NiPaHun Astra H

Käytit siihen aikaa, rahaa, verta, hikeä tai kyyneleitä. Näytä ne muille!!
sonikk
Viesti:

NiPaHun Astra H

Viesti Kirjoittaja sonikk » Pe Maalis 29, 2013 8:58 pm

Terrve.

NiPaHu kyseli foorumilla autolleen kiillotusta ja nixu sopi diilin että tekee mun kanssa kimpassa. Ihan mukava oli taas kaverin kanssa tehdä niin ei mennyt ikä ja terveys mustasta väristä huolimatta.

Omistaja oli tehnyt pesut ja putsit etukäteen ja karautti auton pelipaikalle jossa teimme vielä nopean pesun ennen seuraavan päivän koitosta. Tämäkin säästi mukavasti aikaa.

Pinta ei mitenkään älyttömän paha ollut, syviä naarmuja ei juurikaan eikä muitakaan kolhuja. Perus naarmua kauttaaltaan ja holoa todnäk jonkun vaihtarifiksarin jäljiltä.

Omaisuus levällään:
Kuva

Ennen-kuvia:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Itse menin kombolla Scholl S3 Gold + oranssi Hex ja perään Scholl S30 + sininen Hex. Nixu taisi kokeilla useampaakin, lähinnä Megu 105 + oranssi Hex ja Megu 205 + sininen Hex. Sinne tänne myös Scholl S40.

Työn touhussa:
Kuva

Peilistä sai melko hyvän fifty-sixtyn:
Kuva

Muutama 50/50 muualta:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ylempi viimeistelty M205 + sininen Hex, alempi S30 + sininen Hex. Huomaa eron holoissa:
Kuva

Kuva

Sekalaista:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Välipesut, laitettiin lanceen 50/50 Pinelineä ja raakaa ipaa mutta eipä se tahna sen paremmin irronnut:
Kuva

Kuva

Pintojen tarkastelua:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

FK1000P pinnassa:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Oli mukavaa pintaa työstää ja melko nopsaan saatiin tehtyä, n. 8h kahteen pekkaan. Tavoite oli että tehdään mitä tuossa ajassa ehditään, mutta kun ei turhia ihmetelty vaan annettiin laikan laulaa niin ei tarvinnut oikoa eikä pinnastakaan löytynyt lopuksi huomautettavaa.

samunoz
Viesti:

Re: NiPaHun Astra H

Viesti Kirjoittaja samunoz » Pe Maalis 29, 2013 9:04 pm

Hienoa työtä!
On se musta hieno kun kiiltää! Vanteetkin on todella sopivat.
SPOILERSPOILER_SHOW
OT: Minkäslainen auto toi on ollut. Kuinka pienellä menee ja onko luotettava?
Viimeksi muokannut samunoz, Pe Maalis 29, 2013 9:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

_nixu_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » Pe Maalis 29, 2013 9:05 pm

Jep. Jälkeenpäin ajateltuna olihan tuo aika uskomaton suoritus - Musta metalliväri ja missä ajassa :shock:
Aamulla kyllä kävi mielessä että tulikohan luvattua liikoja vaan kun ei jääty ihmettelemään vaan edettiin suunnitelman mukaan niin priimaa se pukkasi :D

Tulihan tuota S3Goldia ja S30 myös kokeiltua, lähinnä käytännön syistä tuli oman megut tuhottua samalla..
E53 X5 3.0D

Korhonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Korhonen » Pe Maalis 29, 2013 9:07 pm

Musta on aina kiiltävänä hieno :good: Pojilta mahtavaa jälkeä :taputapu: :kippis:
"Jos asiat sujuvat hyvin, jotain menee kohta pieleen"

Juuzo

Viesti Kirjoittaja Juuzo » Pe Maalis 29, 2013 9:11 pm

Aika muikeeta kiiltoa sieltä irtos :good:

Ctrl-

Viesti Kirjoittaja Ctrl- » Pe Maalis 29, 2013 9:14 pm

Täytyy nostaa hattua, hienoa työtä jätkät. Nyt ainakin kehtaa pitää foorumin tarroja ikkunassa! :good:

jkan

Viesti Kirjoittaja jkan » Pe Maalis 29, 2013 9:15 pm

Mahtavaa jälkeä :taputapu: :taputapu:

NiPaHu

Viesti Kirjoittaja NiPaHu » Pe Maalis 29, 2013 9:20 pm

samunoz kirjoitti:Hienoa työtä!
SPOILERSPOILER_SHOW
Ja omistaja on enemmän ku tyytyväinen!! :taputapu: Itse olen kyllä tykännyt autosta. Viime elokuussa ostin ja nyt on tullut ajettua 17tkm eikä ole vielä ainakaan ollut mitään, ajettu 235tkm. 1,9cdti 150hp 6v ja keskikulutus liikkuu kesällä 6,2l/100km kieppeillä keskusta/taajama ajoa.

