Myllyttääkö itse vai viedäkkö liikkeeseen?
Myllyttääkö itse vai viedäkkö liikkeeseen?
Kannattaisiko hommata kaikki tarvikkeet+kone ja opetella itse kiillottamaan maalipinta vai viedäkkö jonnekkin liikkeeseen?
Onkohan minnekkään listattu ammattitaitoisia liikkeitä/yksityisiä henkilöitä jotka osaavat myllytys työt?
Onkohan minnekkään listattu ammattitaitoisia liikkeitä/yksityisiä henkilöitä jotka osaavat myllytys työt?
Re: Myllyttääkö itse vai viedäkkö liikkeeseen?
Sehän tietysti riippuu ihan itestään jos tykkää auton puunauksesta ja opettelee metodit, tavat ja tietysti oikeat aineet mikä soveltuu sekä käy parhaiten oman auton pinnalle.
Ammattilainen on aina ammattilainen varmasti tulee parempi jälki kuin itsellä mutta kyllähän sitä kokemusta karttuu sitten itsellekkin.
Äkkiä sitä hintaa kertyy jos alkaa itse myllyttämään kone 50€-400€, mylläys aineet vaikka menzerna sample kit jotain 40€ ja vahat + muut tarvittavat aineet (laikat+vahatyynyt yms)
Myllytys ammattilaisella maksaa varmaan 100€-300€ luokkaa? en tiedä hintoja arvauksia nuo.
Ammattilainen on aina ammattilainen varmasti tulee parempi jälki kuin itsellä mutta kyllähän sitä kokemusta karttuu sitten itsellekkin.
Äkkiä sitä hintaa kertyy jos alkaa itse myllyttämään kone 50€-400€, mylläys aineet vaikka menzerna sample kit jotain 40€ ja vahat + muut tarvittavat aineet (laikat+vahatyynyt yms)
Myllytys ammattilaisella maksaa varmaan 100€-300€ luokkaa? en tiedä hintoja arvauksia nuo.
- Posambique
Ei kyllä taida satasella saada yhtään mitään,
jos ei nyt kaveri satu veroja kiertämään ja tutulle huvikseen duunaamaan.
Kun miettii millaisesta hommasta on kyse, niin ei yksikään firma voi tehdä voittoa satasen liksoilla.
jos ei nyt kaveri satu veroja kiertämään ja tutulle huvikseen duunaamaan.
Kun miettii millaisesta hommasta on kyse, niin ei yksikään firma voi tehdä voittoa satasen liksoilla.
"Urku auki, pelti kii"
ITSE!!! Huonompiakin harrastuksia on olemassa. Tästä kehittyy kylläkin hyvin nopeasti sairaus...
Tämä vain on kylläkin kuin syöpä, sekin kehittyy...
No itse tietysti punnitset, että haluatko aloittaa tämän harrastuksen. Vähän aikaa kun lueskelet tätä foorumia, niin väitän, että kohta on jokin tilaus lähdössä johonkin suuntaan.
Tämä on mukavaa touhua ja näissä piireissä tuntuu pyörivän erittäin asiallisia ihmisiä, niin kuin tälläkin foorumilla!!!
Niin ja jos haluat aloittaa jonkun muun myllyttämänä, niin eiköhän se ammattitaitoinen löydy tämänkin foorumin kautta.
- Henkka -
No itse tietysti punnitset, että haluatko aloittaa tämän harrastuksen. Vähän aikaa kun lueskelet tätä foorumia, niin väitän, että kohta on jokin tilaus lähdössä johonkin suuntaan.
Tämä on mukavaa touhua ja näissä piireissä tuntuu pyörivän erittäin asiallisia ihmisiä, niin kuin tälläkin foorumilla!!!
Niin ja jos haluat aloittaa jonkun muun myllyttämänä, niin eiköhän se ammattitaitoinen löydy tämänkin foorumin kautta.
- Henkka -
Kaikki liha tottelee kuria...
Kieltämättä kun tätä foorumia lukee niin alkaa mieli tehdä homma itseHynde kirjoitti:ITSE!!! Huonompiakin harrastuksia on olemassa. Tästä kehittyy kylläkin hyvin nopeasti sairaus...Tämä vain on kylläkin kuin syöpä, sekin kehittyy...
