Presta kiillotusaineet ja laikat
Re: Presta kiillotusaineet ja laikat
Jos itse aiheeseen liittyen kehuisin ohimennen prestan karvalaikkaa, olikohan se joku hornet tms. Leikkaavuus hyvä, "ajettavuus" hyvä, holoja ja ajojälkeä jää kuten karvoilla on tapana. Vaahtomuovisista ei ole kokemuksia eikä aineistakaan muista kuin Malcon Nano Care Polishing Creamista joka on lähempänä glazea kuin kiillotusainetta, peittää järjettömästi naarmuja käsin käytettynä, konheella samaa luokkaa kuin srp, kesto yksinään pari kolme kuukautta ja en ole kokeillut että kauanko kestää jos laittaa jotain muuta vielä päälle... Pitäisi piruuttaan testata karvan kanssa tuota kun löytyisi sopiva kohde, vaikkapa romuttamo tms...
Sama pulju maahantu/myy myös Ma-Fra merkkisiä tököttejä, niistä on kokemusta Pulimax nimisestä puhdistusaineesta nahka-, muovi- ja vinyylipinnoille. Puhdasta tulee ja ei jätä kauheasti kiiltoa jälkeensä. 5 litran pönikkä ja laimennus 10% seokseksi niin hinta/laatu-suhde on aika kohdillaan.
Prestan vannepesuaine on myös ihan toimivaa tököttiä, rikkihappoa ja fluorivetyä sisältää hän, ohjeen mukainen laimennus veteen 50/50, mie olen käyttäny semmosta 30% seosta niin silläkin tulee aika hyvin puhdasta ja pahimmat tapaukset vanneharjan avulla... Voin joskus laittaa kuvia jos hoksaan räpsiä...
Sama pulju maahantu/myy myös Ma-Fra merkkisiä tököttejä, niistä on kokemusta Pulimax nimisestä puhdistusaineesta nahka-, muovi- ja vinyylipinnoille. Puhdasta tulee ja ei jätä kauheasti kiiltoa jälkeensä. 5 litran pönikkä ja laimennus 10% seokseksi niin hinta/laatu-suhde on aika kohdillaan.
Prestan vannepesuaine on myös ihan toimivaa tököttiä, rikkihappoa ja fluorivetyä sisältää hän, ohjeen mukainen laimennus veteen 50/50, mie olen käyttäny semmosta 30% seosta niin silläkin tulee aika hyvin puhdasta ja pahimmat tapaukset vanneharjan avulla... Voin joskus laittaa kuvia jos hoksaan räpsiä...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
- Kylli-täti
Wheel Mag? Se on joo ihan törkeen hyvää kamaa. Käytetään sitä töissä laimentamattomana. On aika monessa firmassa käytössä. Tostakin on tosin aivan järkyttävän paljon tehokkaampia aineita myös olemassaJaniH kirjoitti: Prestan vannepesuaine on myös ihan toimivaa tököttiä, rikkihappoa ja fluorivetyä sisältää hän, ohjeen mukainen laimennus veteen 50/50, mie olen käyttäny semmosta 30% seosta niin silläkin tulee aika hyvin puhdasta ja pahimmat tapaukset vanneharjan avulla... Voin joskus laittaa kuvia jos hoksaan räpsiä...
Noniin poijjaat, yksi prestan aluemyyjä kävi tänään sattumalta meillä töissä. Puhuttiin siinä jokunen tovi ihan yleisesti ihmisten tyylistä huolehtia autoa jne. Kaveri kertoi, että pystyy saada karvalaikalla (mallia en tiedä) ja prestan jollakin aineella yhdellä vedolla holotonta ja naarmutonta jälkeä ja vielä niin ettei liuotinpesun jälkeenkään tule holoja. Tämä kuulemma riittää n. 80% autoista. Kaveri sanoi tehneensä näitä hommia olisiko ollut 25 vuotta ja sanoi käyneensä jossakin automaalamo-opistossa esitämässä tämän metodin ja sieläkään ei kuulemma uskottu ennenkuin nähtiin. Mukavan rennon oloinen kaveri ja huomasi kyllä, että tiesi mitä puhuu siis näin niinkun yleisesti autojen detailingista.
