Yleinen Detailing-keskustelu
Re: Yleinen Detailing-keskustelu
Vink
SPOILERSPOILER_SHOW
Juuzo kirjoitti:Puhutko nyt wheel wooliesseista, joita saa esim projectechiltä?
Oikeastaan mä luulen että sopiva ratkaisu löytyi jo..
http://www.chemicalguys.eu/20-angled-he ... andle.html
Oikeastaan näyttää melko karkealle??Antti O kirjoitti:Oikeastaan mä luulen että sopiva ratkaisu löytyi jo..
Itse pesen vanteet omalla nuudelikintaalla, silloin kun niitä tarvitsee mekaanisesti hangata..
E53 X5 3.0D
Mä pesen saman näkösellä harjalla auton pohjaa. Vanteisiin en sillä koskisi 
Vain YKSI LSP!
^AnttiO taisi tarkoittaa kyseistä harjaa auton pyöräkoteloiden pesuun, johon sitä /Drive Cleanin -videolla käytettiin.
Eikun vanteisiin. No en tiedä sit jos tuo on liian karkea mitä niihin keksii. Kinnas on melko kömpelö.
Itse käytän tätä. Toimii kohtuullisen hyvin.http://www.projectech.fi/harjat_brushit.htmlPT Detailing brush 25mmAntti O kirjoitti:Eikun vanteisiin. No en tiedä sit jos tuo on liian karkea mitä niihin keksii. Kinnas on melko kömpelö.
Erikoista että kun tuotteen myynti loppuu niin halukkaita ostajia riittää.... muuten tuntuu et alku "hypen" jälkeen monikaan ei tuota monessakaan paikassa käyttänyt jos katsotaan esim. näyttämön autoja.Viltsu kirjoitti:Kyllä sitä Wetglazea vielä saa ja ihan Suomesta. Ilmestynee jossain vaiheessa myyntiin ja tieto tulee tänne Pesukinnas väellekin. Kannattanee vain olla nopea, sillä taitaa olla liki viimeiset WG:t Maa nimisellä pallolla...
Ite en tykkää tuosta Pt brushista liian jäykkä mutta se BH vannepesuaine pullon mukana tuleva ja sit Bilteman keltavartinen on mulle mieluisimpia ja ne tulee otettua mukaan autonpesulle.samunoz kirjoitti:Itse käytän tätä. Toimii kohtuullisen hyvin.http://www.projectech.fi/harjat_brushit.htmlPT Detailing brush 25mmAntti O kirjoitti:Eikun vanteisiin. No en tiedä sit jos tuo on liian karkea mitä niihin keksii. Kinnas on melko kömpelö.
Eli mikä BH vannepesuainen mukana tullut?Juha U kirjoitti: Ite en tykkää tuosta Pt brushista liian jäykkä mutta se BH vannepesuaine pullon mukana tuleva ja sit Bilteman keltavartinen on mulle mieluisimpia ja ne tulee otettua mukaan autonpesulle.
Minulta löytyy tuollainen, karkeudeltaan jotain perus-autonpsuharjan luokkaa, ergonominen vaihtoehto esimerkiksi vanteille joiden kanssa ei ole niin hirveän tarkkaa ja olempa yhden tila-auton katonkin tuolla hinkannut kun en muuten yltänyt ja siellä oli jotain kivaa likaa joka ei lähtenyt hellemmillä konsteilla irti, naarmuista en tiedä että tuliko vai ei kun oli muutoinkin pesu/lumiharjanaarmuinen auto...Antti O kirjoitti:Oikeastaan mä luulen että sopiva ratkaisu löytyi jo..
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Bilt Hamber Auto-wheel tosin nyt ei ollut brushista mitään mainintaa.samunoz kirjoitti:Eli mikä BH vannepesuainen mukana tullut?Juha U kirjoitti: Ite en tykkää tuosta Pt brushista liian jäykkä mutta se BH vannepesuaine pullon mukana tuleva ja sit Bilteman keltavartinen on mulle mieluisimpia ja ne tulee otettua mukaan autonpesulle.
- Projectech
- Apupoika
- Viesti:
Alkupään erissä Bilt Hamber Auto-wheelia oli pieni keltapunainen brushi mukana. Tämä kylkiäinen on poistunut jo jokin aika sitten ja nyt myynnissä olevissa sitä ei tule mukana.samunoz kirjoitti:Eli mikä BH vannepesuainen mukana tullut?
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Onko kukaan koittanut kiillottaa mattalakattua autoa, joka on vesihiottu P800?
Nyt olisi sellanen projekti tiedossa, että mennään vähän experimentaaliselle tasolle. Kyseessä sininen 200SX, johon suihkittu 3krt kiiltävä lakka ja 2krt mattalakka (näin oli auton omistajan tuttu maalarimestari Papunen neuvonut). Jännä nähdä lähteekö toi mattalakka kiiltämään vai pitääkö vetää vielä P2000 asti vesissä toi. Voi toki olla että siinä tapauksessa helpommalla päästään kun kaveri lakkaa auton uudestaan kiiltävällä 
Kokeillaan...
