Scholl Concept

Kiillotustahnat ja laikat
-JP-

Re: Scholl Concept

Viesti Kirjoittaja -JP- » To Syys 06, 2012 8:50 pm

^Tuolla myllytettiin sinun passatti ;) :D

Tarrapinta lähti mullakin ekassa pesussa irti, mutta liimauksen jälkeen on toiminut ku tupakki.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » To Syys 06, 2012 9:22 pm

Olikos Hyndellä enemmän kokemuksia noista Schollin laikoista?

Mulla on se valkoinen spider, missä on musta alaosa. Mietin vain ovatko muut schollin laikat yhtä kovia? Sen verran itsellä voin vastata, että musta "nännilaikka" on ihan soiva kapistus siinä M -koossa.

Mulla on parikin eri kokoista schollin soft touch karvalaikkaa ja eipä niissä juuri ole ongelmia ollut. Isompi kylläkin kärsi melkoisesta karvanlähdöstä uutena (verrattavissa LC purppuraan).

Rauhallinen Erkki

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » To Syys 06, 2012 9:26 pm

-JP- kirjoitti:^Tuolla myllytettiin sinun passatti ;) :D

Tarrapinta lähti mullakin ekassa pesussa irti, mutta liimauksen jälkeen on toiminut ku tupakki.
No perkele, just oltiin puheissa, enkä älynny kysyä... :lol: :oops: Pitääpä vielä näitä nyt pohtia, tuon valkoisen spiderin nyt ainaskin haluan, minkä Teemukin tuossa mainitsi.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

Korhonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Korhonen » To Syys 06, 2012 9:28 pm

Mulla on erkki kaikki kamat huomenna kotopuolessa matkassa... Testaillaan huomenna Passattiin jos ehditään, ainakin se valkonen hämis löytyy ja vähän kaikkee muutakin schollilaista... :buffer: Saispahan itekki otettua niistä savut :taputapu:
"Jos asiat sujuvat hyvin, jotain menee kohta pieleen"

Rauhallinen Erkki

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » To Syys 06, 2012 9:42 pm

Voi olla, ettei jouda harmi vaan hirveesti kiillottelemaan, ois kyllä muuten mahtava homma. Tai no, ainahan sitä yhden setin ehtii... :D Niin mä muistelinkin, että sullahan oli kans se valkoinen hämähäkki siinä valtavassa tavaraläjässä silloin. :D

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » To Syys 06, 2012 10:46 pm

Laikkojen kanssa tämä tuoteperhe ei ole kyllä sitten seurannut yhtään minkään muun värivalikoimaa tai kyllä yhtään mitään muutakaan... :lol: Heikompaa hirvittää, kun vertailee eri spider laikkoja, nännilaikkoja ja normilaikkoja. Eipä noista ota selvää Erkkikään ilman kokeilua, mutta tässä nyt muutama havainto omistamistani laikoista.

Karvalaikat
Fast cut
- moneen kertaan täällä kehunut ja itse tästä pidän. Ei mitään ongelmia keston tai karvanlähdön kanssa. Yksi parhaiten kontrollissa pysyvistä laikoista, jonka ajelu ultrasoft tallalla on todella vaivatonta. Leikkaa hyvin.

Soft touch
- jäänyt käyttömättömäksi. Leikkaa vähemmän kuin Fast cut, huonompi alusta ja karvaa lähtee enemmän. Itselleni ei tällä ole ollut käyttöä, koska Fast cut tarjoaa omaan käyttööni kaiken tarpeellisen

Oranssi nännilaikka
- vastaa sentään värissään ja leikkaavuudessaan suht lähelle Hexin ja LC:n vastaavia, mutta mielestäni leikkaa enemmän. Käytän melko paljon, koska leikkaa hyvin, kestää ja on helppo ajettava. Jäykempi alusta taas tuo tarpeen ripaukselle tarkkuutta varsinkin kantikkaissa ja hankalissa muodoissa verrattuna näihin Hexin ja LC:n käyttäytymisiin, jotka ovat kyllä melko ylivertaisia

Musta nännilaikka
- itse tykkään tästä viimeistelylaikkana, mutta niin pidän myös vaikka Hexin mustasta. Muuten erot aikalailla samoja, kuin yllämainituissa.

Valkoinen spider
- kova, kuin nälkävuosi, mutta pehmenee ensimmäisen vedon jälkeen. Kovarunkoinen, joka tuo tarpeen tarkkuudelle hankalien muotojen kanssa. Hyvä polishin laikka ja osaavissa käsissä sopivalla pinnalla tekee hyvää jälkeä, vaikka käyttää leikkaavaa ainetta, kuten vaikka esimerkiksi S17+ tai A15. Kuitenkin hankala laikka, josta joku tykkää ja joku inhoaa.

