eli projektina oli tuollanen -02 vuosimallin C5 sitikka 2.0 HDI sisäänajettu suomi auto.
autohan on nähnyt suomen teitä kunnioitettavat 475 tkm.
auto on nyt neljännellä omistajallaan (minulla
ulkopinnoiltaan auto alkoi olla jo huonolla hapella, joskin pahemmassakin oli voinut olla, tätä kun ei ole koskaan vahattu tai käsin pesty poislukien viime syksynä kun auto tuli meille ja nyt vasta toukokuussa.
auton entinen omistaja naureskeli kun kysyin mahdollisista vahauksista että: "höhö, senhän saa samalla kun ajaa harjakoneen läpi"
no pitemmittä puheitta asiaan, lähtökohta oli siis tämä viikon lopun reissun jäljiltä:


pesu:
- BH auto foam
- pineline ja kinnas
- deironizer

yöllä oli pikku pakkasta niin hieman koitti vielä aamupäivällä puuroutua tuo foam
ja pinelinen jälkeen huuhdeltuna

auto talliin, savestusta ja rasvanpoistoa.
savea kului ihan kiitettävä määrä, tässä kuva ensimmäisestä pyyhkäisystä eturenkaan takaa

tämän jälkeen pinnan tarkempaa tutkiskelua että millaista naarmua lähdetään poistamaan.







taka-kontti oli kaikkein huonoimmassa kunnossa. lumiharjana kun on käytetty mm. katu harjaa
luulin että vastassa olisi pehmyt lakka mutta pieleen meni, kokeilin aluksi ultimate compoundia ja valkoista FP hexiä, ei mitään vaikutusta.
sitten oranssi FP hex ja 3M fast cut plus, nöyp lämmöt tapissa aivan hetkessä -> aine paakkuuntui.
parin muun kokeilun jälkeen toimivaksi komboksi osoittautui vihreä hex + UC katon ajoin näillä kun lämmöt tuntui pysyvän jokseenkin kurissa.
no takakulmaa aloin työstään ja taas homma tuntui työläältä ja vaikealta pinnan yllättävästä kovuudesta ja lämpeämisestä johtuen.
tässä vaiheessa otin härkää sarvista ja päätin kokeilla viimeisintä hankintaani Projectech:ltä: Tha Avanger.
UC:tä lumppuun ja kokeilu ->
holot oli sen mukaiset mutta lähtihän ne naarmut, isot ja pienemmät.
puolikkaan paneelin jälkeen kokeilin että riittäähän mun viimeistely aine järkyttävien holojen poistoon. riitti. ei kun lisää.
Tallissa näyttää nyt siltä kuin sinne olisi lammas keritty
mahtava vehje tuo karva.
lopuksi tuttu ja turvallinen viimeisely kombo 3M ultrafina ja 3M oma sininen laikka.
auto ulos välipesuun kun keli sen salli.
kinnastelua ja raakaa pinelineä suihkaus sinne tänne.
auto talliin ja vielä luukkujen välien pyyhintä ja pinnat pyyhin BH cleanser fluidilla.
LSP:ksi Wolf´s chemicals hard body.
peilit oli aika matat lähtöjään:

ja tällaset niistä tuli








konepelti oli luonnollisesti kuin haulikolla ammuttu, siitä ei ole kummempaa kuvaa
50/50 kuvat ei sitten taaskaan onnistuneet
illalla käyn vielä mustat osat käsitttelemässä Black out:lla ja vähän aine jämiä poistamassa ahtaimmista paikoista.
auto saa kuivua huomiseen päivään asti tallissa.

























