Aihiona toimii kokeilussa siis oma 2007 mallin Allroad, jossa on vähän liikaakin jälkeä omistussuhdettani edeltävältä ajalta. Omana aikana siihen on tullut vielä melkoisesti lisää kiven/nastojen iskeymiä motarilla sekä pesujälkiä. Viimeisen kahden vuoden aikana auto on toki 95% pesty vain käsin, mutta ei toki täysin tämän foorumin edellyttämällä tavalla. Vahattu on säännöllisesti ja ilmeisesti ainoa myllytys on tehty ennen hankintaani Espoon Audi Centerin toimesta. Tämä myllytys ei ollut mielestäni kovinkaan onnistunut, koska ostaessamme auton vajaa 2v sitten oli pinnassa melko onnistuneet holot näkyvillä. Ne olen saanut pois näkyvistä Megun kolmevaiheisella systeemillä. Autosta oli menossa takuuseen maalaukseen takakontti tyyppiruosteiden takia ja täten piti nyt sitten ehostaa muukin maalipinta, jotta sävyt mätsää
Eli homma meni "lyhykäisyydessään" näin:
- Pineline pintaan painepullosta ja painepesurilla pesu
- Pesu mikrokuitunuudelilkintaalla kahden sankon taktiikalla
- Raudanirroitus Autobrite Purple Rain ja painepesuria perään
- AG Tar Remover mikrokuituliinalla muualle paitsi kattoon (mustasta kun on melko vaikea erottaa pikitahroja) ja painepesurilla huuhtelu
- Savetus ja liukkarina Berry Blast tosi lievänä seoksena
- IPA-pyyhintä mikrokuituliinalla
- Teippaus (jota en aikoinani ikinä ole myllyttäessä tehnyt ja siitä on varmaan jotain opittu, joten näin pitkän tauon jälkeen katsoin aiheelliseksi)
- Myllytys Flexipads sininen ja Megun #101 kaikkialle muualle paitsi kattoon
- Myllytys Fleksipads punanen ja Megun #205
- IPA-pyyhintä
- Pintaan Megun kolmivaiheisen systeemin kaksi viimeistä purkkia. Muuten en olisi laittanut kuin tuon viimeisen Carnauban, mutta piti saada vähän fillausta muutamiin kohtiin - varsinkin noihin Allroadin muovisiin kaariin ja helmoiihin joita ei muuten käsitelty.
Huomioita:
- Muutaman vedon jälkeen tuntui löytyvän tuntuma taas hieman koneen käyttöön (joka vielä kohtuu painava tässä tapauksessa) ja käytettävissä oleviin Megun aineisiin. Toki olin tutustunu melko insinöörimäisesti jo aikaisemmin aineiden vaativiin työskentelytapoihin.
- Kokeilematta jäi karvalla ajaminen ja se olisi voinut auttaa muutamassa syvemmässä naarmussa.
- Raudanirroituksessa ei mielestäni esiintynyt kovinkaan näkyvää bleedausta mustalla pinnalla, mutta ilmeisesti se jotain kuitenkin irroitti savesta päätellen.
- Vanteita ei käsitelty tällä kertaa sen kummemmin vaan ruiskutin niille vain Berry Blast:n vahaksi kokeilumielellä. Niitä on pesty (Sonaxilla) ja vahattu 4h ennen alle laittoa 2vko sitten
- Vahaksi oli alunperin tarkoitus hankkia jotain parempaa ja kestävämpää, mutta ei ole saanut aikaseksi kun auto menee jo huomenna maalaukselle... mielessä ollut esim. Megun #16, NXT tai Ultimate. Onko ehdotuksia ja mitä olette mieltä uudesta Megun Black wax:sta?
- Pohdinnan allla on että voisiko tuollanen Nanolex MATTE PAint Sealant toimia Allroadin matemmille muoviosille vai jatkanko perus vahalla? Vahalla kun saa fillattua niissä esiintyviä naarmuja piiloon.
Jotain pokkarilla otettuja fotoja seuraavaksi
Läntökohta melko lohduton
Aika hyvin lähti pesuissa pinta puhtaaksi, kun koko kyljen savetuksen jälkeen savi oli tässä kunnossa
Takakontin ruosteet, jotka ovat nyt jo hoidettu koko kontin maalauksella takuuseen
Auto teipattuna
Konepellin 50/50 kuvaa Megun #101:n ja #205:n jälkeen
Valmista pintaa vahattuna
Eli kommentoida saa... itse olen kohtuullisen tyytyväinen mutta parannettavaakin jäi. Ainakin itse olin näkevinäni sopivasti peilaamalla jotain holoja pinnassa.
Tallissahan nämä hommat olisi parempi tehdä, mutta meidän taloudessa talli on pyhitetty 2-pyöräisille moottorikulkineille joita siellä majailee 3kpl