1 step kiilloitus

Lakka, suorakiilto, metalli, lasi jne. sekä niiden kiillotustekniikat
teeaa

1 step kiilloitus

Viesti Kirjoittaja teeaa » To Joulu 13, 2012 11:16 am

Pakko kirjautua tänne kun täällä näyttää olevan asiallista infoa runsaasti. Mutta tähän en oikein löytänyt selaamallakaan.

Joten; mikä olisi suosikkisi otsikon mukaiseksi aineeksi ennen vahausta (Collinite 476S)?

Eli näihin päiviin asti olen käyttänyt Mothersin step 1&2 ja tähän Colli päälle, mutta nyt on vanhemmiten alkanut hieman laiskottamaan..
Voi olla filleritön tai fillerillä. Auto BMW musta, ei juurikaan pesunaarmuja, pari hieman syvempää skraadia mutta niitten kanssa voi kyllä elää.
Itse olen tutkaillut Dodo LP ketjua ja ehkä siihen päin vähän kallellaan. Avoimena uusille gurujen mielipiteille,kiitos!

sonikk
Viesti:

Re: 1 step kiilloitus

Viesti Kirjoittaja sonikk » To Joulu 13, 2012 11:34 am

Lime Prime on varmaan turhan kesy, mä ottaisin ehkä Menzerna 3.02 (tai mikä v*ttu se nykyään on..) tai Scholl S3 Gold. Onhan noita muitakin mutta noista kokemusta.

Tai riippuu ihan minkä asteista fixiä maalipinta kaipaa, kyllä sillä LP:lläkin pieni huntu poistuu ja väri "syvenee" kivasti.

JanneJ

Viesti Kirjoittaja JanneJ » To Joulu 13, 2012 11:43 am

Muistaakesin Scholl concepts S17+ mainostetaan 1step kiillotus aineena.
Oikein käytettynä sopivalla laikalla saa varmaankin tehtyä holotonta jälkeä mustaan bemariin.

Toinen vaihtoehto voisi olla Poorboy`s Black hole.
Sisältää fillereitä, peittäviä ja maskaavia aineita ja samalla syö vahan kestoa.

Toki kumpikaan ei ole Dodon tuotteita mutta mun mielestä ei kannata olla yhden valmistajan tuotteiden perään jos toisella on parempi tuote samaan hommaan.

My 5 cents

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » To Joulu 13, 2012 12:20 pm

Tai sitten ihan vaan glymin srp eli punainen. Toimii käsin ja koneella, vähän hiova, vähän fillaava, ei vaikuta vahan kestoon. Löytyy mistä vaan.

Taikka AutoFinessen Tripple, tästä tosin melko vähän vielä kokemuksia. Fillaa, ei hio, sisältää carnaubaa, ei tietoa miten vaikuttaa pintavahaan. Synteettinen sealantti ainakin istuu päälle hyvin.

DNF

Viesti Kirjoittaja DNF » To Joulu 13, 2012 12:37 pm

Eikös tuossa 476 Collissa ole jotain liuottimia tms.? Et viekö se SRP:n samoin tein pois sieltä pohjilta?
Urran kirjoitti: Elämä oli paljon helpompaa silloin kun ei tiennyt mikä on mikronaarmu tai hologrammi maalissa

teeaa

Viesti Kirjoittaja teeaa » To Joulu 13, 2012 1:09 pm

Nopeeta toimintaa, kiitän jälleen. Piti kattoo Colli purkin kyljestä jossa varotukset syttyvyydestä, ihoärsytyksestä etc. Joten varmaan niitä liuottimiakin mukana.
Toi Menzerna lienee ilman fillereitä joten sopisi hyvin talvivahauksen alle..maalipinnassa ei tosin suurempaa fiksauksen tarvetta kuten jo totesin.
Black Holea olen huomannu kehuttavan, sopisi ehkä kesäksi kun haluaa vimpan päälle kiiltoa.

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » To Joulu 13, 2012 1:15 pm

Kaikki collit taitaa olla liukkaripohjaisia, mutta mun mielestä ei poista glymiä alta. Puoli tuntia jos glymi saa kuivaa ennen collia niin en ole havainnut että naarmuja ilmestyis collin käytön jälkeen.

