Ovien/luukkujen välien pesu

Liuottimet, foamit, shampoot, kintaat, kuivaus
Urran

Re: Ovien/luukkujen välien pesu

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Huhti 12, 2013 4:08 pm

Ewottaja kirjoitti:Itse olin kylläkin etsiskelemällä pesumetodeja tällaiselle painepesuri-vammaiselle. :roll: Eli vain puutarhaletku + suutin käytössä.
Lähimmältä Kärcher jälleenmyyjältä (eli kaikki R-kioskeja myöten) suihkupistooli hakuun mars. Siinä on meinaan letkumalliseks TOSI kovalla paineella oleva viuhka.
Vain YKSI LSP!

Ewottaja

Viesti Kirjoittaja Ewottaja » Pe Huhti 12, 2013 5:10 pm

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Huhti 12, 2013 5:30 pm

Vain YKSI LSP!

Ewottaja

Viesti Kirjoittaja Ewottaja » Pe Huhti 12, 2013 5:47 pm

Oolrait, täytyy käydä hakemassa moinen. Varsin erikoisen näköinen kapistus, en olekaan tuollaista aiemmin nähnyt. :)

peuge

Viesti Kirjoittaja peuge » Pe Huhti 12, 2013 5:57 pm

Minä ostin Biltemasta tämän. Eikä ne ovipahvit ja muut hirveästi vettä säikähdä. Pitää suihkutella niin ettei suihkuta suoraan rakoihin. Läheltä tai kauempaa ja sopivasta kulmasta. Kuivausta sitten tarpeen mukaan.

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Huhti 12, 2013 6:01 pm

Mulla kans toi biltsun rimpula, ihan hyvin toimi viimekesän shampoon huuhtelussa.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

late

Viesti Kirjoittaja late » Su Kesä 01, 2014 10:53 pm

Onko kellään ollut tapana voidella saranoita ja ovijarruja perusteellisemman oven välien puhdistuksen jälkeen? Lähinnä siis silloin harvoin, jos pesee välit täysin puhtaaksi käyttäen vahvempia rasvanpoistoaineita ja hiilivetyliukkareita. Olen tässä pohtinut, että millainen voiteluaine olisi parasta ko. paikkaan. Jotain tämän tyyppisiä tarttuvia ja valumattomia aineita voisi varmaan harkita http://www.wurth.fi/site/media/pdf/tuot ... S_2000.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; tai http://www.motonet.fi/fi/tuote/603076/C ... oiteluaine" onclick="window.open(this.href);return false;

Jolli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jolli » Su Kesä 01, 2014 11:30 pm

late kirjoitti:Onko kellään ollut tapana voidella saranoita ja ovijarruja perusteellisemman oven välien puhdistuksen jälkeen? Lähinnä siis silloin harvoin, jos pesee välit täysin puhtaaksi käyttäen vahvempia rasvanpoistoaineita ja hiilivetyliukkareita. Olen tässä pohtinut, että millainen voiteluaine olisi parasta ko. paikkaan. Jotain tämän tyyppisiä tarttuvia ja valumattomia aineita voisi varmaan harkita http://www.wurth.fi/site/media/pdf/tuot ... S_2000.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; tai http://www.motonet.fi/fi/tuote/603076/C ... oiteluaine" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Paras ja ainut jota olen käyttänyt on CRC aseöljy, mitään muuta et tarvitse :thumb:

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ma Kesä 02, 2014 2:34 am

WD40. Sitä sillon tällöin suihkin joka liikkuvaan osaan saranoihin pesun jälkeen. Seuraavassa pesussa painarilla lähtee ne ylimääräiset pinnoilta pois.

