kestopinnoitteet

Vahat, sealantit, pinnoitteet, QD, glaze jne
Tuomas

Re: kestopinnoitteet

Viesti Kirjoittaja Tuomas » Su Syys 23, 2012 5:40 pm

BH:n Cleanser fluid on hyvää ainetta, jos haluaa käyttää IPA:n sijaan jotain muuta tuotetta. Itselläni tuota kuluu niin vähän, että kustannussyilläkään ei voi IPAn käyttöä perustella.

En tiedä luokitellaanko Body Wrap varsinaisesti pinnoitteeksi vai onko kyseessä vain "poikkeuksellisen kestävä LSP", mutta jokatapauksessa täytyy todeta, että toi on omaan käyttöön täydellistä. Oma käyttö tarkoittaa mun tapauksessa sitä, että "pinnoitan" auton kerran tai kaksi vuodessa. En siis odota, että pinnoite kestää pinnassa ikuisesti, mutta haluan, että voin ajella puoli vuotta tai pidempäänkin huolehtimatta pinnoitteen kestosta beadingin ja sheetingin pysyessä uskomattomalla tasolla. Tämän yhtälön Body wrap toteuttaa täydellisesti ja on lisäksi vielä helppoa käyttää. Eniten tuossa kuitenkin kiehtoo juurikin noi beading ja sheeting -ominaisuudet.
Jos haluaisin pidempää kestoa, niin Cquartz olisi lukemani perusteella ehdottomasti valintani.

Btw. mistähän powermitsu oikein noita autojaan diilaa, kun tuntuu, ettei niissä toimi ikinä mikään pinnoite. En halua ainakaan ostaa samasta liikkeestä :lol:

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Ma Syys 24, 2012 10:39 am

Tuomas kirjoitti:
Btw. mistähän powermitsu oikein noita autojaan diilaa, kun tuntuu, ettei niissä toimi ikinä mikään pinnoite. En halua ainakaan ostaa samasta liikkeestä :lol:

En minä sitä kiistä etteikö se olisi tekijässä mutta tuossa yhdessä valkoisessa tuntui pysyvän ihan pinnoite mutta auto onkin tosi vähällä käytöllä. Toi mun toinen auto on japanista ja ne vaakapinnat on ihan kuoppaset eikä ole enää lakkaa mitä poistaa niin vaikuttanee. Esim siinä katossa ei pysy mikään kiinni. Kyllä tuossa mun toisessa autossa jotenkuten pysyy kiinni aineet mutta sheeting/beading ei ole enää sillä uskomattomalla tasolla.

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Ma Syys 24, 2012 12:00 pm

powermitsu kirjoitti:
Tuomas kirjoitti:

En minä sitä kiistä etteikö se olisi tekijässä mutta tuossa yhdessä valkoisessa tuntui pysyvän ihan pinnoite mutta auto onkin tosi vähällä käytöllä. Toi mun toinen auto on japanista ja ne vaakapinnat on ihan kuoppaset eikä ole enää lakkaa mitä poistaa niin vaikuttanee. Esim siinä katossa ei pysy mikään kiinni. Kyllä tuossa mun toisessa autossa jotenkuten pysyy kiinni aineet mutta sheeting/beading ei ole enää sillä uskomattomalla tasolla.

Sen takia vaan ihmettelen kun toiminta ei ole ollut vahaa kummoisempi. Eipä täällä foorumilla ole hirveesti muilla kokemuksia aitojen japanilaisten pinnoituksista ja pinnoitten käytöksen seuraamisesta. Teillä on noita bemareita yms joissa on ihan kunnon maalit.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Syys 24, 2012 3:55 pm

Eipä tähän topicciin taas oo oikein mitään uutta ja kivaa kerrottavaa mutta mainittakoon nyt vielä että kyllä noi Japanin olot vaan eroaa aika rankasti näistä meidän oloista. Nimim. viikonloppuna tuli todettua että kaikki lika ei lähde millään pesuaineilla eikä edes clayllä, vaikka kuluttaisi minuutteja yhden 5cm/5cm okhdan puhdistukseen :D

