moottoritilan höyrypesu
moottoritilan höyrypesu
Olettekos kokeilleet moottorin/moottoritilan puhdistusta höyryllä?Itseltäni löytyis Kärcherin höyrypuhdistaja ja tuli mieleen että voiskohan sillä kokeilla putsata moottoritilaa.Painepesurillahan toi hoituis kyllä mutta höyry vois olla turvallisempi(vai onko?).
Eli jos kellä kokemuksia tai vinkkejä höyrystä ni ois hyvä.
Eli jos kellä kokemuksia tai vinkkejä höyrystä ni ois hyvä.
Re: moottoritilan höyrypesu
On tuota kokeiltu. Höyry on harvinaisen näppärä öljyiseen ja pinttyneeseen likaan. Mutta samalla lailla vaatii kyllä pesuainetta ensin lian irrottamiseen ja on tuskastuttavan hidas isoille ja selkeille alueille. Mutta todella tehokas ahtaisiin kulmiin, tiukkoihin paikkoihin ja sen semmoiseen.
Käyttäjästä riippuen vähän turvallisempi kuin painepesuri ehkäpä. Ei ainakaan sohi vettä yhtään niin paljoa jokapaikkaan.
Loppujenlopuksi itse käytän molempia. Painepesurilla ensin niin paljon kuin lähtee ja jos vielä tuntuu siltä niin tarkemmin hankalat paikat höyryllä. Ehdottomasti käyttämisen arvoinen vekotin jos semmoinen löytyy. Kokeile myös ovienväleihin varsinkin saranoille ja tiivisteiden juuriin
Käyttäjästä riippuen vähän turvallisempi kuin painepesuri ehkäpä. Ei ainakaan sohi vettä yhtään niin paljoa jokapaikkaan.
Loppujenlopuksi itse käytän molempia. Painepesurilla ensin niin paljon kuin lähtee ja jos vielä tuntuu siltä niin tarkemmin hankalat paikat höyryllä. Ehdottomasti käyttämisen arvoinen vekotin jos semmoinen löytyy. Kokeile myös ovienväleihin varsinkin saranoille ja tiivisteiden juuriin
Tartteekin kokeilla.Just tänään muuten kattelin että millähän noi oven saranat putsais
.
Jos tuntuu siltä ettei ovienvälejä viitti oikein painepesurilla huuhdella kun puolet vedestä roiskuu sisustan puolelle niin tuommonen höyrypesuri on kyllä vallan näppärä niihin hommiin. Tujua APC:tä ensin niskaan, brushilla perään ja höyryllä huuhtelu niin avot. Toimii.
Täysin samalla reseptillä myös sinne konehuoneeseen sitten.
On tuota kokeiltu vanteisiinkin höyrypesuria mutta niissä iski jo ongelmaksi että on turhan hidasta touhua. Höyrypesurilöa on vaikeaa saada isompia pintoja huuhdeltua verrattuna letku taikka painepesuri. Mutta just semmoseen pikkutarkkaan neppailuun ihan pätevä.
Täysin samalla reseptillä myös sinne konehuoneeseen sitten.
On tuota kokeiltu vanteisiinkin höyrypesuria mutta niissä iski jo ongelmaksi että on turhan hidasta touhua. Höyrypesurilöa on vaikeaa saada isompia pintoja huuhdeltua verrattuna letku taikka painepesuri. Mutta just semmoseen pikkutarkkaan neppailuun ihan pätevä.
Ilmeisesti ei kannata tuolla konehuoneen puolella sitä höyryäkään ihan jokapaikkaan laskea?Ootko suojaillu mitään kun olet höyrytelly moottoritilaa?
Laturin suojaan yleensä muovipussilla jos painepesurilla vetelen. Höyrypesurilla ei oikein tarvetta. Sähköjohtojen liittimet kannattaa vähän väistellä ettei tohota minuuttia höyryä päälle. Bensavehkeissä tulppakaivot on semmosia ettei sinne kannata päästää vettä seisomaan, saattaa imeytyä tulpanhattuihin ja varsinkin tulpanhattupuolallisissa rikkoo puolat. Vanhemmissa hyvällä tuurilla vain tulpat. Mutta muuten melko vapaasti antaa painaa vaan.
Ylipäätään sähkö ja vesi sopii huonosti kimppaan joten sähköjä joko vältetään tai kuivataan huolella ennen käyttöä.
Tosin sekin pitää muistaa että konehuone on kuitenkin suunniteltu kestämään vähintääkin roiskevettä joten kovin isoa riskiä ei ole aiheuttaa vahinkoa kunhan vähän harkiten läträä vedellä
Ylipäätään sähkö ja vesi sopii huonosti kimppaan joten sähköjä joko vältetään tai kuivataan huolella ennen käyttöä.
Tosin sekin pitää muistaa että konehuone on kuitenkin suunniteltu kestämään vähintääkin roiskevettä joten kovin isoa riskiä ei ole aiheuttaa vahinkoa kunhan vähän harkiten läträä vedellä
Mä oon käyttäny foliopaperia moottoritilan pesussa suojaamaan paikkoja, kuten laturi ja esillä olevat sähköosat.
Tosin varmista ENSIN että akun miinusnapa on irti
Jostain ton vinkin oon lukenu, eli ei ole ite keksitty idea...
nim. kipinät laturista sitä huputtaessa foliolla...
