Edullinen, vahaturvallinen Suomesta saatava pesuaine

Liuottimet, foamit, shampoot, kintaat, kuivaus
Mikkoro

Re: Edullinen, vahaturvallinen Suomesta saatava pesuaine

Viesti Kirjoittaja Mikkoro » To Marras 01, 2012 11:26 pm

Kaikki aina tuota Dodon Born to be Mildia hehkuttaa, mutta minä olen enemmän tykästynyt Sour Poweriin. 9 ml laitan noin 9 litraan vettä, puhdasta tulee ja lammas liukuu mukavan kevyesti maalipinnalla.

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » Pe Marras 02, 2012 6:57 am

Sour powerissahan on kiiltoa parantavia aineita joukossa, btbm:ssä taas ei ole, esimerkiksi ennen vahausta saa ainakin puhtaan pinnan.
Itse olen molempia käyttänyt eikä ole kummastakaan pahaa sanottavaa, molemmat liukkaita ja hyvätuoksuisia.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Pe Marras 02, 2012 1:23 pm

Viltsu kirjoitti:Yleisin hinta kivijalkaliikkeessä on kait 1.89 litran pöntölle 38-40€.
Dani kirjoitti:Itse laitan pilttipurkillisen Verry Berryä ~13L veteen
Kuva

:D

Ja ettei täysin ohi mene niin nuita Dodon shampoita on tullut itsekin suosittua.

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Marras 02, 2012 4:57 pm

..ai stna :lol:
no noinhan se menee, se oo niin nukunuukaa :D
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Pe Marras 02, 2012 4:58 pm

Paljonks tuo purkin koko on ? 100 ml?

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Marras 02, 2012 5:02 pm

Eiks se oo jotain 200ml verran, en mä tosin piripintaan shampoota laita, mutta kait sitä 180ml menee helposti :D
On vaan niin kätevä kantaa mukana, paksua lasia eikä mene oikein helposti rikki vaikka kerran se tippu avatessa asfaltille..

Pitääkin mitata moinen purkki kun pääsen himaan.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Pe Marras 02, 2012 5:23 pm

Mä mittasin :D 200 ml vetää täytenä tuo purkki. Meillä ei enää ole niitä pienempiä purkkeja ne tais sen 1 dl vetää.
Joo tuo on kätevä säilytys purkki pienemmälle erälle. Tai jos kaverille samplen vie.

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Marras 02, 2012 5:49 pm

Malco Verry Berry 1:64 / 13.5L ämpäri: 207.692307692 ml
Malco Verry Berry 1:128 / 13.5L ämpäri: 104.651162791 ml

..ehkä sitä vois jatkossa vetästä kultaista keskitietä eli 1:96 / 13.5L ämpäri: 139.175257732 ml :lol:

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Pe Marras 02, 2012 5:58 pm

Joo varmasti tulee puhdasta tuolla suhteella, koska itse laittanut tuon 30ml/ 8 l vettä ja kesäliat hyvin lähtenyt tuolla. Pitäiskin viikonloppuna kokeilla lähteekö tuolla seossuhteella Volvosta ja Audista viikon suolat pois. Samalla testais BH-AF tehon suolaan.

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Marras 02, 2012 6:32 pm

Perkules ku menee harmillisesti offarin puolelle, mutta löysin himasta vanhan Nestle Bona purkin jonka vetoisuus on, ylläri ylläri, 150ml piripintaan asti, eli kaulaan asti abööt 140ml :D

Syanid

Viesti Kirjoittaja Syanid » Su Marras 04, 2012 10:42 pm

Ostin tuossa aikasemmin kesällä Meguiarsin Soft Wash Gel shampoota, kinnas liukuu kivasti, tuoksuu hyvälle, tulee puhdasta ja ennenkaikkea ei vie vahoja mennessään! Tätä saa ainekin lahdesta suoraan hyllystä Työkalumakasiinilta, Varaosaexpertiltä ja olikohan vielä yksi jälleenmyyjä mitä en nyt tähän heti muista... :(

Kuva

Meguiarsin nettisivut sanovat tuotteesta näin:
Erittäin runsas, paksu ja tiivistetty pesuaine, joka sisältää hoitoaineita sekä kirkasteita ja antaa lisäkiiltoa auton pinnoille. Liuotinvapaa ja pH-tasapainoitettu, ei poista vahapintaa.
Audi S3 vm.-99 & Audi A4 2.0 tdi multitronic vm.-08

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Su Marras 04, 2012 11:53 pm

Mä uskaltanen sanoa jotain shampoista :? Jokusen testannu joskus.

Jos mun pitäs suositella yks aine mitä saa suomesta niin se olis Dodon BTBM. Tätä saa meidän foorumin mahtavilta apupojilta mutta myös käsittääkseni jostain autotarvike/varaosapuljuista.

