Paineruiskut
Paineruiskut
Lainaan tätä topikkia..
Eli onko tästä mihinkään: Biltema 8L ruisku
Vanha keltainen vastaava ruisku on kuulemma hyvä, mutta onko tämä uudistettu oranssi minkään arvoinen. Pienempi 2L ruisku ainakin muuttui surkeaksi samaisen päivityksen jälkeen. Onko kokemuksia tästä uudesta 8L ruiskusta. Foamin levityskäyttöön tulisi.
Eli onko tästä mihinkään: Biltema 8L ruisku
Vanha keltainen vastaava ruisku on kuulemma hyvä, mutta onko tämä uudistettu oranssi minkään arvoinen. Pienempi 2L ruisku ainakin muuttui surkeaksi samaisen päivityksen jälkeen. Onko kokemuksia tästä uudesta 8L ruiskusta. Foamin levityskäyttöön tulisi.
Edistyminen --> Step 1 - Step 2 - Step 3
Re: Onko tästä mihinkään?
Ei kokemusta, mutta Clas Ohlsonilta Cocraftin 7 litran ruisku 14,95€. Hyvinkäällä Clas Ohlsonin avajaisista sain 9,95€ hintaan kyseisen ruiskun. Näppituntumalta vaikuttaa pyyhkivän lattioita ainakin verrattuna K-Raudan keltaiseen ruiskuun. Vielä en ole kerinnyt testaamaan käytännössä.
Re: Paineruiskut
Se K-raudan 7l ruisku on tosiaan ihan susi. Kesti tasan yhden kerran...
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
K-Raudan paineruisku-JP- kirjoitti:Se K-raudan 7l ruisku on tosiaan ihan susi. Kesti tasan yhden kerran...
Tuota vissiin tarkoittanet? Miulla on kyllä kestänyt vallan mainiosti, vajaan kymmenkunta kerta varmaan tolla pessy. Ennen kuin ostin lancen, mutta tuo tulee taas varmaan talveks käyttöön
Honda CRX del Sol - Backwoods Customs
Tossa oranssissa on näköjään messinkinen pää, keltaisessa muovinen. Itse tykkään enemmän muovisesta päästä, näin nopeasti ajateltuna. Vahinkoja kun voi sattua...
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla
Sama juttu. Harvinaisen p*ska tekele.-JP- kirjoitti:Se K-raudan 7l ruisku on tosiaan ihan susi. Kesti tasan yhden kerran...
Hardy tekee kans laatu ruiskuja. Tosin ei halvimmasta päästä, mut voin suositella kyllä.
Mulla on nykyään toi fiboltin linkkaama ruisku. Sitä uskaltaa kyllä suositella.
Täältä löytyy kans tommonen glorian pönttö. Tähän asti on pelannu mainiosti, mutta nyt ei meinaa kertyä painetta vaikka kuinka pumppaa.. Sitte ku paineen saa aikaseks ni se kyllä pysyy tallessa, mut ihan ku toi pumppu falskais jostain välistä. Kellää mitää arvauksia?
^Pura pumppuosa. Huomaat, että se "männäntiiviste" on reunoiltaan kulunut olemattomiin. Eli falskaa pumpattaessa, eikä paineita synny. Mulla on noita tiivisteitä tallilla, juuri tämän takia jemmassa. Noita saa varaosina.
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla
Älkää sekaantuko noihin Meston Inox:eihin
Palokunnalle tuollainen hommattiin Etrasta, kun ajateltiin, että olis ammattikäyttöön tarkoitettu ja sitä kautta hyvä sekä kestävä. Tälläkin hetkellä kaksi keltaista 1,5l Biltsua tuuraa ko.tekelettä.
Palokunnalle tuollainen hommattiin Etrasta, kun ajateltiin, että olis ammattikäyttöön tarkoitettu ja sitä kautta hyvä sekä kestävä. Tälläkin hetkellä kaksi keltaista 1,5l Biltsua tuuraa ko.tekelettä.
"Tokihan rahalla hyvää saa, mutta täydellinen pitää tehdä itse"
Töissä käytössä Plantagenin painepullo, se käsimalli plantagenin omalla logolla. Ei näytä ainakaan nettisivuilta löytyvän. Muuten loisto kapistus, mutta ei kestä pudottamista. Ei sitten yhtään. Ei nyt suoranaisesti mikään isokaan juttu, mutta Bilteman oranssit kestää tuon kyllä mainiosti. Rähmäkäpälän on pakko miettiä tällaisiakin juttuja.
