Koska alan äijät ovat kokeilleet monia komboja, olis mukava tietää mikä on tämän päivän "juttu".
Milä tahnalla menet?
Milä tahnalla menet?
Minä menen Megun 105:lla + Menzernan 85-106:lla.
Koska alan äijät ovat kokeilleet monia komboja, olis mukava tietää mikä on tämän päivän "juttu".
Re: Milä tahnalla menet?
menzerna ff2500 ja britemax #4
Megu 105, 205, 82 tullut käytettyä enimmäkseen lähiaikoina.
Hyllystä löytyy myös Wolfsin 2, 4 ja 6 jos sattuu tarviimaan. Noilla saanee pinnan kuin pinnan siedettävään kuntoon
Hyllystä löytyy myös Wolfsin 2, 4 ja 6 jos sattuu tarviimaan. Noilla saanee pinnan kuin pinnan siedettävään kuntoon
Itellä tällä hetkellä pakista löytyy kohtuullisen kattava valikoima:
Scholl: S3 Gold, S17+ ja S40, GTechniq P1, Meguiars 101 ja 205, Menzerna PO 203 S sekä Wolfilta: 1,2,3,4,5,6H
Ai nii ja taitaa olla purkin loppu Megun UC:takin jossain
Tämän hetken kokemusten ja tietämysten perusteella tuo scholl on tuntunut parhaimmalta vaikkakin vaatii vielä lisää opettelua nuiden käyttö, mutta kun nuo autojen pinnat tahtoo vaihdella niin paljon, niin toinen toimii jollakin paremmin kuin toinen.. On parempi olla hyvä valikoima aineita sekä laikkoja, ettei menisi sormi suuhun, kun se "perinteinen" metodi ei toimikkaan..
Scholl: S3 Gold, S17+ ja S40, GTechniq P1, Meguiars 101 ja 205, Menzerna PO 203 S sekä Wolfilta: 1,2,3,4,5,6H
Tämän hetken kokemusten ja tietämysten perusteella tuo scholl on tuntunut parhaimmalta vaikkakin vaatii vielä lisää opettelua nuiden käyttö, mutta kun nuo autojen pinnat tahtoo vaihdella niin paljon, niin toinen toimii jollakin paremmin kuin toinen.. On parempi olla hyvä valikoima aineita sekä laikkoja, ettei menisi sormi suuhun, kun se "perinteinen" metodi ei toimikkaan..
"Jos asiat sujuvat hyvin, jotain menee kohta pieleen"
IMO tota ei oikeen voi yksilöidä kun kaikki ei toimi kaikissa pinnoissa/tapauksissa.
Itellä tällä hetkellä lempparitahna karvalle on lyhyiden kokeilujen perusteella S3 Gold ja leikkaavampaan foam vetoon P1.
1-step myllytyksiä lähtisin nyt tekee joko 205:sella tai 85RD 3.02:sella, riippuen kumpi toimis paremmin (Menzernan kaa menee toki enemmän aikaa).
Ja viimeistelyssä käytän 205:sta jos on kiire (toivon että voisin korvata tän, en oo vielä tyytyväinen) tai siihen maailmanluokan lopputulokseen takuuvarma tahna 85RD (hieman pidempi resepti). Tosin tähänkin tahtoisin lähiaikoina testailla Jewelleria (mitä en oo saanu järkättyä itelle testiin, omasta laiskuudesta johtuen
)
Itellä tällä hetkellä lempparitahna karvalle on lyhyiden kokeilujen perusteella S3 Gold ja leikkaavampaan foam vetoon P1.
1-step myllytyksiä lähtisin nyt tekee joko 205:sella tai 85RD 3.02:sella, riippuen kumpi toimis paremmin (Menzernan kaa menee toki enemmän aikaa).