Kime

Viesti Kirjoittaja Kime » To Joulu 13, 2012 2:09 pm

teeaa kirjoitti:Nopeeta toimintaa, kiitän jälleen. Piti kattoo Colli purkin kyljestä jossa varotukset syttyvyydestä, ihoärsytyksestä etc. Joten varmaan niitä liuottimiakin mukana.
Toi Menzerna lienee ilman fillereitä joten sopisi hyvin talvivahauksen alle..maalipinnassa ei tosin suurempaa fiksauksen tarvetta kuten jo totesin.
Black Holea olen huomannu kehuttavan, sopisi ehkä kesäksi kun haluaa vimpan päälle kiiltoa.
Menzerna (3.02) sitten myllytystahna eikä mikään glaze. ;)

Oletko nyt talvella laittamissa autoa?

jos olet, laita vain colli pintaan ei se mitään sinne alle tarvitse, keväällä sitten :buffer: ja sitten vaha/pinnoite pintaan. ;)

teeaa

Viesti Kirjoittaja teeaa » To Joulu 13, 2012 4:02 pm

Kime kirjoitti:
teeaa kirjoitti:Nopeeta toimintaa, kiitän jälleen. Piti kattoo Colli purkin kyljestä jossa varotukset syttyvyydestä, ihoärsytyksestä etc. Joten varmaan niitä liuottimiakin mukana.
Menzerna (3.02) sitten myllytystahna eikä mikään glaze. ;)

Oletko nyt talvella laittamissa autoa?

jos olet, laita vain colli pintaan ei se mitään sinne alle tarvitse, keväällä sitten :buffer: ja sitten vaha/pinnoite pintaan. ;)
Joo, näin ymmärsin menzernasta.

Olen kaksi kertaa vuodessa käyny ton Mothersin sydeemin läpi, keväällä ja syksyllä. Ehkä myös sen takia olisin halunnut oikaista täs syksyllä tossa systeemissä. No joka tapauksessa kun kelit menee vähän plussan puolelle, niin pesu, clay ja vahaus edessä. :P

Shakini

Viesti Kirjoittaja Shakini » To Joulu 13, 2012 4:16 pm

Ei kai se clayn käyttö pakollista ole, se kuitenkin naarmuttaa, niin ennemmin itse ainakin yhdistänyt sen siihen kertaan kun myllytän.

PesuT ja vahaus.

Esipesu
Liukkaripesu
kuivaus
rasvanpoisto
vahaus
:thumb:
Honda CRX del Sol - Backwoods Customs

Tonis
Viesti:

1 step kiilloitus

Viesti Kirjoittaja Tonis » To Joulu 13, 2012 4:48 pm

Oletan, että et ole koneellista one steppiä tekemässä? Tuota termiä kun enempi käytetään myllytyksiin.

Näihin puhdistaviin "vahoihin"/aineisiin käsin levityksellä luettelisin Autofinesseltä Rejuvenate (hieman leikkaavampi kuin Tripple), Autoglym SRP, Poorboys Black Hole/ White Diamond, Bilthamber CleanserPolish yms. mutta nuo on ainakin toimivia. Ja jos autossa ei ole pahoja jälkiä niin muuta kun puhtaalle pinnalle Collinite niin pysyy varmasti.
Wannabe-OCD

harrik

Viesti Kirjoittaja harrik » To Joulu 13, 2012 7:10 pm

Lähtisin ilman muuta tolla Menzernan 3.02, lopuksi koneesta paino ja kierrokset pois ja vaikka hiukan vettä, tuo ainehan viimeistelee näin itsensä.
Näin saat ne vähäiset naarmutkin pois, jos siis ovat pesunaarmun luokkaa.
Samalla kun jotain rupeet tekemään, mieluimmin sitten näin kuin meikkilinjalle. ;)
PS: ei vie paljonkaan aikaa enempää kuin nuo meikit ja jälki on toista luokkaa siis korjaa mielummin kuin lähdet meikkilinjalle!!!

teeaa

Viesti Kirjoittaja teeaa » To Joulu 13, 2012 8:46 pm

Tonis kirjoitti:Oletan, että et ole koneellista one steppiä tekemässä? Tuota termiä kun enempi käytetään myllytyksiin.

Näihin puhdistaviin "vahoihin"/aineisiin käsin levityksellä luettelisin Autofinesseltä Rejuvenate (hieman leikkaavampi kuin Tripple), Autoglym SRP, Poorboys Black Hole/ White Diamond, Bilthamber CleanserPolish yms. mutta nuo on ainakin toimivia. Ja jos autossa ei ole pahoja jälkiä niin muuta kun puhtaalle pinnalle Collinite niin pysyy varmasti.

Joo, tästä ei ollu kyse. Tarkoitus oli korvata tuo Mothersin 1&2 yhdellä aineella.

Jotenkin olen vaan aikaisemmin pitänyt clayn ja jonkun prewax clenerin käyttöä suositeltavana ennen vahan levittämistä :? .

Mutta näillä mennään, kiitos vastanneille! Tämä selvensi taas asioita :P .

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » To Joulu 13, 2012 9:14 pm

Niin mä kuvittelin kans että konetta käytät. Käsin se Lime Prime, Glymin SRP ja Black Hole/White Diamond on ihan toimivia.