Paineruiskut
Kävin Bilteman 8litrasen ostamassa ja kohtuu hyvältä laitteelta tuntu. Liipasinkahva vähän muovisen oloinen, mutta kivasti sai painetta, eikä tarvinnut uudelleen pumppailla. Mitään vaahtoa en tolla kyllä aikaiseksi saanut. 8% bh foamin sinne laitoin. Hyvin kyllä lika irtosi pinnalta ja kinnastaminen tuntui melkein turhalta 
Edistyminen --> Step 1 - Step 2 - Step 3
Minulla on käytössä Hyundai 11-litrainen painepullo, jonka löysin Robin Hoodista. En ole vielä kokeillut kunnon foam:illa, mutta Turtlen Orange:lla toimi ihan hyvin.
Mulla on nyt kokemusta tästä Clasun ruiskusta. Ehdottomasti hintansta arvoinenViltsu kirjoitti:Ei kokemusta, mutta Clas Ohlsonilta Cocraftin 7 litran ruisku 14,95€. Hyvinkäällä Clas Ohlsonin avajaisista sain 9,95€ hintaan kyseisen ruiskun. Näppituntumalta vaikuttaa pyyhkivän lattioita ainakin verrattuna K-Raudan keltaiseen ruiskuun. Vielä en ole kerinnyt testaamaan käytännössä.
Olen käyttänyt BH Autofoamia n. 7-8% seoksella. Kun summuttelee noin litran verran seosta auton päälle, niin lika lähtee hienosti. Yhdellä pumppauksella levittää helposti pesuaineet koko auton päälle, mutta vaahtoa tällä ei saa aikaiseksi. Pulloa löytyy Ohlssonilta näin talvellakin, kuhan osaa kysyä. Nettisivuilta voi tarkistaa, onko myymälässä saldoa ja ainakin Sellon Clasussa se piti hakea takavarastosta.
IMO se vaahto on sellainen "show-off" ominaisuus. Vaikuttaa minusta yhtälailla ilmankin.vesil kirjoitti:Mulla on nyt kokemusta tästä Clasun ruiskusta. Ehdottomasti hintansta arvoinenViltsu kirjoitti:Ei kokemusta, mutta Clas Ohlsonilta Cocraftin 7 litran ruisku 14,95€. Hyvinkäällä Clas Ohlsonin avajaisista sain 9,95€ hintaan kyseisen ruiskun. Näppituntumalta vaikuttaa pyyhkivän lattioita ainakin verrattuna K-Raudan keltaiseen ruiskuun. Vielä en ole kerinnyt testaamaan käytännössä.( jos vain kestää käyttöä).
Olen käyttänyt BH Autofoamia n. 7-8% seoksella. Kun summuttelee noin litran verran seosta auton päälle, niin lika lähtee hienosti. Yhdellä pumppauksella levittää helposti pesuaineet koko auton päälle, mutta vaahtoa tällä ei saa aikaiseksi. Pulloa löytyy Ohlssonilta näin talvellakin, kuhan osaa kysyä. Nettisivuilta voi tarkistaa, onko myymälässä saldoa ja ainakin Sellon Clasussa se piti hakea takavarastosta.
Mie oon tehny seosta 1.5-2l ja pahimmat mestat sumuttanu useammin tuolla K-Raudan vermeellä. Puhdasta on tullu. Mielestäni riittää laimeampikin seos, ite käytän n. 4-5%
Honda CRX del Sol - Backwoods Customs
Glorian ruisku käytän itse ja toiminnut hyvin n 8kk ainakin...En kaipaa foamlancea tai painepesuria yhtään kun BH AF toimii niin hyvin..Kesämökillä käyitin muutama kerta mutta pesutulos oli sama, ja ainetta kuluu huomattavasti vähemmän...
Onko kukaan viritellyt Bilteman keltaiseen 8l paineruiskuun mitään DIY-vaahdotinta tai tietääkö kukaan käykö tuo Glorian omiin paineruiskuihin tarkoitettu vaahdotinpää mitenkään helposti Bilteman ruiskuun? Nimim. meidän TI-halliin ei oikein saa mitenkään kunnon lancea 
Tänään meinasin kokeilla käykö tuo yleismallin*gloria*millaiseen suihkuputken päähän.
