Saab 9-3 aero. Aurinko, lämpö, mahla, pihka ja lehdet

Käytit siihen aikaa, rahaa, verta, hikeä tai kyyneleitä. Näytä ne muille!!
sonikk
Viesti:

Re: Saab 9-3 aero. Aurinko, lämpö, mahla, pihka ja lehdet

Viesti Kirjoittaja sonikk » Su Heinä 08, 2012 9:43 am

Ihme homma. Raportoi tänne kuinka etenee.

hörnä

Viesti Kirjoittaja hörnä » Su Heinä 08, 2012 1:03 pm

Jyrkiboyn Saabin pinta on niin huokoinen,notta on imenyt kunnolla kaikenmailman paskat sisäänsä ollessaan Jyrkin mainitsemissa olosuhteissa, näin ollen lämpö/aurinko "pursuttaa"paskat pinnalle.
Minä vetelisin surutta pintaan lamppu öljyn antaisin muhia n.30min. sitten tuhti Fairy pesu perään.
LSP olis joku nanopinnoite joka menee joka "koloon".

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Su Heinä 08, 2012 6:08 pm

Varmaan tolle vois jonkun tollasen superpesun jälkeenkin vielä surutta vesihiontaa näyttää.
Jos sillä saisi sitten tervettä maalipintaa esiin?

Tsemppiä todella paljon hommaan, ja keep us updated. En ole tällaisesta vielä kuullutkaan.
"Urku auki, pelti kii"

hörnä

Viesti Kirjoittaja hörnä » Su Heinä 08, 2012 6:36 pm

Tuo lamppuöljyhän on valopetrolia joka on parafiini pohjaista ja hajuton/väritön neste.
Esim. nämä moottoreiden Forte käsittely aineet ovat juurikin lamppuöljyä, toki pikkusen elintarvikeväriä pantu sekaan notta saadaan ottaa moninkertainen hinta.
Elikäs varataan tynnyrillinen lamppuöljyä pannaan joukkoon elintarvikeväriä ja hajustetta keksitään hieno nimi ja taasen kusetetaan ihmisiä oikein reippaasti :lol:
Anteeksi ot. mutta liippashan tää asiaakin. :oops:

jyrkiboy

Viesti Kirjoittaja jyrkiboy » To Heinä 12, 2012 12:32 am

No niin taas testataan. Noin kukausi sitten ennen kuin kiilloitin jälleen kerran katon satuin kokeilemaan yhteen kohtaan peukalon kokoiselle alueelle 2000 vesihiomapaperia. Kun toissapäivänä tarkastelin kattoa niin siinä kohtaa missä papru oli käynyt löytyi kiiltävä kohta. Heureka ja tänään koko katto vesihiottu ja kiilloitettu. Ensi viikolla auto aurinkoon ja seurataan tilannetta.
Mun nimi on Jyrki

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Pe Heinä 13, 2012 7:06 pm

onko sulla lakkaa vielä jäljellä ? :)

jyrkiboy

Viesti Kirjoittaja jyrkiboy » Pe Heinä 13, 2012 10:35 pm

Kyllä viimeisiä viedään ja kun vielä viimeistelen pinnan niin saattaa mennä puhki. Lomaillessa pitää ottaa rennosti tämäkin vastoinkäyminen, eihän viime viikolla hajonnut kuin ilmamassamittari ja ilmastoinnin kompura. Auton arvo on huoltojen osalta tuplaantunut kuluneen puolen vuoden aikana, Noot :)

11 vuoden aikana mitä olen tämäkin omistanut niin halvalla on menty, huollot vuodessa noin 400-700 eur ja kilsoja kertyy vuodessa vaihtelevasti 30-70tkm. Itse tekemällä säästää aika paljon.
Mun nimi on Jyrki

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » La Heinä 14, 2012 10:55 am

Juu ja nuohan on ny katoovaa kansanperinnettä, muistaakseni tommonen saabi on mitä parhain maantieauto (hiljainen, tehokas ja kuluttaa vähän tehoon nähden) joten mikäs sillä on ajellessa.

Mulla oli vaakapinnoissa tota ilmiöö ja on vieläki mun jdm tuonnissa, kiilto on jostain kulmasta ihan ok mutta läheltä katottuna pinta katossa on ainaki hieman mallia röpelö ku aurinko on tuhonnu sen (aurinko tässä on lämmön kanssa ollut se suurin tuhooja, mahla ja pihka esim tekee paikallisia pistevahinkoja). Tosin en ole saanu sitä juuri sen kummemaksi että ei se pinta ole takapakkia ole ottanut, ei se röpelöpinta oo kokonaan lähtenykkää. Epäilen että sen takia ei pinnotteet ja vahat pysy kun kyljissä pysyy komiasti (kontissa pysyy spoikan alla) Mulla oli jotain 90 mikronia vaakapinnat joten en vedä ku viimeistelyaineella (tulleet pesujäljet) ei ole uusi auto ja maalarillehan ei rahaa kanneta( ainakaan kuitilliselle hyi saatana ) :)

jyrkiboy

Viesti Kirjoittaja jyrkiboy » Pe Heinä 20, 2012 5:21 pm

Aurinkoa on nautittu viikon verran ja kilsoja tullut muutama tuhat. Lopputulos on loistava, mä osasin sittenkin. Vesihionta auttoi. Olin niin innoissani että palkitsin auton kunnollisella pesulla, Dodon Supernatural, Reload ja kumin poltolla :detariler:
Mun nimi on Jyrki

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Pe Heinä 20, 2012 5:39 pm

Loistavaa! :taputapu:
Kuvia sitten kehiin taas!
"Urku auki, pelti kii"

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » La Syys 15, 2012 6:33 pm

Posambique kirjoitti:Loistavaa! :taputapu:
Kuvia sitten kehiin taas!
Löytyykö tästä kuvia?

jyrkiboy

Viesti Kirjoittaja jyrkiboy » Ke Loka 10, 2012 6:05 pm

Löytyy ainakin yksi :)
Auto on taas palasina ja nyt korjataan kaikki muovit, ruosteet takakaarista, abs boksi, ym pikku kivaa. Katto on taas vähän muuttunut matta pintaiseksi mutta ei samalla tavalla kuin silloin kesällä. Eli hiotaan vielä pari kertaa ja katsotaan. Meinaa vaan pikkuiset projektit lähteä lapasesta ku ensin ottaa irti yhden osan ja sitten toisen jos kolmannenkin...

Toivottavasti saan abs boksin takaisin pian muuten tuosta irtoaa lisää osia :megashcok:

Kuva
Mun nimi on Jyrki

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » To Loka 11, 2012 7:53 am

Siellähän on ihan asiallista kennoa oleva väläri, jatkuukos tuo kuinka pitkälle puskurin alle. :)

jyrkiboy

Viesti Kirjoittaja jyrkiboy » Pe Loka 12, 2012 9:05 pm

All the way ja vuodelta 2002 kun piti saada maksimaalinen jäähdytyspintala.
Mun nimi on Jyrki

Vastaa Viestiin