Aluvanteiden korjausehdotuksia?

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
mikk3
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 9:24 am
Paikkakunta: Sipoo

Aluvanteiden korjausehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja mikk3 » Su Maalis 27, 2011 10:24 pm

Iltaa!

Olis omat kesävanteet huonossa hapessa. Kuvien mukaisessa kunnossa ovat kaikki 4.. Nyt kesäksi haluaisin laittaa ne kuntoon ja saada eri väri pintaan. Kertokaas millä itse lähtisitte korjaamaan seuraavia vikoja:

Kanttarinaarmuja
Kuva

Pinttynyttä likaa:
Kuva

Koko vanne:
Kuva

Ja tarkoitushan olisi saada vanteet fiksattua ja maalattua jollain radikaalilla värillä (esim. punasella, neonvirhreällä tai sitten vähän maltimman värinen eli valkoisella)

kikkius
Viestit: 126
Liittynyt: Ke Kesä 02, 2010 11:47 pm
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Aluvanteiden korjausehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja kikkius » Su Maalis 27, 2011 10:36 pm

Lasikuulapuhallus ja maalaus. Koloihin jotain pakkelia, kemiallista metallia yms.

Avatar
Antto-
Viestit: 296
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 9:12 pm
Paikkakunta: Kerava

Re: Aluvanteiden korjausehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja Antto- » Su Maalis 27, 2011 11:29 pm

Joo ihan ekana renkulat pois, venttiilit ja painot mäkeen ja sit lasikuula/kvartsihiekka puhallukseen sit kemiallista metallia, viilausta ja tarvittava määrä hiontaa. Sit maalaukseen ja renkaat takas päälle ja tasapainotus.
Näin kai se vois mennä. :roll:

Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: Aluvanteiden korjausehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ma Maalis 28, 2011 12:29 am

Itse tekisin seuraavalla tavalla:

- purku ja pesu
- nitromorsella lakat pois (helpottaa huomattavasti seuraavaa vaihetta, jos itse tekee)
- puhallus (hiekka / lasikuula / jokin tarjolla oleva metodi)
- hiontaa ja pakkelointia
- hinkkavärillä pinnan "betonointi"
- hiontaa
- maalit ja lakat
- loppukiillotus ja kuukauden päästä sopiva sealant (normaali tai esim cquartz)
Kaikki liha tottelee kuria...

Avatar
mikko>
Viestit: 146
Liittynyt: To Touko 20, 2010 12:37 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Aluvanteiden korjausehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja mikko> » Ma Maalis 28, 2011 12:36 am

Tai kokonaan uudet. Miksi roudata vanteita ympäri kylää ja maksaa joka vaiheesta joitain kymmeniä/satoja euroja, kun ei uudetkaan nyt niin paljon maksa.

mikk3
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 9:24 am
Paikkakunta: Sipoo

Re: Aluvanteiden korjausehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja mikk3 » Ma Maalis 28, 2011 9:28 am

kikkius, antto- ja Hynde kiitoksia vinkeistä! Toi Hynden työjärjestys taipaapi olla kokelemisen arvoinen ;)

mikko>, uudet samanlaiset vanteet on ~280€/kappale, joten ei se nyt ihan halpaakaan ole... Ja tekemisen makuhan tässä on tärkeintä, miksi kiillottaa ja jynssätä autoa aina ku vois maalauttaa uuden virheettömän pinnan? :D

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Aluvanteiden korjausehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Maalis 28, 2011 9:46 am

mikk3 kirjoitti:kikkius, antto- ja Hynde kiitoksia vinkeistä! Toi Hynden työjärjestys taipaapi olla kokelemisen arvoinen ;)

mikko>, uudet samanlaiset vanteet on ~280€/kappale, joten ei se nyt ihan halpaakaan ole... Ja tekemisen makuhan tässä on tärkeintä, miksi kiillottaa ja jynssätä autoa aina ku vois maalauttaa uuden virheettömän pinnan? :D
Joo samoilla linjoilla. Sitäpaitsi ostamalla uudet saa yleensä huonommat. Ja viherpiipertäjät kiittää. Tosta auton maalauksesta.. uusi maalattu pinta harvoin on niin hyvä kun just täysin detailattu vanha maalipinta.

Ittellä on pari ihan pientä vekkiä ja kelasin et miksei noita vois korjata samalla tapaa kun maalipintaakin? Siis jos on semmosia mitkä ei oo ees syviä. Maalia hammastikulla pohjalle niin että peittää, lakkaa pikku pensselillä päälle -> pari viikkoo -> vesihionta ja myllytys.
Vain YKSI LSP!

