Laikkojen pesu

Kiillotustahnat ja laikat
tstr

Laikkojen pesu

Viesti Kirjoittaja tstr » Ke Heinä 03, 2013 12:47 am

Eli lyhykäisyydessään,
miten pesette / kuivatatte / huolehditte laikoistanne?

Mazza

Re: Laikkojen pesu

Viesti Kirjoittaja Mazza » Ke Heinä 03, 2013 12:53 am

Just liottelin foamilaikkoja tunteroisen fairy-vedessä. Lopuksi hanan alla puristellen puhtaaksi ja kuivumaan. Yleensä en liota, fairya vaan laikalle ja hanan alla puristellen puhtaaksi, mutta nyt oli pari laikkaa unohtunu pesemättä pidemmäksi aikaa...

Mites te pesette karvalaikat?

Kylli-täti

Viesti Kirjoittaja Kylli-täti » Ke Heinä 03, 2013 1:22 am

Annan vettyä ihan perus pesuaineessa. Kuivaus puristellen, laikan pyörteessä tai ilmakuivaten. Ei saa väännellä, alkaa mureneen muuten :P Karvalaikat menee soikeeks jos vääntelee kuin rättiä kuivatessa. Helpottaa aina jos jaksaa tehdä heti työn jälkeen ilman kovettuneita paakkuja. Kesken hommien käytän yleensä paineilmaa. Eipä toi mitenkään rakettitiedettä oo :lol:

Bastard
Apupoika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bastard » Ke Heinä 03, 2013 7:53 am

Sen verran laiska olen, että pesen pesukoneessa 60min pikaohjelmalla, extra huuhtelulla ja pienellä linkouksella. Karvalaikat sitten käsin All Purpose Cleanerilla.
- 303, Autobrite Direct, Auto Finesse, Bouncer's, Britemax, Meguiar's, Microfiber Madness, Monello, Nanolex, Rupes, Scholl Concepts - www.shineld.fi
Detailing Store: Pohjankaari 4, 60120 Seinäjoki, 040 5530871, info@shineld.fi

skiri

Viesti Kirjoittaja skiri » Ke Heinä 03, 2013 7:56 am

Oletteko testannut jotain laikoille suunniteltua pesuainetta ja sitten hellä konepesu?

Esim.
Sonüs Der Wunder Wasche
Chemical Guys - Microfibre WASH+

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ke Heinä 03, 2013 8:20 am

Olen käyttänyt tuota sonusta. Se on ihan hyvä aine, en sit tiedä mikä on ero muihin pesuaineisiin. Itse pesen laikat joko koneessa tai sitten liotan ne kuumassa vedessä ja pesen käsin. Molemmissa tapauksissa käytän sonusta.

skiri

Viesti Kirjoittaja skiri » Ke Heinä 03, 2013 8:23 am

Pitääkö uudet laikat pestä ennen ensimmäistä käyttöä?

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Ke Heinä 03, 2013 9:06 am

Mä en ole uusia pessyt, vain sumuttanut vettä (tai qd), painelua, koneessa jengat tappiin, tököttiä laikalle... Sandels auki ja kovvoo hommoo.

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ke Heinä 03, 2013 10:28 am

Joka vedon jälkeen kevyt sipasu pienellä "hammasharjalla" laikan keskeltä reunoille päin koneen käydessä ja tahnasta riippuen parin kolmen paneelin jälkeen huuhtelu kraanan alla, fairya perään, möyhennys käsin, reilu huuhtelu, laikka koneeseen, jengat tappiin ja antaa pyöriä röökin verran.
Karvalaikalle meillä on Projectechiltä semmonen spurri, harvinaisen näppärä joka vedon jälkeen sillä pyöräyttää pölyt ja irtokarvat ilmaan :lol:

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ke Heinä 03, 2013 1:00 pm

Fairy vettä altaaseen ja likoamaan työn jälkeen. Hetken päästä pesu sormin möyhien, puristelu ja kuivumaan saunan lauteille. Nuo Hexin laikat kyllä tuntuu kestävän lähes millaista kohtelua tahansa... :D
Kaikki liha tottelee kuria...

