vahan levitys.
vahan levitys.
Eli varmaankin on asiaa jauhettu ennenkin mutta kysympä kun tyhmä kun olen
nuo lopuksi laitettavat vahat ja sealantit koneella levitys vai käsin. Olen tähän asti käyttänyt megun ultimate sarjan tuotteita mutta nyt olisi kiinnostusta vaihtaa bilt hameriin tuotteisiin. Olen miettinyt siirtyväni kiinteisiin vahoihinkin mutta tuo levitys on jäänyt hieman askarruttamaan.
Happy with Honda.
Re: vahan levitys.
Koneellakin voi levittää mutta tarkat ja ahtaat paikat täytyy kuitenkin käydä käsin läpi. Itse levittelen ihan käsipelillä tämän näköisellä. Vahat/sealantit jotka ei sisällä mitään hiovia aineksia ei varsinaisesti hyödy koneesta, korkeintaan nopeuttaa touhua.

ite oon todennut nää parhaaksi, Projectechilta oon omat tilannut..
UC vaha ja gold clas pakkaukissa tulee mukana noita, löytyy jo useampi. Paskempi ongelma mulla on kun olen niin poropeukalo että noi ei tahdo pysyä käsissä
mutta onko nuo bilt hamerin tuotteet mielestänne hyviä. Jotenkin vieroksun noita kiinteitä vahoja en tiedä miksi varmaan kun en ole koskaan kokeillu.
Happy with Honda.
No esim Finis-Wax on varmasti maailmanluokan tavaraa.
Noi pyöreät sienet lipsuu aika herkästi näpeistä, kokeile tota minkä linkitin. Tosi mukava levitellä. Löytyy myös Projectechilta jos sieltä olit tilaamassa.
Noi pyöreät sienet lipsuu aika herkästi näpeistä, kokeile tota minkä linkitin. Tosi mukava levitellä. Löytyy myös Projectechilta jos sieltä olit tilaamassa.
Tai sit "kirurginhanskat" käteen, niin ei pädi lipsu ja LSP:t ei kuivata käsiä 
Varsinkin jos vaha on pienemmässä purkissa niin olen yleensä vahannut ihan vain käsillä, tyyliin -> klik
(ja naapurit on katellut, taas se paijaa autoaan
)
(ja naapurit on katellut, taas se paijaa autoaan
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...
Mites tuo Glymin käteenmuovattu tyyny, onko kukaan sitä kokeillu?
Näistä mä oon tykännyt.
Tosin tuo linkin takana on ilmeisesti uudempi malli, kun itsellä nuo on valkoisia.
Tosin tuo linkin takana on ilmeisesti uudempi malli, kun itsellä nuo on valkoisia.
Samoin tai sitten Dodon Supernatural Mitillä. Vahasta riippuen toi käsin vahaus on joko rankkaa tai mukavaa. Esim. ero Zymölin ja vaikka Colliniten välillä on aivan jäätävä, kun puhutaan levityksestä.iiKster kirjoitti:Varsinkin jos vaha on pienemmässä purkissa niin olen yleensä vahannut ihan vain käsillä, tyyliin -> klik
(ja naapurit on katellut, taas se paijaa autoaan)
Samoin maacon mainitsema käsien kuivaminen. Voin sanoa että atooppisesta ihosta kärsivä allekirjoittanut tykkää levitellä Zymöliä käsin koska tulee samalla jotenkin "rasvattua kädet" kun vaikutus on just päinvastanen
Mun mielestä kannattaa ostaa joku em. levitin (ite ehdottomasti suosittelen tommosta mittiä) ja kokeilla toimiiko mukavammin sillä vai käsin / tuote.
K70, sulla on Supernatural Mittejä.
Mazza muistaakseni joku oli saanut naarmutettua sillä kun siinä on ne muovin reunat.
Vain YKSI LSP!
Dodon Light Fantastic toimi kans käsien rasvauksessaUrran kirjoitti: Samoin maacon mainitsema käsien kuivaminen. Voin sanoa että atooppisesta ihosta kärsivä allekirjoittanut tykkää levitellä Zymöliä käsin koska tulee samalla jotenkin "rasvattua kädet" kun vaikutus on just päinvastanen![]()
Mut esim. power lock ei tehnyt nannaa kyllä atooppiselle iholle, mistä itekin kärsin..
Supernatural Mittejä on mullakin, mutta ovat vielä korkkaamattomassa pussissa, olikohan niitä pusseja jopa kaksi
..mutta pääsääntöisesti käytän näitä ja olen vielä puolittanut noi