HuG0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HuG0 » Pe Maalis 29, 2013 9:20 pm

Kiillotushommat meni ilmeisesti aika hyvin putkeen 8-)
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Pe Maalis 29, 2013 9:26 pm

NiPaHu kirjoitti:
SPOILERSPOILER_SHOW
Ja omistaja on enemmän ku tyytyväinen!! :taputapu: Itse olen kyllä tykännyt autosta. Viime elokuussa ostin ja nyt on tullut ajettua 17tkm eikä ole vielä ainakaan ollut mitään, ajettu 235tkm. 1,9cdti 150hp 6v ja keskikulutus liikkuu kesällä 6,2l/100km kieppeillä keskusta/taajama ajoa.
SPOILERSPOILER_SHOW
Pääseekö alle 5 litran matkalla? Noissa ei taida paljon ruosteongelmia olla.

NiPaHu

Viesti Kirjoittaja NiPaHu » Pe Maalis 29, 2013 9:33 pm

samunoz kirjoitti:
NiPaHu kirjoitti:
SPOILERSPOILER_SHOW
SPOILERSPOILER_SHOW
Pääseekö alle 5 litran matkalla? Noissa ei taida paljon ruosteongelmia olla.
SPOILERSPOILER_SHOW
Kuukaus takaperin kokeilin 70tkm matkan että kuinkas pienellä on mahdollista päästä, 225/45/17" nastoilla ja -5c pakkasta niin keskikulutus oli tasan 5L/100km keskinopeudella 72km/h. Pikkusen tossa helmasta lokari alkaa kukkimaan mutta ei pahasti. Pohjaa on joka inssi/mekaanikko kehunut ketä sinne on kurkannut.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Pe Maalis 29, 2013 9:36 pm

Hienoa työtä ja peilaukset on kerrassaan upeita :thumb: Kyllä tuollainen metallimusta vaan on hieno kiillotettuna ja erottuu nyt hienosti muista samanlaisista mutta naarmuisista autoista parkkipaikalla. En ollut yhtään yllättynyt tuosta holokuvasta, sillä arvasin heti, että megu on se holoisampi aine.

_nixu_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » Pe Maalis 29, 2013 9:43 pm

Juha U kirjoitti:En ollut yhtään yllättynyt tuosta holokuvasta, sillä arvasin heti, että megu on se holoisampi aine.
En nyt muista missä välissä se kuva otettiin mutta ei se ehkä ihan noin ollut. Minä en saannut S3:sta toimimaan ja yritin sen jälkeä viimeistellä ensin mustalla hexillä ja S40:llä ja sitten sinisellä + 205:lla. Kumpikaan ei toiminut niin vedin sitten uusiksi oranssilla ja 105:lla, sitten sininen ja 205:n perään ja johan kelpasi :taputapu:
E53 X5 3.0D

Rauhallinen Erkki

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » Pe Maalis 29, 2013 9:44 pm

Kuvat sattuu silmiin. Positiivisessa mielessä. Hyvät kimppakivat ne teilläkin on olleet. Hienoo, hienoo :good:
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Pe Maalis 29, 2013 9:48 pm

_nixu_ kirjoitti:
Juha U kirjoitti:En ollut yhtään yllättynyt tuosta holokuvasta, sillä arvasin heti, että megu on se holoisampi aine.
En nyt muista missä välissä se kuva otettiin mutta ei se ehkä ihan noin ollut. Minä en saannut S3:sta toimimaan ja yritin sen jälkeä viimeistellä ensin mustalla hexillä ja S40:llä ja sitten sinisellä + 205:lla. Kumpikaan ei toiminut niin vedin sitten uusiksi oranssilla ja 105:lla, sitten sininen ja 205:n perään ja johan kelpasi :taputapu:
Juu sehän riippuu mikä kenenkin käteen ja tyyliin sopii. Itse oon kyllä noista Scholleista aika tohkeissani, aluksi oli taas pientä hapuilua mutta kun löytyi tatsi niin johan rokkasi.