AnttiJL

Viesti Kirjoittaja AnttiJL » Ma Kesä 02, 2014 6:13 am

late kirjoitti:Onko kellään ollut tapana voidella saranoita ja ovijarruja perusteellisemman oven välien puhdistuksen jälkeen? Lähinnä siis silloin harvoin, jos pesee välit täysin puhtaaksi käyttäen vahvempia rasvanpoistoaineita ja hiilivetyliukkareita. Olen tässä pohtinut, että millainen voiteluaine olisi parasta ko. paikkaan. Jotain tämän tyyppisiä tarttuvia ja valumattomia aineita voisi varmaan harkita http://www.wurth.fi/site/media/pdf/tuot ... S_2000.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; tai http://www.motonet.fi/fi/tuote/603076/C ... oiteluaine" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Itse korostaisin juurikin tarttuvuutta ja valumattomuutta.
Yrittäisin etsiä sellaisen rasvan, jonka voisi pensselillä levittää (ovijarrut). Saranoihin kanssa olis hyvä jotain laittaa, mutta useassa spray-pullossa on ominaisuutena "kaikki tai ei mitään".
Ärsyttävää kun spray-öljyä lentää kaikkialle, paitsi sinne minne pitäisi. Olisikohan öljykannu tähän hyvä?
Itse unohtaisin wd40:set ja crc 5-56:sen kaltaiset puhdistavat öljyt, ellei tarkoitus ole viimeistään seuraavan pesun yhteydessä laittaa jotain pysyvämpää.
Tuollaiset puhdistavat öljyt poistavat jumeja mutta eivät anna pitkäaikaista voitelua, kokemusta narisevista saranoista. Saranoissa kesti noin puoli viikkoa...

Olisiko ovijarruun hyvää penslata jarrukumirasvaa? Se on ainakin väritöntä ja tuubissa.
Saranoihin voisi olla tuo öljykannu hyvä, siihen sitten pitäisi löytää sopivan lirua, mutta kuitenkin pinnoilla pysyvää öljyä. Olisikohan moottori- tai vaihteisto-öljy hyvää?

HuG0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HuG0 » Ma Kesä 02, 2014 9:07 am

Olen nykyään käyttänyt spray vaseliinia vastaavissa paikoissa. Ylimääräiset pyyhkäisee päältä pois, niin loput pysyykin paikassaan.
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...

late

Viesti Kirjoittaja late » Ti Kesä 03, 2014 10:14 am

Ostin tuota Wurthin HHS 2000:sta testiin. http://www.wurth.fi/site/media/pdf/tuot ... S_2000.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Löytyy ihan isoista marketeista, itse ostin Lempäälän Minimanista 15e/500ml purkki. Testailin vähän kämpän oven saranoihin ja on kyllä erinomaista tavaraa. Tulee aika voimalla pihalle suuttimesta ja tunkeutuu tosi hyvin joka paikkaan ennen kuin liuottimet haihtuvat ja tavara jämähtää paikalleen. Voitelee ainakin oven saranat tosi pehmeiksi ja hiljaisiksi. Voimakkaassa suihkussa ja tunkeutuvuudessa onkin sitten se varjopuoli eli tällä on helppo sotkea ja sotkut on aika paskamaisia siivota nimittäin tarttuvuus on niin ikään erinomainen tällä litkulla. Vahva APC kyllä laittoi aineen liikkeelle, mutta sitä ei aina tahtonut saada pyyhittyä pois vaan sotkut vaan levisivät isommalle alueelle. :lol: Juuri puhdistettujen ja vahattujen oven välien kanssa saakin olla tarkkana ja suojata vaikka rätillä saranat ympäriltä ennen kuin spruuttaa öljyä tippaakaan.

AnttiJL

Viesti Kirjoittaja AnttiJL » Ti Kesä 03, 2014 5:48 pm

:LOL: Tämänpä takia vinkkasinkin pensseliä ja tippakannua ;) Kokemusta on meinaan...
Itse suojaisin ovijarrun ja saranat teipillä ja vaikka kaupan hedelmäpussilla pesujen ajaksi.
Ei tartu rasvat pesuvälineisiinkään, eikä tarvitse joka kerralla rasvailla uudestaan!

Vastaa Viestiin