Mä tiedustelin viime vuonna niin Aspo kerto että poistuva tuote.. ihmettelin kun en löytäny mistäänViba kirjoitti:Itse olen käyttäny Aspon Start Jäänestoa, Käyttöturvallisuustiedote.
Saa ainakin motonetistä, maksoi muistaakseni 2-3 euroa litralta.
Detailing on a budget - Finland
Re: Detailing on a budget - Finland
Vain YKSI LSP!
Joskus muinoin käytin petroolia, pien/pihkan poistoon. Todella toimiva tavara ja silloin kun sitä sai mittarista huoltoasemalta, oli halpaa kuin vesi 
"Life is too short to be pissed of all the time"
Joutuu vissiin tilaamaan noita brusheja tuolta biltemasta kun ei ainakaan alhden robin hoodista löytynny samanlaisia mitä Urran käyttää 
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave
Instagram: detailcave
Jos ei sul ole kiirus niiden kanssa ni kerro mitä kokoja halajat ja mitä muuta napataan, mä nimittäin ajelen Biltemasta ohi lähes päivittäin. Eiköhän ne joku viikonloppu eksyis sulle astiDemon kirjoitti:Joutuu vissiin tilaamaan noita brusheja tuolta biltemasta kun ei ainakaan alhden robin hoodista löytynny samanlaisia mitä Urran käyttää
Ei välttämättä tarvi olla Biltsun brushejaDemon kirjoitti:Joutuu vissiin tilaamaan noita brusheja tuolta biltemasta kun ei ainakaan alhden robin hoodista löytynny samanlaisia mitä Urran käyttää
Toimituskulut PolishedBlissillä menee = <250g = £7.95 tai <1kg = £11.95.
Noi RG:n brushit on kuitenkin valmiiksi ilman metalliosia, Biltsun brusheja joutuu teippaamaan. Lisäksi noi on tarkoitettu autoon käytettäväksi
Vaikka kyllä tykkään Biltsun brusheistakin..

Vain YKSI LSP!
Ja Bauhaussissa on aivan samannäköisiä ilman metalleja myynnissä. Vieläkun olisi naarmuttamattomia harjoja, mutta ei taida olla olemassa...
Wannabe-OCD
Joo. En ole huomannut mitään major naarmuttamista. Itse käytän noita lähinnä ulkopinnan muovinosiin ja "ulkonevien osien" ympäryksiä (esim. merkit). Kun tarpeeks käyttää APC liuosta ja tietty huuhdellulle pinnalle niin liukuu tarpeeks eikä naarmuta. Siinä Surfex-HD oli kyllä parempi kun Pineline.Tonis kirjoitti:Ja Bauhaussissa on aivan samannäköisiä ilman metalleja myynnissä. Vieläkun olisi naarmuttamattomia harjoja, mutta ei taida olla olemassa...
Vain YKSI LSP!
Yritin tuolta etsiä että minkälainen aine tämä oli. Kelpaako auton pahimpien paikkojen putsaukseen?-JP- kirjoitti:Onko kukaan kokeillut bilteman APC:a?
Bilteman yleispuhdistusaineella saat hohtavan puhdasta nopeasti ja helposti. Liuottaa tehokkaasti rasvan ja lian kaikilta pestäviltä pinnoilta. Sopii hyvin maali- ja lakkapintojen,
lattioiden, emalin, saniteettiposliinin, kaakelien, lasitetun klinkkerin, posliinin, muovin ja ruostumattoman teräksen puhdistukseen. Pari tippaa yleispuhdistusainetta pitää kotisi pitkään puhtaan ja raikkaan tuoksuisena. Sisältö: 1,5 litraa.
1,79€
Katoppa tämä.makelja kirjoitti:Yritin tuolta etsiä että minkälainen aine tämä oli. Kelpaako auton pahimpien paikkojen putsaukseen?-JP- kirjoitti:Onko kukaan kokeillut bilteman APC:a?
