EP3 Type-R Cosmic Grey

Käytit siihen aikaa, rahaa, verta, hikeä tai kyyneleitä. Näytä ne muille!!
Tero
Viestit: 1260
Liittynyt: To Maalis 29, 2012 9:56 pm
Paikkakunta: Nokia

Re: EP3 Type-R Cosmic Grey

Viesti Kirjoittaja Tero » Ma Huhti 22, 2013 12:01 am

Ja vanteiden sisusta kans. Mikä oli aineistus ja tekniikka?

Avatar
Bdh
Viestit: 517
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2012 8:50 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: EP3 Type-R Cosmic Grey

Viesti Kirjoittaja Bdh » Ma Huhti 22, 2013 12:08 am

Sori, unohtui tarinoida noista aineista nyt.

Konehuoneeseen perus Pineline tehopesu + brush.

Vanteet:

Esipesu: Pineline tehopesu lancella
Pesu: Pineline + brush & Sonax Xtreme + brush
Pienpoisto: AF Oblitarate
Radanpoisto: IronX
Pesu kertaalleen Pinelinellä
IPA pyyhintä
Opti-Coat 2.0

Pienpoiston sai tehdä aika moneen otteeseen, mutta muuten lähti noilla ihan hyvin. Yhdessä vanteessa oli jotain ihmeellistä pinttymää, joten siihen käytin Bilteman vannepesua, jossa on happoa. Tuon käytön yritin pitää minimaalisena, kun ei ole mitään takuita miten tuo vanne reagoi tuon hapon kanssa. Mutta tolla kyllä rupes paska irtoomaan...

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: EP3 Type-R Cosmic Grey

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Huhti 22, 2013 1:52 pm

Jatkossa vähennät Pienpoistoaineen menekkiä kun teet niin että sumutat pinnan märäks ongelmakohdasta, laitat talouspaperin päälle -> sumutat talouspaperin märäks ja annat vaikuttaa. Ei pääse aine haihtumaan jolloin pahemmat kohdat voi antaa muhia ja sitten vasta ottaa pois :thumb:

Komiata kyllä. Itse juuri tismalleen saman oloisen J's Racing poikkituen kiillotin erääseen (taidatkin tietää) äSSään samalla reseptillä. Mielestäni AF Mercuryn + Rotaryn mustalla Hexillä jälkeen tarvii vielä käsin kiillotuksen, esim. Mutsin Billetillä mutta tässä omistaja halusi itse harkata sen, tein vaan "isomman työn". Mut en tiiä miten pahasti ne holot paistaa tuolta konehuoneesta.
Vain YKSI LSP!

Avatar
Bdh
Viestit: 517
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2012 8:50 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: EP3 Type-R Cosmic Grey

Viesti Kirjoittaja Bdh » Ma Huhti 22, 2013 3:32 pm

Itseasiassa niin tossa teinkin, mutta silti joutui tekemään monta käsittelyä ja kastelemaan uudestaan paperia. Oli niin isoja möykkyjä, että vaati paljon liottamista. Yritin välttää muutenkin hankaamista, joten ainetta kului vähän reippaammin.

Kyllä toi poikkari ois vaatinut vielä työstöä. Pikkunaarmuja ja holoja jäi kyllä, mutta oon harvemmin pelti pystyssä auringossa tuon kanssa. ;) Ainakin toivottavasti, jos ei tarvii pientareella pelti taivasta kohden seisoa. :D Itse dampperi on vielä asentamatta, kun pudotin mutterin jonnekin tallin lattialle, enkä sitä löytänyt.

Auringossa kun tarkemmin tarkastelee, niin pieniä kolhuja on tullut kyllä lisää talven aikana. Pehmeet pellit ja ei ne ihmiset osaa varoa oviaan. Vaikka kuin kauas jättää kaupankin pihassa, niin aina sinne joku änkeää ihan viereen. Onneks pääsee tuolta koulusta pois tämän kevään jälkeen, siellä varmaan suurin osa tullut, kun on niin ahtaat paikat. Noh, empähän ole kerennyt entisiäkään oikomaan, mutta jos ovh hinnastoa katsoo, niin se on joku 120e/kolhu. Toivottavasti saa jonkun könttäsumman sovittua noista.

Hymy on kyllä korvissa näin kesärenkailla ja kuivilla teillä ajellessa. :)

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: EP3 Type-R Cosmic Grey

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Huhti 22, 2013 3:46 pm

Noni! Hyvä juttu. Yks kikkakolmonen on vielä se että löy pienellä talttapääruuvarilla isoista pateista ns. "kärjen pois". Se jostain syystä liukenee nopeemmin kun ottaa kuoresta pienen palan pois. Ja tarkkana sit! :D

Eli toi on myös J's? Meinaan jos siinä dampperi. Kuulin bemarimiehiltä ettei niissä tarvita semmosissa (vaikka käyttävätkin kilpureissa) mut näis hytkyvissä K-uninkaissa on hyvä olla niin saa vetopitoja 8-)

Ei ne pellit sen pehmeemmät oo kun muillakaan nykysin. Samaa 0.75 peltiä kun muillakin. En itse tajuu kans et miksei voi pysäköidä yksin? Munkin auto on aina jossain takarivissä tyyliin kahdessa ruudussa linkussa niin silti joku ajaa kylkeen kiinni. PERKELE. Varmaan toi lommojen oikominenkin halvempaa liikkeessä jos poistat pahvit ja muut eestä ite.
Vain YKSI LSP!

Avatar
Bdh
Viestit: 517
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2012 8:50 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: EP3 Type-R Cosmic Grey

Viesti Kirjoittaja Bdh » Ma Huhti 22, 2013 4:09 pm

Kuulostaa vakaakätisen hommalta tuo ruuvarin kanssa heiluminen. :D Tosin oli munkin parista kohtaa pakko puukolla avittaa painojen liimojen pois ottamista. Otti sen paksun kerroksen päältä pois ja liotti sitten DeTar:lla loput pois. Kyllä noiden kanssa muutama tunti meni, vaikka ensin katoin, ettei oo ees pahasti likaiset.

On joo J's Racing, eli dampperin kera. Kai tää enemmän etuvetoisten ongelma onkin, siis pomppiminen, kun mennää pidon rajamailla. Ei oo kyl vielä kokemusta tuon kanssa, mutta ainakin nyt ilman pomppii rivakassa lähdössä.

Olikin jo aikaisemmin puhetta jos kysyy tuolta http://www.lommot.fi" onclick="window.open(this.href);return false;, että mitä maksais, jos tulis meidän tallille käymään ja ite poistelis kaiken tarvittavan ensin edestä. Jos sais jonkun könttäsumman ja vaikka useempikin auto samalla reissulla, jos muillakin on tarvetta. Kerkeis nyt ensin edes tekee vähän jarruremppaa ja katsastaa...

Vastaa Viestiin