En ainakaan tapatalkin haulla löytänyt metalli ja kromiosien kiillotukseen liittyvää topiccia.
Eli millä erottaa onko kromia, rosteria vai alumiinia tai mitä näitä kaikkia kiiltävää voi olla autossa? Maalattuakin kromia taitaa olla vai mistä esim Audin kromilistat on tehty?
Mitä aineita suositellaan? Itsellä Megun nxt metal polishia ja sitä nyt muutamiin kokeillut, niin ei mikrokuituliinalla kauheita tapahdu, mutta 00 luokan wire woolilla kyllä paranee. Tosin jää vähän jälkiäkin sitten...
Kromin yms. kiillotus
Kromin yms. kiillotus
Wannabe-OCD
Re: Kromin yms. kiillotus
MorjesTonis kirjoitti:En ainakaan tapatalkin haulla löytänyt metalli ja kromiosien kiillotukseen liittyvää topiccia.
Eli millä erottaa onko kromia, rosteria vai alumiinia tai mitä näitä kaikkia kiiltävää voi olla autossa? Maalattuakin kromia taitaa olla vai mistä esim Audin kromilistat on tehty?
Mitä aineita suositellaan? Itsellä Megun nxt metal polishia ja sitä nyt muutamiin kokeillut, niin ei mikrokuituliinalla kauheita tapahdu, mutta 00 luokan wire woolilla kyllä paranee. Tosin jää vähän jälkiäkin sitten...
Tuota kromia jos rupee hiomaan silloin peli on menetty, mutta kiillottaa voi esim. autosolilla ja pehmeällä rätillä.
Kromihan on erittäin huokoinen aine elikäs pienikin ruoste pisara on saattanut vain levitä pinnalle ja kiillottamisen jälkeen pinnasta tulee usein hyvä.
Oiskohan Audi mennyt niin alas, notta ois aidon kromin sijasta mennyt maalailemaan kiiltävällä maalilla.
Autosoli on ihan mielettömän leikkaava tahna. Mä suosittelisin esim. Britemaxin Final Seal & Shine -ainetta tai esim. Mutsin Billettiä (mikä on käsittääkseni Motherssin hienoin tahna) kokeiluihin. Toi Britemax tosiaan jättää sealantin taakseen.
Vain YKSI LSP!
Mä oon kromiosat putsannu jollain vahvasti liuottimia sisältävällä vahalla cyclon kanssa, totesin että kromiin jää tosi herkästi hiusnaarmua jos alkaa hapettumia poistaa jollain myllytystahnalla. ei toi munkaan tapa ehkä se oikea ole, mutta ihan hyviin tuloksiin päässyt. lopuksihan sitten voi pyyhkästä jollain metallinkiilloitustahnalla, mutta puhdistukseen toi em. tapa on kyllä aika hyvä.