Avatar
Tonis
Viestit: 1439
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 9:34 pm
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti:

Re: Aluvanteiden korjausehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja Tonis » Ma Maalis 28, 2011 9:52 am

Wannabe-OCD

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Aluvanteiden korjausehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Maalis 28, 2011 10:00 am

Tonis kirjoitti:Planet Polish
Ja väri ei oo varmaan sinne päinkään :D Mutta vastaavaa settiä mietin siis itsekkin. Minkähänlainen toi täyteaine on? Sitä, maalia ja lakkaa lukuunottamatta onnistuis ihan hienosti toikin projekti jo nykyisillä kamoilla.
Vain YKSI LSP!

Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: Aluvanteiden korjausehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ma Maalis 28, 2011 6:32 pm

mikk3 kirjoitti:kikkius, antto- ja Hynde kiitoksia vinkeistä! Toi Hynden työjärjestys taipaapi olla kokelemisen arvoinen ;)

mikko>, uudet samanlaiset vanteet on ~280€/kappale, joten ei se nyt ihan halpaakaan ole... Ja tekemisen makuhan tässä on tärkeintä, miksi kiillottaa ja jynssätä autoa aina ku vois maalauttaa uuden virheettömän pinnan? :D
Nimen omaan tekemisen ilo... :D Itsellänikin on työn alla yksi sarja vanteita kesäksi, eivätkä tule edes minun autooni. Onko järkeä vai ei, niin ei varmaankaan liity topicin aloittajan alkuperäiseen kysymykseen aluvanteiden korjausehdotuksista... :roll:

Jos olet vaihtamassa väriä vanteille niin tee surutta kaikki alusta alkaen. Tulee parempi kuin uutena... :lol: Mitä pystyt tekemään itse?

Noista linkitetyistä paikkaustarpeista vast. ei itselläni ole kokemusta, mutta voin sanoa 99%:n varmuudella, että huomaamaton siitä ei tule. Se, että onko jälki kuitenkin riittävän hyvä, riippuu täysin omistajan vaatimustasosta... :D
Kaikki liha tottelee kuria...

mikk3
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 9:24 am
Paikkakunta: Sipoo

Re: Aluvanteiden korjausehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja mikk3 » Pe Huhti 01, 2011 9:28 am

Eilen kokeilin kotitekoista soodapuhallinta :D Noh, sitä ei varmaan voi sanoa soodapuhaltimeks kun taloussokerilla puhaltelin :lol: Mutta enivei, puhallin ku puhallin, näytti silti toimivan eli siis lika/lakkapinta irtosi vanteista pelkän sokerinkin avulla.

Mutta eipä mun tarvi alkaa ite leikkimään sillä menetelmällä, sillä saan kaverin kautta vanteet (lasikuula?)puhallutettua hänen duunissaan. Omaksi hommaksi jää hiominen, pohjaväri, hiominen, maalit ja lakat. Nyt pitää tosta naapuriyrityksestä pyytää renkaanirrotus apua. Saavat myös laittaa takasin vanteelle ja tasapainottaa ne.

Avatar
Dani
Viestit: 5737
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Aluvanteiden korjausehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Huhti 01, 2011 12:05 pm

Niin herkku homma että vois sanoa "kuin ripottelis sokeria päälle" :lol:
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: Aluvanteiden korjausehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja Hynde » Pe Huhti 01, 2011 1:07 pm

Hyvä mikk3!!!! Itse kun tekee, niin saa sellaiset kuin ansaitsee... :lol:
Kaikki liha tottelee kuria...

mikk3
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 9:24 am
Paikkakunta: Sipoo

Re: Aluvanteiden korjausehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja mikk3 » La Huhti 02, 2011 5:57 pm

Joo kieltämättä oli aika "makeeta" hommaa, sokeria oli joka paikassa :lol:

Tänään hain vanteet naapurista, tältä näyttävät tällä hetkellä:
Kuva

Tässä pahimmat naarmut
Kuva

Pinttynyttä skeidaa
Kuva

Huvikseen kattelin paljon noi painaa
Kuva

Ens viikolla vien vanteet kaverille joka sitte vie ne duuniin ja toivon mukaan ne puhalletaan mahd. pian. Lisään kuvia taas kun hommat edistyy.

