Mutta onhan niitä kuitakin, Tardis ihan jees ja sitä mä käytän.
Pienpoisto aineet
Re: Pienpoisto aineet
Ksyleenillä saa joo hyvät nousut. Sehän sisältää niinkin kivoja aineosia/myrkkyjä että syöpä saattaa puhjeta 
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Ainakin Kiillon valmistamassa tärpättipullossa sanotaan soveltuvan pien poistoon auton maalipinnoilta ja uusi miedompi tuoksu siinä lukee. Viime kesänä loppu pienpoistoaine eräässä myllytys projektissa ja kiillon tärpätillä jatkoin pien poistoa ja hyvin toimi ja oli vielä kivaa käyttää ku ei haise pahalle.
Tuo ksyleeni on aika tiukka liuotin ja koostumukseltakin nopeammin haihtuvaa. Nuo tavanomaiset pienpoistoaineet toimii ihan hyvin vaikeampiinkin pikipalloihin, koska vaikuttavat pidempään ilman haihtumista. Tosin voihan tuota ksyleeniäkin ruiskia siihen päälle aina uudelleen ja uudelleen, mutta eipä maksa vaivaa isommissa kohteissa. Ja turhaanpa sitä niin vahvaa ainetta pinnoille heittää, kun miedommallakin tulee toimeen.
Kaikki liha tottelee kuria...
Mä käytän pienpoistossa Spies heckerin silicone remover 7799.
Hinta järkevä, saatavuus hyvä, ja toimii.

Ja näin se toimii:

Tuoksu ei kylläkään ole kuin ruusut ja kukkaset mutta ei se päähän mene 
Hinta järkevä, saatavuus hyvä, ja toimii.
SPOILERSPOILER_SHOW

Ja näin se toimii:

millä muuten levitätte pienpoisto aineen pinnalle? laitte rättiin ainetta vai sumutatte sen pinnalle? meinaan kun mulla meni plastex liu'otin pullon tiiviste entiseks valetpronin aineesta
Semikuivalle pinnalle ainetta ja ruikkasut myös mikrokuitupädille ja hetken päästä levittely.

Siis pulloista puhuit, Projectechiltä kemikaalinkestävä sumutinpää ja PT pullo HDPE (hd-polyeteeni).

