Cquartz UK kokemukset ja vertailut muihin pinnoitteisiin
Re: Cquartz UK kokemukset ja vertailut muihin pinnoitteisiin
Mutta eikös tuossa mitattu Reoladin kiiltoo.
Koko kitin kiiltoa siinä mitattiin (alussa ennen Cq-UK ja lopussa Reloadin jälkeen). Kitillä näköjään saavutetaan 2-3 µm:n kalvonpaksuus..
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla
Jaa mää sain semmoisen käsityksen, että Cq:sin jälkeen ei mitattu kiiltoo vaan kiilto mitattiin ennen Cq ja toisen kerran Reoladin jälkeen.
Elikäs oleellista olisi ollut kiillon mittaus Cq jälkeen siis silloin kun puhutaan Cq ominaisuuksista eikä Reoladista joka on sealant.
Elikäs oleellista olisi ollut kiillon mittaus Cq jälkeen siis silloin kun puhutaan Cq ominaisuuksista eikä Reoladista joka on sealant.
-
powermitsu
Tuo darkening effect on normi cquartzissakin sitten. Kuten olen tänne pastennut. 
Mähän "mokasin" Audin konepellin(+etulokarien) kanssa, kun levitin Cquartzia siihen todella paljon. Tavaraa meni melkein puol pulloa ja oli helv**** työläs hinkata pois. Mutta kyllä se tuntuu kestävänkin paremmin ku muualla. Naarmuista ei tietoakaan.
Tiukkaa tekee pähkäillessä, minkä laittas perheen uuteen kulkineeseen tammikuusssa. 
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Pyydät Fiboltin laittaa siihen Finestin pintaan.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Yritetään vaihteeksi pysyä otsikon aiheessa!
Muistankos nyt väärin, että sulla on hyllyssä korkkaamaton Opti? Laita tuo siihen, niin saat hyvää vertailukohtaa toiseen autoon. Vaihtoehtoisesti tuo Cq-UK-kittikin on passeli, koska sen kalvonpaksuus suuri ja se on työstettävissä jatkossakin. Yhdyn mainitsemaasi, että Audin pinta on edelleen todella näyttävä, eikä juurikaan häpeä uutta pintaa, mikä kyllä kuvaa naarmujen kestoa ja kalvon säilymistä.Peke kirjoitti:Mähän "mokasin" Audin konepellin(+etulokarien) kanssa, kun levitin Cquartzia siihen todella paljon. Tavaraa meni melkein puol pulloa ja oli helv**** työläs hinkata pois. Mutta kyllä se tuntuu kestävänkin paremmin ku muualla. Naarmuista ei tietoakaan.Tiukkaa tekee pähkäillessä, minkä laittas perheen uuteen kulkineeseen tammikuusssa.
Videossa on esitetty naarmuuntumisen kestokykyä, niin löytyykö muista tuotteista vastaavanlaisia juutuubeja? Videossa olisi kyllä voitu mitata kiilto Cq-UK:n jälkeenkin (kitin tarkoituksenahan on lisäksi hyödyntää mukana tuleva Reload).
Voisitko vielä valottaa tätä? Miten 15ml CQ ja 15ml HB jättää paksuudeltaan erilaisen pinnan? HB pullon koko on 150ml eikä 30ml. Keskimäärin olen saanut kulumaan 10-15ml per auto.Urran kirjoitti:Itseasiassa ite oon saanu raporttia ettei CQuartz purkista tekis edes kahta normaalikokoista henkilöautoa. Mutta tässä tullaankin tohon samun kysymykseen, naarmun kesto. Mitäs veikkaatte kummasta tulee paksumpi kalvo pinnalle. 30ml purkista mikä riittää reiluun yhteen autoon vai 30ml purkista mikä riittää 10 autoon? Mitenköhän se kalvon kesto vaikuttaa lookkeihin/naarmun estoon/kestoon?
Maalaisjärkeä on aina välillä hyvä käyttää.
