Mikä minulle sopisi/mitä ostaisin - Kummastelut
Re: Mikä minulle sopisi/mitä ostaisin - Kummastelut
Niinkuin Posa yrittää sanoa niin voihan sen, mutta sitten lähtee vahat lipettiin suht helposti.
Porsche 944 -86
BMW E46 325iA Touring -04
BMW E46 325iA Touring -04
Eikä se budjetinkaan kannalta sen halvemmaks tuu, se surfex-pönttö loppuu aika äkkiä, jos sitä käyttää esipesuissa. Lisäksi autofoam on aika paljon tehokkaampaa lian irrottamiseen kuin surfex.
Niin siis vaahtona, ei muuten.Juuzo kirjoitti:Eikä se budjetinkaan kannalta sen halvemmaks tuu, se surfex-pönttö loppuu aika äkkiä, jos sitä käyttää esipesuissa. Lisäksi autofoam on aika paljon tehokkaampaa lian irrottamiseen kuin surfex.
Kuka sellaisia vahoja viitsii muutenkaan käyttää, kun pinnoitteetkin on keksitty!!Wespa kirjoitti:Niinkuin Posa yrittää sanoa niin voihan sen, mutta sitten lähtee vahat lipettiin suht helposti.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
"Vahaturvallisilla" laimennoksilla (3-4%) surfex ei kyllä imo pure niin hyvin kuin af em laimennoksella, ainakaan painepullosta käytettynä. Lancesta en oo surfexia ampunu..K70 kirjoitti:Niin siis vaahtona, ei muuten.Juuzo kirjoitti:Eikä se budjetinkaan kannalta sen halvemmaks tuu, se surfex-pönttö loppuu aika äkkiä, jos sitä käyttää esipesuissa. Lisäksi autofoam on aika paljon tehokkaampaa lian irrottamiseen kuin surfex.
edit. tietysti riippuu vähän siitäki, onko auton päällä sentin suolakerros vai kesäsen soratien kuorrutus. Kesäpesuissa harvemmin ensinmainittu..
No eipä siinä, jos ammattilaiset sanoo että osta poeka Foamia, niin tokihan se pistetään ostoskoriin. 
Niin, tarkoitin tuon kommentin tähän vain lisäksi, Foam on vaahtona tehokkaampaa kuin SHD. Muuten SHD on tehokas lian irroittamiseen sieltä ja tuolta.Juuzo kirjoitti:Lisäksi autofoam on aika paljon tehokkaampaa lian irrottamiseen kuin surfex.
Mutta tilaukseen ilman muuta molemmat...tai tilaa sitä foamia samalla pari kolme
Mulla menee toisinpäin, siinä ajassa kun olen käyttänyt yhden foami pöntön, niin SHD:tä on mennyt ainakin kolme pönttöä ja talviakaan mä en käytä foamia ollenkaan (sillä kulutusero ehkä selittyy) kun ei se tehoa.
Meilläkin palaa bioliukkaria reilusti enempi kuin foamia. Tosin noi ylläpitopesut on jäänyt vähän vähemmälle ja enemmän näitä täyshoitoja tullut niin siksi menee enempi bioliukkaria... Mutta onhan meillä 25l pönttö autofoamia noille omille vehkeille 
Siis eikö sulla lähde talvella lika irti Autofoamilla?seatts kirjoitti:Mulla menee toisinpäin, siinä ajassa kun olen käyttänyt yhden foami pöntön, niin SHD:tä on mennyt ainakin kolme pönttöä ja talviakaan mä en käytä foamia ollenkaan (sillä kulutusero ehkä selittyy) kun ei se tehoa.
Ei mulla ole ainakaan mikään normi lika ollut niin tiukassa, ettei autofoamilla lähtisi. Surfexia käytän harvemmin, mutta sitä menee sitten kerralla enemmän tiukan seoksen ansiosta..
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...