En sitten tiedä, että kuka nämä laikat loppupeleissä oikein valmistaa... ;)

http://www.flexipadshop.com/

Jos nyt itse jotain noista laikoista vielä haluaisin kokeilla, niin tuo oranssi viimeistelylaikka voisi olla kova sana...
Kaikki liha tottelee kuria...

Rauhallinen Erkki

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » To Syys 06, 2012 11:24 pm

Kiitti, Hynde. Härkää palleista otettava on ja laitettava tilausta vetämään. Tuota oranssia viimeistelylaikkaa ne näyttävät itse tyrkyttävän vähän joka tahnan kaveriksi, joten taidan niitä ottaa pari ja sitten tuon mystisen "villihevosen" eli valkeen spiderin...

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Pe Syys 07, 2012 8:23 am

Testaapas Erkki tämä paikka ja kerro meille kokemukset :)

JanneJ

Viesti Kirjoittaja JanneJ » To Syys 20, 2012 5:29 pm

Mulla on nyt mennyt ihan ohi (tai sitten en vain nähnyt) että saako näitä schollin aineita mistään suomesta vai pitääkö tilata ulkomailta?
Nämä voisi olla "NE" aineet jotka hankin noiden normi käyttöaineiden rinnalle kokeiluun eli jos näillä tuntuu ettei saa millään hyvää pintaa niin sitten voi pyyhkiä tutulla ja turvallisella loppuun.
Tietenkin oman aikansa se ottaa siihen että oppii tämän nopean ja agressiivisen työstön mutta ei kuiten ole täysin uusien/outojen aineiden varassa.

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » To Syys 20, 2012 7:05 pm

Ymmärtääkseni näitä ei Suomesta saa. Ellei sitten joku toimija ole äskettäin ottanut näitä valikoimiin.

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Su Syys 30, 2012 10:30 pm

Noniin. Viikonloppuna tuli otettua savut Schollin S3 Goldista.

Flexipadsin karvalla ajelin tuommoista hopeaa baijerilaista pintaa, enkä kyllä pahaa sanottavaa keksinyt. Leikkasi sopivasti ja pystyi työstämään kauemmin kuin esmes Megun #105:sta. Ihmettelin puoli päivää että kuka syö hallissa Hubba Bubbaa kunnes keksin että sehän on tuo tahna. :lol:

Holoista nyt ei voi hopeisessa juuri mitään sanoa, mielenrauhan vuoksi viimeistelin vielä Hexin sininen + 205.

Jatkoon. :thumb:

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Su Syys 30, 2012 10:52 pm

^ Joo minä myös testasin eilen hiukan erään mustan Volvon takaluukkuun tuota S3 goldia. Pitempään pystyi ajamaan ku # 105 sillä se kuivui nopeasti. Molemmilla lähti syvät naarmut hyvin ja lisää ajamalla olis tullut virheetön. Mutta tuli kaveri kylään jeesaamaan mua kärryremontissa ni jäi kokeilut kesken. No auton omistaja tekee itse tuo viikon päästä ja varmaan kuvailee sen :D

JanneJ

Viesti Kirjoittaja JanneJ » Su Syys 30, 2012 11:07 pm

mistä tilaatte noita schollin aineita?
mulla olisi kans hirveä hinku päästä kokeilemaan nuo...

Rauhallinen Erkki

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » Su Syys 30, 2012 11:12 pm

CYC:ltä ainakin minä. Eli, http://cleanyourcar.co.uk/. Jos Janne haluat, saat multa yhden paneelin verran testiin. S17+, S30+ ja S40 löytyy. S3 Gold ja tankamman pään S0:kin pian. Nakkaa privaa, mikäli tarvetta koeajolle. Ei tartte sikaa säkissä tilata. :)

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Su Syys 30, 2012 11:13 pm

Urranilta. :D

Saahan noita ainakin CYC:stä ja varmaan monesta muustakin kioskista.

Kime

Viesti Kirjoittaja Kime » Ma Loka 01, 2012 12:22 am

S3+gold ja flexin karva täältäkin peukku :thumb: . Itse tilasin shinearamasta mutta nykyjään paikkoja alkaa olemaan jonkun verran tosin ulkomailla...

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Loka 01, 2012 10:24 am

Ja ennenkun kauhee kyselyjen tulva putkahtaa niin mä tarjoon mun privaattipalveluita vaan sonikille ja muille lähipiirin höpönassuille :D

En oo muuten ikänä pistäny merkille tota Hubbabubbaa :?
Vain YKSI LSP!

Antto-

Viesti Kirjoittaja Antto- » Ma Loka 01, 2012 12:42 pm

Ainoo huono puoli näis 1kg Schollin tahnapurkeis on korkissa oleva reiän koko. Pakko vissiin erikseen hommata jotain niit dispenser bottleja missä on pienempi reikä. Nimimerkillä vaik koittaa annostella niitä herneen kokosia nököjä laikalle niin aina sielt sattuu lirahtaa vähä reilusti ja on semmone "PERRRHANA" -tilanne. :?

Omasta mielestä nää toimii vähän eritavalla entä esim Menzerna, joita voi jatkaa vedellä vaik kuin paljon. Tää Scholli (S17+) ei tykänny iha hirveenä vedellä läträämisestä, kaikista paras kun vaan levitti nopeesti ja työsti ainetta ihan vaan muutaman passin verran aika kevyellä painamisella ja loppuun tietty jonku verran sitä jewellingiä hitailla kierroksilla ja pyyhki pois.
Pähkinänkuoressa: enemmän jengaa ja vähemmän painoa.

S40 on kyl huippukamaa. Paljon öljymäisempää entä S17+ ja kone liikkuu vaivatta, eikä vetele missään tilanteessa. Holojen poisto käy hirveen nopeesti vaikka työstäis isojakin alueita kuten vaikkapa puolikas ovi kerralla. Jos joku näitä epäröi et minkä valmistajan tahnoja ostaisi niin lämpimästi suosittelen ostamaan S3 Gold, S17+ ja S40.

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ma Loka 01, 2012 12:56 pm

Et ole ensimmäinen, joka valittaa tuosta kilon lekasta ja aineen annostelusta.

Schollit ei tykkää vedestä ja vaativat ihan erilaisen tekniikan kuin menzernat. Tämän topicin ekassa postauksessa on paljon asiaa ja linkki myös oppaaseen joissa on kerrottu miten näillä tahnoilla kannattaisi ajella. Lisäksi menzernaan tottunut vaatii vähän totuttelua tahnan määrän suhteen. Kun laikka on kyllästetty niin esim. S17+ tahnaa tarvitsee lisätä ihan minimaalisen vähän.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Loka 01, 2012 1:06 pm

Antto. Ei, se ei ole huono puoli vain Scholleissa vaan IMO melkein kaikissa purkeissa :D Mulla on käytännössä KAIKKI tahnat ns. sinappipulloissa eikä käy valittaminen :thumb:
Vain YKSI LSP!

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » Ma Loka 01, 2012 2:18 pm

S3 Gold toimii myös vaahtomuovin kanssa jumalaisesti. Kaverin volkkarin kylkeen pääsin testaamaan keltaisella hexillä tätä. Aine tykkää lämmöstä ihan selvästi, meni "pilviseksi", kun yritti ahnehtia liian isoa aluetta. Sopivan kokoisella alueella tahna pysyy ihanan rasvaisena, ja työstöajasta saa yllättävänkin pitkän. Ja se jälki, minkä tämä tahna jälkensä jättää :shock: , pinta ei juuri kummennut M205:lla ajetulla viimeistelyrundilla. Loistavaa tököttiä!
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Loka 01, 2012 2:23 pm

^Toki mut mun mielestä tukottaa laikan aika tehokkaasti :D Siks suosin P1:stä vaahtiksen kaa.
Vain YKSI LSP!

JanneJ

Viesti Kirjoittaja JanneJ » Ma Loka 01, 2012 4:54 pm

Rauhallinen Erkki kirjoitti:CYC:ltä ainakin minä. Eli, http://cleanyourcar.co.uk/. Jos Janne haluat, saat multa yhden paneelin verran testiin. S17+, S30+ ja S40 löytyy. S3 Gold ja tankamman pään S0:kin pian. Nakkaa privaa, mikäli tarvetta koeajolle. Ei tartte sikaa säkissä tilata. :)
:yahoo:
tämä olis enemmän kuin repullinen jäniksiä.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ma Loka 01, 2012 5:07 pm

Täällä kans yksi joka ei tykkää Schollin litran lekan reiästä. Varmasti tulee liikaa kerralla niinkuin lauantaina kävi ja pyyhin sen tahnan takaluukkuun käsipelissä :D Esim Megun pulloista ei ikinä ole tullut liikaa ja en ole niitä muihin edes laittanut, koska korkki on hyvä. Samaa mieltä Urranin kanssa, että tukottaa laikan tosi nopeasti (vert M105/101)
Jp:n kanssa samaa mieltä tuosta jälestä(ei #205 paljon muuta sitä)

Rauhallinen Erkki

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » Ma Loka 01, 2012 11:32 pm

-JP- kirjoitti:Sopivan kokoisella alueella tahna pysyy ihanan rasvaisena
Sama ominaisuus seuraa siis mukana miedommassakin päässä. S17+:han käyttäytyy juurikin noin. Suht pientä (40cmX40cm) aluetta hitaaan himokkaasti ja intensiivisellä otteella työstäen pysyy homma hyvin kasassa ja jälki on... 8-)

Vastaa Viestiin