Sorsasalosta löytyy hyvä paikkaEwottaja kirjoitti:Juu, itekin kysellyt ympäriinsä oisko kellään tiedossa hallia tai pesupaikkaa, mutta eipä tunnu olevan..
TI-Autonpesupaikat paikkakunnittain
Re: Pohjois-Savo
Re: TI-Autonpesupaikat paikkakunnittain
Turun Satashellistä pieni varoituksen sana tähän kohtaan.
Kävin äsken auton pesaisemassa siellä ja joo, verkojen takana on vesipiste missä on vesipiste mutta vettä sieltä ei saa käydä hakemassa sillä (ne jotka ovat siellä pesseet ja vettä hakeneet tietävätkin) kyseessä on myös Shellin oma varasto. Lisäksi valitukset tuli omien pesuvälineiden käytöstä. Kaipa vanhan, lahonneen painepesurin tilalle pisää kustantaa uusi.
Kävin äsken auton pesaisemassa siellä ja joo, verkojen takana on vesipiste missä on vesipiste mutta vettä sieltä ei saa käydä hakemassa sillä (ne jotka ovat siellä pesseet ja vettä hakeneet tietävätkin) kyseessä on myös Shellin oma varasto. Lisäksi valitukset tuli omien pesuvälineiden käytöstä. Kaipa vanhan, lahonneen painepesurin tilalle pisää kustantaa uusi.
Porvoon TI-pesuhallitilanteesta voin kertoa sen verran, että Gammelbackan Nesteeltä, onkohan osoite nyt Länsitie 4, löytyy sellainen. Aloitusmaksu on 6€/20(?) min jos käyttää painepesuria, 5€ jos tyytyy tavalliseen letkukasteluun. Pesu on siellä toiminut pääosin OK, kerran suuri osa loisteputkista oli pimeänä, joten en nähnyt pestä kunnolla, ja kun ilmoitin asiasta kassalla maksaessani he vain totesivat jotain tyyliin 'minkäs sille voi'. Pesupaikkoja on kymmenkunta, ja tilaa on aina löytynyt, tosin olen useimmiten soittanut ja kysynyt tilannetta etukäteen etten aja sinne turhaan.
Tätäkö tarkoitit?jukkareu kirjoitti:Mites tuo Kaarinan pesupaikka toimii?
Ei vissiin ole mitään varaussysteemiä vaan, kun vapautuu seuraava sisään.
Vois vaikka illalla käydä katsomassa josko pääsisi pesulle samalla kun vie tyttären hallille.
Kaarinan Shell - 4 pesupaikkaa
+ ei aikarajoitusta
+ auki muistaakseni vkl yömyöhään saakka
+ auto sisään ja hallista pääsee suoraan kassalle
+ hana/lavuaari pesupaikkojen ihan vieressä
- pesupaikkojen välissä vain pressuseinät, jos joten jos joku raivopää vetelee pitkin seiniä niin vesihöyryt/pisarat lentelee toiselle puolelle.
- kohtuu iso melu jos on kaikki paikat varattu
- ehkä edelliseen jatkoa, jos halli on täynnä niin helposti hanalla ruuhkaa tai ei saa rauhassa pestä autoa tms, harvoin tosin näin on.
- ei pääse matalalla autolla, oikeesti tontitetulla ei ees kannata yrittää ellei vaivaudu tuomaan kakkosnelosia
http://www.st1.fi/index.php?id=309&station=11046
Muita pesupaikkoja Turun lähistöllä ja mieluiten sellaisia missä saa käyttää omia aineita?!
Live for Speed
^Kuvaus sopii juuri tuohon Shelliin, tuli aikanaan käytettyä runsaasti, kun siinä kulmilla asuin. Ei juuri moitittavaa..
Hiljaiseen aikaan kun menee puuhastamaan, niin ei tulla pois hätyyttämään. Muutaman kerran tuli volkkari siinä vahattuakin (tietysti detar ja deiron käsittelyt mukaan lukien).
Alkuviikolla kun hurautat 7 aikoihin aamulla paikalle, niin ainakin puoleenpäivään asti saat yksin pesuhallissa puuhastella
Hiljaiseen aikaan kun menee puuhastamaan, niin ei tulla pois hätyyttämään. Muutaman kerran tuli volkkari siinä vahattuakin (tietysti detar ja deiron käsittelyt mukaan lukien).
Alkuviikolla kun hurautat 7 aikoihin aamulla paikalle, niin ainakin puoleenpäivään asti saat yksin pesuhallissa puuhastella
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...
ThanksHuG0 kirjoitti:^Kuvaus sopii juuri tuohon Shelliin, tuli aikanaan käytettyä runsaasti, kun siinä kulmilla asuin. Ei juuri moitittavaa..
