Pesurina mulla on joku sanka
Foam lance (mikä/mistä?)
Re: Foam lance (mikä/mistä?)
Tämän halvemmalla ei taida vaahtokonetta saada? Klik
un aikanen Kärcher HD 555. Onkohan nuo HD adapterit siihen käypäsiä? Nimen perusteella olis. Malli on niin vanha, että Kärcherin sivujen käyttöohjeosiostakaan ei tuota omaa pesuria löydy.
Mikäli suihkuputki irtoaa kahvasta kun painaa hieman sisään ja kääntää 90 astetta, se on K-sarjaa, jos siinä on jengat niin HD-sarjaa.
Eli K:

HD:

Eli K:

HD:
Jengat on.
Kysymys Clen merkkisen painepesurin liitännästä lanceen: harkinnassa olisi foam lancen hankinta, mutta en ole löytänyt tarkkaa tietoa, mikä olisi oikea liitintyyppiadapteri lancen mukaan.
Käytettävissä oleva pesuri on voimavirtamallia, tarkka tyyppi on DSHH2360T. Pesurin kahvan pesuputken liitin (tähän lance tilalle) on kierteellinen, ei painettavaa/käännettävää mallia. Onko kellään kokemusta mikä liitinmalli olisi oikea lancea hankkiessa?
Käytettävissä oleva pesuri on voimavirtamallia, tarkka tyyppi on DSHH2360T. Pesurin kahvan pesuputken liitin (tähän lance tilalle) on kierteellinen, ei painettavaa/käännettävää mallia. Onko kellään kokemusta mikä liitinmalli olisi oikea lancea hankkiessa?
Jannelta ainakin pitäisi löytyä tietoa tuosta "Sopivia adaptereita on yhteistyössä asiakkaiden kanssa etsitty ja löydetty myös mm. Biltema-, Würth- ja Clen-merkkisiin pesureihin."
http://www.projectech.fi/ohje_foam_lanc ... _opas.html Laita vaikka Janne YV:tä asiasta, niin uskoisin että asia järjestyy.
http://www.projectech.fi/ohje_foam_lanc ... _opas.html Laita vaikka Janne YV:tä asiasta, niin uskoisin että asia järjestyy.
Laitetaanpa löydökset tästä aiheesta vielä tännekin, jos siitä on jollekin jatkossa hyötyä: Kysyin tuota liitännän tyyppiä pesurin valmistajan suunnalta: vastaus oli, että ko pesurissa käytetään M22 1,5 S/U nousulla olevaa kierreliitintä (tuosta "S/U" koodista en tiedä mitä tarkoittaa). Liittimen naaraspäässä, siis pesurin kahvaosassa, on lisäksi metallitappi, kara (jossa o-rengas, liukuu sen lancen adapterin "sisään", kun liitos ruuvataan kiinni), tämän karan halkaisija on Clen:ssä 14mm.PeteP kirjoitti:Kysymys Clen merkkisen painepesurin liitännästä lanceen: harkinnassa olisi foam lancen hankinta, mutta en ole löytänyt tarkkaa tietoa, mikä olisi oikea liitintyyppiadapteri lancen mukaan.
Laitoin näillä tiedoilla tilaukseen aikaisemmin tässä ketjussa vinkatun ebay myyjän kautta PA lancen liittimellä Kranzle/M22: eilen otin vaahdot ulos laitteesta, ja liitin sopi täysin sekä kierteen että karan osalta. Tähän asti olen BH Auto Foamin ruiskinut pintaan painepumppupullolla, ja kyllähän oli siihen metodiin verrattuna helppo ja nopea autonpesu eilen.
Pystyisikö esipesun jälkeen lancella suihkuttamaan aineet pintaan, ja hoitaa kinnaspesun siinä käyttäen vain yhtä ämpäriä kintaan huuhteluun? Vai kannattaako suosiolla käyttää kahta joissa toisessa shampoo?
Jos esipesu on hoidettu kunnolla niin en näkisi mitään ongelmaa jos ei ole piintynyttä likaa.Wloona kirjoitti:Pystyisikö esipesun jälkeen lancella suihkuttamaan aineet pintaan, ja hoitaa kinnaspesun siinä käyttäen vain yhtä ämpäriä kintaan huuhteluun? Vai kannattaako suosiolla käyttää kahta joissa toisessa shampoo?
Kyllähän se onnistuu, laskee vaan lancen pulloon sopivan seoksen ja lanceen sopivat säädöt, jottaa saa oikean vahvuisen seoksen auton päälle. Tietysti pesuaine ei saa kuivua auton päälle jne.. Isot pojat taitaa loraurttaa siihen ämpäriinki shampoota..
Onnistuu hienosti. Just viimeksi siis testasin tätä. Tosin mun kokemuksista kirjoittelin henan väärään topicciin
Mutta tosiaan esim. BTBM foam lancesta ja Rinse bucket (missä mulla oli kyllä shampoota) toimii OIKEIN mainiosti
Mutta tosiaan esim. BTBM foam lancesta ja Rinse bucket (missä mulla oli kyllä shampoota) toimii OIKEIN mainiosti
Vain YKSI LSP!
Mutta miksi tämmönen tyyli, testaus vaan vai joku oikeakin syy?
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Aika näppärä sillä tavalla on kinnastella, mä tosin oon tehnyt vaan niin että foamit pintaan ja kinnasta perään.
Tuo täytyy seuraavan kerran testata, sillä lanceen on sopivia pulloja niin ei tarvitse edes autofoamia tyhjentää pois.sonikk kirjoitti:Aika näppärä sillä tavalla on kinnastella, mä tosin oon tehnyt vaan niin että foamit pintaan ja kinnasta perään.
Oikeestaan mul iski semmonen lance hulluus ja pesin koko auton niin paljon kun voin, lancellaDani kirjoitti:Mutta miksi tämmönen tyyli, testaus vaan vai joku oikeakin syy?
Dani oikeestaan mietin ns. prosessin nopeuttavia tekijöitä ja ratkaisua ongelmaan missä vesi valuu just vahatulta autolta pois -> joudut mahd. tulla ns. "kuivalle pinnalle" kintaalla.
Mä oon aiemmin ratkassu tän niin et mul on letku (siis ihan vesiletku missä se Kärcherin suutin) toisessa kädessä ja toinen käsi kintaassa ämpärissä -> pinta märäks ja äkkiä kintaalla perään.
Toi lancella levitys on yks ratkaisu, ja perin hyvä semmonen kun käyttää noita "paksuja" shampoita. Toinen ongelma missä se helpottaa kovasti on kesäpesut jos joutuu tekee auringonpaisteessa. On sen verran paljon nopeempi vetää kylkeen vaahdot, kinnastella ja huuhtoa vs. toi mun toinen käsi ämpärissä/kintaassa -> huuhtelu -> yläpinnat nopee läpi siten että pesuaine alkaa valua kyleä alas (ettei pinnat kuivu) ja lopuks huuhtelu -> Sit huolelliasesti pintoja läpi -> huuhtelu. Monesti joutuu pitämään kiirettä ettei katon raja ala jo kuivumaan ja tälläsessä tapauksessa painepesuri muutenkin hankaloittaa tätä.
Mä siis pesen kesäsin yleensä pihalla.
Vain YKSI LSP!
Hmm, kai munki täytyy sit kesällä testata, tilkka vesipohjasta QD sekaan, pakko kokeilla vaikkei siitä nyt mitään hyötyä olisikaan 
Tohon kuivumiseen mulla auttaa tosiaan puutarhaletku missä tommonen biltsun sumutin, sillä on hyvä siinä samalla huuhdella shampoot pois kyljistä jne.
Tohon kuivumiseen mulla auttaa tosiaan puutarhaletku missä tommonen biltsun sumutin, sillä on hyvä siinä samalla huuhdella shampoot pois kyljistä jne.
Joo taisinkin muualle laittaa mut Wolframalphaa on hyvä työkalu jeesaa laskemaan millä seoksella shampoo lancen pulloon
Mut tosiaan BTBM (1:800/0,25%) on 1:32 Lancen pulloon kun lance on säädetty ns. "AF moodiin" eli 4%. Mietin tässä josko ostais ns. karavaanari vesiastian (oletan et kestäis) hyllylle mihin tekis valmiiks vaik 10L valmista Lance shampoo seosta. Aina kun pesis muuta kun omaa autoa (missä pestään suunnilleen eri shampoolla joka kerta) niin sieltä vois ottaa pulloon aina valmista settiä 
Noihin 5L kannuihin pitäs kyl saada toimivat hanat ni vois pönöttää kyljellään hyllyllä ja ois helppo nopee ja yksinkertanen lisätä ainetta
. Esim. Biltemasta saa, mut mä en saa sitä ruuvattua AF astiaan 
Noihin 5L kannuihin pitäs kyl saada toimivat hanat ni vois pönöttää kyljellään hyllyllä ja ois helppo nopee ja yksinkertanen lisätä ainetta
Vain YKSI LSP!
25L vesiastia ja tappihana, toimii 

