E85 sätöstelyt
Re: E85 sätöstelyt
Mitenkä tuo muka säätää ennakkoja? En kyllä ikinä pistäis moista kapinetta yhteenkää omaan autooni tai mihinkään mikä maksaa yli 250€ Tuo palikka muuttaa suuttimien pulssia "sokkona", ei hyvä, jos tuota käyttää vielä ilman lambdasäätöä niin mahdollisuuksina esim. katalysaattorin särkyminen, pakoventtiilien palaminen, kiinnileikkaaminen... Noh kaipa tuo toimii matalaviritteisessä moottorissa jotenki.Demon kirjoitti:Se purkki on tälläinen Bioadapteri joka tulee ecun ja suuttimien väliin. Saa tuolla purkilla sitten ennakkoja ja kylmäkäynnistystä säädettyä.
Simppelit ohjeet löytyy tuolta sivuilta.
If in doubt, go flat out.
Re: E85 sätöstelyt
Urran kirjoitti:SPOILERSPOILER_SHOWAi no sit meil on yhteisiä tuttuja ode
SPOILERSPOILER_SHOW
juu varmaan puhutaan noista VTEC pojista ?? 
Re: E85 sätöstelyt
Eli pikkuhiljaa mennään eteenpäin kohti E85 maailmaa.
Tällähetkellä on kotiutettu tuollainen Bio-adapteri sekä 4bar bensanpaineen säädin. Tälläviikolla tulee vielä volkkarin ABF-koneeseen tarkoitetut suuttimet.
Urrani tuolla ilostuttaa puolella kyselikin suuttimista enemmän.
Eli orkkis 2E-koneen suuttimet virtaavat 200cc/min @3bar ja niiden ohmiarvo on 15.9Ohm
ja tilalle tulee siis ABF-koneen suuttimet jotka virtaavat 226cc/min@3bar ja ohmit on 14.5.
Paineensäätimen ja suuttimet kun saa kiinni niin tuolle adapterille jääkin sitten enää kylmäkäynnistyksen säätämisen virka
Oliko Urrani sulla joku pointti kun noita ohmeja kyselit?
Tällähetkellä on kotiutettu tuollainen Bio-adapteri sekä 4bar bensanpaineen säädin. Tälläviikolla tulee vielä volkkarin ABF-koneeseen tarkoitetut suuttimet.
Urrani tuolla ilostuttaa puolella kyselikin suuttimista enemmän.
Eli orkkis 2E-koneen suuttimet virtaavat 200cc/min @3bar ja niiden ohmiarvo on 15.9Ohm
ja tilalle tulee siis ABF-koneen suuttimet jotka virtaavat 226cc/min@3bar ja ohmit on 14.5.
Paineensäätimen ja suuttimet kun saa kiinni niin tuolle adapterille jääkin sitten enää kylmäkäynnistyksen säätämisen virka
Oliko Urrani sulla joku pointti kun noita ohmeja kyselit?
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave
Instagram: detailcave
Re: E85 sätöstelyt
Juu lähinnä kyselin että muuttuuko paljon. Tossa ei virrat vielä juurikaan muutu. Lähinnä kun ymmärsin että sulla ei ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa ECU:n IPW latenssin korjaukseen eri jännitteellä. Tosin eipä sillä >3000rpm oo enää mitään väliä.
Mutta miks noin maltillisesti pienemmät? Itse oon huomannu että kahden eri valmistajan (vaikkakin saman merkkisessä autossa) suuttimet on suhteessa aivan eri kokoiset kuin cc luokituksensa
Isompi oli siis oikeesti paljon pienempi, tai toisinpäin
Mähän hyppäsin suoraan 240cc -> 560cc.
Mutta miks noin maltillisesti pienemmät? Itse oon huomannu että kahden eri valmistajan (vaikkakin saman merkkisessä autossa) suuttimet on suhteessa aivan eri kokoiset kuin cc luokituksensa
Vain YKSI LSP!