- Posambique
Kannattaisi varmaan siirtyä noista pinnoitteista niihin mainitsemiini vahoihin.seatts kirjoitti:talviakaan mä en käytä foamia ollenkaan (sillä kulutusero ehkä selittyy) kun ei se tehoa.
Sori, oli pakko. Silti ihmettelen ettei sulla lähde lika talvisin irti Auto-Foamilla?
"Urku auki, pelti kii"
Se on toi lämmin talli kun tekee tepposet, jos vetää pelkällä foamilla niin pinta tuntuu ihan hiekkapaperilta, eikä se aina esim pinelinelläkään puhtaaksi lähde. Täytyy varmaan seuraavan auton vaihdon yhteydessä testata taas vahaa.
No mä melkein arvasin vaikken kysynyt, että sulla on auto lämpimässä tallissa. Silloin se onkin eriasia. Muistan kun 80-90 luvun aikaan asuttiin kaupungissa kerrostalossa ja auto oli lämpimässä parkkihallissa. Vaikkei suola ollut kuin yhden yön pinnassa niin ilman liuotinta ei lika irronnut. Siihen aikaan käytin Lensitil hiilivety liukkaria ja sillä tuli puhdasta. Tosin joka kerran pesun jälkeen sai vahata auton.seatts kirjoitti:Se on toi lämmin talli kun tekee tepposet, jos vetää pelkällä foamilla niin pinta tuntuu ihan hiekkapaperilta, eikä se aina esim pinelinelläkään puhtaaksi lähde. Täytyy varmaan seuraavan auton vaihdon yhteydessä testata taas vahaa.
BH foamia mulla menee jonkun verran, Surfexia aika vähän.
Foamit pintaan, huuhtelu, 1:5 surffarit merkeille ja rakosiin ym. brushaten, foamit päälle ja huuhtelu, sit perus menetelmät kintaalla jne.
Näin about fikseissä.
Vahatuille autoille sama menetelmä, mutta ilman surffaria ja brushaan foamilla.
Foamit pintaan, huuhtelu, 1:5 surffarit merkeille ja rakosiin ym. brushaten, foamit päälle ja huuhtelu, sit perus menetelmät kintaalla jne.
Näin about fikseissä.
Vahatuille autoille sama menetelmä, mutta ilman surffaria ja brushaan foamilla.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Ovienväleihin, takakontin ja konehuoneen reunoihin, ym. puhdistukseen käy varmaan sopivalla seoksella Surfex-HD? Laittaako porukat yleensä vahaa noihin ovenväleihin ja esim. konepellin alapuolelle?
Jos ite vahailis, niin varmaan Finis-wax kestää ihan hyvin?
Konepeltiin en ole laittanut mutta ovien väliin olen, laitoin optin ovien väleihin jo 1.5v sitten ja hyvin tuntuu pysyvän.
En mä konepellin sisäpuolta kyllä vahaa, mutta ovet / kynnykset / kontinreunat kylläkin.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Itse tykkään käyttää ovien väleihin ja aluvanteisiin jotain puhdistavaa AIO tuotetta. Carlack NSC68 on suosikkini noissa. AF Tripple toimii myös mut NSC on pitkäikäisempi.
Ostoslista (riippuen mistä tilaan..):Ewottaja kirjoitti:Jaahas, on taas se aika vuodesta kun pitäisi alkaa valmistautumaan kesän pesuihin.Pitäisi tilata Shinearamasta kunnon satsi, jolla pärjäisi vähintään tämän vuoden loppuun ilman lisäostoksia. Sisustan osalta aineet ovatkin jo kasassa (Autoglym Interior shampoo & Sonus Cockpit Detailer), mutta ulkopuolen pesuun & hoitoon tarvittaisiin sopivia mömmöjä.