- Henkka -
Tietysti kesällä onnistuu varmaan ulkona vai onnistuuko?
Ulkona työskentelyä jo vähän käsiteltiin toisessa ketjussa: viewtopic.php?f=14&t=441
Jos puhutaan ihan kunnollisesta myllytyksestä, niin tuskin saa mistään alle 200€. Mutta toisaalta äkkiä joku 200€ uppoaa välineisiinkin...
Mutta tietysti me täällä kannustetaan opettelemaa/tekemään itse
Jos puhutaan ihan kunnollisesta myllytyksestä, niin tuskin saa mistään alle 200€. Mutta toisaalta äkkiä joku 200€ uppoaa välineisiinkin...
Mutta tietysti me täällä kannustetaan opettelemaa/tekemään itse
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Niin halpaahan tämä ei ole, mutta kaikki harrastaminen maksaa jotain. Jos joku esimerkiksi täällä suostuu ottamaan kaveriksi eka kerralla, niin siinä olisi hieno tilanne aloittaa. Olisinpa itsekin voinut aloittaa sillä tavalla aikanani...
Kaikki liha tottelee kuria...
Koneen hankintahan tuossa se kallein investointi on, sen jälkeen puhutaan aika pienistä summista.....
Kröhöm, kyllä sitä rahaa saa menemään paljokin vaikka koneen on jo ostanutJanichka kirjoitti:Koneen hankintahan tuossa se kallein investointi on, sen jälkeen puhutaan aika pienistä summista.....
Pääsääntöisesti ammattilainen vetäsee isolla karvalaikalla reilusti lakkapintaa pois välittämättä siittä paljonko lakkaa jää jäljelle sitten vedetään jotain holoja ja laikan jälkiä peittävää esim.punaista glymiä päälle ja parin pesukerran jälkeen karmee totuus paljastuu.
jos haluat ammattilaisen tekevän hyvän työn saat maksaa kohteesta riippuen 300-500 eeroo helposti.
Minä olen tehnyt hieman autosta riippuen kunnon myllytyksen huippu aineilla ja välineillä 100-200 eurolla. Kunnon työ on vaatinut n.20-40h.Lakkapintaa poistettu n.10-20%
Korostan vielä: lähes kaikki alan aktiiviharrastajat pystyvät tekemään hyvän jäljen halvalla kun ei tarvitse hosua koska kyse ei ole elannon hankkimisesta.
Nimenomaan, harrastajat tekee hienompaa ja tarkempaa työtä eikä jätä holoja, ainakaan pesukinnas -tyypit
..hörhö vei kyllä jalat mun suusta, niin hyvin kiteytetty teksti
..hörhö vei kyllä jalat mun suusta, niin hyvin kiteytetty teksti
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Itse veisin kyllä myös autoni jollekkin pesukintaan fiksarille mieluummin kuin ns. ammattilaiselle ja samalla sitä saisi kunnon opastusta myös aineista ja laitteista, sekä työskentelystä mikäli haluaisi ruveta itse autoaan myllyttämään jatkossa.
Niin mietinkin että nuo ns.ammattilaiset voi unohtaa suosiolla. Jos joutuu työkseen tekeemään homman niin ei välttämättä kiinnosta pätkääkään minkälaista jälkeä syntyy...
Eli unohdetaan se porukka
Sitten jää pesukintaan fiksarit tai harjoitella itse. Itseäni kyllä kiinnostaisi tehdä ihan mielenkiinnon vuoksi mutta pitää nyt vielä lueskella tätä foorumia ja kysellä tyhmiä...
Sitten jää pesukintaan fiksarit tai harjoitella itse. Itseäni kyllä kiinnostaisi tehdä ihan mielenkiinnon vuoksi mutta pitää nyt vielä lueskella tätä foorumia ja kysellä tyhmiä...