Se on semmonen universaalisti kaikkien mieleen.

Ite tykkään monista shampoista yhtä paljon/jopa enemmän, mutta se ei liene tämän topicin otsikon mukaista keskustelua. Mutta kyllä mä niistä jokusen tunnin jaksasin rupatella jos joku tarjois joskus vaikka olutta :D

Missään tapauksessa ei mun mielestä saa suositella Turtlen Orangea. Et voi pestä vahaturvallisella laimennussuhteella ja samalla niin että liukuisi/puhdistaisi tarpeeksi. Rannemitat erikseen mutta vahaturvallisuudestahan täällä puhuttiin? Ja nyt on ihan turha vedota siihen kauan kenelläkin on kestänyt.
Vain YKSI LSP!

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » Ma Marras 05, 2012 9:44 am

Syanid kirjoitti:Ostin tuossa aikasemmin kesällä Meguiarsin Soft Wash Gel shampoota, kinnas liukuu kivasti, tuoksuu hyvälle, tulee puhdasta ja ennenkaikkea ei vie vahoja mennessään! Tätä saa ainekin lahdesta suoraan hyllystä Työkalumakasiinilta, Varaosaexpertiltä ja olikohan vielä yksi jälleenmyyjä mitä en nyt tähän heti muista... :(

Kuva

Meguiarsin nettisivut sanovat tuotteesta näin:
Erittäin runsas, paksu ja tiivistetty pesuaine, joka sisältää hoitoaineita sekä kirkasteita ja antaa lisäkiiltoa auton pinnoille. Liuotinvapaa ja pH-tasapainoitettu, ei poista vahapintaa.
Tämä on yksi omia lemppareita myöskin. Vähän niin kuin geelimäistä Hyper Washia...
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

JTD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTD » To Helmi 21, 2013 10:26 am

Onko tuosta Dodo Juice - Basics of Bling - Wax Safe Wash aineesta kokemuksia?
MB SLK R171 | BMW 318Ci E46 | Citroen Jumper | Yamaha YZF450R | Yamaha R1 RN22

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Helmi 21, 2013 12:47 pm

On. Oletko lukenut mun arvostelun?

viewtopic.php?p=11368#p11368
Vain YKSI LSP!

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ti Maalis 05, 2013 12:30 am

AF Lather loppui. Seuraava pesuainetta on joko Lather tai Bh Autowash.

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Ti Maalis 05, 2013 9:00 am

Itellä on nyt käytössä BH Autowash, eikä siitä ole pahaa sanottavaa, mutta jotenkin jäi kutina, että edellinen Dodon Supernatural oli miellyttävämpi.
Vertailuja en ole tehnyt, vain pessyt kun tarve on ollut. Sen takia en voi sanoa kuin omaan mieleen jääneen tuntemuksen...ja sen takia on tilaukseen lähdössä taas Supernatural, jollen sitten ota vaihteluksi tuota BTBM:ä.

Kaikki kolme mainittua mahtunee kuitenkin otsikon alle, kun niitä saa kotomaasta ja ovat varmasti kerta-annokseltaan edullisia ja oikealla annoksella vahaturvallisia...ja ennen kaikkea myös toimivia.

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » Ti Maalis 05, 2013 10:30 am

Kyllä minäkin käytän mieluummin, Dodon BTBM:ä ja Supernaturalia kuin BH:n autowashia jotenkin vaan se vaahdottomuus/hajuttomuus ei innosta.
Kaikkihan ne ihan hyvin hommansa ajaa, nää on vaan näitä makuasioita.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Maalis 05, 2013 12:28 pm

Ei se Supernaturalkaan pahemmin kyllä haise :D Mutta noista niin BTBM on selkeesti kallein joten luokittelisin tohon cheapo luokkaan vaan BH AW:n, Supernaturalin jne aineet. CWG nyt ainakin on luokkaa samanlaisilla laimennuksilla Suomesta. Mitä muita?
Vain YKSI LSP!

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ti Maalis 05, 2013 3:41 pm

Urran: Oletko testannut AF Latheria tolla 1:2000 laimennuksella? Mites pesuteho BH Autowashiin verrattuna?

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Maalis 05, 2013 4:15 pm

Saattaa pian kuulostaa jo clichéeltä. Mutta en VIELÄ! :D

Ja eihän sitä muilla testatakkaan koska se on "valmistajan suositus" tai no, ainut ilmoitettu.
Vain YKSI LSP!