Siis pulloista puhuit, Projectechiltä kemikaalinkestävä sumutinpää ja PT pullo HDPE (hd-polyeteeni).
kiitos vastauksesta täytyy tilata jossain vaiheessa 
Mitäs JanneJ tuo Silicone remover suunnilleen kustantaa? Oliko tuo sita samaa, jota käytät IPA:n sijaan?
En suoranaisesti ipan sijaan sitä käytä, lähinnä pien poistoon ja satunnaisesti pintojen putsailuun tarkistelua varten steppien välissä.Mazza kirjoitti:Mitäs JanneJ tuo Silicone remover suunnilleen kustantaa? Oliko tuo sita samaa, jota käytät IPA:n sijaan?
5L kannun lista hinta taisi olla 62€ nyt en mä siitä ole koskaan 49€ enempää maksanut.
BH cleanser fluid on mulla ipan korvaaja.
Ennen: Autoglym ITR
Seuraavaksi: Valet pro citrus & tar remover tai Autosmart Power C Heavy Duty Tar & Glue Remover.
Vai onko muita suosituksia. ITR toimintaan 90% tyytyväinen, tehoja saisi olla enemmän. Claybareja kuluu liikaa.
Seuraavaksi: Valet pro citrus & tar remover tai Autosmart Power C Heavy Duty Tar & Glue Remover.
Vai onko muita suosituksia. ITR toimintaan 90% tyytyväinen, tehoja saisi olla enemmän. Claybareja kuluu liikaa.
Sen vähän mitä itse kokeillut tuota valet prota niin oon tykännyt ja tuntuu sillä pikikin irtoavan hyvin ja haisee tosi hyvälle
Valet pro 5l pönttö lähtee ostoskoriin.Juha U kirjoitti:Sen vähän mitä itse kokeillut tuota valet prota niin oon tykännyt ja tuntuu sillä pikikin irtoavan hyvin ja haisee tosi hyvälle
Onkos teillä tapana "neutralisoida" pienpoistoaine vielä kinnaspesulla vai riittäiskö vähän AF painepullosta ja huuhtelu?
Riippuu mitä meinaa tehdä.
Esipesun ja kinnastelun jälkeen tardista pintaan mf pädillä, sen jälkeen ruikin DeIronia pintaan ja käyn hetken päästä mf pädillä pinnat läpi, sen jälkeen savestus ja huuhtelu. Sit mylly laulamaan.
Jos en myllytä niin tardis, deiron, huuhtelu ja kinnastelu + LSP.
Esipesun ja kinnastelun jälkeen tardista pintaan mf pädillä, sen jälkeen ruikin DeIronia pintaan ja käyn hetken päästä mf pädillä pinnat läpi, sen jälkeen savestus ja huuhtelu. Sit mylly laulamaan.
Eli teet raudanpoiston samalla kun pienpoisto on pinnassa? Eikö se vaikuta raudanpoiston tehoon?Dani kirjoitti:Riippuu mitä meinaa tehdä.
Jos et myllytä niin kinnasteletko ennen pien/raudanpoistoa vai teetkö vain esipesun AF?
Ei ei ku välihuuhtelu ja semikuivaukset tardis, huuhtelu, semikuivaus → deiron.
Esipesu lance AF, huuhtelu, kinnastelu, huuhtelu, semikuivaus, tardis pintaan + mf pädillä, huuhtelu, semikuivaus, deiron + mf pädillä, huuhtelu, kinnastelu, huuhtelu + open hose ja kuivaus.
Oliko riittävän tarkasti kerrottu?
Esipesu lance AF, huuhtelu, kinnastelu, huuhtelu, semikuivaus, tardis pintaan + mf pädillä, huuhtelu, semikuivaus, deiron + mf pädillä, huuhtelu, kinnastelu, huuhtelu + open hose ja kuivaus.
Oliko riittävän tarkasti kerrottu?
Jep. Kiitos. Suurinpiirtein noin olen itsekkin toiminut paitsi olen huuhtonut pienpoiston ennen raudanpoiston laittoa. Ne voi siis yhtäaikaa tehdä. Hyvä tietää. Säästää aikaa.
Tardis, huuhtelu, deiron on siis mun tyyli aina, myllytän tai en. Muokaan siis viestiä 
Joo-o, itse olen huomannut että kuivaus noiden välissä on turhaa. Tardis+iron-x ainakin toimii ilman minkäänlaisia kuivauksia.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Pekekös se kyseli Tardista? Nyt näyttäis Elitelle olevan taas 5 litran kannussa 20.99 £ näytti maksavan.
Joo en minäkään kuivaa, se vesi mikä jää huuhtelun jälkeen on niin vähäistä ja kun mf pädillä levittää aineet pintaan niin ylimääräinen vesi on poissa.
Kesällä ulkona pestessä auto nyt kuivuu muutenkin aika vikkelään, aineet myös.
Kesällä ulkona pestessä auto nyt kuivuu muutenkin aika vikkelään, aineet myös.
^Niinpä...Juha U, on mulla jo Tardista, tilasin sitä sen kimppatilauksen mukana. 
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Niin olihan tuo nyt varmasti tehokkaampaa kun autoglymin itr?
http://www.elitecarcare.co.uk/citrus-ta ... -litre.php
Mikset ota Tardista?Antti O kirjoitti:Niin olihan tuo nyt varmasti tehokkaampaa kun autoglymin itr?
Itsellekin tuli tuota samassa kimpassa Pekenkin kanssa tuolta Elitestä.
Toissapäivänä pesin vanhat vanteet ja poistin kaikki vanhat painojen liimajämät niistä ja aika paljon oli pikipisteitä, niin tuo Tardis suoriutui kyllä vaivattomasti hommasta. Ei tarvinnut kauheasti hinkata, vaan siisti pyyhkiminen riitti pien osalta. Liimajämissä nyt tietty pikkasen enemmän hommaa, mutta sulatti kyllä liimat helposti.
Hajuhan on tosin aika raju. Autoon pihalla levitin Tardiksen, niin rouva tuli kulman takaa kysymään, mitä ihmettä mä touhuan, kun haisee niin pahalle ja ennen kuulemma pesuaineet on mulla tuoksuneet hyvälle (BH autofoam)
No tardiksen tuotekuvauksesta voi ymmärtää että se on jo niin rajua myrkkyä että mitähän ympäristö tykkää pihalla tehdessä, samoin varmaan ois suojalaseja ja suojakäsineitä pidettävä? Ehkä taidan valita kuitenkin pykälää miedomman vaihtoehdon..K70 kirjoitti:Mikset ota Tardista?Antti O kirjoitti:Niin olihan tuo nyt varmasti tehokkaampaa kun autoglymin itr?
Itsellekin tuli tuota samassa kimpassa Pekenkin kanssa tuolta Elitestä.
Toissapäivänä pesin vanhat vanteet ja poistin kaikki vanhat painojen liimajämät niistä ja aika paljon oli pikipisteitä, niin tuo Tardis suoriutui kyllä vaivattomasti hommasta. Ei tarvinnut kauheasti hinkata, vaan siisti pyyhkiminen riitti pien osalta. Liimajämissä nyt tietty pikkasen enemmän hommaa, mutta sulatti kyllä liimat helposti.
Hajuhan on tosin aika raju. Autoon pihalla levitin Tardiksen, niin rouva tuli kulman takaa kysymään, mitä ihmettä mä touhuan, kun haisee niin pahalle ja ennen kuulemma pesuaineet on mulla tuoksuneet hyvälle (BH autofoam)