Bilteman yleispuhdistusaineella saat hohtavan puhdasta nopeasti ja helposti. Liuottaa tehokkaasti rasvan ja lian kaikilta pestäviltä pinnoilta. Sopii hyvin maali- ja lakkapintojen,
lattioiden, emalin, saniteettiposliinin, kaakelien, lasitetun klinkkerin, posliinin, muovin ja ruostumattoman teräksen puhdistukseen. Pari tippaa yleispuhdistusainetta pitää kotisi pitkään puhtaan ja raikkaan tuoksuisena. Sisältö: 1,5 litraa.
1,79€
viewtopic.php?f=28&t=371" onclick="window.open(this.href);return false;
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Tuli sitten vierailtua Keravan honkkarin auto-osastolla. Mukaan tarttui Kentin mikrokuituinen pesuhanska kun niitä "karvaisia" ei vaan ole missään. Sekä Megun vahatyynyt. Meinasin ottaa pineline pullon mutta mietin siinä jos kummiskin tilaisi BH:n Surfexin mutta kun se on taas niin iso kanisteri. No tässä vielä aikaa vähän aikaa miettiä mihin päätyy.
- Posambique
Äkkiä semmonen "iso" kanisteri menee
Tai siis onhan tavara riittoisaa, mutta kun siitä tulee kuitenkin sun lemppariaine.
Samalla tavalla kun Pinelinestä ite diggaan tällä hetkellä (en ole päässyt Surfexia testaamaan).
Sitä tulee käytettyä tosiaan kaikkeen:
- Vahojen riisuminen
- Ovenvälit
- Pyöränkaaret
- Renkaiden pesu
- Esipesuaine
- Clay-liukaste ?
Ja mitähän muuta
Tai siis onhan tavara riittoisaa, mutta kun siitä tulee kuitenkin sun lemppariaine.
Samalla tavalla kun Pinelinestä ite diggaan tällä hetkellä (en ole päässyt Surfexia testaamaan).
- Vahojen riisuminen
- Ovenvälit
- Pyöränkaaret
- Renkaiden pesu
- Esipesuaine
- Clay-liukaste ?
Ja mitähän muuta
"Urku auki, pelti kii"
Surfex-HD toimii sit kans noiden lisäksi vielä ainakin:Posambique kirjoitti:
- Vahojen riisuminen
- Ovenvälit
- Pyöränkaaret
- Renkaiden pesu
- Esipesuaine
- Clay-liukaste ?
Ja mitähän muuta
- Vannepesu
- Sisustapesu
- Moottoripesu
- Alustapesu
- Ikkunapesu
- Kotona esim keittiöpesu, uuni, hella, jne. Vesiliukoinen eikä myrkyllinen
Eli hyvinkin monikäyttöinen tuote.
Tohon kun lisäis vielä sisustan ja tavaratilan matot. Mutta toi BH Surfexihän kävi myös niihin sopivasti laimennettuna?Posambique kirjoitti:Äkkiä semmonen "iso" kanisteri menee![]()
- Vahojen riisuminen
- Ovenvälit
- Pyöränkaaret
- Renkaiden pesu
- Esipesuaine
- Clay-liukaste ?
Ja mitähän muuta
No tässä on vielä hetki aikaa miettiä käyttääkö sen 30€ surfex vai 5€ pinelineen.
Clayhin käytän Megun LT tai tulen käyttämään sitä kun kanisterissa on vielä paljon.
Heh sarjassamme detailingbongauksia kaupoista. Tuli poikettua Mustissa ja Mirrissä (eläinliike siis
):
Musti ja Mirri
Autogeek
Musti ja Mirri
Autogeek
Wannabe-OCD
Onko muuten IronX:ää tai vastaavaa saatavilla Suomesta mistään? Ainoastaan tarvitsisin tätä eikä viitsisi shinearamasta laittaa yhden pullon takia tilausta tulemaan.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Ok, pitikin mennä kysymään...kalliimmat hinnat ja samat postikulut. Suomalaiset kaupat kyllä pilaa mun mielestä toimintansa järjettömillä postikuluilla. Hieman kalliimman hinnan ymmärrän vielä ja voin sen maksaa mutta postikuluista en 10e ala maksamaan.-JP- kirjoitti:http://www.trolli.nu/
- Posambique
Kyllä se taitaa olla ihan Suomen Posti, joka pilaa kotimaisen yrittäjän elämän järjettömillä postikuluilla.
