Wolf Chemicals Hard Body
Re: Wolf Chemicals Hard Body
SPOILERSPOILER_SHOW
Ai ne oli rockerit. Muuten speksit näyttäis suht samoilta kun omissa telluissa.
Onko dani tai joku muu nähnyt viime vuonna laittamiaan HB autoja jotka olis pentti peruspesijän käytössä? Kuinkas naarmuja näkyy eli vähentääkö oikeasti niitä pesunaarmuja?
Pitäis käydä koskus tässä kesällä tuo Skoda Scoutti pesemässä niin näkis.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Kokeillaan josko saisi yhen Minin pesuun mihin tuli vedettyä HB 
SPOILERSPOILER_SHOW
Jahka saadaan päivämäärät viilattua jotta saadaan pidettyä Lahdessa kevätmiitti niin siellä pääsee sitten näkemään miten Body Wrap on selvinnyt vuoden ei pesukinnas-pesumetodeilla 
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave
Instagram: detailcave
Jossain vaiheessa tulee työn alle 200d 1983 vm mersu. Värinä metallihohto vihreä. Pinta tuntuu olevan melko siisti joten mietin laittaisinko pintaan HB vai kenties finis-waxin? Autoa yritetään museorekisteriin.
Siis kait toi niinku menee oman maun mukaan kumman laitat 
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Niin tuskin se inssi kyselee mikä LSP on pinnassa. 
Laita HB ja sit kun se on tukossa, elvytä FW:llä 
Ajattelin vaan et onko noissa vanhoissa maaleissa mitään mikä estäis laittamasta HB? Täytyy varmaan laittaa se kumman ehdin ja sit kun näen pinnan paremmin niin tietää mikä kannattaa.Dani kirjoitti:Siis kait toi niinku menee oman maun mukaan kumman laitat
Oonko nyt ymmärtänyt oikein tän käytön, eli aine pintaan->ootetaan noin 15min.->pyyhitään ylimääräiset pois->odotetaan min.3h->uus kierros päälle-> vartin odotus taas ja sit ylimääräiset pois->valmis?
Tuolla kaavalla menin itse, tosin ennen toista kerrosta en odottanut ihan noin kauaa.
Tuossa vielä projectechin ohje Body Wrapille joka käy myös tälle.
http://www.projectech.fi/pdf/Wolf's%20N ... 20ohje.pdf
Tuossa vielä projectechin ohje Body Wrapille joka käy myös tälle.
http://www.projectech.fi/pdf/Wolf's%20N ... 20ohje.pdf
Kutakuinkin joo. Mä oon itse aina levittänyt koko auton kerralla ja sitten kiillottanut pois. Odottelua se 4 tuntia ja uus kierros.Nakke kirjoitti:Oonko nyt ymmärtänyt oikein tän käytön, eli aine pintaan->ootetaan noin 15min.->pyyhitään ylimääräiset pois->odotetaan min.3h->uus kierros päälle-> vartin odotus taas ja sit ylimääräiset pois->valmis?
Taitaa tulla samunozin kauppaamalle HB:lle heti käyttöä, mutta muistanko oikein tämän soveltuvan hyvin lakattomaan punaseen VAG:n maaliin? Demon?
HB:lla saatiin Demonin Passatti pysymään kirkkaana pisimpään kyllä. Kaikki muut alkoi hapettumaan alle kuukaudessa, HB sulki pinnan selkeästi pisimpään. Tarkkaan en muista mutta varmaan 3-4kk? Ainakin. Ja silloinkin hapettuminen tais lähteä ikkunalistan alta leviämään taas.
Morjes.
Mitkä ominaisuudet tekevät kys. aineesta hyvän?
Kysymyksessähän on ns. kestopinnoite, vai onko?
Täällä "tuuletetaan" jos aine on pysynyt pinnassa muutaman kuukauden/väri ei ole haalistunut pinnoitteen alla.