Ja viimeistelyssä käytän 205:sta jos on kiire (toivon että voisin korvata tän, en oo vielä tyytyväinen) tai siihen maailmanluokan lopputulokseen takuuvarma tahna 85RD (hieman pidempi resepti). Tosin tähänkin tahtoisin lähiaikoina testailla Jewelleria (mitä en oo saanu järkättyä itelle testiin, omasta laiskuudesta johtuen
Vain YKSI LSP!
-
Rauhallinen Erkki
Nämä mun rotary -aikojen satunnaiset sessiot rakentuneet M#105 ja #M205 varaan hyvin pitkälti. Kyllä mä noista tykkään, ei voi mitään. Nyt kuvioissa mukana myös M#101, minkä testausta odotan kovasti. Paniikkinappulana pakissa 3M Ultrafina ja jotain muitakin.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo
Aina pitää testailla kaikkea niin eilen tein yhden testivedon Korrekin Kliinerillä, rotaryllä sekä vihreällä Hexillä, huh mikä pikafiksitahna.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Menzernan PO85RD3.02 ja S100 kovempaan mylläykseen ja viimeistelyyn PO85RE5 tai Megun UC. Laikat tarpeen mukaan.
^^ eli koneella toimii hyvin? Käsipelissä kokeilin 5 vuotta sitten tota ja kauhea aine. Pullo on vieläkin melkein täysi ja pölyinen
No joskus johonkin miinaan tuota vielä kokeilen koneella ihan uteliaisuuttani 
Yllättävänkin hyvin toimi, leikkaavuudesta on vaikea sanoa kun taitaa sisältää fillereitä enemmän kuin Auto-Balm mutta äkkiä sai kiiltoa pintaan. Ja en ja en... Siis ottanut kuvia enkä edes tehnyt ipa-pyyhintää kun mustat pilvet alkoivat vyörymään uhkaavasti horisontista puunaajaa kohden.
M#101 karvalle ja vaahtareille, lakkapinnan kovuudesta riippumatta eli leikin paljon pädikomboilla ja vähän muillakin systeemeillä.
M#205/Menzerna 85RD viimeistelyyn.
M#205/Menzerna 85RD viimeistelyyn.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Carpro Fixer
Jani H:lle Ei toiminut mulla koneellakaan (aivan kauhea aine) niinkuin aiemmin totesin. Tuolla näyttämöllä Crysyn kiillotus topicissa jo tuosta mainitsin.
No nyt on pullo kaatopaikalla ja sinne nuo kuuluu. Oisin vieny kierrätyspisteeseen mutta rakentivat kylälle sellasen systeemin, että tiistai aaamuna, jolloin olen töissä ja torstai iltapäivänä, kun en jaksa välttämättä lähteä heti töiden jälkeen aidatun lukollisen keräyspisteen. viemään yhtä kliineri pulloa jolloin päätyi kaatopaikka jätteisiin
#101,105 ja #205 ja menzerna 85 rd FF 3000, G-technigin P1 ja P2 School S3 gold Sonustakin vielä löytyy SFX-3 täysipullo.
Prestan ultimatepolish ja viimeistely aine myös mutta nuo vielä kokeilematta.
No nyt on pullo kaatopaikalla ja sinne nuo kuuluu. Oisin vieny kierrätyspisteeseen mutta rakentivat kylälle sellasen systeemin, että tiistai aaamuna, jolloin olen töissä ja torstai iltapäivänä, kun en jaksa välttämättä lähteä heti töiden jälkeen aidatun lukollisen keräyspisteen. viemään yhtä kliineri pulloa jolloin päätyi kaatopaikka jätteisiin
#101,105 ja #205 ja menzerna 85 rd FF 3000, G-technigin P1 ja P2 School S3 gold Sonustakin vielä löytyy SFX-3 täysipullo.
Prestan ultimatepolish ja viimeistely aine myös mutta nuo vielä kokeilematta.