Kokeillaan...
Yritetäänkö siitä saada siis kiiltävä jälleen hiomalla ja kiillottamalla?
Kaikki liha tottelee kuria...
No ei ole kyllä tullut tuollaista "projektia" vastaan koskaan...
Näin ollen kokemustakaan ei ole, mutta teoriassa pohdittuna seuraavaa...
Mikäli alla on kolme kerrosta normaalia lakkaa, niin teoriassa voisi onnistua. Mikäli päältä hiotaan tuota mattalakkaa pois, niin mikä jottei se kiillottuisi sen jälkeen. Mattalakkahan (ainakin ne mitä itse vetänyt) sisältää perkeleesti sitä sidosainetta / mattaa, joka tekee siitä juurikin sen näköisen, kuin on. Pelkästään sitä kiillottamalla, ei varmaankaan saa terävän kiiltävää pintaa, vaikka sekin tietysti alkaa kiiltämään jonkin verran, kun sitä käsittelee.
Jos nyt on hiottu riittävästi jo P800, niin suosiolla jatkaisin vielä lähemmäksi P2000, koska sen kiillottaminen virheettömäksi on HUOMATTAVASTI helpompaa, kuin yrittää kiillottaa P800 hiontoja, jotka varmasti sisältävät vielä syvempiäkin viistoja. Nopeampaa saat halutun lopputuloksen jatkamalla vielä hiomista aina P2000 - P4000 ja vasta sen jälkeen kiillottamalla.
Mikäli alla on kolme kerrosta normaalia lakkaa, niin teoriassa voisi onnistua. Mikäli päältä hiotaan tuota mattalakkaa pois, niin mikä jottei se kiillottuisi sen jälkeen. Mattalakkahan (ainakin ne mitä itse vetänyt) sisältää perkeleesti sitä sidosainetta / mattaa, joka tekee siitä juurikin sen näköisen, kuin on. Pelkästään sitä kiillottamalla, ei varmaankaan saa terävän kiiltävää pintaa, vaikka sekin tietysti alkaa kiiltämään jonkin verran, kun sitä käsittelee.
Jos nyt on hiottu riittävästi jo P800, niin suosiolla jatkaisin vielä lähemmäksi P2000, koska sen kiillottaminen virheettömäksi on HUOMATTAVASTI helpompaa, kuin yrittää kiillottaa P800 hiontoja, jotka varmasti sisältävät vielä syvempiäkin viistoja. Nopeampaa saat halutun lopputuloksen jatkamalla vielä hiomista aina P2000 - P4000 ja vasta sen jälkeen kiillottamalla.
...en tiedä, melkoiselta touhulta kyllä kuullostaa... 
Jep, testaillaan huomenna yhteen paneeliin ja hiotaan sitä tarvittaessa P3000 asti kun siihen loppuu paperit.
Katotaan ja kerrotaan mitä tulee tästä hommasta 
Joo ei P800 jälkeä ole kyllä järkeä lähteä kiillottamaan. Suosiolla sinne P2000 saakka VÄHINTÄÄN._paffa kirjoitti:Jep, testaillaan huomenna yhteen paneeliin ja hiotaan sitä tarvittaessa P3000 asti kun siihen loppuu paperit.Katotaan ja kerrotaan mitä tulee tästä hommasta
P1500 jälkikään ei ihan joka metodilla häviä täysin näkymättömiin.
Nimimerkillä: kokemusta omaava
.:R32
Alkoi emännän metallimustasta Polostakin paljastua holoa ja mikronaarmua kun pesi tiukalla liukkarilla ja pienpoistot perään.
Vedin rotskulla 1-steppinä vihreä Hex + Britemax Black Max, loistava kombo tuommoiseen pikafiksiin. Meni ehkä 2h kiillotusvaiheeseen kun kävi auton läpi, ei virheetöntä tietenkään mutta yllättävän hyvä. Finis-wax pintaan ja muoveille Ultima, sitten nokka kohti auringonlaskua..
Vedin rotskulla 1-steppinä vihreä Hex + Britemax Black Max, loistava kombo tuommoiseen pikafiksiin. Meni ehkä 2h kiillotusvaiheeseen kun kävi auton läpi, ei virheetöntä tietenkään mutta yllättävän hyvä. Finis-wax pintaan ja muoveille Ultima, sitten nokka kohti auringonlaskua..
Hmm, mites saadaan vaaleisii väreihin hyvä kiilto? Siis valkoinen, harmaa, hopea yms... Tai siis kiiltoa saa kyllä mutta miten sellainen samanlainen peilaava pinta kuin tummiin. Ei auta myllytys, ei wet glaze eikä oikeastaan mikään tähän mennessä kokeilemani vaha... Hallissa peilaa suht ok mutta ulkona auringossa peilaus katoaa...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Maalaa mustaksi. 
Ei enää jaksa pidättää hengitystä..._paffa kirjoitti:Jep, testaillaan huomenna yhteen paneeliin ja hiotaan sitä tarvittaessa P3000 asti kun siihen loppuu paperit.Katotaan ja kerrotaan mitä tulee tästä hommasta