Minun mielestäni Opticoat on kestopinnoite, koskapa pysyy pinnassa vuosia, (puhun kokemuksesta.)
Lisäksi Optipinnan voi pestä millä pesuaineela tahansa mikä on tarkoitettu auton pesuun, vaikka raakana.
Mua pikkusen "huvittaa" kun sanotaan, notta kun peset pinnat saman tuoteperheen aineella, pinnasta tulee vieläkin parempi, varmaan tuleekin mutta
Kirjoitukseni elekieli on
PS. pinnan hoitovinkki: Opti alle ja parin viikon välein Sonaxin uusi QD. (tää on vain yksi kymmenistä tavoista)
Mitkä ominaisuudet tekevät kys. aineesta hyvän?
Kysymyksessähän on ns. kestopinnoite, vai onko?
Täällä "tuuletetaan" jos aine on pysynyt pinnassa muutaman kuukauden/väri ei ole haalistunut pinnoitteen alla.
Minun mielestäni Opticoat on kestopinnoite, koskapa pysyy pinnassa vuosia, (puhun kokemuksesta.)
Lisäksi Optipinnan voi pestä millä pesuaineela tahansa mikä on tarkoitettu auton pesuun, vaikka raakana.
Mua pikkusen "huvittaa" kun sanotaan, notta kun peset pinnat saman tuoteperheen aineella, pinnasta tulee vieläkin parempi, varmaan tuleekin mutta
Kirjoitukseni elekieli on
PS. pinnan hoitovinkki: Opti alle ja parin viikon välein Sonaxin uusi QD. (tää on vain yksi kymmenistä tavoista)
Siis kyllähän Opti varmaan paremmin pysyisikin. Sitä vaan ei meillä ole ole koskaan ollut käytössä vielä 
Normi lakatulla pinnalla wolfsi pysyy helposti vuoden. Ja se mikä tästä tekee hyvää on se käyttämisen helppous. Tämä ei ole kranttu ilmankosteudelle tai lämpötilalle tai kuivumisajalle. Meillä tätä on käytetty kosteassa tallissa keskellä talvea ilman mitään ongelmaa verrattuna optiin jota powermitsu käytti samassa tallissa samoissa olosuhteissa ja metsään meni.
Myöskin hinta on sopiva. Pullolla tekee parikymmentä autoa helposti vrt opti ja muut.
Mitä taas tuohon parin kuukauden kestoon tulee niin kyseessä on ongelmapinta jonka esim vahat, sealantit ja hybridit päästää hapettumaan viikossa kahdessa ja tämä piti pinnan hyvänä useita kuukausia. Siinä se ero.
Normi lakatulla pinnalla wolfsi pysyy helposti vuoden. Ja se mikä tästä tekee hyvää on se käyttämisen helppous. Tämä ei ole kranttu ilmankosteudelle tai lämpötilalle tai kuivumisajalle. Meillä tätä on käytetty kosteassa tallissa keskellä talvea ilman mitään ongelmaa verrattuna optiin jota powermitsu käytti samassa tallissa samoissa olosuhteissa ja metsään meni.
Myöskin hinta on sopiva. Pullolla tekee parikymmentä autoa helposti vrt opti ja muut.
Mitä taas tuohon parin kuukauden kestoon tulee niin kyseessä on ongelmapinta jonka esim vahat, sealantit ja hybridit päästää hapettumaan viikossa kahdessa ja tämä piti pinnan hyvänä useita kuukausia. Siinä se ero.
Ja kaikki tietää harrik sun mielipiteen optista, menee turhaksi jankkaamiseksi, ei tuo lisäarvoa keskusteluun. Se on hyvä tuote, mutta olisihan se aika tylsää jos kaikki sitä ainoastaan käyttäisi.
Hymiöt laitoin osoittaakseni ettei ole missäännimessä tarkoitus jankata
Wolfie viskaskin hyviä perusteluja.
