Laikkojen pesu
Laikkojen pesu
Eli lyhykäisyydessään,
miten pesette / kuivatatte / huolehditte laikoistanne?
miten pesette / kuivatatte / huolehditte laikoistanne?
Re: Laikkojen pesu
Just liottelin foamilaikkoja tunteroisen fairy-vedessä. Lopuksi hanan alla puristellen puhtaaksi ja kuivumaan. Yleensä en liota, fairya vaan laikalle ja hanan alla puristellen puhtaaksi, mutta nyt oli pari laikkaa unohtunu pesemättä pidemmäksi aikaa...
Mites te pesette karvalaikat?
Mites te pesette karvalaikat?
- Kylli-täti
Annan vettyä ihan perus pesuaineessa. Kuivaus puristellen, laikan pyörteessä tai ilmakuivaten. Ei saa väännellä, alkaa mureneen muuten
Karvalaikat menee soikeeks jos vääntelee kuin rättiä kuivatessa. Helpottaa aina jos jaksaa tehdä heti työn jälkeen ilman kovettuneita paakkuja. Kesken hommien käytän yleensä paineilmaa. Eipä toi mitenkään rakettitiedettä oo 
- Bastard
- Apupoika
- Viesti:
Sen verran laiska olen, että pesen pesukoneessa 60min pikaohjelmalla, extra huuhtelulla ja pienellä linkouksella. Karvalaikat sitten käsin All Purpose Cleanerilla.
- 303, Autobrite Direct, Auto Finesse, Bouncer's, Britemax, Meguiar's, Microfiber Madness, Monello, Nanolex, Rupes, Scholl Concepts - www.shineld.fi
Detailing Store: Pohjankaari 4, 60120 Seinäjoki, 040 5530871, info@shineld.fi
Oletteko testannut jotain laikoille suunniteltua pesuainetta ja sitten hellä konepesu?
Esim.
Sonüs Der Wunder Wasche
Chemical Guys - Microfibre WASH+
Esim.
Sonüs Der Wunder Wasche
Chemical Guys - Microfibre WASH+
Olen käyttänyt tuota sonusta. Se on ihan hyvä aine, en sit tiedä mikä on ero muihin pesuaineisiin. Itse pesen laikat joko koneessa tai sitten liotan ne kuumassa vedessä ja pesen käsin. Molemmissa tapauksissa käytän sonusta.
Pitääkö uudet laikat pestä ennen ensimmäistä käyttöä?
Mä en ole uusia pessyt, vain sumuttanut vettä (tai qd), painelua, koneessa jengat tappiin, tököttiä laikalle... Sandels auki ja kovvoo hommoo.
Joka vedon jälkeen kevyt sipasu pienellä "hammasharjalla" laikan keskeltä reunoille päin koneen käydessä ja tahnasta riippuen parin kolmen paneelin jälkeen huuhtelu kraanan alla, fairya perään, möyhennys käsin, reilu huuhtelu, laikka koneeseen, jengat tappiin ja antaa pyöriä röökin verran.
Karvalaikalle meillä on Projectechiltä semmonen spurri, harvinaisen näppärä joka vedon jälkeen sillä pyöräyttää pölyt ja irtokarvat ilmaan
Karvalaikalle meillä on Projectechiltä semmonen spurri, harvinaisen näppärä joka vedon jälkeen sillä pyöräyttää pölyt ja irtokarvat ilmaan
Fairy vettä altaaseen ja likoamaan työn jälkeen. Hetken päästä pesu sormin möyhien, puristelu ja kuivumaan saunan lauteille. Nuo Hexin laikat kyllä tuntuu kestävän lähes millaista kohtelua tahansa... 
Kaikki liha tottelee kuria...
Hynde kirjoitti: Nuo Hexin laikat kyllä tuntuu kestävän lähes millaista kohtelua tahansa...
SPOILERSPOILER_SHOW
Kestääkö Eliten rebrandatut yhtälailla?
Ei, mikäli ovat samoja kuin Flexipads-Hexit. Tarrapinta irtoaa konepesussa.
-
Rauhallinen Erkki
Aina oon pessyt CG Hexit koneessa. Hyvin kestäneet.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo
Mä olen juoksevan veden alla pessyt lavuaarissa kaikki laikat, nuo tahnat kun on vesiliukosia niin lähtee helposti pois. Suihkauttanut Surfexia laikkaan mikäli on esim tiivisteestä irronnutta mustaa laikassa. Kuivannut olen laittamalla laikan koneeseen ja pyöräyttämällä täysillä hetken aikaa. Karvalaikkaa pestessä olen auttanut pesua sellaisella "kynsiharjalla"
En ole pessyt koneessa, kun ovat lähteneet noinkin hyvin puhtaiksi ja mulla kun on niitä Flexihexejäkin.
En ole pessyt koneessa, kun ovat lähteneet noinkin hyvin puhtaiksi ja mulla kun on niitä Flexihexejäkin.
Mä laitan aina lavuaarin täyteen lämmintä vettä -> Loraus Surfex HD:ta sekaan, kevyt sekoitus -> laikat "työstöpuoli" alaspäin lillumaan -> kahville -> kahvin jälkeen veden alla puristelu (siis puristelu, ei vääntö) -> allas tyhjäks ja kädenlämpösen/lämpimän veden alla puristelu kunnes ei enää tuu vaahtoa -> rotskuun kiinni ja jengat pikkuhiljalleen tappiin (esim. 100mm hex vihree meinaa revetä tyvestä jos suoraan laittaa tappiin) ja jätän hetkeks siihen ja yleensä vielä paineilmalla puhallan puhtaaks. Jos pelaa Menzernan tai esim. GTechniq P1:en kanssa niin en jaksa muutakun pitää hetken jengat tapissa ja hommiin (sotkee vähän, mut ei haittaa muuten).