Ja itse olen siis opiskelija, enkä aiokaan yrittäjäksi, ettei nyt tule mitään väärinkäsityksiä.
Edes suvussa ei ole yhtään yksityisyrittäjää.
Ja itse olen siis opiskelija, enkä aiokaan yrittäjäksi, ettei nyt tule mitään väärinkäsityksiä.
"Urku auki, pelti kii"
Totta varmasti tuokin, mutta olen myös kohdannut, että lähetetty esim. tietokoneen johto normaalissa kirjekuoressa ja postikulut lähemmäs 10e. Mistähän ne kulut oikein tulee.Posambique kirjoitti:Kyllä se taitaa olla ihan Suomen Posti, joka pilaa kotimaisen yrittäjän elämän järjettömillä postikuluilla.
Saaks Pinelineä jostain 5 litraa 5€:lläKime kirjoitti:Tohon kun lisäis vielä sisustan ja tavaratilan matot. Mutta toi BH Surfexihän kävi myös niihin sopivasti laimennettuna?
No tässä on vielä hetki aikaa miettiä käyttääkö sen 30€ surfex vai 5€ pinelineen.
Surfex HD:ta saa maailmalta myös litran pulloissa ~£6.95.
Surfex HD käy melkein pinnalle kun pinnalle riittävän paljon laimennettuna. Esim. sisustassa 1:200 tai 1:100 niin toimii! Kunhan muistaa huuhtoa/pyyhkiä pois. Pätee myös kaikkiin muihinkin APC:eihin, valmistajan ohjeista riippumatta. ONR:ää ei tarvi huuhtoa
Tosta monipuolisuudesta: Kaikki yllä (en kyl clay liukasteena käyttäs Pinelineä). Mulla on menny varmaa 2L valmista 1:20 sekoitetta jo himassa sisätiloihin
Vain YKSI LSP!
näin muistaakseni juuri keravan honkkarissa pineline pullon olisko ollut 1L putilo niin jotain 5€. Vai katoinko hinnan väärin?Urran kirjoitti:Saaks Pinelineä jostain 5 litraa 5€:lläKime kirjoitti:Tohon kun lisäis vielä sisustan ja tavaratilan matot. Mutta toi BH Surfexihän kävi myös niihin sopivasti laimennettuna?
No tässä on vielä hetki aikaa miettiä käyttääkö sen 30€ surfex vai 5€ pinelineen.Ja pinelineä saa sitten aina pakkauskokoina 1L-50L (taitaa saada 2000L pakkauskoossakin?)
Surfex HD:ta saa maailmalta myös litran pulloissa ~£6.95.
Surfex HD käy melkein pinnalle kun pinnalle riittävän paljon laimennettuna. Esim. sisustassa 1:200 tai 1:100 niin toimii! Kunhan muistaa huuhtoa/pyyhkiä pois. Pätee myös kaikkiin muihinkin APC:eihin, valmistajan ohjeista riippumatta. ONR:ää ei tarvi huuhtoa
Tosta monipuolisuudesta: Kaikki yllä (en kyl clay liukasteena käyttäs Pinelineä). Mulla on menny varmaa 2L valmista 1:20 sekoitetta jo himassa sisätiloihinKun yleensä kaikki lika koloissa on vielä niin vaikeeta lähtemään (siis perus viikkopesussa) niin pesen siis melkein kaikki kolot ja raot tolla Surfex HD:lla. Siis jos esim. brushaa ovissa lasien reunat shampooliuoksella samalla kun pesee niin ne jää aina vähän likaseks. Vähän Surfex HD:ta brushiin ja läpikäynti -> bang, ja lika on poissa.
Onko Jannelle tulossa tota litran pulloa Surfexia valikoimiin?
Noin minäkin muistelisin, 5l kannu taisi olla joku n.15€?
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
- Projectech
- Apupoika
- Viesti:
Voihan sitä harkita jatkossaKime kirjoitti:Onko Jannelle tulossa tota litran pulloa Surfexia valikoimiin?
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Onkos kukaan testannut motonetista saatavaa mikrokuitukinnasta? Itellä on autonpesutavarat toisessa kaupungissa ja ajattelin tuollaisen hommata kesäajaksi omiin pesuihin täällä.