En mä välttämättä suosittelis 2000-luvun alun Japanin tuontiin mitään pinnotteita, mielummin säännölliset vahaukset. Riippuen ihan auton nykyisestä kunnosta.
SPOILERSPOILER_SHOW
powermitsu kirjoitti:(Urran perkele missä mun kinnas on :D)
Kauppasin sen eräälle toiselle foorumilaiselle. Kulkee siis nykyjään erään valkosen Evo V:n kyydissä 8-)
Vain YKSI LSP!

Jolli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jolli » Ti Syys 25, 2012 9:07 pm

Tuli käytyä katsomassa 15tkm tietä nähnyt HB (itse laitettu). Pinta helmeili kuin uutena ja naarmut pysyneet täysin poissa :thumb:

iiKster

Viesti Kirjoittaja iiKster » Ti Syys 25, 2012 9:14 pm

^^ Mitenkäs EXOn kestävyys yms ominaisuudet verraten esim optiin? Onko huomattavaia eroja vielä havaittavissa?
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ti Syys 25, 2012 11:01 pm

Jolli kirjoitti:Tuli käytyä katsomassa 15tkm tietä nähnyt HB (itse laitettu). Pinta helmeili kuin uutena ja naarmut pysyneet täysin poissa :thumb:
Mikä auto? Otitko kuvia? Missä ajassa toi oli ajettu ja kuinka usein pesty

Jolli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jolli » Ti Syys 25, 2012 11:05 pm

samunoz kirjoitti:
Jolli kirjoitti:Tuli käytyä katsomassa 15tkm tietä nähnyt HB (itse laitettu). Pinta helmeili kuin uutena ja naarmut pysyneet täysin poissa :thumb:
Ajettu 2.5kk(?) aikana. Pesty painepesurilla muutamia kertoja. Yhden kuvan otin iphonella. Pinta tosiaan tuntui liukkaalla ja vesi valui nätisti pois kun letkulla kuivasi. :D

Edit auto BMW E60 josta olen näyttämölle jutun tehnyt.

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Ke Syys 26, 2012 7:56 am

Jolli kirjoitti:
samunoz kirjoitti:
Ajettu 2.5kk(?) aikana. Pesty painepesurilla muutamia kertoja. Yhden kuvan otin iphonella. Pinta tosiaan tuntui liukkaalla ja vesi valui nätisti pois kun letkulla kuivasi. :D

Edit auto BMW E60 josta olen näyttämölle jutun tehnyt.

Valuiko vesi kunnolla pois myös kylkien alaosista ja perästä eikä pelkästään konepelliltä ?

Jolli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jolli » Ke Syys 26, 2012 11:01 am

powermitsu kirjoitti: Valuiko vesi kunnolla pois myös kylkien alaosista ja perästä eikä pelkästään konepelliltä ?
Kylkien alaosasta, etulokareiden takaa, takapuskurista jne lähti aivan samalla tavalla kuin konepelliltä, katolta ja takakontin päältäkin. Katsotaan mitä tuleman pitää kun alkaa talvi ja auto tulee jynssättyä sillon uudestaan toimestani.

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ke Syys 26, 2012 7:57 pm

TKe_ kirjoitti:Toi on kyllä niin ihme juttu, että oksat pois taasen. Mikä aiheuttaa sen, että se pinnoite ei kovetu kunnolla? Siitä kai tässä on kyse? Jyrki voisi valaista asiaa.

Mulle tulee tosiaan se UK versio tuosta ja laitan sen omaan autoon. Saa vertailukohtaa tuohon normiversioon siitä. Toki samaan hengenvetoon on todettava, että vertailu ei ole ihan reilu, kun omaan autoon tulee vuodessa se 35tkm (+-5tkm) ja rouvan autoon tulee kymmenesosa tuosta.

Itse olen toistaiseksi todella tyytyväinen tuohon CQuartziin ja ero mikä meillä tuli on ainakin se, että mulla auto sai olla rauhassa tallissa sen viikon pari ennen ulkosalle siirtymistä (ja normaalistihan tähän ei ole kovinkaan monella mahdollisuutta).
Oletko jo laittanut ton UK? Miten meni?

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ke Syys 26, 2012 9:04 pm

No se UK tuli eilen, joten päättelepä siitä :D Enkä lupaa ollenkaan, että tänä syksynä ehdin laittaa, kun "oikeiden" töiden lisäksi kotona on muutakin hommaa tehtäväksi. Yritys on kova, mutta katsotaan nyt.

aksu1

Viesti Kirjoittaja aksu1 » La Loka 13, 2012 12:31 pm

Tässä kun on selaillut Opti,ym. pinnoite threadeja,niin heräsi ajatus että olisiko fiksuinta pinnoittaa auto KEVÄÄLLÄ syksyn sijaan.
Ilman kosteus olisi pienimmillään ja UV-säteily ja lämpö saisivat tehdä tehtävänsä.
Tuntuu että kaikki syksyllä tehdyt pinnoitukset on menneet enemmän tai vähemmän mönkään. -Jos jollakulla muita kokemuksia,niin käsi pystyyn ja huutakoon HEP!

Nimim: Opticoat 3.0:aa odotellessa..

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » La Loka 13, 2012 2:13 pm

Kyllä, jos ei oo lämmintä paikkaa missä tehdä ja säilyttää autoa ainakin yksi vuorokausi niin ei enää kannata pinnotteita laitaa tänä syksynä. Itse laitoin viime syksynä optin ja ei se keväällä mun mielestä enää toiminut niinkuin pitäisi. Sen sijaan heinäkuussa laitettu opti ja C1 toimivat hienosti, kun saivat lämpöä ja toimivat molemmat hyvin.

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » La Loka 13, 2012 9:13 pm

Kaiken lukemani ja tuttujen kanssa käytyjen keskustelujen perusteella olisin ehdottomasti sitä mieltä.

Mikäli on mahdollista valita yksi vuodenaika, jolloin laittaa pinnoitteen, niin kyllähän se varmaan olisi ihan alkukesä/loppukevät.
"Urku auki, pelti kii"

fosa

Viesti Kirjoittaja fosa » Su Loka 14, 2012 12:16 pm

Uusi auto tulossa loppuvuodesta, joten kestopinnoitteet kiinnostavat. Ajatuksena ois laittaa Collinite 476s pintaan lämpimässä tallissa ja keväällä sit mahdollisesti Opticoat, vinkit tehdasuuden auton maalipinnan suojaamiseen tervetulleita!

HuG0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HuG0 » Su Loka 14, 2012 1:05 pm

fosa kirjoitti:Uusi auto tulossa loppuvuodesta, joten kestopinnoitteet kiinnostavat. Ajatuksena ois laittaa Collinite 476s pintaan lämpimässä tallissa ja keväällä sit mahdollisesti Opticoat, vinkit tehdasuuden auton maalipinnan suojaamiseen tervetulleita!
Olen suorastaan ihastunut tuohon Wolf`sin Body Wrappiin, joten voin vilpittomasti suositella sitä väliaikaiseksi suojaksi, jos kerran meinaat keväällä pinnoittaa. Se on todella "näyttävää" tavaraa, mahtavan beadingin ja sheetingin ansiosta. Koostumuksensa puolesta tuon levityskin on hyvää reeniä Optia varten. :thumb:

Levitys on mielestäni todella vaivatonta verrattuna perus vahaukseen ja jos alkaa ominaisuudet hiipua kesken talven, niin kunnon pesu ja uutta kerrosta vaan päälle!
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...

fosa

Viesti Kirjoittaja fosa » Su Loka 14, 2012 2:53 pm

HuG0 kirjoitti:
fosa kirjoitti:Uusi auto tulossa loppuvuodesta, joten kestopinnoitteet kiinnostavat. Ajatuksena ois laittaa Collinite 476s pintaan lämpimässä tallissa ja keväällä sit mahdollisesti Opticoat, vinkit tehdasuuden auton maalipinnan suojaamiseen tervetulleita!
Olen suorastaan ihastunut tuohon Wolf`sin Body Wrappiin, joten voin vilpittomasti suositella sitä väliaikaiseksi suojaksi, jos kerran meinaat keväällä pinnoittaa. Se on todella "näyttävää" tavaraa, mahtavan beadingin ja sheetingin ansiosta. Koostumuksensa puolesta tuon levityskin on hyvää reeniä Optia varten. :thumb:

Levitys on mielestäni todella vaivatonta verrattuna perus vahaukseen ja jos alkaa ominaisuudet hiipua kesken talven, niin kunnon pesu ja uutta kerrosta vaan päälle!
Kiitokset mielipiteestä, vois olla ihan hyvä tuo BW.. Mitä tässä lueskellu kokemuksia niin suuri konsensus tuntuu olevan siinä, että pinnoitus kannattaa keväällä tehdä. Nyt kun auto vuodenvaihteessa vasta tulossa niin tuoreeseen maalipintaan keväällä pinta. :)

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Ma Loka 15, 2012 12:27 am

Kyl mä oon aina pinnottanu autot heti uutena. Ei tehdaspinnan tartte antaa kuivua, kun auto seisoo maalauksen jälkeen vielä ties missä ja aikaakin menee. Jos haluat olla ylitarkka sen suhteen, odota pari viikkoa ja sit pinnoite perään. Eipähän kerkee tulla suolaa ja kiveniskuja pintaan.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Jonas_

Viesti Kirjoittaja Jonas_ » Ma Loka 15, 2012 8:41 pm

Jos kerrankin sais itteä niskasta kiinni ja pinnoittais tuon Renun talveksi...

Mitäs pinnoitetta tällä hetkellä suositellaan ?

Autona siis musta Clio...

Viltsu

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Ma Loka 22, 2012 5:21 pm

Onko kellään aavistusta, että sopiiko CQuartz muovi/pleksi ikkunoihin? Projektin alla asuntovaunu ja sen ikkunoista naarmunpoisto edessä. Ajattelin mieluummin pinnoittaa kuin vahata ikkunat, niin saisi pitkäikäisemmän lopputuloksen.

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ma Loka 22, 2012 7:20 pm

Mulla vähän sama projekti, jos homma menee nappiin niin hommaa tulee riittämään ihan vtusti :D
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

fibolt

Viesti Kirjoittaja fibolt » Ma Loka 22, 2012 9:23 pm

Viltsu kirjoitti:Onko kellään aavistusta, että sopiiko CQuartz muovi/pleksi ikkunoihin? Projektin alla asuntovaunu ja sen ikkunoista naarmunpoisto edessä. Ajattelin mieluummin pinnoittaa kuin vahata ikkunat, niin saisi pitkäikäisemmän lopputuloksen.
Tattis ja kumarrus tästä ideasta! :)

..Veneiden laseja (akryyli) olen monesti kiillotellut, joten lienee samaa hommaa.
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ma Loka 22, 2012 9:41 pm

Tarttuukohan W's HB pleksiin (asuntovaunujen ikkunoihin)?
Onko Jannella tietoa tästä?
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Projectech
Apupoika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Projectech » Ma Loka 22, 2012 10:06 pm

Kysyin Jesseltä yli vuosi sitten, millä asuntovaunun pleksi-ikkunoita kannattaisi käsitellä ja silloin suositus oli Glass Guard. Muiden nanotuotteiden osalta hän näki riskinä, että ne aiheuttavat utuisuutta läpinäkyvällä muovipinnalla. Tämä jäi tosin silloin testaamatta, kun asiakas tyytyikin hienompien tuotteiden sijasta Würthin puhdistavaan vahaan :lol:
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi

Vastaa Viestiin