Tosin varmista ENSIN että akun miinusnapa on irti
Muovipussi on kova sana._paffa kirjoitti:Mä oon käyttäny foliopaperia moottoritilan pesussa suojaamaan paikkoja, kuten laturi ja esillä olevat sähköosat.
Tosin varmista ENSIN että akun miinusnapa on irtiJostain ton vinkin oon lukenu, eli ei ole ite keksitty idea...
Mä pesen konehuonetta surutta painarilla. "Ylläpito" pesuihin taas Tornadoria.
Myöskin ovien- ja luukkujenvälit menee Tornadorilla
Joo. Muovipussi on hyvä kans, mut foliopaperin saa kätevästi ja nopeasti suojaamaan esim pienet sähköliittimet. Puristelee tiukasti ympärille niin suojaa hyvin ja pysyy paikallaan myös huuhdellessa.
EDIT: Onhan noita vanhoja autoja pesty muutamia joo. Ei noissa 90-luvun vehkeissä niin luotettavat liittimet / sytytysjärjestelmän osat ole, etteikö ottais vettä itseesä...
EDIT: Onhan noita vanhoja autoja pesty muutamia joo. Ei noissa 90-luvun vehkeissä niin luotettavat liittimet / sytytysjärjestelmän osat ole, etteikö ottais vettä itseesä...
Viimeksi muokannut _paffa, La Loka 20, 2012 11:14 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joku museoauto kyseessä? Kai noissa kaikissa nykyaikaisissa on suojatut liittimet että ei sinne kyllä vettä saa ihan vähällä menemään.._paffa kirjoitti:Joo. Muovipussi on hyvä kans, mut foliopaperin saa kätevästi ja nopeasti suojaamaan esim pienet sähköliittimet. Puristelee tiukasti ympärille niin suojaa hyvin ja pysyy paikallaan myös huuhdellessa.
E53 X5 3.0D
kyl aina on painepesuril pesty ronskisti vaan..en tie onko hyvä vai huono asia..sit paineilmal pahimmat kolot kuivaks ja ajelemaan et kuivuu ja hyvin on toiminu..
Samaa oon välillä ihmetelly näissä keskusteluissa. Oman auton konehuoneen pesen surutta lukuunottamatta kannen päältä. Siin oon vähän varovainen kun muuten menee vodat tulpanreikiin (nimim. vaihdoin jo tulpat kerran pesujen takia, ei oo kivaa kun £13/kpl_nixu_ kirjoitti:Joku museoauto kyseessä? Kai noissa kaikissa nykyaikaisissa on suojatut liittimet että ei sinne kyllä vettä saa ihan vähällä menemään.._paffa kirjoitti:Joo. Muovipussi on hyvä kans, mut foliopaperin saa kätevästi ja nopeasti suojaamaan esim pienet sähköliittimet. Puristelee tiukasti ympärille niin suojaa hyvin ja pysyy paikallaan myös huuhdellessa.
Kuulostaa kauheelta operaatiolta toi konehuoneen pesu joillain
Vain YKSI LSP!
Se on se ensimmäinen pesu ku saa pestä puolentoista vuosikymmenen liat ja öljyt pois jokapaikasta niin siihen yks päivä tuhraantuu helposti. Jatkopesut on sitten niinki helppoja että kansi auki, auto-foamia lancesta säädöt täysillä loosteri täyteen ja tupakin jälkeen vettä perään. Eikä tuu mitään suojattua paitsi laturi jos jaksaa muistaa. Jos ei niin väistelee laturia 
Jahka saahaan tuo musta surma lintta tallille niin tehään kuvasarja jotta näkee mistä on kyse. Tommonenki vuoden -78 mersu on sievosen likakertymän saanu kerättyä ni ei se ihan pelkällä foamihuuhtelulla lähde puhtaaksi
Jahka saahaan tuo musta surma lintta tallille niin tehään kuvasarja jotta näkee mistä on kyse. Tommonenki vuoden -78 mersu on sievosen likakertymän saanu kerättyä ni ei se ihan pelkällä foamihuuhtelulla lähde puhtaaksi
No nyt alko kuulostaa mun konehuoneen ylläpitopesu rutiiniltaWolfie kirjoitti:Jatkopesut on sitten niinki helppoja että kansi auki, auto-foamia lancesta säädöt täysillä loosteri täyteen ja tupakin jälkeen vettä perään. Eikä tuu mitään suojattua paitsi laturi jos jaksaa muistaa. Jos ei niin väistelee laturia
Mut siis. En mä mitään folioita levittele vaikka pesen kunnollakin. Saatikka akkua irrota. Siihen vaan kuuluu sekä bio että hiilivetyliuottimia, höyrypesuri, kauhee kasa erilaisia harjoja ja painepesuri
Vain YKSI LSP!
Se on kato ku meikäläinen harvemmin pääsee noita jatkopesuja tekemään, tuntuu että noi hopat vaihtuu sen verti tiuhaan ettei kerkiä ku puhtaaks saada ni se on jo myynnissä
siks mulla on enempi kokemusta just noista ikinä-mitään-pesuainetta-nähneistä konehuoneista
Semmosia kun yrittää puhtaaks saada ni höyry on näppärä pikkupaikkoihin. En mäkään ylläpitoon jaksa muuta ku tohottaa vettä niskaan sen mitä pesuri syöltää ja sillä siisti.