En ole käyttänyt dedikoituja aineita, fairyä/APC:ta. Karvalaikat pestään samalla tapaa mutta aina paineilman kanssa lopuks.
Joo siis CG Hexejä voi raiskata ihan miten tykkää ja aina on yhtä pyöreitä ja hyviä
Kestää ihan törkeesti..
En ole käyttänyt dedikoituja aineita, fairyä/APC:ta. Karvalaikat pestään samalla tapaa mutta aina paineilman kanssa lopuks.
Joo siis CG Hexejä voi raiskata ihan miten tykkää ja aina on yhtä pyöreitä ja hyviä
Vain YKSI LSP!
Oon pessy kaikki laikat, vahanlevitystyynyt & liinat aina koneessa. 60 astetta ja vähän pyykinpesu_nestettä_, jauheesta tahtoo jäädä jämiä huokosiin. Ei ole yksikään laikka koneessa hajonnut.
.:R32
Heitän mikrokuituliinojen kera koneeseen 40 astetta ja nestemäistä pesuainetta ja lyhkänen ohjelma. Ei vaurioita ja puhdasta on tullut.
Joo tosiaan en laita kierroksia heti täysille kuivatessa vaan aloitan minimistä ja vähitellen kaasua lisää ja jonkun ajan päästä vasta täysille.
Kestää hyvin 60 astetta. Puhdistuukin paremmin...Antto- kirjoitti:Heitän mikrokuituliinojen kera koneeseen 40 astetta ja nestemäistä pesuainetta ja lyhkänen ohjelma. Ei vaurioita ja puhdasta on tullut.
.:R32
Fiksaamossa kun olin töissä, niin laikat hauenleuoilla kiinni seinään, sumutus bioliukkarilla, hetken likoaminen ja painepesurilla huuhtelu. Puhdasta tuli. Enimmät vedet puristin veks ja sitten kuivaustelineeseen kuivamaan. Yhtään laikkaa ei pesemällä rikki saatu.
Mie pesen mikrokuidut koneessa 90 asteessa, CG:n laikat saa laittaa sekaan, muut sitten käsin...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Ei lähtenyt Fairilla Colinite 915 vahanlevitystyynystä pois
Toissa iltana vahattiin vanhimman langon E91 Tehtiin pesu Surfeksilla joka on hiton hyvä sellaisen auton pesuun, jota ei ole kunnolla pesty aikoihin. Citrus&tarremoverilla varmistin vielä konepellin, kylet ja perän, ettei likaa jäänyt. ja eikun vahaamaan.
Tultiin myöhällä kotiin ja jätin Fairyveteen levittimen uimaan melkein vuorokaudeksi. Illalla ajattelin huuhtoa sen ja mihinkään se vaha ei siitä levittimestä lähtenyt
Laitoin suoraan levittimeen ja ei lähe. Surfeksia ja jotain tapahtui jo. Lopulta otin pineline pöntön ja suoraan siitä loraus tyynyyn ja alkoi sellainen beigennäköinen vesi valumaan, kun hieman puristelemaan sitä. Huuhtelin hanan alla ja puristelin ja toistin käsittelyn ja johan irtosi vaha ja levitin on kuin uusi
Entiedä miksei fairy toiminut ja ihan sama, saavat emännät tuo keittiöön, kun ovat jo sitä pyytänet. Jatkossa pesen nuo jollain liukkarilla.
Tai sit mä en vaan osaa
Ei ollu näitä ongelmia nestemäisten markettivahojeen aikaan 
Toissa iltana vahattiin vanhimman langon E91 Tehtiin pesu Surfeksilla joka on hiton hyvä sellaisen auton pesuun, jota ei ole kunnolla pesty aikoihin. Citrus&tarremoverilla varmistin vielä konepellin, kylet ja perän, ettei likaa jäänyt. ja eikun vahaamaan.
Tultiin myöhällä kotiin ja jätin Fairyveteen levittimen uimaan melkein vuorokaudeksi. Illalla ajattelin huuhtoa sen ja mihinkään se vaha ei siitä levittimestä lähtenyt
Entiedä miksei fairy toiminut ja ihan sama, saavat emännät tuo keittiöön, kun ovat jo sitä pyytänet. Jatkossa pesen nuo jollain liukkarilla.
Tai sit mä en vaan osaa
Mistäköhän minä olen jäänyt paitsi, kun olen pessyt nuo laikat ihan vaan lavuaarissa lämpimän veden alla ja puristellut enimmät vedet pois ja pistänyt saunaan kuivamaan. Seuraavalla käyttökerralla ovat olleet kuivia ja silminnähden puhtaita. Mitä etua konepeseminen tai muu hifistely tässä tuo?
- Bastard
- Apupoika
- Viesti:
Et ole jäänyt mistään paitsi. Se vain on huomattavasti helpompaa nakata ne toistakymmentä laikkaa pesukoneeseen kuin huljutella käsin puhtaaksi 
- 303, Autobrite Direct, Auto Finesse, Bouncer's, Britemax, Meguiar's, Microfiber Madness, Monello, Nanolex, Rupes, Scholl Concepts - www.shineld.fi
No minulla on vain yksi / väri, ja joudun myllytyksen aikana pesemään niitä useampaan kertaan.Bastard kirjoitti:Et ole jäänyt mistään paitsi. Se vain on huomattavasti helpompaa nakata ne toistakymmentä laikkaa pesukoneeseen kuin huljutella käsin puhtaaksi