta enää luovu.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Ewottaja

Viesti Kirjoittaja Ewottaja » Ma Marras 04, 2013 1:16 pm

Itse laitoin pari kuukautta takaperin 5-sateesta ensimmäisen ja viimeisen kerran.

Vedet kyllä pyyhkiytyy lasilta pois yli 80km/h vauhdeissa, mutta ei niin hyvin että siitä varsinaisesti ainakaan itselle hyötyä olisi. Toisekseen rungottomat pyyhkijät on alkaneet hyppiä ja jättää jälkeensä harmaata kalvoa.. :|

Huliblus

Viesti Kirjoittaja Huliblus » Ma Marras 04, 2013 7:55 pm

Itsellä taas oli päinvastaiset ajatukset 5-sateesta, neljäkuukautta kesti hyvin pinnassa ja pyyhkijöitä ei tarvinnu motarilla ajaessa käyttää laisinkaan edes vielä kolmen kuukauden jälkeen. Kalvo kyllä hieman häiritsi itseänikin, mutta muuten olin kyllä positiivisesti yllättynyt. Seuraavaksi kokeiluun gtechniqin g1 :good:

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Su Joulu 22, 2013 8:43 pm

Sutasin ennen reissuun lähtöä Turtlen 5sateesta tuuli-ja takalasiin. Koko matkalla käytin pyyhkijöitä noin kymmenen kertaa. Joroisista Sallaan kolme kertaa. Eli toimii kyllä ihan jees maantienopeuksissa. Kelihän oli suunnilleen Kajaaniin asti pelkkää vettä, vettä ja vielä vettä. Sen jälkeen rupesi näyttämään pikkuhiljaa talvelta.

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Su Joulu 22, 2013 11:26 pm

Hartiza- kirjoitti:Great! Juur mikään ei mun mielestä oo v*ttumaisempaa auton puunauksessa, kun se perhanan kalvo tuulilasissa.. Ja vielä kun en ole löytänyt hyvää ainetta tuohon tarkotukseen, niin pyörteitähän sinne aina jää johonkin. Sit saa useempana päivänä liinan kanssa lääppiä uudestaan läpi, kun niitä löytyy sitkeesti sillon tällöin..
Itse pyyhkelen seoksella jossa on 50% IPA:aa ja loput IPA-phjaista tuulilasinpesunestettä ja lisäksi viimeistelypyyhintä 50% IPAlla. Puhdasta tulee ja ei jää rantuja...

Hartiza-

Viesti Kirjoittaja Hartiza- » Ma Joulu 23, 2013 7:25 am

Mullekin löyty viime perjantaina toimiva resepti: Cleanser fluid :D sillä ku pyyhkäsee lasin pariin kertaan läpi ja kuivaa liinaa perään ni puhdasta tullee :)

Vastaa Viestiin