Re: E85 sätöstelyt
No noi nyt menee suoraan. On vähän ovelan mallinen toi suutinmalli niin en edes tiedä, että saako tuossa muodossa isompia 
Taitavat itseasiassa olla EV8? suuttimia mitä noissa 2E ja ABF koneissa käytetään
Taitavat itseasiassa olla EV8? suuttimia mitä noissa 2E ja ABF koneissa käytetään
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave
Instagram: detailcave
Re: E85 sätöstelyt
Eikai sillä muodolla nyt niin? Jos pituus ja O-renkaiden koot sopii ja toiminnallisuus sama (peak-hold vs. saturated) niin ihan sama mimmoset laitat. Ja pituutta voi säätää aika monessa moottorissa kun tilaa osaavalta sorvarilta (esim. pesukinnaslaiselta!) sovitteet. Jos liitin vaihtuu välissä niin jokainen voi ite tilaa liittimet ja tehdä sovittejohtosarjan, ellei haluu katkoo johtosarjaa.
Nopeesti kun katoin googlesta niin EV8 suutin ois ihan normi, aika pitkä malli EV1 Bosch/AMP liittimellä. Ihan perus kauraa.
Nopeesti kun katoin googlesta niin EV8 suutin ois ihan normi, aika pitkä malli EV1 Bosch/AMP liittimellä. Ihan perus kauraa.
Vain YKSI LSP!
Re: E85 sätöstelyt
Niin ne suuttimet on tälläset mikkä mulla on.

Nuo on suutintukissa ja tukkiin tulee vain yksi liitin tukin päähän.
Noilla nyt mennään ja kokeillaan aluksi mitä saadaan aikaiseksi
Nuo on suutintukissa ja tukkiin tulee vain yksi liitin tukin päähän.
Noilla nyt mennään ja kokeillaan aluksi mitä saadaan aikaiseksi
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave
Instagram: detailcave
Re: E85 sätöstelyt
Ei vastannu googlen kuvahaku lopputulosta
MIKÄ V*TTU TOI ON! 
Onks tietoo mimmosilla Duty% mennään vakiona sun koneessa? Meinaan mä jouduin skaalaamaan suuttimia -> syöttöä muistaakseni joku 40% isommaks ja 226/200=1,13 = +13%. Meneeks toi bensapaineen nosto -> syöttö ihan lineaarisesti? Veikkauksena joo
Koska silloin 1,33 * 226 = 301 eli just ~33% isompi.
Onks tietoo mimmosilla Duty% mennään vakiona sun koneessa? Meinaan mä jouduin skaalaamaan suuttimia -> syöttöä muistaakseni joku 40% isommaks ja 226/200=1,13 = +13%. Meneeks toi bensapaineen nosto -> syöttö ihan lineaarisesti? Veikkauksena joo
Vain YKSI LSP!
Re: E85 sätöstelyt
Ei mitään tietoa... 
Tuollaiset suuttimine pitäs olla, mutta laitan kuvan vielä tällä viikolla kun saan noi ABF:n suuttimet konkreettisesti käsiini
Tuollaiset suuttimine pitäs olla, mutta laitan kuvan vielä tällä viikolla kun saan noi ABF:n suuttimet konkreettisesti käsiini
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave
Instagram: detailcave
Re: E85 sätöstelyt
Datsunimiehille riittää se Datsunin logo öljykorkissa, ne on toijotamiehiä jokka fiilistellee niitten kirjain-numero-yhistelmiensä kans...Urran kirjoitti:Eiks yleensä Datsunmiehet huuda RB sarjalaisten perään
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Re: E85 sätöstelyt
Taitaa Jani olla ajat muuttunete kun noissa piireissä mihin viittaan oden kanssa keskustellessa, Tojossa yleensä oo paljon muuta puhuttavaa kun 1JZ-GTE kun taasen Datsunmiehiä on erilaisia, toiset huutaa CA18DET, toiset SR20DET ja sitten ne True Datsunmiehet huutelee RB26DETT nimiin 
Vain YKSI LSP!
Re: E85 sätöstelyt
noniin nyt on suuttimet irti vanhasta tukista ja seuraava operaatio olisikin siirtää ne passatin suutintukkiin 
ja Urran. tässä vielä kuva niistä suuttimista. ei tosiaan ole samanlaisia mitä on tottunut näkemään

ja Urran. tässä vielä kuva niistä suuttimista. ei tosiaan ole samanlaisia mitä on tottunut näkemään

Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave
Instagram: detailcave
Re: E85 sätöstelyt

Vanha kunnon CA18DET
Re: E85 sätöstelyt
Oho. Yllättävän tasaset, vaikkakin aika jyrkät (
) käyrät. ode tarjoo kyydit joku kerta? 