Live for Speed
Itse kävin Motorinissa aina talvisin pesemässä silloin kun asuin vielä Turussa/Kaarinassa.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Siellä vaan nykyään tuntuu olevan kokoajan ruuhkaseatts kirjoitti:Itse kävin Motorinissa aina talvisin pesemässä silloin kun asuin vielä Turussa/Kaarinassa.
Live for Speed
Ja kalliiksi tulee pidempiaikaiset puunailut... Tuolla Shellillä kun ei tarvitse maksaa kuin pesuripoleteista, muistaakseni 3€/kpl ja sillä pesee 10min. Noita meni 2-3kpl/kerta. (kannattaa muuten valita siitä pesurista "huuhtelu"-toiminto, ettei sekoita pesuaineita joukkoonHardbone kirjoitti:Siellä vaan nykyään tuntuu olevan kokoajan ruuhkaseatts kirjoitti:Itse kävin Motorinissa aina talvisin pesemässä silloin kun asuin vielä Turussa/Kaarinassa.
Nyt tuli yksi miinuspuoli mieleen.. tuolla ei ole käytössä perus vesiletkua.
Jos joskus piti tehdä joku kevyt "välihuuhtelu", täytin pesuämpärit hanasta ja kaadoin auton päälle
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...
Kesällä pesut on hoidettu omassa pihassa, mutta talvi on taas tulossa. Kysyisin siis, löytyykö Oulusta kunnollista pesupaikkaa, missä auton voi pestä rauhassa itse käsin?
Kahden huoltoaseman palvelut olen testannut, ja todennut, että ei enää ikinä. Sain tarpeekseni noista harjapesureista ja toisella kertaa yhdelle pesukerralle tuli hintaa n. parikymppiä. Sillä olisi saanut jo ammattilaiselta käsinpesun kuivauksineen.
Kahden huoltoaseman palvelut olen testannut, ja todennut, että ei enää ikinä. Sain tarpeekseni noista harjapesureista ja toisella kertaa yhdelle pesukerralle tuli hintaa n. parikymppiä. Sillä olisi saanut jo ammattilaiselta käsinpesun kuivauksineen.
Minuakin kiinnostaa Oulun TI-pesupaikat (myös Kempele ja Oulunsalo ovat kohtuullisen lähellä). Tässä ketjussa on jo mainittu Hiirosen ja Laanilan Nesteet, ja lisäksi ainakin ennen Kaarnatien (nykyisellä) SEO:lla on voinut pestä käsin, mutta onko vielä joitain muita vaihtoehtoja? Ja kiinnostaa myös kokemukset hyvistä ja huonoista paikoista (mielellään perustelujen kera). Omat vaatimukset pesupaikalle ovat lähinnä jonkinlainen sääsuoja, painepesuri ja vesihana, josta saisi mielellään tulla edes haaleaa vettä.
Olin jo tilaamassa netistä läjän pesutarvikkeita, mutta tuli vielä mieleen tarkistaa, että pääseekö niitä käyttämään missään kelvollisessa paikassa
Olin jo tilaamassa netistä läjän pesutarvikkeita, mutta tuli vielä mieleen tarkistaa, että pääseekö niitä käyttämään missään kelvollisessa paikassa
Hyvinkään Euromaster tarjoaa pesutilat.
Yksi auto kerrallaan mahtuu pesuboksiin ja käytössä on painepesuri+letku.
Pesutarvikkeet pitää löytyä omasta takaa. Eli, ämpärit, pesuaineet ja kintaat.
Hinta oli 10€ / 30min. Lisäminuuteillekin oli joku hinta, mutta en muista paljonko.
Itsellä meni 35 minuuttia hommaan ja kympin veloittivat. Kysyin toki etukäteen, että haittaako muutaman minuutin ajan ylitys? Ei haitannut.
Pihalla oli runsaasti lääniä auton kuivaukseen ja Reloadin suihkimiseen.
Yksi auto kerrallaan mahtuu pesuboksiin ja käytössä on painepesuri+letku.
Pesutarvikkeet pitää löytyä omasta takaa. Eli, ämpärit, pesuaineet ja kintaat.
Hinta oli 10€ / 30min. Lisäminuuteillekin oli joku hinta, mutta en muista paljonko.
Itsellä meni 35 minuuttia hommaan ja kympin veloittivat. Kysyin toki etukäteen, että haittaako muutaman minuutin ajan ylitys? Ei haitannut.
Pihalla oli runsaasti lääniä auton kuivaukseen ja Reloadin suihkimiseen.
Onkos kellään kokemuksia Helsingin TI-halleista? Muuton myötä pitäisi löytää talveksi uusi pesupaikka...