Niin ja kiitos kommenteista!

_nixu_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » Pe Maalis 29, 2013 9:52 pm

sonikk kirjoitti:
_nixu_ kirjoitti:
Juu sehän riippuu mikä kenenkin käteen ja tyyliin sopii. Itse oon kyllä noista Scholleista aika tohkeissani, aluksi oli taas pientä hapuilua mutta kun löytyi tatsi niin johan rokkasi.

Niin ja kiitos kommenteista!
Jep. Nyt ei vaan tuo S3g toimannut vaikka sen yhden kovalakkaisen audin sillä harjoittelinkin. Kuten sanottua niin nyt tehtiin tulosta eikä jääty kikkailemaan kaikilla mahdollisilla komboilla..

Eli jatkossa otetaan paremmalla ajalla uusiksi, S30 oli kyllä omaan makuun muttakun 205 kanssa pääsi vauhtiin niin eipä viitsinyt jarrutella :D
Tuntuu noita autoja löytyvän minkä kanssa harjoitella, vielä kun ehtisi oman raadon joskus duunata :LOL:
E53 X5 3.0D

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Pe Maalis 29, 2013 9:52 pm

_nixu_ kirjoitti:
Joo en tarkoittanut ainetta moittia, vaan itselläni viime kesänä ei tahtonut holovapaata tulla #205 ja sininen hex, vaan piti vielä yks steppi ajaa hienommalla aineella ja laikalla, ennenkuin olin tyytyväinen tulokseen.

_nixu_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » Pe Maalis 29, 2013 9:54 pm

Juha U kirjoitti:
_nixu_ kirjoitti:
Joo en tarkoittanut ainetta moittia, vaan itselläni viime kesänä ei tahtonut holovapaata tulla #205 ja sininen hex, vaan piti vielä yks steppi ajaa hienommalla aineella ja laikalla, ennenkuin olin tyytyväinen tulokseen.
Jep, ihan selvityksenä vaan laitoin. Ettei kukaan jäänyt siihen luuloon että nyt toinen kylki on ihan holoilla :LOL:
E53 X5 3.0D

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Pe Maalis 29, 2013 9:56 pm

SPOILERSPOILER_SHOW
Joo tänään otin itse tuntumaa Scholl s17+ kanssa vihreän hexin kera. Tein pienen kevyt kiillotuksen omaan hopeiseen Volvoon ja tykkäsin aineesta

henkkuli

Viesti Kirjoittaja henkkuli » Pe Maalis 29, 2013 10:06 pm

magia lopputulos :good:

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Maalis 29, 2013 10:15 pm

Loistava suoritus ja priimaa pintaa!!

M#205 ja S30/40 ei oikein ole samanlaisia aineita ajella, molemmilla saa kyllä veitseterävän pinnan kuhan alkutyöt ovat tehty kunnolla :thumb:
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

JUMA

NiPaHun Astra H

Viesti Kirjoittaja JUMA » Pe Maalis 29, 2013 10:42 pm

No johan kelpaa taas! Nättiä jälkeä! :thumb:

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » La Maalis 30, 2013 1:10 am

Ai että, se on komeeta kun kaks vaaleeta, nuorta miestä hieroo tummaa kaunotarta. Tahnojen kanssa toki :thumb:

Ei mutta jälki ei yllätä, vaan aivan taattua laatua, kuten aina :) BTW mistä tommosia 2-step-kaikki-suunnitelmien-mukaan-ei-syviä-naarmuja -autoja löytyy :shock:

Kai te kerkesitte vähän halimaankin?

Laitoin jätkien 50-50 kuville vastineen multimediaviestinä, mutta järkätään se foorumillekkin myöhemmin :)
Vain YKSI LSP!

harrik

Viesti Kirjoittaja harrik » La Maalis 30, 2013 11:11 am

Tuohan on semmoista työn jälkeä, notta ei ainakaan ihminen parempaan kykene. :thumb:

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » La Maalis 30, 2013 11:38 am

Todella hienoa, ja minä kiinnostuin noista schollin viimeistelytahnoista!

Vastaa Viestiin