RE: Foam lance (mikä/mistä?)
Ei mul mahu 25L astiat
Muuten Joo..
Sent from my RM-825_eu_finland_290 using Board Express
Sent from my RM-825_eu_finland_290 using Board Express
Vain YKSI LSP!
Tuosta uudesta kränzlen esitteestä tuli huomattua, että nyt on heilläkin "vaahtoinjektoreita". Täälläkin kränzleilijöitä on ja tuleviakin niin joilla ei vielä foam lancea ole niin tuollaista testaamaan. Löytyy jopa 2 litran pullo koolla oleva malli.
Toisena huomiona niin sellainen löytyy pistonippa mallina (eli pikaliittimellä) ja nuita pikaliitin/M22 kierre adaptereita on myös kränzlellä myynnissä. Helpottaisi kyllä lancen käyttöä sekä säästäisi kierteitä, tosin hinta vain vähän suolainen.
Toisena huomiona niin sellainen löytyy pistonippa mallina (eli pikaliittimellä) ja nuita pikaliitin/M22 kierre adaptereita on myös kränzlellä myynnissä. Helpottaisi kyllä lancen käyttöä sekä säästäisi kierteitä, tosin hinta vain vähän suolainen.
Menee vähän OT, mutta kysyn kuitenkin.
Onkos joku testannut pinelinea lancella?
Onkos joku testannut pinelinea lancella?
On ja toimii, kuten myös Motox Teho Pesu, jättää aika jäätävän paksun partavaahdon ja tuoksuu hitusen sitruunalle. Ehtii hyvin käydä rakoset ja koloset brushilla läpi 
Thanks nopeasta vastauksesta. Täytyy ensin testata tuohon 2-pyöräiseen.
Tuleeko lanceen siis millaisella laimennussuhteella tehopesu/pineline?
Laimentamattomana!
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...
Onko kokemuksia minkä vahvuisen seoksen lance pukkaa ulos kränzlen 10/120 pesurilla nupit kaakossa raakana? Aineena siis surfex hd.