Onko tuosta etusivulla mainitusta Helsingin KTK:n pesupaikasta kenelläkään tuoreempaa kokemusta?
Onko tuosta etusivulla mainitusta Helsingin KTK:n pesupaikasta kenelläkään tuoreempaa kokemusta?
- pellepoliisi
Autopesu-Center Konala, tossa olen suorittanut ensimmäiset ti-hallipesut tänä kesänä.
Kuivaus tapahtuu vaan ulkosalla eli talveksi ei oikee sovellu.
Munkkiniemen Nesteellä on kanssa ti-pesu. Huomasin sen vasta pari viikkoa sitten, vaikka täälläpäin asustan.
Siinä kyllä näytti olevan mahdollisuus siinä pesutilassa kuivata auto. Liukuovi (vai mikälie) pidetään varmaan talvella kiinni, jolloin ollaan kokoajan "sisätiloissa". Jos tosta nyt ymmärsi mitään.
Sinne menen kyllä seuraavan kerran pesee, kun pitää ti-pesuhallia käyttäää.
Kuivaus tapahtuu vaan ulkosalla eli talveksi ei oikee sovellu.
Munkkiniemen Nesteellä on kanssa ti-pesu. Huomasin sen vasta pari viikkoa sitten, vaikka täälläpäin asustan.
Siinä kyllä näytti olevan mahdollisuus siinä pesutilassa kuivata auto. Liukuovi (vai mikälie) pidetään varmaan talvella kiinni, jolloin ollaan kokoajan "sisätiloissa". Jos tosta nyt ymmärsi mitään.
Sinne menen kyllä seuraavan kerran pesee, kun pitää ti-pesuhallia käyttäää.
Munkkiniemessä jos käy pesee niin kannattaa hakea ämpäriin vettä vesi/ilma kaapista 
Edistyminen --> Step 1 - Step 2 - Step 3
miksi??? eikös siel oo letku/ hana vai onko vaan painepesuletkut?Henripit kirjoitti:Munkkiniemessä jos käy pesee niin kannattaa hakea ämpäriin vettä vesi/ilma kaapista
Pelkät poletti painepesurit..
Edistyminen --> Step 1 - Step 2 - Step 3
Itse olen nyt käynyt muutaman kerran Myllypuron Shellillä pesemässä. 2 pesupaikkaa ovilla varustettuna, eli on todenäköisesti lämpimät talvellakin. 2€/poletti ja sillä pesee 3-4min. Veden saa viereisestä vesi/ilma kaapista. Ja ei tarvi maksaa ajasta 
Kiitos vinkeistä. Sijainniltaan ei ole vielä ihan ässää löytynyt, mutta näillä täytyy mennä, jos ei muuta löydy. Ehdotuksia otetaan edelleenkin vastaan
Sitä en tosin ole vielä keksinyt, mihin tuollaisella hinnoittelulla pyritään...
Munkkiniemessä on kyllä tullut muutamia kertoja käytyä ja onhan siellä myös perinteinen open hose -vesiletku käytössä (ainoastaan kylmää vettä tosin). Sen käyttöä varten tarvitsee vain erikseen pyytää avain kassalta. Samalla kertaa lähtee myös minuuttiveloitus rullaamaan. Pelkkää painepesuria käytettäessä tuolla ei tosiaan ole minuuttiveloitusta ollenkaan vaan maksat pelkät poletit. Munkkiniemen Neste on siis erinomainen paikka, jos käy tekemässä touchless washin foamilla ja painarilla. Tällöin maksettavaa tulee vain muutaman euro ja hallissa saa viettää vaikka koko päivän.Pelkät poletti painepesurit..
Sitä en tosin ole vielä keksinyt, mihin tuollaisella hinnoittelulla pyritään...
Tällä hetkellä ei löydy mitään kunnollista, mutta tammikuussa asia muuttuu. Ilmoittelen tiloista joulukuun aikana, ja tottakai pesukinnas.com jäsenille alennustaWloona kirjoitti:Kesällä pesut on hoidettu omassa pihassa, mutta talvi on taas tulossa. Kysyisin siis, löytyykö Oulusta kunnollista pesupaikkaa, missä auton voi pestä rauhassa itse käsin?