My bad. Luin että nimenomaan verrattiin että saman kokoisesta pullosta tekee x-autoa (eiks sul ollu HB jossain pienemmäs putelissa?). Jos menekki samaa niin täysin verrattavissa.samunoz kirjoitti:Voisitko vielä valottaa tätä? Miten 15ml CQ ja 15ml HB jättää paksuudeltaan erilaisen pinnan? HB pullon koko on 150ml eikä 30ml. Keskimäärin olen saanut kulumaan 10-15ml per auto.Urran kirjoitti:Itseasiassa ite oon saanu raporttia ettei CQuartz purkista tekis edes kahta normaalikokoista henkilöautoa. Mutta tässä tullaankin tohon samun kysymykseen, naarmun kesto. Mitäs veikkaatte kummasta tulee paksumpi kalvo pinnalle. 30ml purkista mikä riittää reiluun yhteen autoon vai 30ml purkista mikä riittää 10 autoon? Mitenköhän se kalvon kesto vaikuttaa lookkeihin/naarmun estoon/kestoon?
Maalaisjärkeä on aina välillä hyvä käyttää.
Vain YKSI LSP!
Eikö kukaan ole vielä testannut tätä UK versiota? Kuinka kauan aine pysyy hyvänä pullossa ennen avaamista ja avaamisen jälkeen?
Ekat tyypit tänään. Seuraavat työvaiheet:
- kiilloitus
- Eraser pyyhintä
- CQUK levitys ensin konepeltiin ja levitin niin kauan kunnes ei enään näkynyt kosteita kohtia. Piti tämäkin tyyli testata.
- pyyhin pois paketin mukana tulleella suurella mikrokuituliinalla
- kirkas lopputulos
- seuraavaksi laitoin paketissa olevasta Reloadista suihkaukset pintaan ja liukas oli lopputulos. Pinta on hyvin kirkas jonka pistin merkille.
- vasemman kyljen tein paneeli kerrallaan
- katon puolikkaan samalta puolelta ja annoin kuivua pidempään, noin 5 min jälkeen lähti vielä helposti pyyhkimällä pois, mutta huomasin että liina oli aavistuksen verran nihkeämpi-
- katon toinen puolikas oli noin 10 min koska puhelimessa oli mukava rupatella. Ei ongelmia pyyhinnän suhteen.
Perjantaina aamulla laitan toisen kerroksen.
Eli, helppo levittää ja pyyhkiä pois. Puolella pullolla Peugeot 308 pinnoitettu kerran sekä vanteet kerran. Avattu pullo säilyy noin 6kk jonka jälkeen pullon pohjalle jää kova kirkas paakku.
- kiilloitus
- Eraser pyyhintä
- CQUK levitys ensin konepeltiin ja levitin niin kauan kunnes ei enään näkynyt kosteita kohtia. Piti tämäkin tyyli testata.
- pyyhin pois paketin mukana tulleella suurella mikrokuituliinalla
- kirkas lopputulos
- seuraavaksi laitoin paketissa olevasta Reloadista suihkaukset pintaan ja liukas oli lopputulos. Pinta on hyvin kirkas jonka pistin merkille.
- vasemman kyljen tein paneeli kerrallaan
- katon puolikkaan samalta puolelta ja annoin kuivua pidempään, noin 5 min jälkeen lähti vielä helposti pyyhkimällä pois, mutta huomasin että liina oli aavistuksen verran nihkeämpi-
- katon toinen puolikas oli noin 10 min koska puhelimessa oli mukava rupatella. Ei ongelmia pyyhinnän suhteen.
Perjantaina aamulla laitan toisen kerroksen.
Eli, helppo levittää ja pyyhkiä pois. Puolella pullolla Peugeot 308 pinnoitettu kerran sekä vanteet kerran. Avattu pullo säilyy noin 6kk jonka jälkeen pullon pohjalle jää kova kirkas paakku.