Itse kiinnostuin kys. aineesta, kun jotkut kertoivat aineen tuottavan ehkä parhaan kiillon koskaan.
Monille on tärkein pointti aineessa sen tuottama kiilto.
Mutta uskon vakaasti, notta juurikin esim. lakattomaan pintaan Opti antaa parhaan keston.
Wolfie viskaskin hyviä perusteluja.
Itse kiinnostuin kys. aineesta, kun jotkut kertoivat aineen tuottavan ehkä parhaan kiillon koskaan.
Monille on tärkein pointti aineessa sen tuottama kiilto.
Mutta uskon vakaasti, notta juurikin esim. lakattomaan pintaan Opti antaa parhaan keston.
On paljon lukioita jotka eivät ole lukeneet koskaan kaikkia juttuja täältä, sen vuoksikin joskus on hyvä "kerrata "TKe_ kirjoitti:Ja kaikki tietää harrik sun mielipiteen optista, menee turhaksi jankkaamiseksi, ei tuo lisäarvoa keskusteluun. Se on hyvä tuote, mutta olisihan se aika tylsää jos kaikki sitä ainoastaan käyttäisi.
Kyllä mä uskon että opti pieksee wolfsin kestossa. Mutta käytettävyydeltään wolfsit on aivan eri tasolla. Mä olen viskonut wolfsia myös collin päälle, niinjanäin tehdyille pohjille, juostenkusten kiireessä ja kaikkea muuta, silti itse levityksessä ei ole koskaan ollut mitään ongelmia.
Ja nämäkin vähäiset ongelmat mitä pinnan tukkeutumisen kanssa on ollut sun muuta niin on ihan käyttäjävirheitä. Foameista wolfsi ei näytä tykkäävän mutta niinhän se valmistajakin sanoo että esipesuksi riittää reipas huuhtelu. Kemikaaleistakaan nuo ei kovin helpolla ota itseensä, surfexia ja muuta saa käyttää melko surutta. Toki jos testaisi rinta rinnan kemikaalinkeston wolfs vs opti niin varmaankin wolfs häviäisi.
Kuitenkin ainakin omalle kohdalle se käytön helppous, putelin hinta ja riittoisuus on meikäläisen mieleen. Varsinkin kun nuo autot näyttää vaihtuvan sen verti tiuhaan tahtiin ettei itse pääse nauttimaan parin vuoden kestosta niin riittää mulle
Mä en ole koskaan käyttänyt wolfsin nanoshamppoota taikka nano QD:tä. En ole nähnyt tarpeelliseksi. Silti kesto puhtaalla pinnalla ja edes suurinpiirtein hellästi pestynä (eli ei automaattipesuja jne) niin kesto on realistisesti maukka perusjätkällä puolesta vuodesta vuoteen ja foorumilaisilla vuodesta eteenpäin.
Myöskään wolfsit ei näytä ottavan itseensä jos pintaan hieraisee carnaubaa. Sama tietysti optilla ja muillakin, mutta pointtina ettei nämäkään siitä suutu. Sealanttiakin voi käyttää mutta silloin voi olla hankala huomata milloin vaha on pinnasta poistunut. Carnauba päälle kun on näytille menossa ja tietää että parin pesun jälkeen ei paljoa carnaubasta ole jäljellä. Kuitenkin tietää ja voi luottaa että alla on wolfs tuomassa suojaa.
Makuasioita tietysti mutta itse voin suositella näitä harrastelijoille ja varsinkin aloittelijoille nimenomaan käytön helppouden vuoksi. Jos vähänkään mietityttää optit ja cquartzit sun muut että onnistuuko levittää ja kuivata tarpeeksi hyvin niin wolfsilla onnistuu satavarmasti.