Eiköhän kutsuta mies visiitille Demonin ja Wolfien kevätmiittiin sinne tallille ja pyydetä näyttämään tämä yhdenvedon-karvalaikkataktiikka meille muillekkin? Ai luoja kuinka siinä säästäisikään aikaa
Eiköhän kutsuta mies visiitille Demonin ja Wolfien kevätmiittiin sinne tallille ja pyydetä näyttämään tämä yhdenvedon-karvalaikkataktiikka meille muillekkin? Ai luoja kuinka siinä säästäisikään aikaa
Audi S3 vm.-99 & Audi A4 2.0 tdi multitronic vm.-08
Eikös tuossa tule fysiikan lait vastaan? Vaikea uskoa....
Niin, eikös karvalaikka jo itsessään tee tuota holoa, oli siellä välissä pyörimässä sitten mikä tahna hyvänsä..? 
.:R32
Periaatteessa kyllä, periaatteessa taas jos joku on onnistunut rakentamaan tarpeeksi hellän karvan niin vois olla mahdollista ainakin joihinkin pintoihin saada holotontakin. Mutta tässäkin pääasialliset muuttujat on itse karvalaikka, tahna ja eritoten pinta. Tahnakin kuitenkin pitäis olla sen verran leikkaava että pyöristää naarmuja mutta kuitenkin hajoaa niin pieneksi ettei tahna itsessään jätä jälkeä. Sitten astutaan laikan puolelle jossa pitäis riittää puruvoima leikata jotain edes mutta kuitenkin tarpeeksi hellä että ei jätä ajojälkeä ja holoa jälkeensä sopivalla tahnalla. Suurin muuttuja on kuitenkin itse pinta. Pinta pitäis olla semmonen sopivan kiva semipehmeä/keskikova ettei holoonnu helposti mutta suoristuu kuitenkin suht vaivatta.
Tota en kyllä kovin äkkiä usko että kyseinen tahna ja laikka tekis 80-85% pinnoista 1-stepillä naarmuttomaksi ja holottomaksi. Esim hyvin moni japski varmasti holottuu ja taasen hyvin moni bmw, mercedes ja muut premiumit eivät reagoi mitenkään pehmeämpään komboonnkum avengerillakin saa tehdä töitä että naarmut poistuu ja pyöristyy hyväksyttävästi.
Mä väittäisin että just sopivaan pintaan saattais onnistua. Loput on joko markkinointimiehen puhetta taikka sitä että kelpaa maukka perusjätkälle mutta meikäläisittäin näyttää kauhealta.
Tota en kyllä kovin äkkiä usko että kyseinen tahna ja laikka tekis 80-85% pinnoista 1-stepillä naarmuttomaksi ja holottomaksi. Esim hyvin moni japski varmasti holottuu ja taasen hyvin moni bmw, mercedes ja muut premiumit eivät reagoi mitenkään pehmeämpään komboonnkum avengerillakin saa tehdä töitä että naarmut poistuu ja pyöristyy hyväksyttävästi.
Mä väittäisin että just sopivaan pintaan saattais onnistua. Loput on joko markkinointimiehen puhetta taikka sitä että kelpaa maukka perusjätkälle mutta meikäläisittäin näyttää kauhealta.
- Posambique
Ehdottomasti kaiffarille kutsua todistamaan sanansa!
"Urku auki, pelti kii"
Ehdottomasti. Siinä olis tekijälle haaste. Jos uskoo asiaansa ja tuotteeseen niin on valmis haasteeseen. Teet siitä sitten näyttämä topicin kaiken taiteen mukaan ja jos onnistuu niin sittenhän se on Prestalle vaan mainosta, jos ei niin eipä haittaa. (Tosin voihan tietty auto kuulua siihen 15% jotka ei onnistuPosambique kirjoitti:Ehdottomasti kaiffarille kutsua todistamaan sanansa!
Niin siis ja kutsua ihan yleisesti esittelemään prestan tuotteita siinä missä muutkin merkkien edustajat ja korjaamaan ihmisten mahdollisia vääräluuloja. Sais mahdollisesti uusia ideoita ja tuotteita joita käyttää. En minä ainekaan heitä kirvestä kaivoon ennenku on edes yritetty.