Mun nimi on Jyrki
Täytyykö mikrokuituliinaa vaihtaa usein eli ehtiikö aine kovettua liinaan kesken prosessin? Aine toimii myös heti pois pyyhkimällä vai, ei vaikuta kestoon se ettei jätä "asettumaan"?
Onko kuvia tulossa? Huomaatko mitään eroja perus/finest versioon? Tässähän on melko korkea sio2 prosentti?
P.s (Saitko YV?)
Onko kuvia tulossa? Huomaatko mitään eroja perus/finest versioon? Tässähän on melko korkea sio2 prosentti?
P.s (Saitko YV?)
^6*?
Yhden Cq UK-pinnoituksen tuloksen olen nähnyt sivusta (monestikin). Ei ole tietoa mistä johtuu, mutta pinta on kuin "levitetyn" pinnoitteen jäljiltä, ilman perusteellista pyyhintää.. Ehkä autonomistaja vielä kertoo tarkemmin kokemuksiaan tästä, mutta eivät ainakaan ihmemiehet osanneet antaa tuolle " suttuisuudelle" selitystä. Pinnalla oleva "hötö" on tiukassa, eikä lähde pois hinkkaamalla..
..Varmaan kuu oli tuolloin enemmän kallellaan Optiin kuin Cq UK!
Yhden Cq UK-pinnoituksen tuloksen olen nähnyt sivusta (monestikin). Ei ole tietoa mistä johtuu, mutta pinta on kuin "levitetyn" pinnoitteen jäljiltä, ilman perusteellista pyyhintää.. Ehkä autonomistaja vielä kertoo tarkemmin kokemuksiaan tästä, mutta eivät ainakaan ihmemiehet osanneet antaa tuolle " suttuisuudelle" selitystä. Pinnalla oleva "hötö" on tiukassa, eikä lähde pois hinkkaamalla..
..Varmaan kuu oli tuolloin enemmän kallellaan Optiin kuin Cq UK!
Vaihdoin vain kerran kun putosi maahan, ei kerennyt kovettua koko aikana. Koko auton kertaalleen käsitely vei noin 40 min. Huomatkaa että tässä on paljon ihmettely ja tuumaustaukoja.samunoz kirjoitti:Täytyykö mikrokuituliinaa vaihtaa usein eli ehtiikö aine kovettua liinaan kesken prosessin? Aine toimii myös heti pois pyyhkimällä vai, ei vaikuta kestoon se ettei jätä "asettumaan"?
Tätä juuri kokeilin eri kuvumisajoilla. Pinta tuntui samalta vaikka olisi miltein samantien pyyhkinyt pois kun pitempi kuivumisaika.
Jäi kamera kotiin mutta otan sen perjantaina mukaan eli kuvia luvassa.
Ero on kovuudessa, Uk versio on pehmeämpi kuin Finest.
Kyllä SiO2 on purkkin ahdettu mutta se on kirkkaampaa kuin perus CQuartzissa.
Siten se kikka jos menee reisille ja pinta näyttää ei toivotulta. Kun CQuartz on tuore sen voi pyyhkiä pois Eraserilla. Kun pinta on kovettunut eli +2h sen voi kiilloittaa esim 3M sinikorkkisella tai Menzernan 106Fa tai 85RD.
Mun nimi on Jyrki
Kiitti vinkeistä. Jos menee reisille niin toimiiko IPA myös pois pyyhinnässä? IPA pyyhintä käy varmaan jos ei ole Eraseria saatavilla ennen pinnoitusta?jyrkiboy kirjoitti:Vaihdoin vain kerran kun putosi maahan, ei kerennyt kovettua koko aikana. Koko auton kertaalleen käsitely vei noin 40 min. Huomatkaa että tässä on paljon ihmettely ja tuumaustaukoja.samunoz kirjoitti:Täytyykö mikrokuituliinaa vaihtaa usein eli ehtiikö aine kovettua liinaan kesken prosessin? Aine toimii myös heti pois pyyhkimällä vai, ei vaikuta kestoon se ettei jätä "asettumaan"?