Haussa:
- Esipesuaine - BH Autofoam (8L pumppupullosta)
- Pesuaine - Dodo Juice BTBM
- Pesukinnas - BH Auto-Mitt
- Raudanpoistoaine - IronX
- Glaze/Quick Detailer - Poorboys Black Hole
- Pesuaine konehuoneelle/ovienväliin/ym. - BH Surfex-HD
Aiemmin ostettuja:
- BH Finis-wax
- Optimum Opti-Bond Tire Gel
- Turtle Nano-Tech Bumper & Tire
- Turtle Big Orange
- Autoglym ITR
- 5 Sateesta
- IPA
Onko tässä kaikki tarvittavat auton pesuihin (pumppupullolla, ei painepesuria) ja ylläpitoon? Onko jotain turhaa, tai parempia vaihtoehtoja?Onko Surfex-HD turha, voiko sen korvata tuolla Big Orangella?
- BH Auto-Foam
- BH Surfex-HD
- BH Auto-Wash TAI DJ BTBM
- Synteettinen pesukinnas
- IronX TAI Wolf's Deironizer
- Poorboy's Black Hole TAI joku muu glaze
Tulossa upouusi auto (peruspunainen, ei metalliväri). Tässä mietin, että millä sen vahaisin. Varastosta löytyy tällä hetkellä FK1000P, Wolf'sin Hard Body, useamman vuoden vanha Butter Wet Wax (ei taida olla enää hyvää), AG SRP. Tarkoitus olisi, että kestäisi kesän ajan hyvänä, syksyllä taas vahailua. Haluaisin kunnon kiiltoa. Viime aikoina huomannut, että ehkä pidän sealanteista enemmän kuin luonnonvahoista, mutta ei nekään ole pois suljettuja. Mitäs suosittelisitte? Joku näistä minulla löytyvistä vai kaivetaanko kuvetta ja jokin muu?
- Posambique
Pohjatöissä koko homman sala.
Onko mitä tarkoitus tehdä? Kiillottelua?
Täysin kiillotetulle pinnalle heittäisin Hard Bodyn, muulle ehkä FK1000p.
Ei mielestäni kannata lähteä ostamaan uutta tavaraa, on tossa niin hyvät tuotteet.
Onko mitä tarkoitus tehdä? Kiillottelua?
Täysin kiillotetulle pinnalle heittäisin Hard Bodyn, muulle ehkä FK1000p.
Ei mielestäni kannata lähteä ostamaan uutta tavaraa, on tossa niin hyvät tuotteet.
"Urku auki, pelti kii"
Ehkä nyt alkuun ei muuta kuin vahaus. En nyt ala myllyttämään kun tosiaan ihan pakasta vedetty auto. Tosin aina sieltä jotain epäpuhtauksia jne. löytyy, että pitäisi myllätä jos meinaa tuon Hard Bodyn laittaa. Ehkä laitan nyt kesäksi tuon FK1000p ja sitten myllytän kevyesti talveksi ja hard body pintaan.
Jos ei ole metalliväri, niin onko siis suorakiilto (vieläko niitä saa nykyään) vai värimassa + lakka? Jos on suorakiilto, niin itse laittaisin pinnoitteen UV-suojaksi. Vahaillahan voi sitten vaikka iha vaan huvikseen. Itse näkisin, että laiskemmalle autonhoitajalle pinnoite, muuten vaha/sealant.
Urran kirjoitti: Elämä oli paljon helpompaa silloin kun ei tiennyt mikä on mikronaarmu tai hologrammi maalissa
Jaa-a, Seatin Emocion Red väri, en tiedä tuosta sen tarkemmin. Ehkä joku tietää?DNF kirjoitti:Jos ei ole metalliväri, niin onko siis suorakiilto (vieläko niitä saa nykyään) vai värimassa + lakka? Jos on suorakiilto, niin itse laittaisin pinnoitteen UV-suojaksi. Vahaillahan voi sitten vaikka iha vaan huvikseen. Itse näkisin, että laiskemmalle autonhoitajalle pinnoite, muuten vaha/sealant.