Ja nämäkin vähäiset ongelmat mitä pinnan tukkeutumisen kanssa on ollut sun muuta niin on ihan käyttäjävirheitä. Foameista wolfsi ei näytä tykkäävän mutta niinhän se valmistajakin sanoo että esipesuksi riittää reipas huuhtelu. Kemikaaleistakaan nuo ei kovin helpolla ota itseensä, surfexia ja muuta saa käyttää melko surutta. Toki jos testaisi rinta rinnan kemikaalinkeston wolfs vs opti niin varmaankin wolfs häviäisi.
Kuitenkin ainakin omalle kohdalle se käytön helppous, putelin hinta ja riittoisuus on meikäläisen mieleen. Varsinkin kun nuo autot näyttää vaihtuvan sen verti tiuhaan tahtiin ettei itse pääse nauttimaan parin vuoden kestosta niin riittää mulle
Mä en ole koskaan käyttänyt wolfsin nanoshamppoota taikka nano QD:tä. En ole nähnyt tarpeelliseksi. Silti kesto puhtaalla pinnalla ja edes suurinpiirtein hellästi pestynä (eli ei automaattipesuja jne) niin kesto on realistisesti maukka perusjätkällä puolesta vuodesta vuoteen ja foorumilaisilla vuodesta eteenpäin.
Myöskään wolfsit ei näytä ottavan itseensä jos pintaan hieraisee carnaubaa. Sama tietysti optilla ja muillakin, mutta pointtina ettei nämäkään siitä suutu. Sealanttiakin voi käyttää mutta silloin voi olla hankala huomata milloin vaha on pinnasta poistunut. Carnauba päälle kun on näytille menossa ja tietää että parin pesun jälkeen ei paljoa carnaubasta ole jäljellä. Kuitenkin tietää ja voi luottaa että alla on wolfs tuomassa suojaa.
Makuasioita tietysti mutta itse voin suositella näitä harrastelijoille ja varsinkin aloittelijoille nimenomaan käytön helppouden vuoksi. Jos vähänkään mietityttää optit ja cquartzit sun muut että onnistuuko levittää ja kuivata tarpeeksi hyvin niin wolfsilla onnistuu satavarmasti.
Tuote on kyllä keston, kiillon ja helppokäyttöisyyden puolesta huippuluokkaa. Harmi vaan et tuo sheeting kärsii heti jos ei anna tarpeeksi asettua ennen sateita. Tällainen kokemus ainakikn itsellä on. Ratkaisin tilanteen käyttämällä reloadia päällä. Aine tosin suojaa hyvin vaikka ei sheettaa. Välillä oon pessyt tiukemmalla surfex hd setillä eikä suoja ole kadonnut mihinkään. Kiilto on edelleen erinomaista ilman reloadiakin.
P.s Broidin autoon laitoin tämän elokuussa viime vuonna ja auto on pesty sen jälkeen ehkä 5 kertaa. Pinta ok siitä huolimatta kiiltävä eikä auto ole ollenkaan pahan näköinen.
P.s Broidin autoon laitoin tämän elokuussa viime vuonna ja auto on pesty sen jälkeen ehkä 5 kertaa. Pinta ok siitä huolimatta kiiltävä eikä auto ole ollenkaan pahan näköinen.
Sen verran kovat tapit suosittelee, notta ei voi olla kuin loistava tuote 
Pitäskö itekkin.. Oli ajatus laittaa Nanolex, mutta tätä niin kehutaan.. Jos buustais sit Nanolexin spray-sealantilla vaikka 3kk välein 
Juuri näin, ite aattelin Sonaxin QD...maaco kirjoitti:Pitäskö itekkin.. Oli ajatus laittaa Nanolex, mutta tätä niin kehutaan.. Jos buustais sit Nanolexin spray-sealantilla vaikka 3kk välein
Veikkaan, notta rupee olemaan mailman luokan lsp. siis yksi niistä
Miksi Samu oot myymässä kys. ainetta, kun oo
t sitä ylistänyt ehkä parhaaksi lsp..si