Tätä juuri kokeilin eri kuvumisajoilla. Pinta tuntui samalta vaikka olisi miltein samantien pyyhkinyt pois kun pitempi kuivumisaika.
Jäi kamera kotiin mutta otan sen perjantaina mukaan eli kuvia luvassa.
Ero on kovuudessa, Uk versio on pehmeämpi kuin Finest.
Kyllä SiO2 on purkkin ahdettu mutta se on kirkkaampaa kuin perus CQuartzissa.
Siten se kikka jos menee reisille ja pinta näyttää ei toivotulta. Kun CQuartz on tuore sen voi pyyhkiä pois Eraserilla. Kun pinta on kovettunut eli +2h sen voi kiilloittaa esim 3M sinikorkkisella tai Menzernan 106Fa tai 85RD.
Cquartz UK kokemukset ja vertailut muihin pinnoitteisiin
Mä epäilen, että mun tapauksessa se pääsi kuivumaan liikaa. Jostain luin, että kuivumisaika 20-50min. Kokeilin pyyhkiä silloin 20min päästä D(?)-pilarista, jolloin tahmasi pahasti, joten ajattelin, että ei ollut kuivunut tarpeeksi. 20min päästä uus yritys. Lähti konepellistä hirveän hinkkauksen jälkeen (meni varmaan 20min pelkkään konepellin hinkkaukseen). Sieltä täältä yritin hinkkailla pois, mutta laihoin tuloksin. Kokeilin vetää uutta kerrosta, mutta samat ongelmat. Tahmasi tosi ilkeästi ja sitten pamahti kiinni ja lujasti.
Pohjat tein menzernan 4000. Snowfoamilla pesu+huuhtelu. Snowfoam+kintaalla perään. Huuhtelu, kuivaus ja vielä ipalla kaikki pinnat. Hetken päästä aloitin levittämään pinnoitetta.
Luulen, että eka kerros mulla kuivui pintaan. Toinen kerros ei vaan toimi tuoreeseen ekan kerroksen päälle.
Ei tuo mikään kauhistus ole, mutta semmoisessa sumussa tuo pinta paljastaa karun todellisuuden. Varsinkin katto. Tänään huuhtelin painarilla pelkällä vedellä. Iloisesti kyllä aine toimii. Kurat irtosi ja hieno beading!
Pitää katsoa jaksaako tuolle nyt tehdä vielä mitään. Nyt siinä on ainakin paksu kerros suolapaskaa vastaan. Jos keväällä hierois pinnat vahingosta viisastuneena uudestaan, ellei tässä tule joku kumma tarmon puuska syssyn päälle/talven mittaan.
Vedin tänään kahteen talvivanteeseen ja niissä ei mitään ongelmaa. (Kahteen muuhun tuli FK1000P) Oisko edes varttia kuivuneet. Ja lämpötila oli kyllä matalampi.
Tulipa raaputettua pitkästi kännykällä. Saattaapi olla kirotusvirheitä yms.
Pohjat tein menzernan 4000. Snowfoamilla pesu+huuhtelu. Snowfoam+kintaalla perään. Huuhtelu, kuivaus ja vielä ipalla kaikki pinnat. Hetken päästä aloitin levittämään pinnoitetta.
Luulen, että eka kerros mulla kuivui pintaan. Toinen kerros ei vaan toimi tuoreeseen ekan kerroksen päälle.
Ei tuo mikään kauhistus ole, mutta semmoisessa sumussa tuo pinta paljastaa karun todellisuuden. Varsinkin katto. Tänään huuhtelin painarilla pelkällä vedellä. Iloisesti kyllä aine toimii. Kurat irtosi ja hieno beading!
Pitää katsoa jaksaako tuolle nyt tehdä vielä mitään. Nyt siinä on ainakin paksu kerros suolapaskaa vastaan. Jos keväällä hierois pinnat vahingosta viisastuneena uudestaan, ellei tässä tule joku kumma tarmon puuska syssyn päälle/talven mittaan.