Audi S3 vm.-99 & Audi A4 2.0 tdi multitronic vm.-08
Terveellistä tuo fluorivety..Hevonen kirjoitti:Wheel Mag? Se on joo ihan törkeen hyvää kamaa. Käytetään sitä töissä laimentamattomana. On aika monessa firmassa käytössä. Tostakin on tosin aivan järkyttävän paljon tehokkaampia aineita myös olemassaJaniH kirjoitti: Prestan vannepesuaine on myös ihan toimivaa tököttiä, rikkihappoa ja fluorivetyä sisältää hän, ohjeen mukainen laimennus veteen 50/50, mie olen käyttäny semmosta 30% seosta niin silläkin tulee aika hyvin puhdasta ja pahimmat tapaukset vanneharjan avulla... Voin joskus laittaa kuvia jos hoksaan räpsiä...
http://www.ttl.fi/ova/flurvet.html
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla
Kiesus mitä myrkkyä
Ei oo ihme etteivät maailmalla käytä näitä siivousfirmojen aineita detailing puuhissaan.
Ei oo ihme etteivät maailmalla käytä näitä siivousfirmojen aineita detailing puuhissaan.
Tuli saatua ilmaiseksi pari purkkia Prestaa, Ultra-cutting creme light ja Ultra polish. Juttujen perusteella melkoista kuraa nämä tuntuvat olevan kaikessa maskaavuudessaan..
Olen tähän asti käyttänyt pelkkiä Schollin tuotteita, S3G, S17+, S20 ja S30. Laikkoina Flexipadsin karva, keltainen hex, sininen hex ja musta viimeistelylaikka. Prestan purkkien etiketin mukaan Ultra polish poistaa P1500 naarmuja ja Ultra-cutting creme light P2000 hiontanaarmuja, eli vastaavat Schollin tuotteet olisivat S3G ja S17+. Mutta miten käytännössä, pääseekö näillä Prestoilla vastaavaan leikkaavuuteen vai peittyvätkö naarmut vain?
Kuinka näillä edes ajetaan? Prestan purkkien kyljessä olevat ohjeet kuulostaa melko hurjalta, kun neuvotaan normaalisti levittämään pienillä kierroksilla ja nostamaan sitten kierrokset jopa yli ~2000rpm ja ajamaan aluetta siihen asti, kunnes tuotetta ei ole enää pinnassa jäljellä. Schollin tuotteet olen levittänyt minimi kierroksilla ja sitten ajanut alueen muistaakseni koneen asteikon mukaan ~1200rpm +-100rpm ja lopuksi alue vielä minimikierroksilla ja pois pyyhintä..
Ajatuksena oli käyttää nämä Prestat loppuun S3G ja S17+ korvikkeina ja käyttää näiden kanssa holon poistona S30. Vai ovatko nämä täysin roskiskamaa?
Olen tähän asti käyttänyt pelkkiä Schollin tuotteita, S3G, S17+, S20 ja S30. Laikkoina Flexipadsin karva, keltainen hex, sininen hex ja musta viimeistelylaikka. Prestan purkkien etiketin mukaan Ultra polish poistaa P1500 naarmuja ja Ultra-cutting creme light P2000 hiontanaarmuja, eli vastaavat Schollin tuotteet olisivat S3G ja S17+. Mutta miten käytännössä, pääseekö näillä Prestoilla vastaavaan leikkaavuuteen vai peittyvätkö naarmut vain?
Kuinka näillä edes ajetaan? Prestan purkkien kyljessä olevat ohjeet kuulostaa melko hurjalta, kun neuvotaan normaalisti levittämään pienillä kierroksilla ja nostamaan sitten kierrokset jopa yli ~2000rpm ja ajamaan aluetta siihen asti, kunnes tuotetta ei ole enää pinnassa jäljellä. Schollin tuotteet olen levittänyt minimi kierroksilla ja sitten ajanut alueen muistaakseni koneen asteikon mukaan ~1200rpm +-100rpm ja lopuksi alue vielä minimikierroksilla ja pois pyyhintä..
Ajatuksena oli käyttää nämä Prestat loppuun S3G ja S17+ korvikkeina ja käyttää näiden kanssa holon poistona S30. Vai ovatko nämä täysin roskiskamaa?
- Posambique
Kokeile ja raportoi, ei kai tuohon muuta voi. Lisää kokemuksia vaan tännekin!

"Urku auki, pelti kii"