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ke Heinä 03, 2013 1:02 pm

Hynde kirjoitti: Nuo Hexin laikat kyllä tuntuu kestävän lähes millaista kohtelua tahansa... :D
SPOILERSPOILER_SHOW
Kestääkö Eliten rebrandatut yhtälailla?

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ke Heinä 03, 2013 1:24 pm

Ei, mikäli ovat samoja kuin Flexipads-Hexit. Tarrapinta irtoaa konepesussa.

Rauhallinen Erkki

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » Ke Heinä 03, 2013 1:31 pm

Aina oon pessyt CG Hexit koneessa. Hyvin kestäneet.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ke Heinä 03, 2013 1:59 pm

Mä olen juoksevan veden alla pessyt lavuaarissa kaikki laikat, nuo tahnat kun on vesiliukosia niin lähtee helposti pois. Suihkauttanut Surfexia laikkaan mikäli on esim tiivisteestä irronnutta mustaa laikassa. Kuivannut olen laittamalla laikan koneeseen ja pyöräyttämällä täysillä hetken aikaa. Karvalaikkaa pestessä olen auttanut pesua sellaisella "kynsiharjalla"
En ole pessyt koneessa, kun ovat lähteneet noinkin hyvin puhtaiksi ja mulla kun on niitä Flexihexejäkin.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Heinä 16, 2013 11:54 am

Mä laitan aina lavuaarin täyteen lämmintä vettä -> Loraus Surfex HD:ta sekaan, kevyt sekoitus -> laikat "työstöpuoli" alaspäin lillumaan -> kahville -> kahvin jälkeen veden alla puristelu (siis puristelu, ei vääntö) -> allas tyhjäks ja kädenlämpösen/lämpimän veden alla puristelu kunnes ei enää tuu vaahtoa -> rotskuun kiinni ja jengat pikkuhiljalleen tappiin (esim. 100mm hex vihree meinaa revetä tyvestä jos suoraan laittaa tappiin) ja jätän hetkeks siihen ja yleensä vielä paineilmalla puhallan puhtaaks. Jos pelaa Menzernan tai esim. GTechniq P1:en kanssa niin en jaksa muutakun pitää hetken jengat tapissa ja hommiin (sotkee vähän, mut ei haittaa muuten).

En ole käyttänyt dedikoituja aineita, fairyä/APC:ta. Karvalaikat pestään samalla tapaa mutta aina paineilman kanssa lopuks.

Joo siis CG Hexejä voi raiskata ihan miten tykkää ja aina on yhtä pyöreitä ja hyviä :D Kestää ihan törkeesti..
Vain YKSI LSP!

Markku M.

Viesti Kirjoittaja Markku M. » Ti Heinä 16, 2013 2:40 pm

Oon pessy kaikki laikat, vahanlevitystyynyt & liinat aina koneessa. 60 astetta ja vähän pyykinpesu_nestettä_, jauheesta tahtoo jäädä jämiä huokosiin. Ei ole yksikään laikka koneessa hajonnut.
.:R32

Antto-

Viesti Kirjoittaja Antto- » Ti Heinä 16, 2013 6:17 pm

Heitän mikrokuituliinojen kera koneeseen 40 astetta ja nestemäistä pesuainetta ja lyhkänen ohjelma. Ei vaurioita ja puhdasta on tullut.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ti Heinä 16, 2013 10:13 pm

Joo tosiaan en laita kierroksia heti täysille kuivatessa vaan aloitan minimistä ja vähitellen kaasua lisää ja jonkun ajan päästä vasta täysille.

Markku M.