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ti Maalis 05, 2013 4:33 pm

Urran kirjoitti:Saattaa pian kuulostaa jo clichéeltä. Mutta en VIELÄ! :D

Ja eihän sitä muilla testatakkaan koska se on "valmistajan suositus" tai no, ainut ilmoitettu.
Valmistajan suositus näyttää liikkuvan 1:650, 1:1000 ja 1:2000 välillä. Riippuen keltä kysyy.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Maalis 05, 2013 4:41 pm

Se nyt on melko sama keneltä kysyy jos valmistajan sivuilla lukee näin:
Lather car shampoo is a highly concentrated formula designed to be tough on dirt and road grime. Whilst gentle on wax and sealant layers, the ultra lubricated, high foaming action minimises the risk of inflicting fine scratches during the wash stage, where the majority of swirl marks are inflicted. Dilutes up to 2000:1 water – solution.

Directions for use:

1: Remove lose dirt from the bodywork by rinsing with water from a hose or pressure washer.

2: Add 2-4 capfuls* of shampoo to a bucket of cold or warm water.

2: Using your wash mitt or detailers sponge, wash the car from top down. We advise adopting the two bucket method, rinsing the mitt in the plain water before taking fresh solution from the second bucket.

4: Once you have washed the whole car, rinse thoroughly with an open end hose and dry.

Tips from the professionals:

Washing your car is in our opinion the most important stage to get right, that’s why we recommend the use of a good quality wash mitt & drying towel, along with using the two bucket method to wash the car. It will not only make the wash stages kinder to your paint finish, but also make life a lot easier for you too.

Available in 500ml & 1Litre
Lähtökohtaisesti näissä testeissä on aina vain yksi oikea tiedon lähde näihin hommiin. Se on valmistaja. Jos valmistaja kokee mun lähestymisen johdosta muuttaa omaa ohjeistustaa niin en mä käy vastustelemaan :D Mut oon kyllä siis valtaosaan mun testaamista aineista haastatellut valmistajan edustajaa joko suoraan, tai maahantuojan kautta. Ja tässä tapauksessa valtaosa = Ne kenet olen saanut vastaamaan mun sähköposteihin. Mm. tän takia mun shampooarvostelun julkaisu saattaa kestää tovin :D

*Toki tuokin pitää mitata/mittauttaa millilitroiksi ennen arvostelun julkaisua.
Vain YKSI LSP!

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ti Maalis 05, 2013 4:52 pm

Urran kirjoitti:Se nyt on melko sama keneltä kysyy jos valmistajan sivuilla lukee näin:
Lather car shampoo is a highly concentrated formula designed to be tough on dirt and road grime. Whilst gentle on wax and sealant layers, the ultra lubricated, high foaming action minimises the risk of inflicting fine scratches during the wash stage, where the majority of swirl marks are inflicted. Dilutes up to 2000:1 water – solution.

Directions for use:

1: Remove lose dirt from the bodywork by rinsing with water from a hose or pressure washer.

2: Add 2-4 capfuls* of shampoo to a bucket of cold or warm water.

2: Using your wash mitt or detailers sponge, wash the car from top down. We advise adopting the two bucket method, rinsing the mitt in the plain water before taking fresh solution from the second bucket.

4: Once you have washed the whole car, rinse thoroughly with an open end hose and dry.

Tips from the professionals:

Washing your car is in our opinion the most important stage to get right, that’s why we recommend the use of a good quality wash mitt & drying towel, along with using the two bucket method to wash the car. It will not only make the wash stages kinder to your paint finish, but also make life a lot easier for you too.

Available in 500ml & 1Litre
Lähtökohtaisesti näissä testeissä on aina vain yksi oikea tiedon lähde näihin hommiin. Se on valmistaja. Jos valmistaja kokee mun lähestymisen johdosta muuttaa omaa ohjeistustaa niin en mä käy vastustelemaan :D Mut oon kyllä siis valtaosaan mun testaamista aineista haastatellut valmistajan edustajaa joko suoraan, tai maahantuojan kautta. Ja tässä tapauksessa valtaosa = Ne kenet olen saanut vastaamaan mun sähköposteihin. Mm. tän takia mun shampooarvostelun julkaisu saattaa kestää tovin :D

*Toki tuokin pitää mitata/mittauttaa millilitroiksi ennen arvostelun julkaisua.
Juuri näin. Tosta 2-4 korkillista tulee kyl melkoinen haitari tohon laimennukseen

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ti Maalis 05, 2013 6:29 pm

Dilutes up to...

Toi ei tosiaan vielä kerro sitä absoluuttista totuutta, eikä myöskään 2-4 korkin ohjeistus.

Itse olen noudattanut Polished Blissin ohjeita:
For best results, use at a dilution rate of 650:1 (water:product), which equates to 20 ml (three capfuls) in a PB Clear Wash Bucket (13L).

Vastaa Viestiin