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » To Joulu 13, 2012 10:18 pm

Käsin työstettäessä en itse käyttäisi clayta kuin korkeintaan keväisin, tosin en ole itse oikein oikein claybar miehiä muutenkaan. Autoglymin SRP fillaa naarmut hyvin käsinkin mutta vaatii useamman kerroksen, nuo black holet yms tuntuisivat toimivan yhdelläkin kerroksella ihan hyvin...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

Rauhallinen Erkki

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » To Joulu 13, 2012 11:43 pm

JanneJ kirjoitti:Muistaakesin Scholl concepts S17+ mainostetaan 1step kiillotus aineena.
A15+ on se Schollin 1-step tahna. Tokko kellään tuosta vielä täällä mitään kokemusta? S17+ voisi EHKÄ ollakin 1-step aine erittäin herkissä, jopa taiteellisissa kiillottajankätösissä, mutta 100% holovapautta tuolla on vaikea saada. Sain tässä männäviikonvaihteeessa olla osallisena kiillotuksessa , missä kovalakkaisen saksalaisen suunniteltu 1-step pesunaarmuhunnun poisto vaan väkisinkin kääntyi 2-stepiksi. Lopullisena toteumana siis Scholl S17+ ja Scholl S30+. Kysymys kuuluukin: voiko kovalakkaiseen tehdä rotarylla "ylläpitomyllytyksen" 1-steppinä. Siis niin, että naarmut varmasti lähtee ja holoa ei jää? Itsellä ainakin korjattavaa jäi kesällä, ja tämä viimeisin eksperimentio vain vahvisti käsitystäni.

Koetettiin muuten Audin oveen Megun #205, Scholl S17+ ja Scholl S30+. Kaikkia vihreällä CG Hexillä. Naarmua poistui kohtuullisesti M#205:llä, hyvin S17+:lla (tällä lähti pesunaarmut käytännössä kaikki) ja jotain 30-40% luokkaa S30+:lla. Tämähän nyt voisi olla loogisesti pääteltävissä ilman konkretiaakin. Yllätys oli kuitenkin, kun kyljestä otettiin BH Cleanser Fluid pyyhinnän jälkeen pimeässä tallissa salamalla kuva. M#205:n jäljiltä eniten holoa (siis juuri sellaiset Woodstock hippipaidan aurinkokuviot, kuten Viltsun siinä yhdessä Corolla Verso kuvassa muuten oli M#205 jättänyt...). S17+:n jäljiltä pienet ja S30 jäljiltä ei havaintoa.

Meni nyt vähän ketjun ajatuksellisesta nuorasta sivuun, mutta tämä 1-step aihe on itseäkin kiinnostava.
Viimeksi muokannut Rauhallinen Erkki, Pe Joulu 14, 2012 12:07 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » To Joulu 13, 2012 11:57 pm

Oliskohan S20 ratkaisu :good:

Rauhallinen Erkki

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » Pe Joulu 14, 2012 12:05 am

Se voisi toki olla.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Pe Joulu 14, 2012 7:53 am

Megun UC ja leikkaamaton laikka voisi toimia kanssa useimmilla pinnoilla.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

teeaa

Viesti Kirjoittaja teeaa » Pe Joulu 14, 2012 5:15 pm

sonikk kirjoitti:Niin mä kuvittelin kans että konetta käytät. Käsin se Lime Prime, Glymin SRP ja Black Hole/White Diamond on ihan toimivia.
Joo, kone on kyllä. Mutta Cyclo kopio ja siinä Lake Countryn laikat keltanen, musta ja vahan levitykseen joku x-fine.

JanneJ

Viesti Kirjoittaja JanneJ » Pe Joulu 14, 2012 8:10 pm

SPOILERSPOILER_SHOW
menee jo ihan ohi aiheen mutta onko se musta bmw e34?

teeaa

Viesti Kirjoittaja teeaa » La Joulu 15, 2012 5:23 pm

e61

Tomppis

Viesti Kirjoittaja Tomppis » La Joulu 15, 2012 5:33 pm

Rauhallinen Erkki kirjoitti:
JanneJ kirjoitti:Muistaakesin Scholl concepts S17+ mainostetaan 1step kiillotus aineena.
A15+ on se Schollin 1-step tahna...
Koealustanahan toimi tuo minun Teak Brown audi ja itse tulin Erkin kans siihen lopputulokseen, että ei ainakaan tuon lakan kanssa hirveän helppoa 1-steppiä tee. Pesuhuntua oli ihan riittämiin ja kun itse hoidin viimeistelyn, niin osan paikoista otin joko mustalla LC:llä tai sinisellä hexillä ja pesunaarmuja näihin paikkoihin jäi, aineena Scholl 30+. Holoja en löytänyt kuvaamalla/taskulampulla, joten jos pinta tosissaan on olemattomalla pesunaarmulla niin tuo S30+musta/sininen toimii varmasti hyvin ylläpitomylläykseen. Suosittelen kuitenkin tarkastamaan holot ekan rundin jälkeen ja jatkamaan vasta sitten.
Projekti on hanke, jossa kyvyttömät yrittävät saada haluttomat tekemään mahdottomia

Vastaa Viestiin