Suosittelen myös tutustumaan seuraaviin jotta saa hyvän kuvan, miten laajasta prosessista on kyse kun puhutaan turvallisesta auton puhdistuksesta, maalipinnan virheiden mekaanisesta poistosta ja lakkapinnan/maalin suojaamisestaJanichka kirjoitti:Niin mietinkin että nuo ns.ammattilaiset voi unohtaa suosiolla. Jos joutuu työkseen tekeemään homman niin ei välttämättä kiinnosta pätkääkään minkälaista jälkeä syntyy...
Polished Blissin sivuilla on vaihe vaiheelta kerrottu aika hyvin miten auton täys meikki suositellaan tehtävän:
http://www.polishedbliss.co.uk/acatalog ... dvice.html
Detailing Worldin forumilla Detailing Guide osiossa on monta hyvää "How to" topiccia:
http://www.detailingworld.co.uk/forum/f ... y.php?f=17
Koko foorumi on kyllä todella hyvä tapa tutustua aiheeseen.
OT:
Pitäiskö näistä tämmösistä untuvikko linkeistä tehdä sticky johonkin? Itse olen harkinnut tekeväni ohjeistuksen vaihe vaiheelta kunnon turvallisesta pesusta. Mielestäni DW:n kastelukannu ohje on jo vähän aikansa elänyt. Vaatisi vaan jonkun muun kuvaamaan kun yksin on vähän vaikee ottaa näitä "pesen autoa" kuvia
Vain YKSI LSP!
Mä veikkaisin että kun ilmotat mielenkiintosi tehdä itse ja halajaisit mielellään jotakuta hieman opettamaan ja näyttämään miten homma hoituu ja kerrot vielä suuntiman missä vaikutat niin vapaaehtoisia varmasti löytyyJanichka kirjoitti: Sitten jää pesukintaan fiksarit tai harjoitella itse. Itseäni kyllä kiinnostaisi tehdä ihan mielenkiinnon vuoksi mutta pitää nyt vielä lueskella tätä foorumia ja kysellä tyhmiä...
Mä voin tulla kuvaamaan taskupokkarilla ainakin, ehkä järkkärilläkin jos saan lainaan. Joko sua tai jos joku kauniimman sukupuolen edustaja niin varsin mielelläniUrran kirjoitti:Itse olen harkinnut tekeväni ohjeistuksen vaihe vaiheelta kunnon turvallisesta pesusta. Mielestäni DW:n kastelukannu ohje on jo vähän aikansa elänyt. Vaatisi vaan jonkun muun kuvaamaan kun yksin on vähän vaikee ottaa näitä "pesen autoa" kuviaEikä kukaan oikeestaan haluu nähä mua kuvissa
Jos Sonikk järkkää sen avatar kuvan tytön tekee sen ohjeen?
Kyllähän mulla kamera on, mä vähän ajoinki rivien välistä sitä asiaa, et tulisin ite kuvaamaanWolfie kirjoitti:Mä veikkaisin että kun ilmotat mielenkiintosi tehdä itse ja halajaisit mielellään jotakuta hieman opettamaan ja näyttämään miten homma hoituu ja kerrot vielä suuntiman missä vaikutat niin vapaaehtoisia varmasti löytyyJanichka kirjoitti: Sitten jää pesukintaan fiksarit tai harjoitella itse. Itseäni kyllä kiinnostaisi tehdä ihan mielenkiinnon vuoksi mutta pitää nyt vielä lueskella tätä foorumia ja kysellä tyhmiä...Vinkkejähän täältä jo löytyy pilvin pimein niin laitteille kuin litkuille kuin tarvikkeillekin ja tekemisen ohjeistusta myöskin. Jos ei vaan silti uskalla lähteä yksin kokeilemaan niin varmastikin joku suostuu näyttämään joko omaan vehkeeseen tai muuhun työn alla olevaan kuljettimeen taikka sitten sun autoon
Mä voin tulla kuvaamaan taskupokkarilla ainakin, ehkä järkkärilläkin jos saan lainaan. Joko sua tai jos joku kauniimman sukupuolen edustaja niin varsin mielelläniUrran kirjoitti:Itse olen harkinnut tekeväni ohjeistuksen vaihe vaiheelta kunnon turvallisesta pesusta. Mielestäni DW:n kastelukannu ohje on jo vähän aikansa elänyt. Vaatisi vaan jonkun muun kuvaamaan kun yksin on vähän vaikee ottaa näitä "pesen autoa" kuviaEikä kukaan oikeestaan haluu nähä mua kuvissa
Jos Sonikk järkkää sen avatar kuvan tytön tekee sen ohjeen?