-
Rauhallinen Erkki
Kyllä son nää Schollit kun mun sydämen vei. Megun #101 tulee olemaan tahnana rajummassa päässä, sitten nuo Scholl S17+, S30+ ja S40 täyttänevät muut tarpeet. Ainakin siihen saakka kunnes jotain uusia ja innostavia innovaatioita alalla tulee.Rauhallinen Erkki kirjoitti:Nämä mun rotary -aikojen satunnaiset sessiot rakentuneet M#105 ja #M205 varaan hyvin pitkälti. Kyllä mä noista tykkään, ei voi mitään. Nyt kuvioissa mukana myös M#101, minkä testausta odotan kovasti. Paniikkinappulana pakissa 3M Ultrafina ja jotain muitakin.
^^
Sitä kiineriä ei saa "ajaa", enemmänkin pikainen levitys pienilä kierroksilla ja heti liinaa perään. Jos pääsee lämpenemään niin se jämähtää kiinni ja onkin sitten lujassa...
Pullon kyjessähän lukee että sopii myös koneelliseen kiillotukseen mutta laitoin joskus Korrekille kysymyksen että miten sitä koneella käytetään, kierrokset, laikat yms yritin selvittää niin eipä Bernerin pojat vastanneet mitään...
Täytyypä testata sitä uudelleen jos tuo onnistunut kertatesti olikin vain sattumaa.
Sitä kiineriä ei saa "ajaa", enemmänkin pikainen levitys pienilä kierroksilla ja heti liinaa perään. Jos pääsee lämpenemään niin se jämähtää kiinni ja onkin sitten lujassa...
Pullon kyjessähän lukee että sopii myös koneelliseen kiillotukseen mutta laitoin joskus Korrekille kysymyksen että miten sitä koneella käytetään, kierrokset, laikat yms yritin selvittää niin eipä Bernerin pojat vastanneet mitään...
Täytyypä testata sitä uudelleen jos tuo onnistunut kertatesti olikin vain sattumaa.
^ No silloinhan se ei toimi, jos yhtään ei voi ajaa vaan levityksen jälkeen pitää alkaa käsipelissä työstämään. Ei ollut ilma edes lämmin mutta tahmasi kiinni ku tauti eikä tuo aiemman kokemuksen mukaan käsipelissäkään toimi. Naarmut ei poistu ja kiillottaminen on raskasta. Tuossa hommassa Zaino veti pitemmän korren ja kevyesti. Joo kokeile ihmeessä ja kerro kuin sulla toimii koneen kanssa, koska mun testit on sillä tehty. 
Tulipa sekin mieleen että mulla oli laikassa varmasti UC:takin kun muun auton ajoin UC:lla ja pikaisesti testasin tuota kliineriä yhdessä kohdassa. Mielestäni ajoin se siten että levitys ja kerran yli lievästi painaen ja pienillä kierroksilla ja salamannopeasti liinaa perään ettei jämähdä...
Mulla on ollut nyt menzernan FG500 -> PO85RD3.02(PF2500) -> PO106FA(PF4000) tai 85RD(FF3000) (tätä vähän ihmettelen, kun on merkintä FF3000, mutta myyty kuitenkin PO85RD:nä sampleri kitissä). Viimeisimmässä kiillotuksessa oli käytössä FG500->106FA.
Jatkossa varmaankin tulee siirryttyä schollin tuotteisiin ihan mielenkinnosta ja huomattavasti selkeämmän tuotelinjauksen takia. Varmaankin seuraavaksi menee siis tilaukseen shollin S3(gold), S17+, S30+ S40. Toinen vaihtoehto on sitten hankia isot pullot menernaa seuraavasti: FG400 -> PO85RD3.02 -> 106FA ja PO85RD. Jommalla kummalla noista komboita luulisi pärjäilevän mukavasti.
Jatkossa varmaankin tulee siirryttyä schollin tuotteisiin ihan mielenkinnosta ja huomattavasti selkeämmän tuotelinjauksen takia. Varmaankin seuraavaksi menee siis tilaukseen shollin S3(gold), S17+, S30+ S40. Toinen vaihtoehto on sitten hankia isot pullot menernaa seuraavasti: FG400 -> PO85RD3.02 -> 106FA ja PO85RD. Jommalla kummalla noista komboita luulisi pärjäilevän mukavasti.
Cyclo + Menzerna F2500 (RD 3.02) + Prospectin oranssi laikka.
Viimeistely LP + Prospectin valkoinen laikka.
Ainakin tuolla omalla cyclo-kopiolla saa helposti ajettua 3.02:n loppuun asti, vaikka siitä vähän jokapuolella on ollut juttua, ettei ko. tahna oikein cyclo-käyttöön soveltuisi. Maltillisia määriä tahnaa ja paljon kierroksia tuntuu olevan avainsanat cyclo-käytössä tuon aineen kanssa.
Viimeistely LP + Prospectin valkoinen laikka.
Ainakin tuolla omalla cyclo-kopiolla saa helposti ajettua 3.02:n loppuun asti, vaikka siitä vähän jokapuolella on ollut juttua, ettei ko. tahna oikein cyclo-käyttöön soveltuisi. Maltillisia määriä tahnaa ja paljon kierroksia tuntuu olevan avainsanat cyclo-käytössä tuon aineen kanssa.
.:R32
Samaa mieltä Markun kanssa ei liikaa tahnaa ja kierokset Kaakkoon ja painoo niin paljon, notta laikka juuri pyörii niin hajoohanse.
Itse kanssa nuorena upseerina/ylioppilaana olen tota ainetta/konetta käyttänyt.
Itse kanssa nuorena upseerina/ylioppilaana olen tota ainetta/konetta käyttänyt.
Vuosi kulunut edellisestä viestistä, olisi mielenkiintoista tietää kuinka mennään nyt.
Itse näin: Megun 101,205 ja viimeistelyyn ainakin tummilla pinnoilla Britemaxin Blackmax.
Tuo Black max on siittä mukava kun ei tarvitse pestä pois (ei sisällä öljyjä) eikä suttaa esim. listoja/muoveja.
Itse näin: Megun 101,205 ja viimeistelyyn ainakin tummilla pinnoilla Britemaxin Blackmax.
Tuo Black max on siittä mukava kun ei tarvitse pestä pois (ei sisällä öljyjä) eikä suttaa esim. listoja/muoveja.
Scholl S17 ja S30 tällähetkellä pakissa. Tykkäsin Menzernoista tosi paljon, ja taidan palata siihen leiriin. 2v kun niitä aamusta iltaan käytti, on vaikea vaihtaa toisiin 
Samat kamat löytyy täälläkin pakista. Pari muutakin mutta ovat jääneet vaille käyttöä.. S40:tä on tilkka varalla jos tulee joku hankala keissi vastaan..harrik kirjoitti:Vuosi kulunut edellisestä viestistä, olisi mielenkiintoista tietää kuinka mennään nyt.
Blackmaxia tullut kyllä uusi suosikki, mielellään ajaa vielä yhden "ylimääräisen" kiepin kun tuota on käytössä
E53 X5 3.0D
-
Rauhallinen Erkki
Mulla on aiemman viestin kirjoittamisen jälkeen M#101 tippunut kuvioista pois.
Mitä näitä nyt harvakseltaan myllytyshommia teen, niin Schollin S2, S3, S17+, S20, S30+ ja S40 rivistä on toistaiseksi löytyneet ratkaisun avaimet. Viimeksi mainittu jäänyt kyllä todella vähälle käytölle.
Mitä näitä nyt harvakseltaan myllytyshommia teen, niin Schollin S2, S3, S17+, S20, S30+ ja S40 rivistä on toistaiseksi löytyneet ratkaisun avaimet. Viimeksi mainittu jäänyt kyllä todella vähälle käytölle.
Mulla taas menee vähän toisinpäin, tuntuu nuo Schollin leikkaavammat jäävän taka-alalle ja Megun #101 tuntuu mukavemmalta
Hienommassa päässä kyllä Schollin S30 ja S40 on maukkaita.