BTW pystyyks nyt rillaa makkaraa paremmin?
BTW pystyyks nyt rillaa makkaraa paremmin?
Vain YKSI LSP!
Re: E85 sätöstelyt
Joo katotaa kyytejä sit 10.8.13 eteen päin ku saa kortin takas tuskasen vuoden jälkeen:)Urran kirjoitti:Oho. Yllättävän tasaset, vaikkakin aika jyrkät () käyrät. ode tarjoo kyydit joku kerta?
BTW pystyyks nyt rillaa makkaraa paremmin?
Ja nyt saa tosiaa enemmän makkaraa kerralla ku vaihtu ahdin vähän isompaan:)
Re: E85 sätöstelyt
Okei
Minkäs kokosilla suuttimilla tommosia lukemia tehdään, ei taida 1000cc riittää?
Heh, ei muutakun rillaamaan 
SPOILERSPOILER_SHOW
Se voi olla herkässä tuo kortti, noin jyrkällä tehokäyrällä
Vielä jos sen saa tiehen siis, millä kumeilla sun datsuni liikkuu muuten?
Vain YKSI LSP!
Re: E85 sätöstelyt
Suuttimet on bosch EV14 2000cc pitää ostaa vielä uus hukkaportti ton rikkinäisen tial (kopion) tilalalleUrran kirjoitti:OkeiMinkäs kokosilla suuttimilla tommosia lukemia tehdään, ei taida 1000cc riittää?
Heh, ei muutakun rillaamaanSPOILERSPOILER_SHOWSe voi olla herkässä tuo kortti, noin jyrkällä tehokäyrälläVielä jos sen saa tiehen siis, millä kumeilla sun datsuni liikkuu muuten?
Saadaan lisää painetta männille
Lähetään hakee sitä +550hp
Niin ja tosiaan renkaina on yokohama advan a048 takana 245/40/17 medium seoksella edessä 225/45/17 MH seos
Re: E85 sätöstelyt
Plurautin eilen 11,5 litraa E85:sta eskon tankkiin, tankin viisari nousi neljänneksestä puoleen eli on suunnilleen 50/50 seos tankissa, käy ja kukkuu hienosti, tyhjäkäynti jopa kauniimman kuuloinen kuin ennen... Mitään muutoksia ei ole tehty mihinkään, eikä tehdä vaan annetaan mennä =)
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
-
powermitsu
- Viestit: 1154
- Liittynyt: Su Touko 30, 2010 5:01 pm
Re: E85 sätöstelyt
Se riippuu ihan teidän autojen valmistajien alkuperäisestä ohjelmoinnista että mimmosille seoksille asti soppa riittää. Eli vakiosuuttimet kyllä riittävät normiajossa yleensä autossa kun autossa (No Urran nyt lähes vitsinomaisesti laittelee jotain kierrosrajottajia 6000rpm). Jos se ecun closed loop säätöä käyttävän algoritmin PITKÄAIKAISET korjausvakiotermit on riittävät, voidaan ajella vaikka täysin RE85:lla. Onkohan kenelläkään vieläkään paukkunut mitään suoranaisesti sen takia. En tiedä.
Itsellä nyt tuo alkaen 12.5 litran maantiekulutus tekee sen että pitkälle ei mennä, toivotaan lisää asemia.
(Ja sitten kanisterin kanssa asemalle jossei muuta), vastaa muuten noin 8 litran kulutusta bensalla, näin laskennallisesti.
Itsellä nyt tuo alkaen 12.5 litran maantiekulutus tekee sen että pitkälle ei mennä, toivotaan lisää asemia.
Re: E85 sätöstelyt
Millaisia kokemuksia E85 ajosta? Onko huoltoja tarvinnut lisätä ja vaikuttaako osien kestävyyteen?
Kiinnostais tuo flexfuel ohjelman ajo ecuun ja mahdollisuus ajaa kummalla tahansa. Mitsu foorumin tietoja odotellessa.
Kiinnostais tuo flexfuel ohjelman ajo ecuun ja mahdollisuus ajaa kummalla tahansa. Mitsu foorumin tietoja odotellessa.