Vain YKSI LSP!
Noinko meinaat et pystyisit pitämään näppis erossa ja olemaan huutelematta jos joku toinen tekeeUrran kirjoitti: Kyllähän mulla kamera on, mä vähän ajoinki rivien välistä sitä asiaa, et tulisin ite kuvaamaan
Juuri näin edellinen tilaus maksoi 350e, sisälsi muutaman vaha purnukan, autoshampoon ja mikrokuitu krasun.Viba kirjoitti:Kröhöm, kyllä sitä rahaa saa menemään paljokin vaikka koneen on jo ostanutJanichka kirjoitti:Koneen hankintahan tuossa se kallein investointi on, sen jälkeen puhutaan aika pienistä summista.....
Mutta voihan nuo rahat turhempaankin laittaa, loppujen lopuksi niin HALPAA JA HAUSKAA!
Mutta kai noilla 350€ tarvikkeilla nyt kiillottaa enemmän kuin yhden kerran autonMetuSalem kirjoitti:Juuri näin edellinen tilaus maksoi 350e, sisälsi muutaman vaha purnukan, autoshampoon ja mikrokuitu krasun.Viba kirjoitti:Kröhöm, kyllä sitä rahaa saa menemään paljokin vaikka koneen on jo ostanutJanichka kirjoitti:Koneen hankintahan tuossa se kallein investointi on, sen jälkeen puhutaan aika pienistä summista.....
Mutta voihan nuo rahat turhempaankin laittaa, loppujen lopuksi niin HALPAA JA HAUSKAA!
Ja se on kyllä totta että turhempaankin voi rahansa työntää....
Jos mä kuvaan sua niin mä lupaan pitää näppini erossaWolfie kirjoitti:Noinko meinaat et pystyisit pitämään näppis erossa ja olemaan huutelematta jos joku toinen tekeeUrran kirjoitti: Kyllähän mulla kamera on, mä vähän ajoinki rivien välistä sitä asiaa, et tulisin ite kuvaamaan
Vain YKSI LSP!
Kyllähän Pentti Perusjamppa seuraavat kaksikymmentä vuotta vahais kerran kaksi vuodessa autoaan tuollaisella 350€ setillä mutta normi pesukinnaslainen ehtisi kyllästynyä niihin ekan vuoden aikana ja tilausia uusia tuotteita seuraavaksi vuodeksi. 
150€ pari vuotta sitten ja tulos oli tämä

Tämä siis oli toinen kerta kun auto oli liikkeessä hologrammien poistossa
Vasta kolmannen kerran tuli ok tulos, syyttivät mersun pintaa (100% orkkismaalipinta) ja kaikkea.
Kumma juttu, about 4-5 vuotta sitten yks oikeasti helvetin hyvä fiksari teki saman homman mutta ihan järkyttävän hyvin, paremmin mitä uskalsin toivoa. Harmi että fiksari muutti pois niin ei viitti viedä hesaan saakka kiilloitukseen.
Niin että itsekkö vai liikkeeseen, halvalla ainakaa et saa hyvää.

Tämä siis oli toinen kerta kun auto oli liikkeessä hologrammien poistossa
Vasta kolmannen kerran tuli ok tulos, syyttivät mersun pintaa (100% orkkismaalipinta) ja kaikkea.
Kumma juttu, about 4-5 vuotta sitten yks oikeasti helvetin hyvä fiksari teki saman homman mutta ihan järkyttävän hyvin, paremmin mitä uskalsin toivoa. Harmi että fiksari muutti pois niin ei viitti viedä hesaan saakka kiilloitukseen.
Niin että itsekkö vai liikkeeseen, halvalla ainakaa et saa hyvää.
Aika karun näköistä 
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
- Posambique
No ei morjens, toihan oli varmaan parempi ennen tuota "fixausta"... 
"Urku auki, pelti kii"
Minkäs takia tuohon lopputulokseen on tultu? Lähinnä kyselen etten tee samaa virhettä