Viesti Kirjoittaja Markku M. » Pe Heinä 19, 2013 11:17 am

Antto- kirjoitti:Heitän mikrokuituliinojen kera koneeseen 40 astetta ja nestemäistä pesuainetta ja lyhkänen ohjelma. Ei vaurioita ja puhdasta on tullut.
Kestää hyvin 60 astetta. Puhdistuukin paremmin...
.:R32

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » Pe Heinä 19, 2013 11:34 am

Fiksaamossa kun olin töissä, niin laikat hauenleuoilla kiinni seinään, sumutus bioliukkarilla, hetken likoaminen ja painepesurilla huuhtelu. Puhdasta tuli. Enimmät vedet puristin veks ja sitten kuivaustelineeseen kuivamaan. Yhtään laikkaa ei pesemällä rikki saatu.

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ti Heinä 23, 2013 6:50 am

Mie pesen mikrokuidut koneessa 90 asteessa, CG:n laikat saa laittaa sekaan, muut sitten käsin...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ti Heinä 23, 2013 9:29 am

Ei lähtenyt Fairilla Colinite 915 vahanlevitystyynystä pois :shock:
Toissa iltana vahattiin vanhimman langon E91 Tehtiin pesu Surfeksilla joka on hiton hyvä sellaisen auton pesuun, jota ei ole kunnolla pesty aikoihin. Citrus&tarremoverilla varmistin vielä konepellin, kylet ja perän, ettei likaa jäänyt. ja eikun vahaamaan.
Tultiin myöhällä kotiin ja jätin Fairyveteen levittimen uimaan melkein vuorokaudeksi. Illalla ajattelin huuhtoa sen ja mihinkään se vaha ei siitä levittimestä lähtenyt :o Laitoin suoraan levittimeen ja ei lähe. Surfeksia ja jotain tapahtui jo. Lopulta otin pineline pöntön ja suoraan siitä loraus tyynyyn ja alkoi sellainen beigennäköinen vesi valumaan, kun hieman puristelemaan sitä. Huuhtelin hanan alla ja puristelin ja toistin käsittelyn ja johan irtosi vaha ja levitin on kuin uusi :?

Entiedä miksei fairy toiminut ja ihan sama, saavat emännät tuo keittiöön, kun ovat jo sitä pyytänet. Jatkossa pesen nuo jollain liukkarilla.
Tai sit mä en vaan osaa :lol: Ei ollu näitä ongelmia nestemäisten markettivahojeen aikaan :wall:

Antti O

Viesti Kirjoittaja Antti O » Ti Heinä 23, 2013 12:04 pm

Mistäköhän minä olen jäänyt paitsi, kun olen pessyt nuo laikat ihan vaan lavuaarissa lämpimän veden alla ja puristellut enimmät vedet pois ja pistänyt saunaan kuivamaan. Seuraavalla käyttökerralla ovat olleet kuivia ja silminnähden puhtaita. Mitä etua konepeseminen tai muu hifistely tässä tuo?

Bastard
Apupoika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bastard » Ti Heinä 23, 2013 12:12 pm

Et ole jäänyt mistään paitsi. Se vain on huomattavasti helpompaa nakata ne toistakymmentä laikkaa pesukoneeseen kuin huljutella käsin puhtaaksi ;)
- 303, Autobrite Direct, Auto Finesse, Bouncer's, Britemax, Meguiar's, Microfiber Madness, Monello, Nanolex, Rupes, Scholl Concepts - www.shineld.fi
Detailing Store: Pohjankaari 4, 60120 Seinäjoki, 040 5530871, info@shineld.fi

Antti O

Viesti Kirjoittaja Antti O » Ti Heinä 23, 2013 12:12 pm

Bastard kirjoitti:Et ole jäänyt mistään paitsi. Se vain on huomattavasti helpompaa nakata ne toistakymmentä laikkaa pesukoneeseen kuin huljutella käsin puhtaaksi ;)
No minulla on vain yksi / väri, ja joudun myllytyksen aikana pesemään niitä useampaan kertaan.

Vastaa Viestiin