Dani kirjoitti:Niin se on, mutta toi clay juttuhan on vähän sitä että kun löytyy myös raudanpoistoaineita joilla saadaan ne pahimmat rautahippuset pois ja pienpoistoaineella taas piki ym. rasva pois pinnoilta niin ei tarvitse pintoja naarmuttaa savella. Siksi clay on ehkä hitusen turha joka kaiken kukkuraksi tekee ihan muikeita jälkiä vaikkapa perusmustaan Japanilaiseen autoon

Clay on jonkinmoinen all-in-one -ratkaisu, tosin noi moskat lähtee varmasti paremmin täsmäpoistona (no rasvahan ei ole nyt vielä selvä). Itse pidän clayssa siitä, että pinnan tasottumisen tuntee kirjaimellisesti kouriin tuntuvasti. En pidä clayn käsiteltävyydestä enkä naarmutuksesta johon itsekkin olen törmännyt.
Dani kirjoitti:
Itsehän en ole ikinä oikein ollut clayn ystävä, enkä tule olemaankaan...
Aikaisemmassa vastauksessani en tajunnut ottaa huomioon että kaikki ei olekkaan myöskään IPA-uskovaisia vaikka se kuinka olisi enklanninkielisiltä voorumeilta löydetty hipo-juttu

Ja alunperäinen vastaukseni nimimerkille "keke" oli vain tarkoitus selventää mikä ajatus IPAssa on (ehkä nyt vielä teoriatasolla

), siksi käytinkin
pitäisi -muotoa.
Dani kirjoitti:
Dodo Juice suosii Lime Primeä, kai.
Itse siis uskon myös tähän että IPA:lla tai BH Cleanser Fluidilla saadaan lisää kestoa suoja-aineille, mutta nyt mua on alkanut kiinnostaa niin pirusti se että miten paljon se oikeesti auttaa, haluun konkreettisen testin aiheesta.
Itse tulen vahaamaan auton 476s:llä, väri on kulunut perusvalkoinen ja pesut kinnaspesuja ilman liuotinta. Eli testaus tulee olemaan hidasta, pitkäkestoista ja vaikeasti tulkittavaa (pisarakuvia, toki saa tulla mittaileen mikroneita jos joku ottaa asiakseen

).
Ajattelin että jos vetäis kuskin puolen katosta IPAlla, repsikan puolta ei ja aiemman viestin perusteella vielä takaosaan Lime Prime pohjalle. Eli olisi neljä sektoria. Ja kesto siis tulisi mitattua lähinnä pisarakuvilla. Ajatuksia ja ehdotuksia saa laittaa, mutta tota 476s:ää on tarkoitus käyttää kun sitä vielä auton - parin vahaukseen on jäljellä / olemassa.