No jo on munkan nesteellä jännä hinnoittelu jos vertaa muihin nesteisiin jossa olen käyny.... täytyy käydä testaa tuo myllikän shell ja sit ois kans vuosaaren columbuksen parkkihallissa ti- painepesurit, faija on siel ny kesän aikana käyny menny pesuihin noin 3-4 € kerta kun pumppupullosta on sumutellu aineet pintaan. siitä en oo varma onko columbuksen parkkihalli lämmin talvella vai ei ku en oo asioinu kuin lastauslaitureilla 
On lämmin. Siellä on ainakin ollut seinillä isot kyltit että omien pesuvälineiden käyttö kielletty.. Itse kävin viimetalvena muutaman kerran siellä pesemässä foamit pumppupullosta + huuhtelu eikä ainakaan siitä tullu sanomista, pesuvesi pitäisi tuoda itse ämpäreilläpude kirjoitti:No jo on munkan nesteellä jännä hinnoittelu jos vertaa muihin nesteisiin jossa olen käyny.... täytyy käydä testaa tuo myllikän shell ja sit ois kans vuosaaren columbuksen parkkihallissa ti- painepesurit, faija on siel ny kesän aikana käyny menny pesuihin noin 3-4 € kerta kun pumppupullosta on sumutellu aineet pintaan. siitä en oo varma onko columbuksen parkkihalli lämmin talvella vai ei ku en oo asioinu kuin lastauslaitureilla
Itse käyn pesemässä seuraavissa
Tikkurilan Neste - Painepesuri+letku = 7,5€/20min lisäminuutit 0,35€/kpl
Myllypuron Shell - Painepesuri = 2€ poletti 3-4min (lämmin "talli", ei aikarajaa, vesi viereisestä vesi/ilma kaapista).
Klaukkalan Hessumobiili - 3 lämmintä pesupaikkaa = 2€ poletti 200sek (ei aikarajaa, pesuvesi tuotava itte ämpäreissä).
Jetwash hermannin rantatiellä - 1€/min (ainostaan kesäsin! pesuvesi vesi/ilma kaapista)
No käyppä testaa tuo keravan paikka..(a pro autofix) 7.5e oli keväällä hinta ja saa sen noin 30min touhuta, joskus kauemminkin. Ja saa käyttää omia välineitä vaikka talon puolestakin löytyy kaikkea jännääNiPaHu kirjoitti:Itse käyn pesemässä seuraavissa
Tikkurilan Neste - Painepesuri+letku = 7,5€/20min lisäminuutit 0,35€/kpl
Myllypuron Shell - Painepesuri = 2€ poletti 3-4min (lämmin "talli", ei aikarajaa, vesi viereisestä vesi/ilma kaapista).
Klaukkalan Hessumobiili - 3 lämmintä pesupaikkaa = 2€ poletti 200sek (ei aikarajaa, pesuvesi tuotava itte ämpäreissä).
Jetwash hermannin rantatiellä - 1€/min (ainostaan kesäsin! pesuvesi vesi/ilma kaapista)
E53 X5 3.0D
No niin, itse itselleni vastatenjaketsu kirjoitti:Minuakin kiinnostaa Oulun TI-pesupaikat (myös Kempele ja Oulunsalo ovat kohtuullisen lähellä). Tässä ketjussa on jo mainittu Hiirosen ja Laanilan Nesteet, ja lisäksi ainakin ennen Kaarnatien (nykyisellä) SEO:lla on voinut pestä käsin, mutta onko vielä joitain muita vaihtoehtoja?
Tarjolla on yhteensä kolme pesupaikkaa, jotka kaikki samassa hallissa vierekkäin, toki omilla ovilla. Varusteisiin kuuluu normaali vesiruisku ilman eri veloitusta (ruiskupistooli kassalta mukaan), poleteilla toimiva painepesuri ja paikalla nro 3 lisäksi kaksi vesihanaa, joista tuli suht lämmintä vettä. Hinta (syyskuussa 2012) on 7 euroa ensimmäiset 20 minuuttia, jonka jälkeen 0,35 euroa/minuutti. Painepesuripoletti maksaa 3 €/kpl, jolla saa 5 minuuttia yhtenäistä käyttöaikaa. Eli siis ei esim. 2 minuuttia käyttöä + 10 minuuttia taukoa + 3 minuuttia käyttöä, vaan kun pesurin käynnistää ekan kerran, niin aika loppuu siitä tasan 5 minuutin päästä, käytti pesuria tai ei. Omasta mielestäni aika alkeellista, kun en ainakaan itse koskaan käytä painepesuria viittä minuuttia kerralla missään pesun vaiheessa, mutta yrittäjän kannaltahan tuo on tietysti hyvä systeemi.
Kaarnatiellä on edelleen pesumahdollisuus TI-hallissa, ja ehkäpä käyn ensi kerralla siellä. Jos muistan, niin laitan siitäkin tänne perustiedot käynnin jälkeen.
-
Rauhallinen Erkki
Joo, kyllähän nuo tiedot (tosin vanhoilla, huokeammilla hinnoilla
) löytyy tästäkin ketjusta. Muistuttaisin myös, että Laanilan Nesteellä on myös ti-hallipaikka.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo