Kyseessä siis 03B ja 02B myllytysaineet, ilmeisesti on olemassa myös yksi kovempi karkeus ja yksi pehmeämpi. Laikkoina olen käyttänyt autoglymin medium M160 laikkaa ja nyt ostin H160 "hard" laikan, joka on siis semmoinen tosi karkea sieni. Pitikin kysymäni että onko näitä kukaan käyttänyt/ tekeekö näillä mitään? Sen kyllä hyväksyn että hyvää tulosta on vaikeampi saada kun jollain muilla aineilla mitä täällä tunnutaan käytettävän, mutta kun tilanne vaan on se, että noita sai tuosta lähikaupasta ja sen verran vihaan nettitilailuja että päätin noiden saavan riittää. Onko näitä joku foorumilainen käyttänyt omissa projekteissaan? KOneena käytän jotain suht koht halpaa rälläkkämallia, jossa ei tuota epäkeskoliikettä. Ykkösasennolla ei meinaa jaksaa vääntää, muuten ihan OK oloinen laite.
Huomioita: Omia autoja olen tuolla tehnyt. Kohteena yksi oli vanha mitsubishi jossa viininpunainen metalliväri, pinta oli suht koht ok koska pidetty joten kuten vahattuna, hieman kirkastui mielestäni käsittelyn jälkeen ja väri tuli paremmaksi, peilikuva on suht tarkka mutta tässähän osittain liikutaan sillä alueella että taisi olla tarkka ennenkin tätä käsittelyä koska vanhemmassa autossa tuntuu olevan vähemmän "appelsiinia" kuvassa.
Kohde 2 onkin ollut haastavampi, eteläjapanista jälkituontina tullut tuoreempi mitsu (mitsuissa tuntuu olevan näin yleisesti suht kova lakka) aurinko varmaankin aiheuttanu sen että vaakapinnat menneet suht pahoiksi, oma peilikuva hyvin epämääräinen, jonkin verran naarmukuviota ja isompia naarmuja jotka pitäisi lähteä (tulleet konttirahdista). Väri tummanharmaanvioletti. Hieman lakan alta vaalentunut mutta sille tosiaan mitään et mahda. Kyseisessä autossa huomasin (tällöin ei ollut tuota hard laikkaa edes käytössä) että en mahda juurikaan mitään vaakapinnoille. Peilikuvasta ei saa sellaista peiliä vaan pinta tuntuu pysyvän karkeana tuolla 03B-aineellakin. Konepellin keskiosasta tuli suht hyvä KUN annoin sen kunnolla lämmetä (pinnasta tuli ihan kunnolla lämmin), muihin kohtiin en niin kovaa painetta/lämpöä saanut ja jäivät selkeesti huonommiksi. Kirkkaus kyllä parani, mutta näin yleisesti naarmuilua en ole saanut MISTÄÄN autosta juurikaan lähtemään, onko aine liian hienoa?
Lisäksi nuo hemmetin hologrammit, onkohan mitään yleispätevää hyvää ainetta. Ostin megun swirlX ja koitin sillä ajella megun ohjeen mukaisesti erään mitsun (tummansininen, hieno pinta mutta jäänyt naarmua ja hologrammia ammattilaisten jäljiltä). Ei tuntunut juuri auttavan, ohje tosin on epäkeskolle ja tuossa ei sitä ole, ohjeen mukaan ei ajella ristikkäisiin suuntiin vaan nopeat ajot esim auton pituussuunnassa konepelliltä. Itse myllytystä olen tehnyt ilmeisesti väärin sen suhteen että olen vetänyt liikaa ykssuuntaisesti eli tuo kahdeksikon ajaminen voisi olla ihan kova idea, lisäksi en ole tainnut uskaltaa ajaa kovilla tehoilla jolloin sinne on jäänyt sitä rasvaisuuttaa liikaa. Kuuluuko konetta painaa niin lujaa että 4-6 nopeuksillakin pyörintänopeus jo hidastuu?
Onko ideoita mistään fiksummista laikoista noille glymin aineille, tai muita opettavaisia ideoita. Joku karvalaikka kaveriksi? Konetta en ole vaihtamassa, se riittäköön. Nämä on kuitenki sen verran mukavia hommia että haluaisin oppia ihan viimesen päälle tämän.
Samalla koneella olen ajanut pintaan myös DC setin kliineriä ja kiilloketta, tuntui toimivan