Vedin tänään kahteen talvivanteeseen ja niissä ei mitään ongelmaa. (Kahteen muuhun tuli FK1000P) Oisko edes varttia kuivuneet. Ja lämpötila oli kyllä matalampi.
Tulipa raaputettua pitkästi kännykällä. Saattaapi olla kirotusvirheitä yms.
^Beading oli tosiaan aivan helmeä!
Samoiten ne muutamat tpuskurin kohdat, joissa näkyy tavaran paksuus on pop. ..Jos semmoinen betonikalvo olisi koko autossa, niin awot!
Samoiten ne muutamat tpuskurin kohdat, joissa näkyy tavaran paksuus on pop. ..Jos semmoinen betonikalvo olisi koko autossa, niin awot!
- pellepoliisi
Onko kuinka tarpeellista vetästä kaksi kerrosta?
Oon tässä miettinyt, jos ens vuoden puolella vetäisin kestopinnoitteen mun ja broidien autoon, niin minkä valitsisi.
Cquartz UK, normi vai finest (mistä saa?)? Vai sitten Opti?
Mielellää, että saisi kaksi autoa yhestä setistä.
Aineen helppokäyttöisyys olisi kanssa erottava tekijä, kun ekalla kerralla haluaisi onnistua.
Oon tässä miettinyt, jos ens vuoden puolella vetäisin kestopinnoitteen mun ja broidien autoon, niin minkä valitsisi.
Cquartz UK, normi vai finest (mistä saa?)? Vai sitten Opti?
Mielellää, että saisi kaksi autoa yhestä setistä.
Aineen helppokäyttöisyys olisi kanssa erottava tekijä, kun ekalla kerralla haluaisi onnistua.
-
powermitsu
Noista sun vaihtoehdoista toi UK kuulostaa fiksuimmalta, kun sen pitäisi mennä pienemmälläki kuivumisajalla.
- pellepoliisi
Miten nyt on, että tarviiko cquartz uk/normi pistää kaksi kerrosta? Jos kaksi kerrosta, niin riittääkö vain silloin yhteen autoon?
Onko TKe ehtinyt laittamaan tätä autoonsa?
Onkohan yhtä kranttu kuivumisolosuhteista kuin HB?
Onkohan yhtä kranttu kuivumisolosuhteista kuin HB?
Taitaa mennä kevääseen tämän laitto.
Ne kuvatukset UK:sta, kohde Peugeot 308 180hv

ötiäinen katselemassa kuvaansa

Tähän autoon laitoin kaksi kerrosta. Ekan kerroksen laiton läträten eli paljon ainetta. Toinen kerros vähemmällä määrällä ja pyyhin pois miltein välittömästi. Kuivumisaika tokalla kierroksella max 5 min.
Yhdestä pullosta riittää oikein hyvin kahteen kerrokseen. Mikään pakko ei ole laittaa kahta kerrosta, yhdelläkin pinta on suojattu pitkäksi aikaa.

ötiäinen katselemassa kuvaansa

Tähän autoon laitoin kaksi kerrosta. Ekan kerroksen laiton läträten eli paljon ainetta. Toinen kerros vähemmällä määrällä ja pyyhin pois miltein välittömästi. Kuivumisaika tokalla kierroksella max 5 min.
Yhdestä pullosta riittää oikein hyvin kahteen kerrokseen. Mikään pakko ei ole laittaa kahta kerrosta, yhdelläkin pinta on suojattu pitkäksi aikaa.
Mun nimi on Jyrki
Tässäpä tuli "varmistus", että mulla pääsi kuivumaan liikaa. Kauanko sulla kuivui noiden kahden varvin välillä?
Tekis mieli myllätä pinta uusiksi ja uutta pinnoitetta, mutta...saappaat nähä mitä jalat tehä.
btw. hieno ötökkä-kuva.
Tekis mieli myllätä pinta uusiksi ja uutta pinnoitetta, mutta...saappaat nähä mitä jalat tehä.
btw. hieno ötökkä-kuva.