..mutta pääsääntöisesti käytän näitä ja olen vielä puolittanut noi

"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Näitä samoja "saksansieniä" tulee itsekin käyteltyä. Ovat todella käteviä myös sisätilojen putsailuissa, itse levittelen muovien suoja-aineen tuollaisen sienen puolikkaalla.Dani kirjoitti:Supernatural Mittejä on mullakin, mutta ovat vielä korkkaamattomassa pussissa, olikohan niitä pusseja jopa kaksi![]()
..mutta pääsääntöisesti käytän näitä ja olen vielä puolittanut noi![]()
http://www.projectech.fi/images/tuoteku ... 50x250.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Mulla kans nuo "germany"-tyynyt ja muutama Meguiar'sin vaahtomuovityyny. Megun tyynyt on hiukan kalliita, mutta ovat oikeasti paljon parempia kuin esim.ne mitä saa ebaysta/shinearamalta, ovat paksumpia ja pehmeämpiä.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Mikäs olisi paras tapa levitellä vaha esim. noista Dodon panel poteista? Ite olen tähän mennessä vain kaivanut puukolla nokareen vahanlevitystyynyyn, mutta menee vähän nyhräämiseksi. Käsillä levitys olisi tietysti vaihtoehto, mutta sitten sitä vahaa on vähän jokapaikassa.
Levittimen nurkalla "kaivaa" vahaa varovasti.
Omaan makuun on ollut nuo AG:n levittimet. Bilt-Hamberin levittimetkin on ihan mukavia käyttää.
Tervehdys kaikille! Viime postauksesta onkin kulunut jo tovi.
Tuli tuossa vain mieleen, että vahaako porukka korinväriset muovipuskurit samalla vahalla mitä normaalille maalipinnalle laitetaan vai onko siihen jotain spessua omaa tavaraa?
Itse olen suihkinut maalatuille muovipinnoille Megun UQD tai vaihtoehtoisesti jotain spray vahaa mitä on sattunut löytymään. Suihke tuntuu kyllä hieman fuskaamiselta, mutta ne kolot ja grillin ritilöiden välit ym. on vain helppo hoidella tuolla tavoin.
Cheers!
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Tuli tuossa vain mieleen, että vahaako porukka korinväriset muovipuskurit samalla vahalla mitä normaalille maalipinnalle laitetaan vai onko siihen jotain spessua omaa tavaraa?
Itse olen suihkinut maalatuille muovipinnoille Megun UQD tai vaihtoehtoisesti jotain spray vahaa mitä on sattunut löytymään. Suihke tuntuu kyllä hieman fuskaamiselta, mutta ne kolot ja grillin ritilöiden välit ym. on vain helppo hoidella tuolla tavoin.
Cheers!
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
The first point and click interface was Smith & Wesson.
Kaikki samalla, samaa maali/lakkapintaa molemmissa suojataan.
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...
- Kylli-täti
Nimenomaan kaikki maalatut osat voi vahata. Vahan levitykseen tarkotettu sieni, joka olikin jo postattu ylempänä, auttaa suuresti pienissä koloissa. Vahauksen oppii aika nopeesti vetään oikeen määrän ja pienessä ajassa, eikä siihen kauheen kauaa kestä, plus odottelu tietenkin joidenkin aineiden kohdalla.
Hienoa että on muitakin sormi-simoja... Pidin jo itseäni pösilönä kun olen yleensä Dodojen (vihreä eli pehmeä & sininen eli kova) kanssa päätynyt sormetukseen jonkin aikaa sivistyneempien tapojen kanssa yritettyäni.
Se kamahan muuttuu juoksevaksi vasta kun sitä pitää sormien välissä. Sittenkin jos sen juoksevana laittaa liinaan, niin se kovettuu nopsaan ja sitten pitää hypistellä sitä liinaa...
Ei onkkelmaa, kunhan näpit vaan on puhtaat. Se ei ole mikään itestäänselvyys pesuhommissa.
En sitten tiedä, kehtaisko tolleensa lähtee konepeltiä himohiplaamaan kuten videolla, mutta tarkuutta vaativia kohtia ainakin kehtaa jos kukaan ei näe.
Se kamahan muuttuu juoksevaksi vasta kun sitä pitää sormien välissä. Sittenkin jos sen juoksevana laittaa liinaan, niin se kovettuu nopsaan ja sitten pitää hypistellä sitä liinaa...
Ei onkkelmaa, kunhan näpit vaan on puhtaat. Se ei ole mikään itestäänselvyys pesuhommissa.
En sitten tiedä, kehtaisko tolleensa lähtee konepeltiä himohiplaamaan kuten videolla, mutta tarkuutta vaativia kohtia ainakin kehtaa jos kukaan ei näe.
/Wax Off
Tuleeko muilla staattista sähköä vahaa levittäessä?
Finis-Waxia pyörittelee pintaan hyvällä sykkeellä, pyöreällä vaahtomuovilevittimellä, niin alkaa sähkö rätisemään?
Liikaa vauhtia, liian vähän vahaa vai mistä johtuu?
Finis-Waxia pyörittelee pintaan hyvällä sykkeellä, pyöreällä vaahtomuovilevittimellä, niin alkaa sähkö rätisemään?
Liikaa vauhtia, liian vähän vahaa vai mistä johtuu?
Pellissä en ole tuota huomannut mutta erityisesti muoviumpiot ja muut muovipinnat tekevät tätä.
-
Detailingshop
Sormilla on ihan kiva levittää Dodon pikkupurkeista, vaha lämpiää mukavasti eikä mene oikeastaan yhtään hukkaan.