Avatar
S@mpp@
Viestit: 385
Liittynyt: To Joulu 16, 2010 7:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Aluvanteiden korjausehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja S@mpp@ » Su Huhti 03, 2011 9:02 pm

Minkä kokoiset noi on, 17"x7"..?

mikk3
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 9:24 am
Paikkakunta: Sipoo

Re: Aluvanteiden korjausehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja mikk3 » Su Huhti 03, 2011 11:31 pm

S@mpp@ kirjoitti:Minkä kokoiset noi on, 17"x7"..?
17"x8" ja ET 35

mikk3
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 9:24 am
Paikkakunta: Sipoo

Re: Aluvanteiden korjausehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja mikk3 » Pe Huhti 08, 2011 9:03 pm

Edistystä edistystä!! 8-)

Kaveri siis kiikutti vanteet takasin tänään. Pinnasta tuli mielestäni hyvä, vähän hiontaa vaatii jotta saa ihan sileeks. Eikä muuten ollu kallista lystiä, puhaltaja sanoi ettei maksa mitään mutta kyllähän sitä jotain piti hänelle maksaa. Pitää ottaa toi meiän amme hyötykäyttöön ja mennä vesihioo ne sinne :lol: Värivaihtoehto muuttuu kokoajan, mutta näistä taitaa nyt tulla mattavalkoset tai sitten ei, en tiiä ;)

Yleiskuvaa
Kuva

Toinen
Kuva

Pinta
Kuva

Se pahin virhekohta nyt jälkeenpäin
Kuva

Toinen enemmän hiomista vaativa skraadu
Kuva

Avatar
S@mpp@
Viestit: 385
Liittynyt: To Joulu 16, 2010 7:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Aluvanteiden korjausehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja S@mpp@ » Pe Huhti 08, 2011 9:17 pm

Hyvin kyllä lähti jäljet! Eipä noita kauempaa edes näe, varsinkaan kun kerros pari maalia päällä.

Avatar
Demon
Viestit: 1965
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 2:55 pm
Paikkakunta: Lahti City
Viesti:

Re: Aluvanteiden korjausehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja Demon » Pe Huhti 08, 2011 10:07 pm

mikk3 kirjoitti: Yleiskuvaa
Kuva
Heittääkö mun silmissä pahasti vai onko tuo vasemman puoleinen vanne mutkalla? :shock:
Näyttäisi ainkin olevan.
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

mikk3
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 9:24 am
Paikkakunta: Sipoo

Re: Aluvanteiden korjausehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja mikk3 » Pe Huhti 08, 2011 10:10 pm

Demon kirjoitti:Heittääkö mun silmissä pahasti vai onko tuo vasemman puoleinen vanne mutkalla? :shock:
Näyttäisi ainkin olevan.
Ei oo mutkalla. Monesko kalja menossa? :lol:

Avatar
Dani
Viestit: 5737
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Aluvanteiden korjausehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Huhti 08, 2011 10:48 pm

Hienoa jälkeä!
..polttoväli tekee välillä tepposensa, tuskin on vanne kiero.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Avatar
Demon
Viestit: 1965
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 2:55 pm
Paikkakunta: Lahti City
Viesti:

Re: Aluvanteiden korjausehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja Demon » La Huhti 09, 2011 7:24 am

Selvinpäin kuvia kattelin :) Niin kyllä näyttäs olevan mutka tuossa yhessä vanteessa :oops:
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: Aluvanteiden korjausehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja Hynde » La Huhti 09, 2011 1:02 pm

Hienoa mikk3!!! Omin käsin tekijät saavat propsit täältä!!! Mikä on suunnitelma noiden naarmujen osalta? Täyttö / hionta?
Kaikki liha tottelee kuria...

Avatar
patonki
Viestit: 259
Liittynyt: Su Touko 09, 2010 8:08 pm

Re: Aluvanteiden korjausehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja patonki » La Huhti 09, 2011 1:33 pm

Demon kirjoitti:Selvinpäin kuvia kattelin :) Niin kyllä näyttäs olevan mutka tuossa yhessä vanteessa :oops:
Sama vanne on myös vasemmalla ylhäällä, ennen puhallusta olevassa kuvassa. Ja melkein samassa asennossakin :) Olisin samaa mieltä kanssasi, mutta tosiaan valokuva ei ole mikään totuudentorvi :mrgreen:
"Life is too short to be pissed of all the time"

mikk3
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 9:24 am
Paikkakunta: Sipoo

Re: Aluvanteiden korjausehdotuksia?

Viesti Kirjoittaja mikk3 » Ma Huhti 11, 2011 2:05 pm

Hynde kirjoitti:Hienoa mikk3!!! Omin käsin tekijät saavat propsit täältä!!! Mikä on suunnitelma noiden naarmujen osalta? Täyttö / hionta?
Kiitos kiitos! Naarmut ajattelin hioa ja jos näyttää siltä että ovat liian syviä, laitan jotain täytettä niihin. Tänään pistäis kipasta hakemassa muutamia arkkeja hiomapapereita.

Vastaa Viestiin