-
örkinrumilus
- Viestit: 152
- Liittynyt: Ke Heinä 23, 2014 9:21 pm
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Lammi)
Re: E85 sätöstelyt
Vähän huono oon vastaamaan koska ajan saabeilla joissa toi viinastelu on vähän eri tasolla. Nyt ajettu 60tkm viinalla, jonka aikana seuraavat toimenpiteet tehty softan lisäksi:
Övv 10tkm
Tulpat samoin 10tkm(ei välttis muissa pakollinen, saabisa lähinnä varotoimenpide).
Pa-pumppu vaihdettu tuottavampaan (70e kustannus).
Ja tosiaan flexfuel-softa, eli kumpaa vaan ja missä vaan suhteessa. Pa-laadunvaihdon jälkeen eculla menee n. 30km maantietä sopeutua uuteen aineeseen, jonka jälkeen ei esim. Kylmäkäynnistyksessä ole ongelmia. Muista merkeistä en sitten osaasanoa miten toimivat kylmällä kelillä.
Övv 10tkm
Tulpat samoin 10tkm(ei välttis muissa pakollinen, saabisa lähinnä varotoimenpide).
Pa-pumppu vaihdettu tuottavampaan (70e kustannus).
Ja tosiaan flexfuel-softa, eli kumpaa vaan ja missä vaan suhteessa. Pa-laadunvaihdon jälkeen eculla menee n. 30km maantietä sopeutua uuteen aineeseen, jonka jälkeen ei esim. Kylmäkäynnistyksessä ole ongelmia. Muista merkeistä en sitten osaasanoa miten toimivat kylmällä kelillä.
Re: E85 sätöstelyt
Miten se oli Saabissa eri tasolla? Samankaltaisia etanolianturiin perustuvia kahden karttojen välillä tehtäviä interpolointeja noissa käytetään ns. kaikissa flexeissä, eikä sopeudu nykyantureilla onneks enää noin kauan. Se et mihin kaikkiin karttoihin se flexisofta on viety lienee se isoin ero.
Öljynvaihtovälin vaihdoin Mitsussa aiemmin 10tkm -> 7,5tkm. Muuten kovaa ajoo. Tosin mullahan ei ollu Flex softa et ajoin pelkällä viinalla enimmäkseen, mut nykysin noihin on Flex softatkin. Mitsuissa yleensä käytetään iridiumtulppia niin ei tarvi pohtia sitä tulpanvaihtoakaan - tehtaan vaihtovälein.
Minkä osien käyttöön se Samu voisi vaikuttaa? Ainakaan sillä tasolla että sillä olisi mitään merkitystä. Se että ajaako sillä sun Mitsulla 1 000 000km bensalla vai 800 000 viinalla lienee sun kannalta ihan se ja sama.
Öljynvaihtovälin vaihdoin Mitsussa aiemmin 10tkm -> 7,5tkm. Muuten kovaa ajoo. Tosin mullahan ei ollu Flex softa et ajoin pelkällä viinalla enimmäkseen, mut nykysin noihin on Flex softatkin. Mitsuissa yleensä käytetään iridiumtulppia niin ei tarvi pohtia sitä tulpanvaihtoakaan - tehtaan vaihtovälein.
Minkä osien käyttöön se Samu voisi vaikuttaa? Ainakaan sillä tasolla että sillä olisi mitään merkitystä. Se että ajaako sillä sun Mitsulla 1 000 000km bensalla vai 800 000 viinalla lienee sun kannalta ihan se ja sama.
Vain YKSI LSP!
Re: E85 sätöstelyt
Onhan foorumeilla vaikka mitä kauhukertomuksia kuinka öljyt menee sotkuun ja aiheuttaa korroosio ongelmia etc...Urran kirjoitti:
Öljynvaihtovälin vaihdoin Mitsussa aiemmin 10tkm -> 7,5tkm. Muuten kovaa ajoo.
Minkä osien käyttöön se Samu voisi vaikuttaa? Ainakaan sillä tasolla että sillä olisi mitään merkitystä. Se että ajaako sillä sun Mitsulla 1 000 000km bensalla vai 800 000 viinalla lienee sun kannalta ihan se ja sama.
Re: E85 sätöstelyt
Joissain tapauksissa pätkäajo aiheuttanut hirvittävät määrät vettä huohotukseen, joissain aiheuttaa ongelmia, jossain välttämättä ei...