Mikä tuossa Bilteman uudessa pienessä ruiskussa on pielessä? Harkitsen sellaisen ostamista, koska se olisi sopivan pieni puutteellisiin säilytystiloihin ja näppärä kooltaan. Ilmeisesti joutuu useammin pumppaamaan pesun aikana. Jos jonkun 5 pumppauskertaa riittää koko auton esipesuun, niin vielä menettelisi hyvinkin.
Lähinnä ongelma noissa 1.5litrasissa on se että yksi pullollinen ei oikein riitä auton tekemiseen. Itsekin joskus aikoinani noita käytin ja kaksi pullollista meni aina per auto. Plus juurikin tuo että joutuu pumppaamaan monta kertaa painetta lisää per pullollinen.jageH kirjoitti:Mikä tuossa Bilteman uudessa pienessä ruiskussa on pielessä? Harkitsen sellaisen ostamista, koska se olisi sopivan pieni puutteellisiin säilytystiloihin ja näppärä kooltaan. Ilmeisesti joutuu useammin pumppaamaan pesun aikana. Jos jonkun 5 pumppauskertaa riittää koko auton esipesuun, niin vielä menettelisi hyvinkin.
Sitten taas siinä isossa 8litraisessa niin kahdella litralla kiertää pariin kertaan koko auton ympäri. Ja kertapumppauksella tietysti.
Aika jännä. Hommasin äiteelle tuommosen Nissan Kasvaimen pesua varten, ja ei ainetta mennyt kuin vähän toista litraa.Wolfie kirjoitti: Lähinnä ongelma noissa 1.5litrasissa on se että yksi pullollinen ei oikein riitä auton tekemiseen. Itsekin joskus aikoinani noita käytin ja kaksi pullollista meni aina per auto.
Pari kolme kertaa kyl piti painetta pumpata lisää.
Voihan se tietysti olla, että noissa Bilteman tuotteissa on vähän isot toleranssit osien valmistus- ja viimeistelytarkkuuden suhteen ja miulle on vaan sattunut hyvä yksilö. Tai sitten teen jotain väärin sen pullon ja pesuaineen kanssa kun 1,5 litran kuluttaminen tuntuu työläältä.
P.S. Pitäis joutessaan koittaa väsätä jonkinlainen vaahdotinverkko tuon pullon suulle ja kattoo että saisiko sitä pesuainetta vaahtoamaan edes vähän enemmän.
Urran kirjoitti: Elämä oli paljon helpompaa silloin kun ei tiennyt mikä on mikronaarmu tai hologrammi maalissa
Kyllä mulla ainaski meni kaks pullollista aina helposti
yhellä pullolla sai just ja just ikkunalinjasta alaspäin jos sitäkään. Mutta oma tyyli on ruiskia vanteille, pyöränkaariin, helmojen alle jne joka mahdolliseen paikkaan. Vanteet varsinkin melko tarkkaan. Kai sitä yhdelläkin pullolla ois pärjännyt jos suihkis vaan kevyen hunnun jokapaikkaan.
Mutta noilla isoilla pöntöillä mulla menee se puoltoista kaks litraa ja kerta pumppaus riittää. Ja ihan samaan tyyliin auto käytynä läpi. Kaks kierrosta auton ympäri, vanteet, kaaret, helmat jne. Plus että omasta mielestä on miellyttävämpi käyttää tommosta isoa pulloa varsinkin alempiin ja ylempiin osiin kun on pidempi varsi eikä tarvitse koko pönttöä heilutella.
Mutta noilla isoilla pöntöillä mulla menee se puoltoista kaks litraa ja kerta pumppaus riittää. Ja ihan samaan tyyliin auto käytynä läpi. Kaks kierrosta auton ympäri, vanteet, kaaret, helmat jne. Plus että omasta mielestä on miellyttävämpi käyttää tommosta isoa pulloa varsinkin alempiin ja ylempiin osiin kun on pidempi varsi eikä tarvitse koko pönttöä heilutella.
Ei mullakaan 1,5 l riitä mihinkään, pari litraa vähintään kuluu. Huolella kun levittää kaikki vanteet ja auton ympäriinsä niin kyllä sitä tuhraantuu.